SiteLogo

هر آنچه باید در مورد پیلینگ یا لایه برداری پوست بدانید، اینجا است! | پیلینگ یا لایه برداری پوست چیست؟

کیمیا سلطانی 09 اسفند 1402
0 436
پیلینگ یا لایه بردار چیست؟

پیلینگ یا لایه برداری پوست یک روش زیبایی و درمانی است که در آن لایه‌های بیرونی پوست به کمک مواد شیمیایی، مکانیکی یا لیزری حذف می‌شوند. این فرآیند باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و زائده‌های پوستی می‌شود و فرآیند بازسازی و تجدید سلول‌های جدید پوست را تسریع می‌کند. به طور کلی ما 3 نوع پیلینگ داریم: پیلینگ یا لایه برداری…

  • شیمیایی
  • مکانیکی
  • لیزری

هر کدام از این روش‌ها می‌توانند تغییرات مثبت  مختلفی را در پوست ایجاد کنند و ممکن است برای مشکلات مختلف پوستی، مانند آکنه، چین و چروک‌ها، لک های پوست و… مناسب باشند. 

اما پوست شما به کدام نوع پیلینگ نیاز دارند یا به طور کلی هر نوع پیلینگ یا لایه برداری پوست دارای چه مزایایی می‌باشد؟ با این مطلب از مجله تخصصی سوراو تا انتها همراه باشید تا بدانید پیلینگ یا لایه برداری پوست چیست و چطور می‌توانید از آن برای بهبود وضعیت پوست خود، استفاده نمایید.

پیلینگ یا لایه برداری پوست

پیلینگ یا لایه برداری پوست چیست؟

پیلینگ یا لایه برداری پوست یک فرآیند زیبایی و درمانی است به کمک مواد شیمیایی، مکانیکی یا لیزر انجام می‌شود. هدف اصلی این فرآیند، حذف سلول‌های مرده و لایه‌های زائده پوست است تا باعث تحریک تولید سلول‌های جدید و بازسازی پوست مب‌شود.

این فرآیند معمولاً توسط متخصصان پوست و زیبایی و اسکین کرها، در مراکز زیبایی و مطب‌های تخصصی انجام می‌شود. 

انواع روش های پیلینگ

انواع مختلف پیلینگ شامل پیلینگ شیمیایی، پیلینگ مکانیکی و پیلینگ لیزری می‌باشند و هر یک دارای مزایای مخصوص خود هستند. در این بخش شما را با انواع روش های لایه برداری پوست، آشنا می‌کنیم:

  • پیلینگ شیمیایی: 

پیلینگ شیمیایی یکی از رایج‌ترین انواع پیلینگ است که در آن از مواد شیمیایی مانند اسیدها (مثل گلیکولیک اسید، سالیسیلیک اسید تری کلرواستیک اسید و…) برای حذف لایه‌های مرده پوست استفاده می‌شود. این مواد به کمک ترکیبات خاص خود، لایه‌های آسیب دیده یا مرده پوست را تخریب می‌کنند  و موجب تحریک پوست برای تولید سلول‌های جدید می‌شوند. البته این فرآیند مزایای دیگری نیز برای پوست به همراه دارد.

  • لایه بردار مکانیکی:

در این نوع پیلینگ، از دستگاه‌های مکانیکی مانند برس‌های خاص یا دستگاه‌ میکرودرم برای حذف لایه‌های بیرونی پوست استفاده می‌شود. این فرآیند موجب تحریک بافت پوست و تولید کلاژن جدید می‌گردد.

  • پیلینگ لیزری: 

در این نوع پیلینگ که به پیلینگ کربن نیز معروف است، از کربن مایع و دستگاه لیزر برای حذف لایه‌های بیرونی پوست استفاده می‌شود. این فرآیند می‌تواند مزایای متعددی برای پوست داشته باشد و باعث کاهش چین و چروک‌ها، بهبود جوش‌ها و افزایش درخشندگی و شفافیت پوست شود.

پیلینگ یا لایه برداری پوست

مزایای پیلینگ یا لایه برداری پوست

پیلینگ یا لایه برداری پوست، به عنوان یک روش زیبایی و درمانی، دارای مزایای متعددی است که اغلب آن‌ها مربوط به بهبود کیفیت پوست می‌شود. برخی از مهم‌ترین مزایای انجام پیلینگ یا لایه برداری عبارتند از:

  1. بهبود بافت پوست:

انجام پیلینگ باعث حذف لایه‌های مرده و آسیب دیده پوست می‌شود که در نتیجه بافت پوست بهبود می‌یابد و پوست شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

  1. کاهش چین و چروک‌ها:

پیلینگ می‌تواند به کاهش ظاهر چین و چروک‌های ریز و سطحی کمک کند. در واقع این فرآیند باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود و به افزایش جوانی و انعطاف پوست کمک می‌کند.

