SiteLogo

آشنایی با نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست

کیمیا سلطانی 06 آبان 1402
0 938
آشنایی با نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست

برای کسانی که استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی را به مصرف مواد شیمیایی ترجیح می‌دهند، روغن آرگان یک نام آشنا است. این روغن خواص مفید بسیار زیادی برای سلامت بدن، شادابی و زیبایی پوست، مو و ناخن دارد. اما مهم است بدانیم که چگونه باید آن را در روتین نگهداری از پوست خود قرار دهیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، به نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست اشاره می‌کنیم.

خواص روغن آرگان برای پوست

همانطور که می‌دانید، روغن آرگان از میوه درختی با همین نام و بومی کشور مراکش استخراج می‌شود. این روغن حاوی درصد بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین E و سایر ترکیبات مفید است. خواص مرطوب‌کنندگی، ضد التهابی و آنتی‌ اکسیدانی آن، کاملا شناخته شده است. به همین دلیل در بهبود آبرسانی به پوست، مبارزه با لک، ترک‌های پوستی، جوش و آکنه و همینطور درمان مشکلاتی مثل پسوریازیس و درماتیت آتوپیک می‌توان از آن استفاده کرد.

مزایای استفاده از روغن آرگان برای پوست

نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست

روش‌های مختلفی از مصرف روغن آرگان برای پوست بخش‌های مختلف بدن وجود دارد. آرگان را می‌توان به‌ تنهایی و برای سلامت ناخن، به‌ عنوان مرطوب‌کننده پوست و لب یا همراه با تونر و سرم استفاده کرد. 

1- مصرف آرگان به‌ عنوان مرطوب‌کننده:

قبل از آن‌ که روتین صبحگاهی خود را انجام دهید، یک تا دو قطره روغن آرگان روی پوست صورت بریزید و آن را کاملا روی پوست پخش کنید. علاوه‌بر ابتدای روز، هنگام شب و پیش از خواب نیز می‌توانید این کار را انجام دهید و اجازه دهید که آرگان کل شب روی پوست شما بماند. اگر پوست خشکی دارید، این محصول را برای پوست سایر بخش‌های بدن نیز می‌توانید استفاده کنید. بهترین نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست آن است که چند قطره از آن را پس از حمام، روی بخش مورد نظر کاملا بخش کنید.

2- استفاده از روغن آرگان به شکل تونر آبرسان:

اگر دوست‌ دارید تونر شما خواص آبرسانی داشته‌باشد، مقداری روغن آرگان به آن بیفزایید. اما این کار را چگونه باید انجام دهید؟ یک قطره روغن آرگان خالص و با کیفیت را روی پد پنبه‌ای بریزید. سپس تونر را به اندازه کافی روی همان پد اضافه کنید و طبق معمول همیشه روی پوست خود بکشید. ویتامین‌ E موجود در روغن آرگان باعث افزایش خاصیت آبرسانی تونر و شادابی بیشتر پوست شما می‌شود.

نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست

3- مصرف آرگان به‌ عنوان لایه‌ بردار یا مرطوب‌ کننده لب:

اگر خشکی و پوسته‌پوسته‌شدن لب‌ها آزارتان می‌دهد، روغن آرگان یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود. کمی روغن آرگان را با شکر قهوه‌ای مخلوط کنید. این ترکیب را به‌آرامی روی لب‌های خود بمالید و اجازه دهید کمی بماند. این کار به لایه‌برداری و رفع پوسته‌پوسته‌شدن لب کمک می‌کند. آرگان را می‌توان به‌ تنهایی نیز برای مرطوب‌کردن استفاده کرد. نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست به این شکل است که باید یک تا  دو قطره روغن را روی لب‌ها بمالید و کمی صبر کنید. به این ترتیب، لب‌ها نرم و مرطوب می‌شود و خبری از خشکی در آن نخواهد بود.

4- افزودن آرگان به سرم:

از جمله آسان‌ترین نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست، مصرف آن همراه با سرم پوست است. قبل از این که به روتین مراقبت از پوست خود ادامه دهید، روغن آرگان را به سرم خود اضافه کنید و اجازه دهید در آن خیس بخورد.

5- طرز استفاده روغن آرگان برای ناخن:

افرادی که دچار شکنندگی یا تغییر رنگ در ناخن‌های خود شده‌اند و از نظر پزشکی مشکل خاصی برای آن‌ها گزارش نشده‌ است، می‌توانند روی خواص این روغن حساب کنند. ماساژ چند قطره روغن آرگان روی ناخن‌ها به رفع خشکی و بهبود کیفیت ناخن‌های شما کمک خواهد کرد.

راهنمای خرید روغن آرگان خوب با 11 روش ساده
راهنمای خرید روغن آرگان خوب با 11 روش ساده
در چند سال اخیر، روغن آرگان به یکی از معروف‌ترین روغن‌های جهان تبدیل شده‌است. اما به دلیل خواص بسیار زیاد و افزایش تقاضای روغن آرگان در سطح جهان، درصد بالایی از روغن‌های آرگان موجود در جهان و ایران، کیفیت و اصالت کافی ندارد. به‌همین دلیل یکی از چالش‌

نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست

سخن پایانی

روغن آرگان به عنوان یک راهکار طبیعی و موثر برای بهبود و نگهداری پوست، همچنان به یکی از گزینه‌های اصلی در دنیای مراقبت از زیبایی تبدیل شده است. خواص ترمیم‌کننده، تغذیه‌کننده و ضد التهابی این روغن، به پوست شما کمک می‌کند تا زیبایی طبیعی خود را به اوج برساند. از تامین رطوبت تا مقابله با علائم پیری، روغن آرگان می‌تواند در بسیاری از نیازهای مختلف پوست شما مورد استفاده قرار گیرد.

با این راهنمای جامع، امیدواریم که شما بهترین نتایج از استفاده از روغن آرگان برای پوستتان به دست آورید. همچنین، به یاد داشته باشید که هر پوستی ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشد، بنابراین تجربه و تلاش برای یافتن ترکیبات مناسب برای پوست شما مهم است. با مراقبت مناسب و استفاده هوشمندانه از روغن آرگان، می‌توانید پوستی سالم، زیبا و درخشان داشته باشید.

اگر سوالات یا تجربیاتی در مورد استفاده از روغن آرگان دارید، خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.