SiteLogo

معرفی انواع جوش + راه های درمان هر یک

کیمیا سلطانی 01 بهمن 1402
0 251
انواع جوش ها و راه های درمان هر یک

جوش‌ها انواع مختلفی دارند. هر کدام از آن‌ها به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند و راه‌های درمان متفاوتی دارند. به طور خلاصه، انواع جوش ها و راه های درمان هر یک، عبارتند از:

انواع جوش ها

انواع جوش ها علت ایجاد راه های درمان
جوش‌های سر سفید و سر سفید انسداد منافذ پوست و تجمع چربی استفاده از محصولات ضد جوش و درمان‌های خانگی
جوش های قرمز التهابات باکتریایی، ویروسی و…، استفاده از محصولات آرایشی نا سالم و بی کیفیت ژل‌ها و کرم‌های حاوی ترکیباتی نظیر آلوئه ورا، استفاده از ماسک‌های خانگی، مراجعه به پزشک و…
میکرو کیست ها عفونت یا تحریک فولیکول مو مراجعه به پزشک و استفاده از راهکارهای تخصصی
پاپول و پاسچول التهابات باکتریایی در فولیکول‌های مو، ترشحات بیش از حد چربی، عفونت‌های باکتریایی و… محصولات ضد باکتریایی و ضد جوش، مراجعه به پزشک و استفاده از راهکارهای تخصصی
ندول التهاب عمیق فولیکول‌های مو، باکتری‌ها و… مراجعه به پزشک و استفاده از راهکارهای تخصصی

انواع جوش‌ها، علت ایجاد و راه های درمان هر یک

یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین مشکلات پوستی، جوش‌ها هستند. جوش‌ها انواع مختلفی دارند که در این بخش با آن‌ها آشنا خواهید شد:

انواع جوش ها

جوش های سر سفید

جوش‌های سر سفید، از جمله جوش‌های رایجی هستند که زیبایی و جذابیت ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این نوع از جوش‌ها در دسته جوش های غیر التهابی قرار می‌گیرند و ظاهری سفید رنگ و بدون التهاب دارند. 

برای درمان این نوع جوش، راه‌های مختلف بسیاری وجود دارد. استفاده از محصولات پوستی حاوی ترکیبات ضد جوش مانند سالیسیلیک اسید، به کارگیری روش‌های خانگی مانند استفاده از ماسک‌های ضد التهاب و… می‌تواند به بهبود جوش های سر سفید کمک کند.

می دانی چرا جوش های سر سفید روی بینی ظاهر می‌شوند؟ اینجا علت و راه های درمان آن را بخوان!
می دانی چرا جوش های سر سفید روی بینی ظاهر می‌شوند؟ اینجا علت و راه های درمان آن را بخوان!
جوش‌های سفید، یک نوع جوش و آکنه پوستی هستند و یک بیماری پوستی شایع محسوب می‌شوند که اغلب افراد در نواحی از پوستشان مانند صورت، پشت، سینه و… با آن مواجه می‌شوند. جوش های سر سفید روی بینی، می‌توانند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شوند. مهم‌ترین دلایل ایجاد

جوش‌های سر سیاه

جوش های سر سیاه با نام کومدون‌های باز نیز شناخته می‌شوند. این جوش ها به علت انسداد منافذ چربی در منافذ پوست ایجاد می‌شوند و به علت اکسیداسیون چربی‌ها، دارای ظاهری سیاه رنگ هستند.

 برای درمان جوش های سر سیاه نیز راه های بسیاری وجود دارد اما استفاده از شوینده‌های مناسب، مصرف محصولات پوستی ضد جوش، استفاده از روش‌های طبیعی و خانگی و…، موثرترین راهکارها برای درمان این نوع از جوش ها هستند.

انواع جوش

جوش های قرمز

یکی از ناخوشایندترین نوع جوش‌ها، جوش‌های قرمز هستند که با التهاب و حساسیت همراه می‌باشند. از این رو با درد و گاهی با خارش همراه هستند. 

اصلی‌ترین دلیل ایجاد این نوع از جوش ها، التهابات باکتریایی، ویروسی یا قارچی و استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت و حساسیت زا، می‌باشد. 

برای درمان جوش‌های قرمز، بهترین کار استفاده از ژل‌ها و کرم‌های حاوی ترکیباتی نظیر آلوئه ورا، استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی ترکیبات ضد التهاب مانند عسل و…، می‌باشد. در صورتی که درمان‌های خانگی و استفاده از محصولات پوستی، منجر به درمان جوش‌های قرمز نشود، لازم است به پزشک مراجعه نمایید تا پزشکان با تجویز راه‌های درمانی تخصصی و محصولات تخصصی‌تر، به رفع این مشکل بپردازند.

