SiteLogo

روغن آرگان برای پوست چرب چه کابردی دارد؟

کیمیا سلطانی 09 اسفند 1402
0 2460
روغن آرگان برای پوست چرب چه کابردی دارد؟

چربی پوست به معنای ترشح بیش از حد سبوم یا همان چربی طبیعی آن است. در افراد با این نوع پوست، احتمال بروز جوش سر سیاه، آکنه و… افزایش می‌یابد. روش‌های مختلفی برای بهبود کیفیت پوست‌های چرب وجود دارد. اما بهتر است از تاثیر روغن‌های گیاهی مانند روغن آرگان برای پوست چرب غافل نشوید. شاید در ابتدا این کار عجیب به‌ نظر برسد. اما بر خلاف تصور اکثر افراد، پوست‌های چرب نیز می‌توانند از مزایای روغن‌های گیاهی بهره‌مند شوند. با ما تا پایان این مطلب از مجله زیبایی سوراو همراه باشید تا کاربرد و خواص روغن آرگان برای پوست چرب را به خوبی بشناسید.

پوست چرب: ویژگی‌ها، علائم و علت ایجاد

پوست چرب یکی از انواع پوست است که به دلیل افزایش چربی‌های طبیعی پوست و فعالیت زیاد غده‌های چربی رخ می‌دهد.

  • ویژگی‌ها و علائم پوست چرب:

برخی از علائم و ویژگی‌های پوست چرب عبارتند از:

    • براقیت زیاد: پوست چرب عموماً براق به نظر می‌رسد، به ویژه در ناحیه تی‌ (ناحیه میانی صورت شامل پیشانی، بین ابروها و بینی)
    • انسداد منافذ پوستی: چربی بیش از حد پوست می‌تواند منافذ پوستی را مسدود کند و در نهایت منجر به تشکیل جوش‌ شود.
    • انواع جوش‌ها: پوست چرب به دلیل افزایش تولید چربی و انسداد منافذ پوستی، به جوش‌های مختلفی از جمله جوش‌های سطحی (کومدون‌ها)، جوش‌های قرمز (آکنه‌ها) و پاپول مبتلا می‌شود.
    • پوست ضخیم و چرب: پوست چرب ممکن است به طور کلی ضخیم و چرب به نظر برسد.
    • حساسیت به لمس: پوست چرب به دلیل براق بودن و برخورداری از منافذ بسته، ممکن است به لمس حساسیت نشان دهد. در برخی از افراد، لمس پوست ممکن است باعث تحریک آن شود.
    • مشکلات آرایشی: به دلیل افزایش چربی پوست، محصولات آرایش‌ی روی این نوع پوست زودتر از معمول پاک می‌شوند و  ثابت کردن آرایش روی پوست چرب کمی مشکل است.
    • ترشح چربی زیاد: پوست چرب ممکن است ترشح بیش از حد چربی داشته باشد. این موضوع در برخی افراد می‌تواند باعث ایجاد لک‌های چربی بر روی پوست شود.
    • و…

روغن آرگان برای پوست چرب

  • علت بروز چربی پوست

پوست بدن ما همیشه به میزان معینی چربی نیاز دارد که توسط غدد سباسه تولید شده و به آن سبوم می‌گوییم. چنانچه این میزان از روغن، بیشتر یا کمتر از حد لازم شود، پوست دچار خشکی یا چربی پوست خواهیم شد. عوامل مختلفی برای افزایش سبوم وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارث، زندگی در محیط با رطوبت و دمای بالا، شستشوی زیاد، مصرف داروهای خاص، تغذیه، لوازم آرایشی نامناسب و… اشاره کرد.

  • رفع معضل چربی پوست:

برای مدیریت پوست چرب، بهتر است از محصولات مرطوب‌کننده و ضد چربی مناسب برای این نوع پوست استفاده کنید و نکات بهداشتی و پاکسازی پوست را رعایت نماییید. شستشو و پاکسازی مناسب این نوع پوست با فوم شستشو مناسب پوست چرب، تا حد زیادی می‌تواند به کنترل چربی پوست کمک کند. همچنین، در صورت بروز مشکلات جدی و مزمن مرتبط با پوست چرب، بهتر است با پزشک مراجعه کرده و مشاوره حرفه‌ای دریافت کنید.

