SiteLogo

3 تفاوت مهم سلولیت و ترک های پوستی

0 588
تفاوت سلولیت و ترک پوستی

سلولیت و ترک‌های پوستی دو مسئله مختلف درباره پوست هستند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به تفاوت سلولیت و ترک های پوستی بپردازیم، می‌توانیم بگوییم:

سلولیت، ظاهری شبیه به گلوله‌های چربی زیر پوستی دارد و در نواحی مختلف بدن، مانند بازوها، شکم، پهلوها، ران‌ها و ساق‌های پا ایجاد می‌شود. علت ایجاد سلولیت نیز به عوامل مختلفی بر می‌گردد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از عوامل هورمونی، ژنتیک، افزایش وزن، سن، اختلالاتی در جریان و خون، کم فعالیتی و… 

ترک‌های پوستی، علائم خطی یا رشته‌ای در پوست هستند که معمولاً در نتیجه کشیدگی پوست به دلیل افزایش وزن، کاهش وزن، بارداری، رشد سریع در دوران نوجوانی و… ایجاد می‌شوند.

بنابراین، اصلی‌ترین تفاوت میان سلولیت و ترک‌های پوستی مربوط به علت ایجاد و ظاهر آن‌ها است.

در ادامه شما را دقیق‌تر با تفاوت های بین سلولیت و ترک های پوستی، آشنا خواهیم کرد.

تفاوت سلولیت و ترک های پوستی

تفاوت های ظاهری سلولیت و ترک های پوستی

سلولیت ظاهری تکه تکه دارد که به صورت دسته‌ای یا منفرد در مناطقی از بدن مانند شکم، پهلوها، ران‌ها و ساق‌ها مشاهده می‌شود.

تغییرات ظاهری سلولیت، مربوط به تغییراتی است که در لایه‌های زیری پوست و چربی‌های زیر پوستی بر می‌گردد.

ترک‌های پوستی، به صورت خطی یا رشته‌ای که در سطح پوست ظاهر می‌شوند. اغلب ترک‌های پوستی در نواحی شکم، ران‌ها، سینه‌ها، کمر و… وجود دارند.

علت ایجاد هر یک از این مشکلات پوستی

یکی دیگر از تفاوت های مهم سلولیت و ترک های پوستی، مربوط به علت پیدایش هر یک است. به عبارتی، علت ایجاد سلولیت و ایجاد ترک‌های پوستی، با یکدیگر متفاوت هستند. در این بخش شما را با علت ایجاد هر یک آشنا خواهیم کرد:

  • علت ایجاد سلولیت:
  1. ژنتیک: وجود سلولیت ممکن است به دلیل ژنتیک و ویژگی‌های ارثی در برخی افراد بیشتر باشد. البته میزان و شدت سلولیت ممکن است از نظر ژنتیکی متفاوت باشد.
  2. تغییرات هورمونی: تغییراتی در سطوح هورمون‌ها که در دوران بارداری، دوران پریود و.. اتفاق می‌افتند، همچنین تغییرات هورمونی مرتبط با سن، می‌توانند عامل ایجاد سلولیت باشند.
  3. افزایش وزن: افزایش وزن و چاقی می‌تواند باعث افزایش فشار بر ساختمان پوستی شود و باعث ایجاد سلولیت گردد.
  4. کم‌فعالیتی: کم‌فعالیتی و عدم انجام ورزش‌های مناسب می‌توانند به ایجاد سلولیت کمک کنند.
  5. رژیم غذایی نامناسب: مصرف مواد غذایی کم فیبر، افزایش مصرف چربی و… می‌تواند سلولیت را تشدید کند.