  1. کنترل و بهبود جوش و آکنه:

برخی انواع پیلینگ می‌توانند با حذف سلول‌های مرده پوست، کنترل میزان چربی، کاهش قرمزی و رفع انسداد منافذ پوست، به کنترل، بهبود و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه، کمک کنند.

  1. رفع لک‌های پوست:

پیلینگ می‌تواند لک‌های پوستی مانند لک‌های ناشی از خورشید، لک‌های جای جوش و لک‌های ناشی از پیری پوست را کاهش دهد و حتی بهبود آن‌ها را فراهم کند.

  1. تسریع فرآیند بازسازی پوست:

لایه برداری باعث تحریک سلول‌های جدید پوست و بازسازی آن‌ها می‌شود. از این رو با استفاده از پیلینگ می‌توانید روند بازیابی سلامت و تجدید سلول‌های پوست را سرعت ببخشید.

  1. تغییرات رنگ پوست:

برخی انواع پیلینگ می‌توانند به بهبود رنگ پوست و کاهش تیرگی آن کمک کنند و منجر به ایجاد پوستی شفاف و درخشان شوند.

  1. آماده‌ سازی پوست برای جذب بهتر سایر محصولات پوستی:

پس از انجام پیلینگ، پوست شما برای جذب مواد مرطوب‌کننده و محصولات مراقبت از پوست آماده‌تر است. در نتیجه یکی از مزایای استفاده از پیلینگ یا لایه بردار افزایش میزان اثرگذاری سایر محصولات مراقبت از پوست می‌باشد. 

پیلینگ یا لایه برداری

چگونگی انجام انواع پیلینگ

فرآیند انجام هر نوع پیلینگی با یکدیگر متفاوت است و در این بخش با نحوه انجام هر یک آشنا خواهید شد:

  • نحوه انجام لایه برداری شیمیایی:

برای پیلینگ شیمیایی، ابتدا پوست باید به طور کامل تمیز شود. به این منظور می‌توان پوست را با شوینده‌ای مناسب شستشو داد و سپس از تونر مناسبی استفاده کرد.

پس از اینکه پوست به طور کامل تمیز شد، پیلینگ شیمیایی بر روی پوست قرار می‌گیرد و بعد از اینکه لایه‌ای نازک از آن، تمام سطح پوست را پوشاند، برای مدتی روی پوست باقی می‌ماند و سپس با آب از روی پوست به طور کامل پاک می‌شود.

بعد از لایه برداری پوست با پیلینگ‌های شیمیایی توصیه می‌شود که از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده شود. 

آشنایی با کاربرد و نحوه استفاده از سرم پیلینگ و لایه بردار قرمز اوردینری (محبوب ترین سرم لایه بردار بازار)
آشنایی با کاربرد و نحوه استفاده از سرم پیلینگ و لایه بردار قرمز اوردینری (محبوب ترین سرم لایه بردار بازار)
بدون شک اگر به دنبال بهترین سرم لایه بردار باشید، با نام سرم پیلینگ و لایه بردار قرمز اوردینری مواجه می‌شوید. این سرم اوردینری که با نام سرم پیلینگ و لایه بردار سلوشن AHA و BHA اوردینری نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین سرم های لایه بردار موجود در باز

  • روش انجام پیلینگ مکانیکی:

پیلینگ یا لایه برداری مکانیکی، عموما توسط متخصص انجام می‌شود.

قبل از انجام لایه برداری مکانیکی نیز، ابتدا لازم است پوست با دقت تمیز شود. پس از اینکه پوست تمیز شد، دستگاه مکانیکی وارد عمل می‌شود و به وظیفه خود عمل می‌کند. 

پس از استفاده از پیلینگ‌های مکانیکی نیز، لازم است که از پوست خود با استفاده از محصولات پوستی به خصوصی، مراقبت کنید. 

  • نحوه انجام پیلینگ لیزری:

لایه برداری لیزری یا همان پیلینگ کربن نیز توسط متخصص انجام می‌شود. برای انجام آن نیز ابتدا باید برای آمادگی پوست به توصیه‌های متخصص پوست گوش کرد، همچنین پاکسازی پوست قبل آن بسیار واجب است. 

پس از آن، متخصص لایه‌ای نازک از کربن مایع را بر روی پوست می‌زند و با دستگاه لیزر، شروع به لیزر می‌کند.

بعد از انجام این نوع لایه برداری نیز باید به توصیه‌های متخصص گوش کرد و از محصولات پوستی مرطوب کننده، تسکین دهنده و… استفاده نمود.

