SiteLogo

با این سرم برای همیشه از جوش و آکنه خلاص شو! | کاربرد و نحوه استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری

کیمیا سلطانی 13 آبان 1402
0 6613
با این سرم برای همیشه از جوش و آکنه خلاص شو! | کاربرد و نحوه استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری

سرم سالیسیلیک اسید اوردینری معمولاً به عنوان یک محصول مراقبت از پوست برای درمان مشکلات پوستی مانند جوش‌ و آکنه، چربی اضافه، لک‌ها، بافت ناهموار و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. سالیسیلیک اسید یک نوع اسید بتا هیدروکسی است که مزایای قابل توجهی برای پوست دارد و می‌تواند با از بین بردن سلول‌های مرده، تنظیم چربی و کاهش التهاب پوست، به بهبود مشکلات آن کمک کند. از این رو می‌توان گفت این سرم برای افرادی که پوست مستعد جوش و لک دارند و با مشکلاتی نظیر چربی بیش از حد پوست و… مواجه هستند، کاربرد بسیاری دارد.

استفاده از این سرم بسیار ساده است و این موضوع یکی از دلایل محبوبیت سرم سالیسیلیک اسید محسوب می‌شود. در واقع شما برای استفاده از این سرم باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید که در این مطلب آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

معرفی کامل برند اوردینری (The Ordinary)
معرفی کامل برند اوردینری (The Ordinary)
شاید شنیده باشید که برند اوردینری بی‌نقص‌ترین فرمولاسیون زیبایی پوست را دارد. جای تعجب نیست، زیرا تیم تولید کننده محصولات اوردینری از برجسته‌ترین شیمی دانان هستند که موفق شده‌اند با هزینه کم، بهترین محصول را تولید کنند. پس اگر تا به حال تجربه استفاده

سرم سالیسیلیک اسید اوردینری

کاربرد سرم سالیسیلیک اسید اوردینری

اغلب محصولات مراقبت از پوست که حاوی سالیسیلیک اسید هستند، به منظور درمان مشکلات پوستی مانند جوش‌ و آکنه، چربی بیش از حد، کدری و تیرگی، بافت غیر یکدست و ناهموار، لک‌ها، مسدودی منافذ پوست و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرم سالیسیلیک اسید اوردینری نیز یکی از این محصولات است که حاوی 2 درصد سالیسیلیک اسید می‌باشد. این سرم پوست صورت، فرمولاسیونی سبک بر پایه آب دارد و از غلظت بالایی برخوردار است.

به طور کلی این سرم اوردینری هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان (به ویژه خانم‌ها و آقایانی که در سن نوجوانی هستند)، کاربرد قابل توجهی دارد.

در ادامه شما را با مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربردهای سرم سالیسیلیک اسید اوردینری، آشنا خواهیم کرد:

1. از بین بردن سلول‌های مرده پوست:

سالیسیلیک اسید به پوست کمک می‌کند تا از سلول‌های مرده و آلودگی‌ها پاک شود. این ویژگی موجب بهبود بافت پوست و از بین رفتن ناهمواری‌های آن می‌شود. همچنین از انسداد منافذ پوستی، جلوگیری می‌کند.

2. کاهش التهابات پوستی:

یکی از ویژگی‌های مهم سالیسیلیک اسید، خاصیت ضد التهابی آن است که به کاهش التهاب‌های پوستی کمک می‌کند. این ویژگی به خصوص برای افرادی که پوست مستعد جوش و آکنه دارند بسیار مفید است.

3. کاهش جوش و آکنه:

سرم سالیسیلیک اسید می‌تواند به کاهش جوش‌ها و آکنه‌های پوستی کمک کند. این محصول در واقع از طریق کاهش تولید چربی و تسهیل جریان چربی در پوست، به بهبود انواع جوش‌ها و آکنه‌ها مانند جوش‌های قرمز، سر سیاه و… کمک می‌کند.

4. پیشگیری از جلوگیری از ایجاد جوش‌ها:

سرم سالیسیلیک اسید می‌تواند به پیشگیری از جوش‌ها نیز کمک کند. این ویژگی‌ به عنوان یک روش موثر برای پیشگیری از ایجاد جوش‌ها و آکنه‌ها مورد آزمایشات بالینی قرار گرفته و به تائید رسیده است.

5. مناسب برای پوست چرب مستعد عیوب:

سرم سالیسیلیک اسید با توجه به ترکیباتی که دارد، عمدتاً برای افرادی با پوست چرب مناسب است و افرادی با سایر انواع پوست باید از آن با احتیاط استفاده کنند. چرا که ممکن است استفاده از این سرم، پوست آن‌ها را دچار خشکی کند.