اما در این بین، برای شما یک راه حل جادویی و مقرون به صرفه وجود دارد که آن هم استفاده از روغن‌های گیاهی همچون روغن آرگان است. اما روغن آرگان چطور می‌تواند به حل مشکلات این نوع پوست کمک کند و نقش روغن آرگان برای پوست چرب چیست؟ در ادامه خواهیم گفت.

روغن آرگان چیست؟ + خواص آن برای پوست و مو
روغن آرگان چیست؟ + خواص آن برای پوست و مو
روغن آرگان یکی از پرکاربردترین روغن‌های گیاهی است که برای بهبود سلامت پوست و مو استفاده می‌شود. بسیاری از خواص روغن آرگان برای پوست و مو صحبت می‌کنند و آن را یک محصول معجزه‌آسا می‌دانند. در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، به‌طور کامل به شما می‌گوییم ک

مزایای روغن آرگان برای پوست چرب

روغن آرگان برای پوست، بومی کشور مراکش است و از میوه درخت آرگان به‌دست می‌آید. این روغن سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب لینولئیک و لینولنیک است که خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و نرم‌کنندگی بالایی دارد.

روغن آرگان دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فرد است که آن را نه‌ تنها برای پوست خشک، بلکه برای افراد با چربی بیش‌ از حد پوست نیز مناسب می‌کند. روغن آرگان خالص و با کیفیت، سبک بوده و پس از استفاده، سریعا جذب پوست می‌شود. غلظت بالای مواد مغذی و عدم وجود مواد شیمیایی در ترکیبات، این روغن را برای پوست چرب به یک روغن با ارزش تبدیل می‌کند. در ادامه شما را با مهم‌ترین مزایای روغن آرگان برای پوست چرب آشنا خواهیم کرد:

مزایای روغن آرگان برای پوست چرب

1- متعادل‌کننده چربی پوست

یکی از ویژگی‌های آرگان، توانایی در کنترل چربی پوست است که یک مزیت مهم برای پوست‌های چرب محسوب می‌شود. به این ترتیب برخلاف تصور، مصرف این محصول نه‌ تنها چربی پوست را افزایش نمی‌دهد، بلکه به کاهش آن نیز کمک می‌کند.

2- مرطوب‌ نگه‌داشتن پوست

پوست در واقع برای جبران کمبود رطوبت در خود، اقدام به افزایش سبوم می‌کند و همین موضوع، پوست را چرب می‌کند. استفاده از روغن آرگان برای پوست چرب، با نرم‌کردن پوست و ایجاد مانع برای خروج رطوبت، از تحریک غدد سباسه و ترشح چربی جلوگیری می‌کند.

3- روغن آرگان، یک محصول غیر کومدوژنیک

یکی از مشکلاتی که معمولا روغن‌ها برای پوست به‌ وجود می‌آورند، بستن منافذ است. روغن آرگان با وزن سبک خود، نه‌ تنها منافذ را نمی‌بندد بلکه به نفوذ مواد مفید دیگر به پوست نیز کمک می‌کند. به‌ همین دلیل برای افرادی که پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارند، بهترین انتخاب است.

4- درمان درماتیت سبورئیک

علاوه‌بر روغن آرگان برای پوست‌ چرب، کسانی که پوست مختلط دارند نیز می‌توانند از آرگان کمک بگیرند. در این مدل پوست، قسمت‌های بینی و پیشانی چرب و دیگر قسمت‌ها خشک هستند و می‌تواند نشانه‌ای از بیماری سبوره باشد. مصرف روغن آرگان، تولید چربی را در پوست متعادل کرده و بخش‌های خشک و چرب صورت را یکنواخت می‌کند. به‌این ترتیب، ظاهری بهتر و سالم‌تر به پوست می‌بخشد.

