SiteLogo

نحوه استفاده از ضد آفتاب از زبان دکتر سم بانتینگ

کیمیا سلطانی 06 آبان 1402
0 428
نحوه استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب از دید یک درماتولوژیست- دکتر سم بانتینگ

در حال حاضر، اهمیت استفاده از کرم ضد آفتابی که حاوی مقدار مناسبی SPF باشد، به خوبی اثبات شده است. به گونه‌ای که همه متخصصان پوست معتقدند، این محصول باید هر روز (چه در روزهای بارانی و چه در روزهای آفتابی)، مصرف شود تا بتوان از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت کرد. حتی جالب است بدانید، ضد آفتاب به نوبه خود، به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست و کاهش علائم پیری کمک می‌کند. اما آیا به نحوه صحیح از این محصول استفاده می‌کنید؟ بسیاری از درماتولوژیست‌ها معتقدند، اغلب افراد به نحوه صحیح از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند. از این رو ما قصد داریم در این مطلب از مجله سوراو، نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب از زبان دکتر سم بانتینگ (Sam Bunting) را با شما به اشتراک بگذاریم.

نحوه استفاده از ضد آفتاب از دید دکتر سم بانتینگ

نحوه استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب به گفته دکتر سم بانتینگ

دکتر سم بانتینگ در مورد کرم ضد آفتاب می‌گوید:

“ما می‌توانیم تا ۸۰ درصد از پیری پوست را با استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب روزانه در تمام طول سال پیشگیری کنیم.”

او روش استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب را چنین شرح می‌دهد:

برای صورت، به یک چهارم قاشق چای‌خوری (یا 1.25 میلی‌لیتر) کرم ضد آفتاب و برای گردن نیز به همین میزان کرم ضد آفتاب، نیاز است. برای سهولت در اندازه گیری میزان ضد آفتاب مورد نیاز، می‌توانید از قانون دو انگشت استفاده کنید. یعنی مقداری از کرم ضد آفتاب را بر روی 3 بند دو انگشت اشاره و میانی بریزید و سپس آن را بر روی پوست خود اعمال کنید.

همچنین برای مصرف کرم ضد آفتاب به روش صحیح، دکتر بانتینگ توصیه می‌کند از تکنیک 13 نقطه استفاده کنید تا مطمئن شوید که ضد آفتاب را به طور یکنواخت بر روی تمام نقاط پوست خود اعمال کردید. برای استفاده از این تکنیک، کافی است به سادگی مقداری از ضد آفتاب را بر روی نوک انگشتتان بریزید. سپس 13 اثر انگشت بر روی صورت خود بزنید، سپس کرم را بر روی پوستتان بمالید. این یک راه عالی برای احساس اطمینان از اینکه کاملاً از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت می‌کنید، محسوب می‌شود.

او همچنین تذکر می‌دهد که استفاده از کرم ضد آفتاب با دوز spf بالا، به این معنی نیست که می‌توانید از میزان کمتری کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برای تمامی کرم‌های ضد آفتاب، با هر میزان spf ای باید به این تکنیک پایبند باشید.

درست یا غلط: آیا کرم ضد آفتاب مانع جذب ویتامین دی می شود؟
درست یا غلط: آیا کرم ضد آفتاب مانع جذب ویتامین دی می شود؟
تحقیقات نشان داده است که استفاده از کرم ضد آفتاب در میزان جذب ویتامین D تأثیر چندانی ندارد. یعنی استفاده از کرم ضد آفتاب به طور معمول نمی‌تواند مانع جذب ویتامین دی در بدن شود. یک مطالعه در سال 2019 به بررسی تأثیر استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی سطح وی

به گفته دکتر بانتینگ، یکی دیگر از اشتباهات رایج هنگام استفاده از ضد آفتاب، عدم استفاده از آن در نقاطی مانند خط مو، پلک‌ها و گوش‌ها است.

او همچنین در رابطه با مصرف صحیح کرم ضد آفتاب متذکر می‌شود که هیچ گاه نباید از تمدید ضد آفتاب غافل شد. او در خصوص این موضوع می‌گوید:

“هیچ ضدآفتابی بعد از دو ساعت نمی‌تواند به خوبی از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند. از این رو هر دو ساعت یکبار لازم است که ضد آفتاب خود را تمدید کنید.”

سخن پایانی

با مطالعه این مطلب از مجله سوراو، با دیدگاه دکتر سم بانتینگ در خصوص نحوه صحیح مصرف کرم ضد آفتاب آشنا شدید. آیا تا به حال هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب به این نکات توجه کرده‌ بودید؟

حتما تجربیات خود در خصوص استفاده از این محصول کاربردی را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

در صورتی که تمایل به خرید و استفاده از اسپری ضد آفتاب یا کرم‌های ضد آفتاب دارید، پیشنهاد می‌کنیم از ضد آفتاب‌های موجود در فروشگاه اینترنتی سوراو، غافل نشوید. سوراو برای شما امکان خرید طیف گسترده‌ای از ضد آفتاب‌ها، مانند ضد آفتاب آرایشی، ضد آفتاب بدون رنگ، ضد آفتاب ضد آب و… را فراهم کرده است. حتی می‌توانید ضد آفتاب‌های اورجینال برندهایی همچون برند استوری درم، هانیسول، اوردینری، ایزدین و… را با قیمتی مناسب از فروشگاه ما خریداری نمایید.

برای مشاهده و خرید انواع ضدآفتاب‌های موجود در فروشگاه سوراو، کافی است به صفحه خرید کرم ضد آفتاب، مراجعه نمایید.