SiteLogo

با این 7 راهکار کاربردی از ایجاد لک های پوستی پیشگیری کن!

0 289
راه هایی برای پیشگیری از ایجاد لک های پوستی

در دنیای امروز که توجه به زیبایی و سلامت پوست، اهمیت بسیاری پیدا کرده است، پیشگیری از ایجاد لک های پوستی، مسئله‌ای بسیار مهم محسوب می‌شود. برای پیشگیری از ایجاد لک های پوستی، راه‌ای متعددی وجود دارد. برخی از راهکارهایی که برای جلوگیری از ایجاد لک های پوستی می‌توانید انجام دهید، عبارتند از:

  • مصرف آب کافی،
  • محافظت از پوست در برابر نور خورشید،
  • تغذیه سالم،
  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست،
  • کاهش استرس،
  • مراقبت از زخم‌ها و جوش‌ها،
  • دریافت مشاوره از پزشک،
  • و…،

اگر می‌خواهید از ایجاد لک‌ها بر روی پوستتان جلوگیری نمایید، در ادامه این مطلب از مجله تخصصی سوراو، همراه ما باشید.

با این راهکارها لک های پوستی پس از زایمانت را درمان کن! | درمان لک های پوستی پس از زایمان
با این راهکارها لک های پوستی پس از زایمانت را درمان کن! | درمان لک های پوستی پس از زایمان
لک های پوستی پس از زایمان که به عنوان لک‌های بارداری یا Melasma شناخته می‌شوند، معمولا به دلیل تغییرات هورمونی در زمان بارداری به وجود می‌آیند. برای درمان لک های پوستی پس از زایمان، روش‌های مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین و کارآمدترین آن‌ها عبارتند از:

1. تامین رطوبت و مصرف آب کافی

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که برای جلوگیری از ایجاد لک های پوستی می‌توانید انجام دهید، مصرف آب به میزان کافی و استفاده از مرطوب کننده‌ها و کرم‌های آبرسان، است. 

آب، عامل اصلی حفظ رطوبت پوست است و مصرف آب به میزان کافی، می‌تواند از لک‌های پوستی که به واسطه خشکی ایجاد می‌شوند، جلوگیری کند.

استفاده از مرطوب کننده‌ها و کرم‌های آبرسان نیز می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند و با این کار احتمال ایجاد لک‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

آیا دهیدراتگی پوست باعث ایجاد لک می شود؟ بهترین روش درمان لک در پوست کم آب
آیا دهیدراتگی پوست باعث ایجاد لک می شود؟ بهترین روش درمان لک در پوست کم آب
پوست دهیدراته و کم آب، سد دفاعی و محافظتی آن در معرض آسیب قرار می گیرد که این آسیب باعث ایجاد مشکلاتی پوستی مثل آکنه، قرمزی، التهاب، خارش و لک نیز می شود. بنابراین باید همیشه مراقب این باشیم تا پوستمان دهیدراته نشود. با رعایت یک سری نکات می توانیم از

2. محافظت از پوست در برابر اشعه UV خورشید

اشعه UV نور خورشید، یکی از عوامل اصلی ایجاد لک‌های پوستی است. در نتیجه برای جلوگیری از اثرات زیان آور  نور خورشید، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضد آفتاب، اهمیت بالایی دارد. چرا که این محصولات می‌توانند به خوبی از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB، محافظت کنند و از آسیب دیدن سلول‌های پوست و ایجاد لک‌های پوستی جلوگیری نمایند. 

توجه داشته باشید که استفاده از محصولات ضد آفتاب حتی در روزهای ابری و سرد نیز لازم است و حتی اگر در طی روز از خانه خارج نشوید، ضروری است که از این محصولات استفاده نمایید.

علاوه بر استفاده از محصولات ضد آفتاب، استفاده از عینک آفتاب، کلاه و… می‌تواند از پوست دور چشم و صورت در برابر اشعه UV، محافظت کند.

پیشگیری از ایجاد لک های پوستی

3. تغذیه سالم

تاثیر تغذیه سالم، به طور کلی بر سلامت پوست آشکار است و یکی از کارهای مهمی که برای جلوگیری از ایجاد لک های پوستی مهم است رعایت کنید، داشتن تغذیه سالم است.

برای داشتن تغذیه سالم، لازم است از مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و… مانند میوه‌ها، سبزیجات، ماهی و… استفاده نمایید. مصرف چنین مواد غذایی می‌تواند به محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی منجر شود.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی، پرهیز از مصرف زیاد شکر، مواد غذایی چرب و مصرف مواد غذایی متنوع نیز اهمیت بالایی دارد.

جلوگیری از ایجاد لک های پوستی

4. استفاده از محصولات مراقبت از پوست

استفاده از محصولات مناسب مراقبت از پوست برای پیشگیری از ایجاد لک های پوستی می‌تواند بسیار مفید باشد. به خصوص اگر از محصولات مراقبت از پوستی که حاوی ترکیبات طبیعی مانند آلوئه ورا، چای سبز، هیالورونیک اسید و… هستند می‌توانند از ایجاد لک ها، جلوگیری نمایند.

