SiteLogo

5 تفاوت تونر و ژل شستشو + تاثیر هرکدام بر پوست

کیمیا سلطانی 24 اسفند 1402
0 1941
تفاوت تونر و ژل شستشو + تاثیر هرکدام بر پوست

پوست صورت، در طی روز با عوامل مختلفی مانند آلودگی، نور خورشید، استرس، تغییرات هورمونی و… مواجه می‌شود. این عوامل می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی مانند جوش، چربی بیش از حد، خشکی، پیری زودرس و… شوند. به همین دلیل، بهبود وضعیت پوست صورت و حفظ جوانی و زیبایی آن، نیازمند مراقبت ویژه و استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب است. در این راستا، دو محصول مهم که در روتین مراقبت از پوست صورت به کار می‌روند، تونر و ژل شستشو هستند. هر دو این محصولات، با ویژگی‌ها و عملکردهای خاص خود، به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کنند و نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و جذابیت پوست دارند. در این مقاله از مجله سوراو قصد داریم، به بررسی تفاوت ها و ویژگی‌های تونر و ژل شستشو بپردازیم.

تونر و مزایای آن برای پوست

تفاوت تونر و ژل شستشو

تونر پوست، یکی از محصولات مهم در روتین مراقبت از پوست صورت است که پس از شستشو صورت استفاده می‌شود. این محصول کمی متفاوت از محصولات شستشوی روزانه است و وظایف خاصی را برعهده دارد. تونر فرمولاسیونی به صورت مایع دارد و اغلب حاوی عناصر مفیدی مانند ویتامین‌ها، عصاره‌ها و عوامل مرطوب‌کننده است.

تونر چیست و نحوه انتخاب آن بر اساس نوع پوست
تونر چیست و نحوه انتخاب آن بر اساس نوع پوست
تونرها در لیست محصولات مخصوص روتین پوستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. همه متخصصان اسکین‌کر و مراقبت از پوست، معتقدند که این محصول به جذب بهتر سرم‌ها و کرم‌های پوستی شما کمک می‌کند و عملکرد آن‌ها را افزایش می‌دهد. اما خواص تونر صورت به همینجا ختم

مزایای استفاده از تونر برای پوست

تنظیم سطح pH پوست
پاکسازی عمیق پوست
جلوگیری از انسداد منافذ پوست
آماده‌سازی پوست برای مراحل بعدی روتین
افزایش جذب سایر محصولات پوست
تسکین پوست و کاهش التهابات، قرمزی و حساسیت‌های پوستی
و...

ژل شستشو و مزایای استفاده از آن پوست

تفاوت تونر و ژل شستشو

ژل شستشو صورت، یکی دیگر از محصولات مهم در روتین مراقبت از پوست صورت است که برای پاکسازی عمقی پوست استفاده می‌شود. این محصول، در مقایسه با تونر، شامل ترکیبات شستشوی قوی‌تری است و علاوه‌بر از بین بردن آلودگی‌ها، می‌تواند آرایش، چربی‌ها و سایر ناخالصی‌ها را نیز از روی پوست شما از بین ببرد.

مزایای استفاده از ژل شستشو برای پوست

پاکسازی عمیق آلودگی‌ها، چربی‌ها، لوازم آرایشی و سایر ناخالصی‌های موجود بر روی پوست
جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی نظیر جوش و آکنه
کمک به شفافیت بیشتر پوست
ایجاد پوستی نرم و لطیف
بهبود کلی ظاهر پوست
و...

تفاوت تونر و ژل شستشو در چیست؟

فرق تونر و ژل شستشو را در موارد مختلفی می‌توان مشاهده کرد:

  • هدف از استفاده:
    • تونر: این محصول با هدف تنظیم سطح pH پوست، پاکسازی عمیق پوست از آلودگی‌ها، آماده‌سازی پوست برای مراحل بعدی روتین، تسکین التهابات پوست و… استفاده می‌شود.
    • ژل شستشو: از ژل شستشو با هدف پاک کردن آرایش، آلودگی‌ها و سایر ناخالصی‌های موجود بر روی پوست استفاده می‌گردد.
  • زمان استفاده:
    • تونر: از تونر، پس از شستشو صورت و قبل از استفاده از محصولات دیگر مراقبت از پوسا استفاده می‌شود.
    • ژل شستشو: به طور معمول از این محصول در اولین مرحله روتین پوستی (قبل از استفاده از تونر و سایر محصولات)، استفاده می‌کنند.
  • روش استفاده:
    • تونر: تونر فرمولاسیونی به صورت مایع دارد و معمولاً با استفاده از پد بر روی پوست استفاده می‌شود.
    • ژل شستشو: ژل شستشو فرمولاسیونی ژلی دارد و همراه با آب، به عنوان یک محصول پاک کننده به صورت مستقیم بر روی پوست اعمال می‌شود.
  • ترکیبات:
    • تونر: تونرها در فرمولاسیون خود دارای ترکیباتی همچون عصاره‌ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند. در برخی از آن‌ها ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدانی نیز وجود دارد. همچنین در بیشتر آن‌ها الکل وجود دارد و همین باعث می‌شود بعد از استفاده از تونر، پوست به مقدار کمی دچار خشکی شود.
    • ژل شستشو: در مقایسه با تونرها، ژل شستشو دارای ترکیبات پاک کننده قوی‌تری است. برخی از ژل‌های شستشو دارای ترکیبات مرطوب کننده و ضد التهاب نیز هستند.
  • مزایا:
    • تونر: تونرها علاوه‌بر اینکه به پاکسازی پوست کمک می‌کنند، در آرامش و تسکین پوست، تنظیم ph پوست، جذب بهتر سایر محصولات و… موثر هستند.
    • ژل شستشو: پاکسازی عمیق پوست از آلودگی‌ها، مواد آرایشی، چربی‌ها و سایر ناخالصی‌های موجود، مهم‌ترین مزایای استفاده از ژل شستشو است. اما از دیگر مزایای استفاده از ژل شستشو می‌توان به ایجاد پوستی شفاف، جلوگیری از ایجاد جوش، آکنه و… اشاره کرد.

سخن پایانی

در پایان با توجه به مطالب گفته شده در خصوص تفاوت ژل شستشو و تونر، واضح است که تونر و ژل شستشو، دو محصول متفاوت هستند و هر کدام وظایف و اهداف خود را دارند. در روتین مراقبت از پوست، هر دو این محصولات نقش مهمی را ایفا می‌کنند و نمی‌توانند به صورت کامل جایگزین یکدیگر شوند.

به طور کلی از تونر برای تنظیم سطح pH پوست، پاکسازی عمیق و آماده‌سازی پوست برای مراحل بعدی روتین استفاده می‌شود، در حالی که ژل شستشو برای پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها به کار می‌رود. بهترین راه برای بهبود و حفظ سلامت پوست، استفاده منظم و هماهنگ از هر دو این محصولات است.

اگر قصد خرید تونر یا ژل شستشو را دارید، خوب است بدانید ما در فروشگاه سوراو امکان خرید طیف گسترده‌ای از انواع تونرها (مانند تونر آبرسان، تونر بارداری، تونر بدون الکل، تونر جوانساز، تونر ضد جوش و…) و انواع ژل شستشو (مانند ژل شستشو بدون سولفات، ژل شستشو مخصوص پوست جوش دار، ژل شستشو مخصوص اگزما و رزاسه و…) را برای شما فراهم کرده‌ایم. برای مشاهده و خرید، کافی است به صفحه خرید تونر و خرید ژل شستشو در فروشگاه اینترنتی سوراو، مراجعه نمایید.