SiteLogo

کرم شب و روز چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ | بررسی جامع تفاوت کرم روز و شب

کیمیا سلطانی 17 آبان 1402
0 1206
کرم شب و روز چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ | بررسی جامع تفاوت کرم روز و شب

کرم‌های مراقبت از پوست معمولاً به دو نوع کرم روز و کرم شب تقسیم می‌شوند. هر یک از این دو نوع کرم، وظایف و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. به طور کلی تفاوت های اصلی بین کرم روز و شب به شرح زیر است:

خلاصه‌ای از تفاوت های کرم روز و شب

ویژگی‌ها کرم روز کرم شب
زمان استفاده صبح (قبل از خروج از خانه) شب (قبل از خواب)
تمرکز اصلی حفاظت از پوست در برابر عوامل محیطی آسیب رسان مانند اشعه‌های مضر خورشید (UV)، تامین رطوبت مورد نیاز پوست و… تغذیه، تقویت، بازسازی و ترمیم پوست در طول شب
ترکیبات محافظت‌کننده‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد مرطوب‌کننده و… مواد مغذی، پپتیدها، ویتامین‌ها و…
قابلیت استفاده برای زیرسازی آرایش بله، می‌تواند برای آماده سازی پوست جهت آرایش استفاده شود. خیر، معمولاً به خاطر فرمولاسیون قوی و سنگینی که دارند، باید به عنوان یک مرحله اضافی در روتین شبانه مراقبت از پوست، استفاده شود.
نوع پوست مناسب برای استفاده برای همه انواع پوست مناسب است. برای همه انواع پوست مناسب است اما بستگی به نیازهای خاص پوست دارد.
نیاز به مشورت با متخصص برای مصرف عموما نیازی به مشورت با متخصص نیست، مگر متخصص استفاده از کرم های روز حاوی میزان خاصی از عوامل محافظتی را به شما توصیه کند. اغلب توصیه می‌شود کرم های شب با مشورت پزشک مورد استفاده قرار گیرند. زیرا متخصص می‌تواند با توجه به مشکلات پوست، کاربردی ترین کرم های شب را تجویز کند.

آشنایی با کرم روز

تفاوت کرم شب و روز

کرم‌های روز از جمله محصولات مراقبتی اساسی در روتین روزانه مراقبت از پوست ما هستند. چرا که در طی روز، پوست ما بیش‌ترین نیاز را برای مراقبت در مقابل عوامل محیطی آسیب‌رسان از جمله رادیکال‌های آزاد، اشعه‌های مضر خورشید، آلودگی هوا و… دارد و کرم های روز حاوی ترکیباتی هستند که از پوست در برابر این عوامل، محافظت می‌کنند. 

این دسته از کرم‌ها تاثیرات متعددی بر روی پوست دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین و حفظ رطوبت و آب مورد نیاز پوست:

در ترکیبات اغلب کرم های روز از ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان استفاده می‌شود. از این رو استفاده از کرم های روز کمک می کند به طور کلی پوست سالم و زیبایی داشته باشیم و در طی روز پوستمان شاداب و لطیف باشد.

  • محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA/UVB:

اشعه‌های مضر خورشید می‌توانند به پوست آسیب‌های جبران ناپذیری برسانند و برای آن مشکلات پوستی نظیر جوش و آکنه، پیری زودرس پوست، سرطان پوست و… ایجاد کنند. اما از آنجایی که اغلب کرم‌های روز حاوی عوامل محافظتی نظیر SPF هستند، یکی از مهم‌ترین کارهایی که کرم های روز برای ما انجام می‌دهند این است که از پوست ما در مقابل خورشید محافظت می‌کنند. 

  • مراقبت از پوست در برابر عوامل محیطی:

در برخی از کرم‌های روز از آنتی اکسیدان‌ها، مواد ضد باکتریایی و ضد آلودگی و… استفاده شده است و استفاده از آن‌ها به دور بودن پوست از آلودگی‌های محیطی و مراقبت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و سایر عوامل محیطی آسیب‌رسان منجر می‌شود.

