SiteLogo

معرفی انواع پوست چرب و معرفی روتین مناسب آن

مائده فتاحی 17 اسفند 1402
0 386
معرفی انواع پوست چرب و معرفی روتین مناسب آن

بیش از نیمی از افراد در دنیا پوست چرب دارند. این نوع پوست در تمام نواحی و قسمت های مختلف پوست حس چربی و براق بودن را دارد. در واقع در پوست های چرب ترشح غدد چربی نسب به نوع های دیگر پوستی بیشتر است که این باعث می شود، مشکلاتی را برای پوست های چرب ایجاد کند. این مشکلات شامل آکنه و منافذ باز هستند.

برای داشتن پوست صاف و یکدست باید حتما روتین های پوستی روزانه را رعایت کنید و علاوه بر آن یک سبک زندگی درست و رژیم غذایی سالم را داشته باشید.

پوست های چرب انواع مختلفی دارند. در ابتدا برای تهیه روتین پوستی درست باید مشکل پوستی تان را به درستی تشخیص دهید و بعد محصولات درمان کننده را تهیه کنید.

انواع پوست های چرب

  1. پوست چرب جوش دار
  2. پوست چرب دارای منافذ باز
  3. پوست چرب لک دار
  4. پوست چرب حساس
  5. پوست چرب دهیدراته یا کم آب
  6. پوست چرب آسیب دیده

معرفی روتین برای پوست چرب

همه انواع پوست های چرب باید اولویت خریدشان سه محصول اصلی یعنی شوینده مناسب، کرم مرطوب کننده سبک و کرم ضد آفتاب فلوئیدی باشد و بعد از آن بر اساس مشکلی که دارند از میسلار واتر، دور چشم، تونر، سرم، اسکراب و ماسک نیز در روتین شان استفاده کنند. پوست های چرب باید همه محصولاتی را که انتخاب می کنند فاقد چربی یا همان oil-free باشد، این گونه پوست، مستعد ایجاد جوش به ویژه جوش های زیر پوستی قرار نخواهد گرفت.

روتین مناسب پوست چرب جوش دار

در ابتدا باید علت ایجاد جوش ها را تشخیص داد. سپس از محصولات حاوی نیاسینامید، سالیسلیک اسید، بنزوئیل پراکسید و روغن درخت چای برای درمان آکنه ها استفاده کرد. یکی از بهترین محصولات برای درمان جوش ها، شوینده ها و سرم های حاوی ترکیبات نیاسینامید و سالیسلیک اسید است.

روتین مناسب پوست چرب دارای منافذ باز

منافذ پوست به علت های مختلفی باز می شوند. عدم داشتن روتین پوستی یکی از دلایل آن است. در این نوع پوست علت ایجاد آن، چربی بیش از اندازه پوست است که با استفاده از محصولات کنترل کننده چربی و مات کننده درمان خواهد شد. محصولات حاوی ترکیبات نیاسینامید و ویتامین سی برای درمان این مشکل مناسب هستند.

روتین مناسب پوست چرب لک دار

علت ایجاد لک ها باید در ابتدا تشخیص داده شوند. ممکن است در اثر عدم استفاده از کرم ضد آفتاب باشد یا لک های جای جوش باشند. محصولات حاوی ترکیبات ویتامین سی، نیاسینامید، آلفا آربوتین، لاکتیک اسید و رتینول تاثیر بسیار بالایی برای درمان لک ها دارند.

روتین مناسب پوست چرب حساس

باید از عوامل حساسیت زا دوری کرد و حتما از شوینده های کاملا ملایم استفاده کرد. همچنین از محصولات تسکین دهنده و ترمیم کننده می توان استفاده کرد. محصولاتی که حاوی ترکیباتی مانند سیکا و زینک هستند، تاثیر بسیار خوبی دارند.

روتین مناسب پوست چرب دهیدراته یا کم آب

باید در ابتدا علت دهیدراتگی تشخیص داده شود. یکی از علت های مهم استفاده از محصولات شیمیایی خشن و لایه برداری نادرست است. در این صورت باید روتین پوستی را عوض کنید و از محصولات کاملا ملایم که حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین و ویتامین E هستند، استفاده کنید.

روتین مناسب پوست چرب آسیب دیده

برای درمان این مشکل باید حتما از محصولات ترمیم کننده استفاده کنید. محصولات حاوی سرامید، سیکا و زینک بهترین گزینه هستند که به بازسازی و التیام پوست کمک می کنند.

محصولات مناسب پوست چرب جوش دار

بهترین شوینده ها

بهترین تونرها

بهترین سرم ها

بهترین کرم های مرطوب کننده

محصولات مناسب پوست دارای منافذ باز

بهترین شوینده ها

بهترین تونرها

بهترین سرم ها

بهترین کرم های مرطوب کننده

محصولات مناسب پوست لک دار

بهترین شوینده ها

بهترین تونرها

بهترین سرم ها

بهترین کرم های مرطوب کننده

محصولات مناسب پوست چرب حساس

محصولات مناسب پوست دهیدراته یا کم آب

بهترین شوینده ها

بهترین تونرها

بهترین سرم ها

بهترین کرم های مرطوب کننده

محصولات مناسب پوست چرب آسیب دیده

بهترین کرم های تریم کننده