SiteLogo

نقش نیاسینامید در ترمیم پوست + معرفی بهترین محصولات پوست حاوی نیاسینامید

0 435
نقش نیاسینامید در ترمیم پوست

نیاسینامید یک ترکیب آمینواسیدی است که از ویتامین B3 یا نیاسین به دست می‌آید. این ترکیب معمولاً به عنوان یک عامل ضد التهاب و محافظ پوست شناخته می‌شود. همچنین نیاسینامید می‌تواند به عنوان آنتی‌اکسیدان، آنتی‌باکتریال، ضد التهاب و تقویت‌کننده بخش‌های مختلف پوست، باعث ترمیم پوست شود. در نتیجه این ماده در ترمیم پوست نقش مهمی دارد. برخی از نقش های مهم نیاسینامید در ترمیم پوست عبارتند از:

  • بهبود التهاب پوست
  • کاهش علائم التهابی مانند قرمزی، تورم و…
  • تقویت کلی ساختار پوست
  • کاهش علائم پیری پوست
  • افزایش تولید کلاژن و الاستین
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • مهار فعالیت ملانین
  • و…

تا پایان این مطلب از مجله زیبایی و تخصصی سوراو همراه ما باشید تا با نقش نیاسینامید در ترمیم پوست، بیشتر آشنا شوید.

نقش نیاسینامید در ترمیم پوست

آشنایی با نیاسینامید

نیاسینامید، یک ترکیب آمینواسیدی است و یکی از مشتقات ویتامین B3 یا نیاسین محسوب می‌شود. این ترکیب به خاطر ویژگی‌های شیمیایی و تأثیرات برجسته‌ای که بر روی پوست دارد، به عنوان یک عامل موثر در طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیاسینامید بر روی لایه‌های مختلف پوست تاثیر می‌گذارد. اما اصولاً تأثیرات اصلی آن در لایه‌های بالاتر و سطحی‌تر پوست بیشتر مشاهده‌ می‌شود.

نیاسینامید چیست و فواید نیاسینامید(ویتامین B3) برای پوست + محصولات
نیاسینامید چیست و فواید نیاسینامید(ویتامین B3) برای پوست + محصولات
ویتامینB3 یکی از انواع ویتامین‌های محلول در آب و از جمله مواد مغذی مورد نیاز برای بدن است. این ویتامین مانند سایر ویتامین‌ها، دارای ساختارهای شیمیایی و اشکال کوفاکتوری مختلف است. نیاسینامید که با نام «نیکوتین‌ آمید» نیز شناخته می‌شود، فرم آمیدی از وی

در ادامه شما را با تأثیرات نیاسینامید بر لایه‌های پوست آشنا خواهیم کرد:

  • لایه‌ بیرونی (لایه اپیدرم):

نیاسینامید به عنوان یک ماده ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان در این لایه فعالیت می‌کند. این تأثیرات می‌تواند به کاهش التهابات پوستی، مانند قرمزی و تورم در این لایه کمک کند. علاوه بر این‌ها، نیاسینامید می‌تواند تولید ملانین را در این لایه کاهش دهد و از افزایش پیگمانتاسیون و تشکیل لک‌های تیره جلوگیری نماید.

  • لایه‌های زیرین پوست:

این ترکیب می‌تواند به تقویت ساختار پوست و بهبود الاستیسیته آن کمک کند و در نتیجه، به تأمین انعطاف‌پذیری و مقاومت بیشتر پوست کمک کند. همچنین نیاسینامید به افزایش تولید کلاژن و الاستین، دو پروتئین مهم برای ساختار و انعطاف‌پذیری پوست، کمک می‌کند و اینگونه باعث بهبود کلی پوست می‌شود.

نقش نیاسینامید در ترمیم پوست

اثرات مثبت نیاسینامید بر روی پوست

نیاسینامید، به عنوان یک ترکیب موثر در طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود، چرا که اثرات مثبت بسیاری بر روی سلامت و زیبایی پوست ایجاد می‌کند. برخی از تاثیرات برجسته نیاسینامید بر روی پوست عبارتند از:

  1. ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان

یکی از خصوصیات بارز نیاسینامید، قابلیت ضد التهابی آن است. این ترکیب توانایی کاهش و کنترل التهابات پوستی را دارا است. علاوه بر این، نیاسینامید به عنوان یک آنتی‌اکسیدان، می‌تواند از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند و سلول‌های پوستی را از آسیب‌های اکسیداتیو در امان نگه دارد.