ترک پوستی یا استریا چیست؟ + راه های درمان
ترک پوستی یا استریا چیست؟ + راه های درمان
ترک پوستی یا استریا به تغییراتی در پوست گفته می‌شود که به صورت خطی و معمولاً تیره رنگ یا روشن در سطح پوست نمایان می‌شوند. این تغییرات اغلب به دلیل کشیدگی شدید پوست در نتیجه افزایش وزن، بارداری، رشد سریع یا تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد. ترک‌های پوستی

  • علت ایجاد ترک‌های پوستی:
  1. کشیدگی ناگهانی پوست: ترک‌های پوستی می‌توانند ناشی از کشیدگی ناگهانی پوست به دلیل تغییرات سریع در وزن یا بارداری باشند.
  2. رشد سریع: رشد سریع در دوران نوجوانی، افزایش وزن سریع یا افزایش حجم عضلات در ورزشکاران می‌تواند منجر به تشکیل ترک‌های پوستی شود.
  3. عوامل هورمونی: تغییرات هورمونی که در دوران بارداری رخ می‌دهند نیز می‌توانند عامل ایجاد ترک‌های پوستی باشند.

تفاوت سلولیت و ترک های پوستی

تفاوت بین راه های درمان سلولیت و ترک‌های پوستی

از آنجایی که این دو مشکل پوستی در ظاهر و علت شکل گیری متفاوت هستند، راه‌های درمان آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

  • راهکارهای درمان سلولیت:
  1. ورزش منظم و تقویت عضلات: ورزش‌های مقاومتی، تمرینات کاردیو و تقویت عضلات می‌توانند به تقویت بافت‌های پوستی و کاهش ظاهر سلولیت کمک کنند.
  2. تغییرات در رژیم غذایی: مصرف مواد غذایی سالم‌تر، مانند میوه‌ها، سبزیجات و فیبر بالا، در بهبود ظاهر سلولیت تاثیر قابل توجهی دارد.
  3. ماساژ و تکنیک‌های مشابه: استفاده از ماساژ یا تکنیک‌های مشابه می‌تواند به بهبود جریان خون و در نهایت بهبود سلولیت کمک کند.
  4. رسیدگی به پوست: استفاده از روش‌های درمانی مانند لیزر، مصرف محصولات پوستی تخصصی یا روش‌های دیگری که توسط متخصصان پوست ممکن است برای درمان سلولیت توصیه شوند، از کاربردی‌ترین راه‌ها برای درمان این مشکل پوستی هستند.

برای همیشه از شر سلولیت خلاص شوید! | معرفی راه های موثر برای پیشگیری و درمان سلولیت
برای همیشه از شر سلولیت خلاص شوید! | معرفی راه های موثر برای پیشگیری و درمان سلولیت
سلولیت، مشکلی پوستی است که در صورت ابتلا به آن پوستتان ظاهری همچون پوست پرتقال پیدا می‌کند. از این رو اغلب این بیماری در دسته بیماری‌های مربوط به زیبایی پوست مطرح می‌شود. در واقع، این مشکل به تجمع توده‌های چربی زیر پوست و ایجاد بافت ناهموار در پوست ب

  • راهکارهایی برای درمان ترک‌های پوستی:
  1. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها: استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌های پوست می‌تواند به رطوبت رسانی پوست کند و باعث بهبود ترک‌های پوستی شود.
  2. استفاده از روش‌های درمانی پیشرفته: روش‌هایی مانند لیزر، میکرونیدلینگ و روش‌های دیگر که توسط متخصصان پوست برای بهبود ظاهر ترک‌های پوستی پیشنهاد می‌شوند نیز یکی از راهکارهای مفید برای درمان ترک‌های پوستی هستند.
  3. استفاده از روغن‌های مرطوب‌کننده: روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن جوجوبا می‌توانند به بهبود الاستیسیته و بهبود بافت پوست کمک کنند.

تفاوت سلولیت و ترک های پوستی

سخن پایانی

با توجه به تفاوت‌های موجود بین سلولیت و ترک‌های پوستی، می‌توان نتیجه گرفت که این دو مسئله پوستی، دو موضوع متفاوت با علل، ظاهر و راهکارهای درمانی گوناگون هستند.

اگر برای درمان هر یک از این مشکلات پوستی، به دنبال محصول پوستی مناسب و با کیفیتی هستید، می‌توانید به صفحه خرید محصولات پوستی مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید با دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان سوراو، بهترین راهکار را برای درمان سلولیت یا ترک های پوست خود، انتخاب کنید.