سایر خواص روغن آرگان برای پوست چرب

محافظت از پوست در برابر نور خورشید
ارتقاء کلی سلامت پوست
تسکین دهنده و آرامش بخش پوست
جلوگیری از ایجاد لک های چربی پوست و بهبود آن‌ها
محافظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی
جلوگیری از پیری زودرس پوست
از بین برنده باکتری‌های مضر سطح پوست
کاهش التهابات
و...

نکات مهم استفاده از روغن آرگان برای پوست چرب

همانطور که تا اینجا متوجه شدید، استفاده از روغن آرگان برای پوست چرب می‌تواند بهبود و مراقبت از این نوع پوست را تسهیل کند. اما برای حصول بهترین نتیجه از استفاده این روغن آرگان، خوب است به نکات زیر توجه کنید:

آشنایی با نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست
آشنایی با نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست
برای کسانی که استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی را به مصرف مواد شیمیایی ترجیح می‌دهند، روغن آرگان یک نام آشنا است. این روغن خواص مفید بسیار زیادی برای سلامت بدن، شادابی و زیبایی پوست، مو و ناخن دارد. اما مهم است بدانیم که چگونه باید آن را در روتین نگه

  • از مقدار کمی روغن آرگان بر روی پوست استفاده کنید. استفاده از مقدار بیش از حد ممکن است باعث حس چربی اضافی بر روی پوست شود.
  • پوست را قبل از استفاده از روغن آرگان به طور کامل تمیز کنید تا از انسداد منافذ پوستی جلوگیری شود و مواد مرطوب کننده بهتر جذب پوست گردند.
  • روغن آرگان را بهتر است پس از حمام یا بعد از شستن صورت استفاده کنید، زیرا پوست در این حالت مرطوب‌تر و باز تر می‌شود و روغن بهتر بر روی پوست اثر می‌کند.
  • در ناحیه تی‌ صورت (منطقه پیشانی، بین ابروها و بینی)، از مقدار کمتری روغن آرگان استفاده کنید.
  • از استفاده روغن آرگان در نواحی حساس پوست چرب مثل ناحیه چشم‌ها پرهیز کنید.
  • در صورت استفاده از روغن آرگان در روز، بهتر است از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید.
  • قبل از استفاده، روغن آرگان را بر روی ناحیه کوچکی از پوست تست کنید تا از حساسیت پوست خود در برابر آن اطمینان حاصل کنید.
  • برای حفظ رطوبت و بهبود پوست چرب، استفاده مرتب از روغن آرگان توصیه می‌شود.
  • مطمئن شوید که روغن آرگانی که استفاده می‌کنید خالص و بدون افزودنی‌های مضر است.

راهنمای خرید روغن آرگان خوب با 11 روش ساده
راهنمای خرید روغن آرگان خوب با 11 روش ساده
در چند سال اخیر، روغن آرگان به یکی از معروف‌ترین روغن‌های جهان تبدیل شده‌است. اما به دلیل خواص بسیار زیاد و افزایش تقاضای روغن آرگان در سطح جهان، درصد بالایی از روغن‌های آرگان موجود در جهان و ایران، کیفیت و اصالت کافی ندارد. به‌همین دلیل یکی از چالش‌

سخن پایانی

پوست چرب، همواره به دلیل افزایش چربی طبیعی و انسداد منافذ پوستی، به چالش‌هایی برخورد می‌کند. اما روغن آرگان می‌تواند به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت و بهبود پوست چرب محسوب شود و شما می‌توانید از خواص مرطوب‌کننده، تسکین‌دهنده و ضد التهابی آن بهره‌برداری کنید.

پس حال که به خوبی با مزایای این روغن طبیعی برای پوست چرب آشنا شدید، اکنون وقت آن است تا روغن آرگان را در برنامه مراقبت از پوست خود جای دهید.

فراموش نکنید که در صورت بروز هرگونه تحریک، قرمزی یا آلرژی، باید استفاده از روغن آرگان را متوقف کنید. در چنین شرایطی، بهتر است با پزشک یا متخصص پوست نیز مشورت نمایید.