SiteLogo

نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست که باید بدانید!

0 576
نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست

وراگر می‌خواهید پوست خود را لایه برداری کنید، ابتدا باید شناخت کافی از پوست خود و انواع لایه بردارهایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، پیدا کنید. بعد از آن، برای اینکه بدون آسیب پوست خود را لایه برداری کنید، لازم است به نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست، توجه کنید. به طور خلاصه، برخی از نکات مهمی که قبل از انجام لایه برداری و بعد از انجام آن باید رعایت نمایید، عبارتند از:

  • پاکسازی پوست قبل از انجام لایه برداری
  • استفاده از تونر برای آماده سازی پوست
  • نحوه استفاده و مدت زمان ماندن لایه بردار بر روی پوست
  • شستشو پوست پس از لایه برداری
  • استفاده از مرطوب کننده
  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی

علاوه بر این‌ها، در نظر داشته باشید که هر لایه بردار دارای فرمولاسیون و ویژگی‌های خاص خود است. از این رو توصیه می‌شود قبل از مصرف هر نوع لایه برداری ابتدا ترکیبات و دستورالعمل مصرف آن را مطالعه نمایید.

نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست

نکات مهم قبل از مصرف لایه بردار پوست

قبل از استفاده از هر نوع لایه بردار پوست، ابتدا باید پوست خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید با توجه به نوع پوستتان از بهترین لایه بردار، استفاده نمایید. پس از اینکه لایه بردار متناسب با پوست خود را انتخاب کردید، باید پوست خود را برای استفاده از لایه بردار مد نظرتان، آماده کنید:

هر آنچه باید در مورد پیلینگ یا لایه برداری پوست بدانید، اینجا است! | پیلینگ یا لایه برداری پوست چیست؟
هر آنچه باید در مورد پیلینگ یا لایه برداری پوست بدانید، اینجا است! | پیلینگ یا لایه برداری پوست چیست؟
پیلینگ یا لایه برداری پوست یک روش زیبایی و درمانی است که در آن لایه‌های بیرونی پوست به کمک مواد شیمیایی، مکانیکی یا لیزری حذف می‌شوند. این فرآیند باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و زائده‌های پوستی می‌شود و فرآیند بازسازی و تجدید سلول‌های جدید پوست را ت

  • آماده سازی پوست:

برای اینکه پوست آماده لایه برداری و حذف سلول‌های مرده شود، لازم است پاکسازی شود. به منظ پاکسازی پوست قبل از مصرف لایه بردار، ابتدا باید آلودگی‌ها را با استفاده از پاک کننده‌ و تونری مناسب، از پوست خود پاک کنید. 

برای اینکه پوست قبل از لایه برداری تحریک نشود، لازم است از شوینده و تونری ملایم که فاقد مواد شیمیایی هستند، استفاده نمایید. 

البته استفاده از تونر امری ضروری نیست. اما استفاده از تونری مناسب می‌تواند به تنظیم PH پوست و اثرگذاری بهتر لایه بردار، کمک کند. توجه داشته باشید که اگر قبل از لایه بردار از تونر استفاده نکردید، به هیچ عنوان نباید بعد از آن، از تونر استفاده نمایید.

نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست

نکاتی در خصوص مصرف لایه بردار

بعد از اینکه پوست برای مصرف لایه بردار آماده شد، باید مقدار مناسبی از لایه بردار را بر روی سطح پوست قسمت مدنظرتان بمالید. عموما برای اینکه لایه بردار به خوبی عمل کند، لازم است برای مدت مشخصی بر روی پوست بماند. این مدت زمان بستگی به عوامل بسیار متعددی دارد. نوع لایه بردار، سن، جنس پوست و… از جمله این عوامل هستند. برای همین توصیه می‌شود قبل از مصرف هر لایه بردار در خصوص مدت زمان ماندگاری آن بر روی پوست، از تولید کننده آن محصول یا یک متخصص پوست، راهنمایی بگیرید.

