SiteLogo

تفاوت ژل اسکراب و کرم اسکراب چیست؟ | بررسی و مقایسه جامع

0 403
تفاوت ژل اسکراب و کرم اسکراب

ژل اسکراب و کرم اسکراب هر دو محصولاتی هستند که برای پاکسازی و از بین بردن سلول‌های مرده و آلودگی‌های پوست استفاده می‌شوند، اما دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. تفاوت ژل اسکراب و کرم اسکراب را در جدول زیر می‌توان خلاصه کرد:

تفاوت ژل اسکراب و کرم اسکراب

ژل اسکراب کرم اسکراب
قوام نرم و ژل مانند کرمی
کاربرد پاکسازی پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست پاکسازی، آبرسانی و از بین بردن سلول‌های مرده پوست
دانه های اسکراب ریز و ملایم ملایم‌تر و نرم‌تر
مناسب برای تمامی انواع پوست پوست‌های خشک و حساس
احتمال تحریک پوست بیشتر کمتر
توانایی آبرسانی پوست در اغلب موارد ندارد دارد

اگر می‌خواهید ژل و کرم لایه بردار را بیشتر بشناسید و تفاوت‌های این دو اسکراب را بهتر درک کنید، با ادامه این مطلب از مجله تخصصی سوراو همراه باشید.

از چه سنی باید استفاده از اسکراب را شروع کرد؟
از چه سنی باید استفاده از اسکراب را شروع کرد؟
در دنیای امروزی، داشتن پوستی سالم و زیبا برای همه افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از همین رو، روش‌های مختلفی برای بهبود و حفظ کیفیت پوست ابداع شده است. یکی از این روش‌ها، استفاده از اسکراب است که به خوبی به پوست شما کمک می‌کند تا همیشه نرم، شادا

معرفی ژل اسکراب

ژل اسکراب یکی از انواع لایه بردارهای موجود است که برای تقویت و پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع اسکراب اغلب دارای فرمولاسیونی با بافت نرم و ژل‌مانند است و حاوی دانه‌های ریز و ملایمی می‌باشد که به حذف سلول‌های مرده یا آسیب دیده، کمک بسیاری می‌کنند. این لایه بردار، همچنین به عنوان محصولی برای آماده‌سازی پوست جهت جذب بهتر محصولات مرطوب‌کننده یا سایر محصولات مراقبت از پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این‌ها، ژل اسکراب با پاکسازی پوست از آلودگی‌های سطحی و کثیفی‌ها، به بهبود کلی پوست نیز کمک می‌کند.

یکی از نکات مهمی که درباره ژل اسکراب‌ها باید بدانید این است که امکان تحریک پوست به واسطه لایه برداری پوست با آن‌ها، وجود دارد. به عبارتی کسانی که از پوست حساس برخوردار هستند، امکان دارد پوستشان پس از لایه برداری با ژل اسکراب دچار قرمزی، سوزش و… شود. بنابراین، به این دسته از افراد توصیه می‌شود تا از ژل‌های اسکرابی که حاوی دانه‌های بسیار نرم و ملایم‌ هستند، استفاده نمایند تا احتمال تحریک پوستشان کاهش یابد.

در مجموع، ژل اسکراب یک محصول مفید و موثر است که به پوست کمک می‌کند تا از نظر ظاهری شاداب‌تر و جذاب‌تر به نظر بیاید و برای استفاده روزانه یا هفتگی می‌تواند در برنامه روتین مراقبت از پوست شما قرار بگیرد.

تفاوت ژل اسکراب و کرم اسکراب

معرفی کرم اسکراب

کرم اسکراب یکی دیگر از انواع لایه بردارهای موجود در بازار است. این نوع اسکراب، دارای فرمولاسیونی با بافت کرمی و غلیظ و حاوی دانه‌های اسکراب ملایم و نرم است. کرم لایه بردار نیز مانند ژل لایه بردار، به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست، پاکسازی پوست از آلودگی‌ها و ایجاد ظاهری جذاب‌تر و سالم‌تر برای پوست کمک می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این محصول دارد، این است که کرم اسکراب تا حدی به آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست کمک می‌کند و اینگونه از خشکی پوست بعد از اسکراب، جلوگیری می‌نماید. 

برخورداری از چنین ویژگی‌هایی باعث می‌شود که این محصول در مقایسه با ژل اسکراب، به عنوان اسکرابی بهتر برای پوست‌های خشک و حساس شناخته شود. چرا که این نوع لایه بردار در صورت ایجاد تحریک، کمترین میزان تحریک را برای این نوع پوست‌ها، ایجاد می‌کند. 

به طور کلی، کرم اسکراب می‌تواند به عنوان لایه برداری ملایم در روتین روزانه پوستتان مورد استفاده قرار بگیرد.

