SiteLogo

به روش درست از کرم آبرسان استفاده می کنی؟ آموزش صحیح استفاده از کرم آبرسان

کیمیا سلطانی 06 فروردین 1403
0 27042
به روش درست از کرم آبرسان استفاده می‌کنی؟ | آموزش روش صحیح استفاده از کرم آبرسان

استفاده صحیح از کرم آبرسان، تاثیر قابل توجهی بر نتیجه استفاده از این محصول بر روی پوست دارد. از این رو مهم است که به روش صحیح از هر کرم آبرسانی استفاده کنیم. اگر می‌خواهید به طور صحیح و اصولی از کرم های آبرسان استفاده کنید، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شستشو پوست با استفاده از شوینده مناسب
  • اعمال کرم بر روی پوست
  • ماساژ پوست برای جذب بهتر

البته در این میان باید به نکاتی توجه داشته باشید که آن‌ها را در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

استفاده از کرم آبرسان

چرا باید از آبرسان استفاده کنیم؟ (فواید و تاثیر آبرسان)
چرا باید از آبرسان استفاده کنیم؟ (فواید و تاثیر آبرسان)
پوست، یکی از ارگان‌های حساس و بسیار مهم بدن ما است که نیاز به مراقبت دارد. در طول روز، پوست ما با عوامل مختلفی مانند هوا، آلودگی و مواد شیمیایی در تماس است. این عوامل خارجی می‌توانند به رطوبت طبیعی پوست زیان برسانند و باعث خشکی، ترک خوردگی و خراشیدگی

روش صحیح استفاده از کرم آبرسان

استفاده صحیح از کرم آبرسان می‌تواند به بهبود بافت کلی پوست کمک کند. اما چطور باید از کرم آبرسان استفاده کرد؟

1. شستشو پوست:

قبل از استفاده از کرم آبرسان، پوست خود را به دقت تمیز کنید. به این منظور، از یک شوینده ملایم استفاده کنید تا آلودگی‌ها، آرایش و چربی‌ها از پوست شما پاک شوند. پس از تمیز کردن، پوست خود را با حوله نرم، به آرامی خشک کنید.

2. اعمال کرم آبرسان بر روی پوست:

مقداری از کرم آبرسان را بر روی نقاط مختلف پوست صورتتان بزنید و با استفاده از نوک انگشتانتان به آرامی بر روی سطح پوستتان پخش کنید تا لایه ای نازک از کرم مربوطه بر روی تمام پوست صورتتان ایجاد شود.

3. ماساژ پوست:

با حرکات نرم و دایری به آرامی کرم آبرسان را بر روی پوست خود بمالید. این کار به افزایش جذب محصول در پوست کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که نباید فشار زیادی به پوستتان وارد کنید و آن را تحت فشار بگذازید.

چند بار در روز از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

عموما توصیه می‌شود که دو بار در روز و بلافاصله پس از شستشو پوست صورتتان، از کرم آبرسان به عنوان بخشی از روتین پوستی روزانه و شبانه‌تان استفاده کنید. البته اگر پوست خشک و دهیدراته‌ای دارید، بهتر است هر چند ساعت یک بار از این کرم پوستی استفاده نمایید تا رطوبت و آب مورد نیاز پوستتان به خوبی تامین شود.

در نظر داشته باشید که زیاده‌روی در استفاده از کرم آبرسان، برای پوست شما عواقبی را نیز در پی دارد. به طور مثال، استفاده بیش از حد از کرم آبرسان می‌تواند باعث انسداد منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه شود. از این رو توصیه می‌شود در این رابطه حتما با کارشناسان مراقبت از پوست یا متخصصان پوست، مشورت کنید.

استفاده صحیح از کرم آبرسان

کرم آبرسان قبل از سرم‌ها یا بعد از آن‌ها؟

سرم‌های پوستی، معمولا دارای غلظت بالایی هستند و برای درمان مشکلات خاصی در پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین اگر با توجه به نیازها و مشکلات پوستتان از سرم‌های پوستی در روتین مراقبت از پوستتان استفاده می‌کنید، از آنجایی که کرم آبرسان ممکن است به سرم‌ها اجازه جذب کافی را ندهد، ابتدا بهتر است بعد از شستشو پوستتان از سرم‌های پوستی استفاده نمایید و بعد از آن‌ها، از کرم آبرسان استفاده کنید.

آبرسان قبل از مرطوب کننده یا بعد از آن؟

مرطوب کننده با توجه به کاربرد و ویژگی‌هایی که دارد، باید بعد از کرم آبرسان استفاده شود. چرا که کرم آبرسان برای تامین رطوبت و آب مورد نیاز پوست به صورت عمقی بسیار مفید است. از این رو توصیه می‌شود، بلافاصله بعد از شستشو پوستتان از آبرسان استفده نمایید و پس از 10 الی 15 دقیقه که آبرسان به طور کامل جذب پوستتان شد، از مرطوب کننده استفاده کنید که باعث حفظ رطوبت و افزایش تاثیرات محصولات قبلی می‌شود.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟
تفاوت اصلی به صورت خلاصه کرم مرطوب کننده، اصلی‌ترین هدفش حفظ سطح رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی و ترک‌های پوستی است، در حالی که کرم آبرسان بیشترین تمرکز را بر روی تامین رطوبت عمقی پوست دارد و سعی دارد تا پوست را از درون تغذیه کند. بخش عمده ترکیبات کرم

تونر قبل از آبرسان یا بعد از آن؟

از آنجایی که تونر‌ها به پاکسازی بهتر پوست، تنظیم pH آن کمک می‌کنند، همچنین پوست را برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبت از پوست آماده می‌کنند، معمولا توصیه می‌شود قبل از استفاده از کرم آبرسان یا حتی قبل از استفاده از سرم‌های پوستی، از تونر استفاده نمایید.

سخن پایانی

به طور کلی برای داشتن پوستی سالم، نرم و سر زنده، استفاده از کرم آبرسان لازم است. اگر به دنبال یک کرم آبرسان با کیفیت هستید، می‌توانید به صفحه خرید “کرم‌های آبرسان” در فروشگاه اینترنتی سوراو مراجعه کنید. ما مجموعه‌ای از کرم‌های آبرسان با کیفیت که توسط برندهای معتبر تولید شده‌اند و از ترکیبات مؤثری برخوردار هستند را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا شما بتوانید با توجه به نوع و نیازهای پوستتان و دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب سوراو، بهترین کرم آبرسان را برای خود انتخاب کنید و با استفاده از آن صاحب پوستی بی عیب و نقص شوید.

سوالات متداول

1. آیا می‌توان از کرم ترمیم کننده بر روی زخم باز استفاده کرد؟