چگونه پوست خشک را پاکسازی و لایه برداری کنیم؟بهترین روش لایه برداری پوست خشک
چگونه پوست خشک را پاکسازی و لایه برداری کنیم؟بهترین روش لایه برداری پوست خشک
همانقدر که پوست چرب نیاز به لایه برداری دارد، پوست خشک هم نیاز به پاکسازی و لایه برداری دارد اما به هیچ عنوان نباید برای پوست های خشک از پیلینگ ها و لایه بردار های قوی استفاده کرد زیرا پوست های خشک خیلی بیشتر در معرض ایجاد حساسیت هستند. بنابراین برای

نکات مهم بعد از مصرف لایه بردار پوست

بعد از مصرف لایه بردار و حذف آلودگی‌ها و سلول‌های مرده از پوست، حساسیت پوست شما به طور کلی افزایش پیدا می‌کند. از این رو لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست

  • شستشو پوست پس از مصرف لایه بردار

بعد از لایه برداری پوست با محصول مد نظرتان، توصیه می‌شود پوست خود را با آب خنک به صورت ملایم بشویید. این کار بدون ایجاد حساسیت و آسیب به پوستتان، پوست شما را از لایه بردار به طور کامل پاک می‌کند.

توجه داشته باشید که استفاده از آب گرم در این مرحله، اصلا توصیه نمی‌شود، چرا که استفاده از آب گرم بعد از لایه بردر می‌تواند موجب خشکی پوست و در نهایت تحریک پوست پس از لایه برداری شود.

لایه برداری پوست هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟ | فاصله زمانی مناسب بین هر بار لایه برداری پوست
لایه برداری پوست هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟ | فاصله زمانی مناسب بین هر بار لایه برداری پوست
لایه‌برداری پوست یکی از روش‌های مراقبت از پوست است که اغلب برای پاک‌سازی و بهبود کلی بافت پوست استفاده می‌شود. فاصله زمانی بین هر لایه برداری پوست با توجه به عوامل متعددی از جمله نوع پوست، مشکلات پوستی فرد، نوع لایه بردار مورد استفاده و…، متغیر است. 

  • استفاده از مرطوب کننده

برای مراقبت از پوست بعد از لایه برداری، مرطوب سازی آن یک گام حیاتی محسوب می‌شود. مرطوب سازی پوست، از تحریک پوست بعد از لایه برداری جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود پوست نرم و لطیف شود. همچنین با ایجاد سد محافظی بر روی پوست، از پوست در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کنند.

توجه داشته باشید که هر نوع پوست، نیازمند مرطوب کننده مناسب خود است. به طور مثال، افرادی با پوست خشک بعد از مصرف لایه بردار، باید از مرطوب کننده‌ای مغذی استفاده نمایند. در حالی که افرادی با پوست چرب، بیشتر به مرطوب کننده‌ای با بافت سبک و فرمولاسیون غیر چرب و غیر کمدوژنیک، نیاز دارند.

نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست

  • استفاده از ضد آفتاب

به طور کلی اشعه‌های UV موجود در نور خورشید، می‌تواند موجب تحریک و آسیب پوست، به ویژه بعد از مصرف لایه بردار شود. 

برای اینکه پوست حساس بعد از لایه برداری از نور خورشید در امان باشد، لازم است برای مدتی پس از لایه برداری از کرم ضد آفتابی که حاوی حداقل SPF 30 است، استفاده فرمایید. 

  • عدم استفاده از لوازم آرایشی

بعد از مصرف لایه بردار، پوست کمی حساس است و منافذ آن باز است. از این رو بعد از آن به هیچ عنوان (حداقل برای 24 ساعت) نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید. چرا که استفاده از لوازم آرایشی بعد از لایه برداری می‌تواند موجب حساسیت پوست و مسدود سازی منافذ آن و ایجاد جوش و آکنه شود. 

نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست

سخن پایانی

انچام پیلینگ و لایه برداری، لازمه داشتن پوستی سر زنده و سالم است. اما لایه برداری غیر اصولی، نه تنها به بهبود وضعیت پوست شما کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند باعث آسیب دیدن پوست شما شود. ما در این مطلب سعی کردیم با بیان نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست، به شما در لایه برداری اصولی پوستتان کمک کنیم.

با نکات ذکر شده در این مطلب، می‌توانید از داشتن پوستی سالم و جوان برای مدت طولانی لذت ببرید. 

اگر تجربه‌ای در خصوص لایه برداری پوستتان دارید، خوشحال می‌شویم آن را از طریق بخش نظرات با ما و سایر همراهانمان به اشتراک بگذارید.