  1. تقویت بخش‌های مختلف پوست

این ترکیب قادر به تقویت ساختار لایه‌های مختلف پوست است. به عبارتی، نیاسینامید با تقویت هر یک از لایه‌های پوست می‌تواند به پوست کمک کند تا بهبود یابد و مقاومت بیشتری در برابر عوامل خارجی نظیر آفتاب، آلودگی و عوامل محیطی داشته باشد.

بهترین کرم دور چشم روشن کننده حاوی ویتامین C و نیاسینامید غنی شده با پودر موز
بهترین کرم دور چشم روشن کننده حاوی ویتامین C و نیاسینامید غنی شده با پودر موز
کرم دور چشم گارنیر مدل Vitamin C ، حاوی 4%  ویتامین C است که استفاده موضعی از آن می‌تواند به روشن کردن رنگ پوست کمک کند. ویتامین سی، در کاهش چین و چروک‌های ظریف و جوانسازی پوست موثر بوده و پف و خستگی دور چشم را بهبود می‌دهد. کرم دور چشم ویتامین سی Ga

  1. تأثیر بر تولید کلاژن و الاستین

یکی از اثرات مهم نیاسینامید بر پوست، افزایش تولید کلاژن و الاستین است. این دو پروتئین اساسی برای سلامت و انعطاف‌پذیری پوست محسوب می‌شوند و نیاسینامید با افزایش تولید این پروتئین‌ها، منجر به بهبود ساختار پوست و کاهش نشانه‌های پیری آن می‌گردد.

  1. کاهش تولید ملانین

این ترکیب نیز می‌تواند تولید ملانین (پیگمانتاسیون پوست) را کاهش دهد و در نتیجه، از تشکیل لک‌های تیره و علائم دیگر پیگمانتاسیونی در پوست جلوگیری نماید.

  1. محافظت در برابر آسیب‌های نور خورشید:

نیاسینامید می‌تواند به پوست کمک کند تا در برابر آسیب‌های ناشی از تابش UV خورشید، مقاومت بیشتری داشته باشد.

سرم نیاسینامید بالانس بهتره یا اوردینری؟ | مقایسه سرم نیاسینامید اوردینری و بالانس
سرم نیاسینامید بالانس بهتره یا اوردینری؟ | مقایسه سرم نیاسینامید اوردینری و بالانس
برند بالانس و برند اوردینری، هر دو از برندهای مشهور و محبوب فعال در صنعت مراقبت از پوست هستند که هر یک طرفداران به خصوص خود را دارند. سرم نیاسینامید صورت، یکی از محصولات مشترک بین دو این برند است که در دسته محصولات پرفروش هر یک از آن‌ها قرار دارد. اگ

نقش نیاسینامید در ترمیم پوست

بهترین محصولات پوستی حاوی نیاسینامید

کاملترین و دقیق ترین طرز استفاده از سرم نیاسینامید اوردینری
کاملترین و دقیق ترین طرز استفاده از سرم نیاسینامید اوردینری
سرم نیاسینامید (Niacinamide serum) اوردینری، به طور کلی یک محصول مراقبت از پوست محبوب است که عملکردی مثل کرم‌های ضد چروک و کرم‌های ضد آکنه دارد. نیاسینامید، در واقع یک شکل از ویتامین B3 (نیاسین) است و دارای خواص متعددی برای پوست می‌باشد. از جمله مهم‌

سخن پایانی

نیاسینامید به عنوان یک ترکیب موثر و کارآمد در محصولات مراقبت از پوست، نقش بسیار مهمی در بهبود و ترمیم سلامت پوست ایفا می‌کند. 

با توجه به ویژگی‌هایی که نیاسینامید دارد، می‌توانید با استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی نیاسینامید، تغییرات شگفت انگیزی را در پوست خود ایجاد نمایید.

ما در فروشگاه اینترنتی سوراو، فرصتی را برای شما فراهم کردیم که می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات اورجینال تولید شده توسط برندهای خارجی را با تضمین اصالت کالا، خریداری کنید. کارشناسان سوراو نیز می‌توانند با توجه به نوع پوستتان، بهترین محصول را برای استفاده به شما پیشنهاد دهند. برای دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان سوراو، می‌توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت، با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.