با این کرم سبک روزانه در فصل پاییز و زمستان، نیاز به ضدآفتاب نداری!
با این کرم سبک روزانه در فصل پاییز و زمستان، نیاز به ضدآفتاب نداری!
این کرم روز ضد چروک، حاوی ضدآفتاب است و می‌تواند با قدرت بالایی با نشانه‌های پیری پوست به ویژه خطوط و چروک‌های صورت مبارزه کند. فرمولاسیون قدرتمند آن حاوی ترکیبات ضدپیری و ضد چروک موثر است. همزمان یک محافظت پیشرفته و 24 ساعته از پوست در برابر آسیب نا

آشنایی با کرم شب

تفاوت کرم روز و شب

کرم‌های شب نیز بخش مهمی از روتین پوستی شبانه ما را تشکیل داده‌اند. چرا که این کرم‌ها به نحوی ساخته شده‌اند که به تسریع و بهبود فرآیند تغذیه، ترمیم و بازسازی پوست در طول شب کمک می‌کنند.

طیف گسترده‌ای از کرم های شب با ترکیبات ترمیم کننده و مغذی، از جمله مرطوب کننده‌ها، ویتامین‌ها، پپتیدها و… وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نیازها و مشکلات پوستی‌تان، از آن‌ها استفاده نمایید. این نوع از کرم‌ها با توجه به فرمولاسیونی که دارند می‌توانند مزایای زیر را برای پوست داشته باشند:

  • ترمیم و بازسازی بافت پوست:

فرآیند بازسازی و ترمیم پوست ما، در طول شب، زمانی که ما خواب هستیم، انجام می‌شوند. کرم های شب با توجه به ترکیباتی که دارند، به انجام این پروسه کمک بسیاری می‌کنند.

  • تغذیه و تقویت پوست:

ترکیبات موجود در کرم‌های شب به پوست مواد غذایی مهمی می‌رسانند و با این کار باعث تقویت و بهبود کلی بافت پوست می‌شوند. همچنین از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند. 

  • بهبود و درمان مشکلات پوستی:

با توجه به عوامل محیطی و افزایش سن، ممکن است پوست ما با مشکلاتی نظیر جوش، آکنه، لک، چین و چروک، ناهمواری و… مواجه شود. استفاده از کرم های شب مخصوص، می‌تواند به بهبود و درمان مشکلات پوستی که ایجاد می‌شود، کمک نماید.  

تفاوت‌های اصلی کرم روز و شب

تفاوت کرم روز و کرم شب

به طور کلی چند تفاوت اصلی در بین کرم های روز و شب وجود دارد:

  • زمان استفاده از این دو کرم متفاوت است و همانطور که از نامشان پیدا است، از کرم های روز در روتین روزانه و از کرم های شب در روتین شبانه باید استفاده شود. 
  • کرم روز، معمولا بر محافظت از پوست و تامین رطوبت و آب مورد نیاز پوست، تاکید دارد اما تمرکز اصلی کرم شب بر کمک به فرآیند ترمیم و بازسازی پوست است.
  • ترکیبات این دو کرم نیز با هم متفاوت است. در کرم روز اغلب از مواد مرطوب کننده و عوامل محافظتی نظیر SPF، استفاده می‌شود اما در کرم شب از مواد تخصصی تر برای بهبود برخی مشکلات پوستی و ترکیباتی که به ترمیم و تقویت بافت پوست کمک می‌کنند، استفاده می‌شود.
  • در کل، کرم های روز از فرمولاسیون سبک‌تر و ملایم‌تر و کرم های شب از فرمولاسیون‌های قوی‌تر و سنگین‌تری برخوردار هستند.
  • عموما کرم‌های شب با تجویز و توصیه پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرند اما کرم‌های روز تنها با توجه به نوع پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن پایانی

به طور کلی، کرم‌های شب و روز نقش اساسی و مهمی را در حفظ سلامت و جوانی پوست ما ایفا می‌کنند، از این رو مهم است که در روتین روزانه و شبانه پوستمان، از این کرم‌ها استفاده نماییم. 

حال که به خوبی با تفاوت های کرم روز و شب آشنا شدید، می‌توانید به سادگی با توجه به نوع پوستتان و نیازها و مشکلاتی که دارد، بهترین کرم روز و کرم شب را برای خود انتخاب و خریداری کنید. البته توصیه ما به شما این است که با مشورت پزشک یا یک متخصص پوست کرم روز و شب مناسب خود را انتخاب کنید. 

ما در فروشگاه سوراو برای شما بستری فراهم کرده‌ایم که بتوانید با بررسی و مقایسه طیف گسترده‌ای از کرم های روز و کرم های شب که هر یک توسط برندی معتبر تولید شده‌اند، بهترین محصولات را برای پوست خود انتخاب نمایید.