پیلینگ یا لایه بردای چیست

پیلینگ یا لایه برداری پوست برای چه کسانی مناسب است؟

پیلینگ یا لایه برداری پوست ممکن است برای افرادی که با مشکلات پوستی مواجه هستند و اهداف خاصی را دنبال می‌کنند، مناسب باشد. بنابراین، این فرآیند معمولاً برای افراد زیر مناسب است:

  1. افرادی که با مشکلات پوستی زیر مواجه هستند:
  • چین و چروک‌های ریز و سطحی
  • آکنه و جوش
  • انواع لک های پوستی
  • تیرگی یا تغییرات رنگی پوست در نواحی مختلف
  • ناهمواری بافت پوست
  • و…
  1. افرادی که به دنبال بهبود کیفیت پوست خود هستند:

افرادی که به دنبال بهبود بافت پوست، جوانسازی و افزایش شفافیت و جوانی پوست خود هستند و می‌خواهند پوستی نرم‌تر، صاف‌تر و با بافت بهتر داشته باشند، می‌توانند با پیلینگ یا لایه برداری به پوست دلخواهد خود برسند.

  1. افراد با پوست سالم و بدون مشکلات جدی:

برای افرادی که پوست سالم و بدون مشکلات جدی دارند، انجام پیلینگ به بهبود ظاهر و بافت پوست و ایجاد پوستی جوان‌تر و جذاب‌تر کمک می‌کند.

لایه برداری پوست برای چه افرادی خوب و برای چه افرادی بد است؟
لایه برداری پوست برای چه افرادی خوب و برای چه افرادی بد است؟
لایه برداری پوست، روشی است که با استفاده از مواد شیمیایی، طبیعی یا دستگاه‌های خاص، انجام می‌شود. با لایه برداری پوست، لایه‌های بیرونی پوست حذف می‌شوند تا پوست جدید، با بافتی بهتر ظاهر شود. این فرآیند می‌تواند به رفع لک‌های پوستی، جوش‌ها، چین و چروک‌ه

زمان مناسب انجام لایه برداری پوست

تعیین زمان مناسب برای انجام پیلینگ یا لایه برداری پوست به عوامل متعددی از جمله نوع پیلینگ، نوع پوست، مشکلات پوستی موجود و… بستگی دارد. عموماً، زمان تعیین شده برای انجام پیلینگ می‌تواند متغیر باشد و بدون شک برای هر فردی متفاوت است. اما برخی از متخصصان پوست یا اسکین کرها، معمولاً زمانبندی‌های مشخصی را توصیه می‌کنند که در این بخش با آن‌ها آشنا خواهید شد:

  •  پیلینگ شیمیایی:

بسته به نوع پیلینگ و شدت آن، عموما 2 تا 6 هفته فاصله زمانی بین جلسات پیلینگ شیمیایی توصیه می‌شود.

  • لایه بردار مکانیکی:

برای پیلینگ‌های مکانیکی معمولاً 4 تا 6 هفته فاصله زمانی بین جلسات در نظر گرفته می‌شود.

  • پیلینگ لیزری:

برای پیلینگ لیزری نیز معمولاً بین 4 تا 6 هفته زمان مناسبی می‌باشد، اما بستگی به نوع لیزر و شدت درمان دارد.

لایه برداری پوست هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟ | فاصله زمانی مناسب بین هر بار لایه برداری پوست
لایه برداری پوست هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟ | فاصله زمانی مناسب بین هر بار لایه برداری پوست
لایه‌برداری پوست یکی از روش‌های مراقبت از پوست است که اغلب برای پاک‌سازی و بهبود کلی بافت پوست استفاده می‌شود. فاصله زمانی بین هر لایه برداری پوست با توجه به عوامل متعددی از جمله نوع پوست، مشکلات پوستی فرد، نوع لایه بردار مورد استفاده و…، متغیر است. 

سخن پایانی

لایه برداری یا پیلینگ پوست یک فرآیند موثر و مفید است که می‌تواند منجر به بهبود کیفیت پوست، کنترل مشکلات مربوط به پوست و ایجاد پوستی جوان‌تر و سالم‌تر کمک کند.

به طور کلی، با انجام این فرآیند، شما می‌توانید از بهترین نتایج برخوردار شوید، اما مهم‌ترین نکته این است که قبل از انجام هر گونه پیلینگ یا لایه برداری، با یک پزشک متخصص پوست یا اسکین کر مشورت کنید و نکات لازم درباره نوع پیلینگ، مراحل پس از پیلینگ و مراقبت‌های لازم را با دقت رعایت نمایید.

ما در فروشگاه اینترنتی سوراو نیز انواع گوناگونی از پیلینگ‌های صورت و بدن را برای شما موجود کرده‌ایم که شما با مراجعه صفحه اسکراب و پیلینگ صورت، می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید و در صورت تمایل هر یک را با تضمین اصالت کالا خریداری نمایید. در صورتی که برای خرید پیلینگ مد نظر خود نیاز به دریافت مشاوره تخصصی و راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان سوراو از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب سایت، ارتباط برقرار کنید.