البته استفاده از محصولات مراقبت از پوستی که مطابق با نیازهای پوست هستند و با نوع پوست سازگار می‌باشند، برای پیشگیری از ایجاد لک‌های پوستی بسیار مهم است. 

بهترین محصولات بالانس حاوی ذرات طلای ۲۴ عیار برای بهبود لک و چین و چروک صورت
بهترین محصولات بالانس حاوی ذرات طلای ۲۴ عیار برای بهبود لک و چین و چروک صورت
پک جوانساز گلد کلاژن بالانس دو محصول ویژه را با هدف جلوگیری از پیری پوست و پیشرفت جوانسازی آن برای روتین انواع پوست بالغ پیشنهاد می‌دهد. این دو محصول که یک سرم صورت و یک کرم دور چشم هستند، از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و استحکام و صافی آن را تقویت

5. کاهش استرس 

استرس، یکی از عوامل مهم در ایجاد مشکلات پوستی است و می‌تواند یکی از دلایل اصلی ایجاد لک های پوستی باشد. در نتیجه مدیریت و کاهش استرس می‌تواند، بهبود قابل توجهی در سلامت پوست ایجاد کند و به میزان قابل توجهی احتمال ایجاد لک های پوستی را کاهش دهد.

برای مدیریت و کاهش استرس خود، می‌توانید تمرینات آرامش بخشی مانند یوگا، مدیتیشن، ماساژ، تنفس عمیق، استراحت کافی و… انجام دهید.

هر آنچه باید درباره کرم های ضد لک بدانید، اینجاست!
هر آنچه باید درباره کرم های ضد لک بدانید، اینجاست!
کرم های ضد لک پوست محصولاتی هستند که تولید شده‌اند تا به کاهش یا حتی حذف لک‌های پوستی مانند لک‌های خورشیدی، لک‌های قهوه‌ای، لک‌های ناشی از پیری و لک‌های دیگر، کمک کنند. این کرم‌ها معمولاً حاوی ترکیباتی (مانند ترکیبات مرطوب کننده، آرامش بخش، آلفا هیدر

6. مراقبت از زخم‌ها و جوش‌ها

عدم مراقبت صحیح از زخم‌ا و جوش‌ها می‌تواند باعث ایجاد لک‌های پوستی شود. در نتیجه اگر پوستتان دچار، زخم، جوش و آکنه شد، لازم است از آن‌ها به درستی مراقبت کنید تا جای آن‌ها بر روی پوستتان نماند.

به این منظور می‌توانید از محصولات ضد عفونی کننده، ضد لک، ضد التهاب و ترمیم کننده استفاده کنید تا زخم‌ها و جوش‌های موجود در پوستتان سریعا بهبود پیدا کنند و بعد از بهبود، اثری از آن‌ها نماند.

پیشگیری از ایجاد لک های پوستی

7. مشورت با پزشک متخصص

پزشکان پوست و اسکین کر ها با توجه به دانش و تجربه‌ای که دارند می‌توانند راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد لک های پوستی به شما پیشنهاد دهند. آن‌ها با بررسی نوع پوست شما و نیازهایش، می‌تواند به شما استفاده از محصولات پوستی یا روتین‌های مراقبت از پوست به خصوصی را به شما پیشنهاد دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پوست خود را به بهترین حالت خود برسانید.

روغن آرگان، اکسیری طبیعی برای بهبود لک های پوست!
روغن آرگان، اکسیری طبیعی برای بهبود لک های پوست!
روغن آرگان یک روغن طبیعی است که از میوه درخت آرگان که در مناطق غربی مراکش رشد می‌کند، به دست می‌آید. این روغن سرشار از ویتامین‌ها، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها و… است و برای پوست دارای مزایای بسیاری می‌باشد. روغن آرگان با توجه به خواص مرطوب کنندگی، ن

سخن پایانی

در این مطلب شما را با راهکارهایی برای پیشگیری از ایجاد لک های پوستی، آشنا کردیم که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید پوستی عاری از هرگونه لک داشته باشید. 

اگر به دنبال روتین پوستی برای پیشگیری یا بهبود لک های پوستی خود هستید، پیشنهاد ما به شما این است که به صفحه محصولات ضد لک موجود در فروشگاه سوراو مراجعه نمایید و با مقایسه محصولات با یکدیگر، بهترین محصول پوستی را برای رفع نیازهای پوست خود، انتخاب کنید. اگر در این راستا احتیاج به دریافت مشاوره تخصصی دارید، می‌توانید با کارشناسان سوراو ارتباط بگیرید. کارشناسان ما با توجه به تجربه و دانشی که دارند، می‌توانند با توجه به نوع پوست و خواسته‌های شما، بهترین محصولات پوستی را به شما پیشنهاد دهند.