میکروکیست‌ها

میکروکیست‌ها، یکی از انواع خاص جوش‌ها هستند که به واسطه تحریک فولیکول‌های مو یا عفونت ایجاد می‌شوند. ظاهر میکروکیست‌ها، به شکل برجستگی‌های بزرگ سفید یا قرمز است که اغلب با درد زیادی همراه است.

برای درمان میکرو کیست‌ها، حتما لازم است به پزشک مراجعه شود تا با استفاده از راهکارهای تخصصی، به درمان این نوع از جوش‌ها پرداخته شود.

آیا لیزر برای درمان جوش صورت مفید است؟
آیا لیزر برای درمان جوش صورت مفید است؟
اگر می‌خواهید بدانید آیا لیزر برای درمان جوش صورت مفید است؟ یا خیر باید بگوییم، صد در صد، لیزر برای درمان جوش و ضایعات پوستی می‌تواند مفید باشد. به عبارتی لیزر برای کاهش التهابات پوستی، کاهش تولید چربی، بهبود بافت پوست و کمک به کاهش جوش‌ها و آکنه‌ها

پاپول

پاپول‌ها، جوش هایی هستند که به شکل توده‌هایی بدون سر، در زیر پوست ظاهر می‌شوند. ظاهر پاپول‌ها، اغلب قرمز یا سفید است. 

برای درمان پاپول می‌توان از محصولات ضد جوش حاوی سالیسیلیک اسید، استفاده کرد. اما اگر پاپول‌ها با درد و التهاب بسیاری همراه باشند، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

انواع جوش

پاسچول

پاسچول‌ها تقریبا شبیه به پاپول‌ها هستند با این تفاوت که حاوی چرک هستند و از لحاظ اندازه در اغلب موارد بزرگ‌تر می‌باشند. همچنین دارای سر سفید یا قرمز هستند. درد و تورم نیز از ویژگی‌های اصلی این نوع از جوش ها می‌باشند.

برای اینکه پاسچول ها درمان شوند، استفاده از محصولات ضد باکتریایی و ضد جوش، بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. البته در اغلب موارد برای درمان کلی پاسچول‌ها نیاز به مراجعه به پزشک وجود دارد.

با این سرم برای همیشه از جوش و آکنه خلاص شو! | کاربرد و نحوه استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری
با این سرم برای همیشه از جوش و آکنه خلاص شو! | کاربرد و نحوه استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری
سرم سالیسیلیک اسید اوردینری معمولاً به عنوان یک محصول مراقبت از پوست برای درمان مشکلات پوستی مانند جوش‌ و آکنه، چربی اضافه، لک‌ها، بافت ناهموار و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. سالیسیلیک اسید یک نوع اسید بتا هیدروکسی است که مزایای قابل توجهی برای

ندول

ندول‌ها یکی از عمیق‌ترین انواع جوش هستند که به شکل توده‌های بزرگ، سخت و عمیق در پوست ایجاد می‌شوند و ممکن است چند لایه از پوست را درگیر کنند. این نوع از جوش‌ها معمولا بسیار حساس و دردناک هستند و ممکن است به شدت تورم داشته باشند. 

تنها راه درمان ندول ها، مراجعه به پزشک است. معمولا پزشک‌ها با به کارگیری روش‌های درمانی تخصصی و استفاده از داروهای ضد التهاب و آنتی باکتریایی قوی، اقدام به درمان این نوع جوش‌ها می‌کنند.

راه های درمان انواع جوش

بهترین محصولات پوستی برای درمان انواع جوش ها

برای درمان انواع جوش محصولات پوستی بسیار متنوعی وجود دارند. اما شما باید با توجه به نوع پوست و نوع جوش، بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید. 

در حال حاضر، بهترین محصولات پوستی موجود در بازار برای درمان انواع جوش عبارتند از:

سخن پایانی

کسب آگاهی و شناخت انواع جوش، می‌تواند به درمان سریع‌تر پوست کمک کند. 

اگر به دنبال راهی برای درمان و بهبود جوش های خود هستید، خوب است بدانید ما در فروشگاه سوراو طیف گسترده‌ای از محصولات ضد جوش و ضد آکنه را برای شما فراهم کردیم. برای مشاهده و انتخاب آن‌ها، تنها لازم است به صفحه محصولات ضد جوش در فروشگاه سوراو مراجعه نمایید. اگر برای انتخاب محصولات مناسب جوش و پوست خود نیاز به دریافت مشاوره دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب سایت با کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا آن‌ها شما را برای انتخاب بهترین محصول، راهنمایی کنند.

سوالات متداول

۱. آیا چین و چروک‌های پوست قابل درمان هستند؟
2. در کدام مناطق از پوست احتمال ایجاد چین و چروک بیشتر است؟
3. آیا رژیم غذایی و مصرف مواد خاصی می‌تواند به پیشگیری از چین و چروک‌های پوست کمک کند؟
4. آیا استفاده از مرطوب‌کننده می‌تواند به کاهش ظاهر چین و چروک‌های پوست کمک کند؟