نحوه استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری

طرز استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری

استفاده از این سرم بسیار راحت است و شما برای استفاده از آن تنها باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا پوست خود را با یک شوینده ملایم که برای نوع پوستتان مناسب است، تمیز کنید.
  2. پس از شستشو، پوست خود را با ملایمت و به دقت خشک نمایید.
  3. مقدار کمی (چند قطره) از سرم سالیسیلیک اسید را با استفاده از نازل بر روی پوست صورت خود بریزید.
  4. سپس با انگشتانتان به آرامی سرم را بر روی پوست خود پخش کنید به گونه‌ای که بر روی تمام سطح پوست صورتتان لایه‌ای نازک از این سرم تشکیل شود.
  5. به آرامی سرم را بر روی نقاط مختلف صورت خود ماساژ دهید.
  6. چند دقیقه صبر کنید تا سرم به طور کامل جذب پوستتان شود.

روتین پوست روزانه برای پوست چرب و جوش دار
روتین پوست روزانه برای پوست چرب و جوش دار
روتین پوستی روزانه و برنامه مراقبت از پوست چرب و جوش دار یا مستعد آکنه، یکی از موضوعاتی است که برای بسیاری از افراد با این نوع پوست، اهمیت ویژه‌ای دارد. پوست چرب و مبتلا به جوش نه تنها می‌تواند بر زیبایی و سلامت پوست تأثیر منفی بگذارد، بلکه روحیه و ا

نکات مهم در خصوص استفاده از این سرم پوستی:

  • استفاده از این سرم پوستی برای افراد بالای 15 سال، مناسب است.
  • هرگز نباید از این محصول همزمان با سایر محصولات پوستی که حاوی موادی همچون ویتامین C، پپتیدها، نیاسینامید، رتینوئیدها و سایر اسیدها، هستند، استفاده نمایید. چرا که هر یک از این مواد ممکن است با سالیسیلیک اسید واکنش دهند و پوست شما را دچار حساسیت یا آسیب کنند.
  • پوست برخی افراد ممکن است به ترکیبات این سرم پوستی واکنش نشان دهد. از این رو توصیه می‌شود با مشورت یک متخصص پوست از این محصول استفاده نمایید. همچنین توصیه می‌شود اگر تا به حال از این محصول استفاده نکردید، حتما قبل از استفاده، تست حساسیت انجام دهید. برای این کار کافی است مقدار کمی از سرم را بر روی قسمت کوچکی از پوست پشت بازوتان بریزید و 24 ساعت صبر کنید. پس از این مدت در صورتی که علائمی از حساسیت پوستی مشاهده نکردید، با خیال راحت از محصول استفاده نمایید. البته برخی از متخصصان توصیه می‌کنند برای کسب اطمینان کامل نسبت به حساسیت نداشتن به این سرم پوستی اوردینری، این کار را برای 3 روز به صورت متداول انجام دهید و در صورت عدم مشاهده هر گونه قرمزی، خارش، کهیر، خشکی و… با خیال راحت از این سرم سالیسیلیک اسید اوردینری استفاده نمایید.
  • برای کسب بهترین نتیجه از این سرم پوستی، توصیه می‌شود از این محصول یک بار در روتین صبح و یک بار در روتین پوستی شبانه خود، استفاده کنید.
  • پس از جذب سرم سالیسیلیک اسید، از یک مرطوب‌کننده مناسب برای پوستتان استفاده کنید. این کار به حفظ رطوبت پوست تان کمک می‌کند.
  • از آنجایی که استفاده از این سرم، حساسیت پوست شما نسبت به نور خورشید را بالا می‌برد، توصیه می‌شود در طی استفاده از این سرم اوردینری، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. حتی تا دو هفته پس از قطع مصرف این سرم نیز، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • برای حفظ ویژگی‌ها و افزایش ماندگاری سرم سالیسیلیک اسید اوردینری، آن را به دور از نور خورشید و دور از دسترس کودکان نگه دارید.

سرم سالیسیلیک اسید اوردینری

سخن پایانی

ما در فروشگاه اینترنتی سوراو، امکان خرید سرم اورجینال سالیسیلیک اسید 2% اوردینری را فراهم کردیم. از این رو شما می‌توانید با کلیک بر روی “سرم سالیسیلیک اسید“، این سرم در حجم 30 میلی‌لیتر را با قیمتی مناسب، خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

البته از آنجایی که قبل از استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم اگر تا به حال از این سرم پوستی استفاده نکرده‌اید، حتما با کارشناسان سوراو صحبت کنید و نوع پوست و مشکلات خاص پوستی که دارید را با آن‌ها در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در رابطه با خرید و استفاده از این محصول یا سایر محصولات پوستی که برای شما مناسب هستند، راهنمایی کنند.