تفاوت ژل اسکراب و کرم اسکراب

تفاوت ژل اسکراب و کرم اسکراب

به طور کلی، تفاوت این دو لایه بردار را در 6 مورد می‌توان بررسی کرد:

  1. بافت و قوام:

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو اسکراب، مربوط به بافت و قوام شان است که باعث می‌شود این دو محصول تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر داشته باشند. 

ژل اسکراب دارای بافتی نرم و ژل مانند است. در صورتی که بافت کرم اسکراب، بافتی غلیظ و کرم مانند می‌باشد.

  1. کاربرد:

هر دو این اسکراب‌ها برای بهبود وضعیت و ارتقا سلامت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست و پاکسازی منافذ آن، باعث شاداب‌تر شدن و جذاب‌تر شدن پوست می‌شوند.

  1. دانه‌های اسکراب:

در هر دو این اسکراب‌ها، دانه‌های ریزی وجود دارند که به لایه برداری پوست کمک می‌کنند. اما دانه‌های موجود در کرم اسکراب ملایم‌تر هستند.

  1. نوع پوست:

با هر نوع پوستی می‌توانید از هر دو این لایه بردارها استفاده کنید. اما با توجه به ویژگی‌ها و فرمولاسیونی که آن‌ها دارند، اگر پوستی خشک یا حساس دارید، بهتر است از کرم اسکراب استفاده نمایید.

  1. احتمال تحریک پوست:

با توجه به فرمولاسیونی که این اسکراب‌ها دارند، احتمال اینکه پوستتان بعد از استفاده ژل اسکراب تحریک شود و دچار حساسیت گردد، بیشتر است.

  1. توانایی آبرسانی پوست:

کرم اسکراب، با توجه به فرمولاسیونی که دارد، توانایی آبرسانی پوست را دارد، اما ژل اسکراب چنین ویژگی‌ای ندارد. 

تفاوت ژل اسکراب و کرم اسکراب

برای هر نوع پوست، کدام مناسب است؟

تأثیرگذاری ژل اسکراب و کرم اسکراب بر پوست به طور قابل ملاحظه‌ای به نوع پوست شما بستگی دارد. در اینجا توضیحاتی برای انتخاب بهترین گزینه بر اساس نوع پوست‌تان را به شما ارائه دادیم:

  • برای پوست چرب و پوست مختلط:

ژل اسکراب برای پوست‌های چرب و پوست مختلط معمولاً گزینه مناسب تری است. زیرا دانه‌های ریز آن می‌تواند کمک بسیاری به کنترل چربی و از بین بردن آلودگی‌های پوست کنند.

  • برای پوست خشک:

کرم اسکراب برای پوست خشک بهترین گزینه است، زیرا دانه‌های نرم اسکراب و ترکیبات دیگر موجود در کرم اسکراب می‌توانند به عنوان یک ماده مرطوب‌کننده و آبرسان عمل کنند و به پوست نرمی و رطوبت بیشتری ببخشند.

  • برای پوست حساس:

برای پوست حساس، لازم است از اسکراب‌هایی که حاوی دانه‌های بسیار نرم و ملایم هستند، استفاده کنید. معمولا کرم اسکراب با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، بهترین گزینه برای پوست حساس هستند.

  • برای پوست نرمال:

پوست نرمال معمولاً به انواع مختلف اسکراب حساسیت کمتری دارند. بنابراین اگر پوست نرمال دارید، می‌توانید از هر دو نوع ژل اسکراب و کرم اسکراب استفاده کنید. 

بهترین اسکراب ضد جوش سرسیاه صورت از برند نیتروژنا برای پوست چرب و مختلط
بهترین اسکراب ضد جوش سرسیاه صورت از برند نیتروژنا برای پوست چرب و مختلط
برند نیتروژنا (Neutrogena) این محصول را با فرمولاسیونی ویژه برای مبارزه با جوش‌های سرسیاه تولید کرده است. از نظر بالینی و آزمایشات متعدد متخصصان پوست، مفید و موثر بودن این محصول برای از بین بردن و همچنین جلوگیری از جوش‌های سرسیاه حتی بعد از اولین است

سخن پایانی

حال که به خوبی با تفاوت های ژل اسکراب و کرم اسکراب آشنا شدید، می‌توانید با توجه به نوع و نیازهای پوستتان، تشخیص دهید که کدام یک از این لایه بردارها برای شما انتخاب مناسب‌تری هستند. 

اگر برای انتخاب اسکراب مناسب برای پوستتان، نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید از کارشناسان سوراو مشاوره و راهنمایی بگیرید. همچنین با مراجعه به صفحه اسکراب‌ها و لایه بردارها می‌توانید طیف گسترده‌ای از اسکراب‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و با مطالعه توضیحات شان، تشخیص دهید کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب هستند.