SiteLogo

تاثیر روغن آرگان برای لک صورت + نحوه استفاده

کیمیا سلطانی 13 اسفند 1402
0 1340
تاثیر روغن آرگان برای لک صورت + نحوه استفاده

پوست ما در اثر عوامل مختلفی دچار تیرگی و لکه می‌شود. بروز این مشکل در پوست صورت باعث کاهش شادابی و نشاط چهره می‌گردد. به همین دلیل ما دنبال راه‌هایی می‌گردیم که با این عدم یکنواختی مقابله و خودمان را از شر لکه، تیرگی و جای جوش و آکنه خلاص کنیم. مصرف روغن آرگان برای لک صورت یکی از راه‌های کم‌هزینه، آسان و کاملا طبیعی است که اگر تابه‌حال به کار نگرفته‌اید، در اسرع وقت باید آن را امتحان کنید. چرا که تاثیر روغن آرگان برای لک صورت، واقعا شگفت انگیز است. در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، قرار است شما را با تاثیرات و مزایای شگفت انگیز این روغن بر روی لک‌های صورت، آشنا کنیم و روش صحیح مصرف روغن آرگان برای بهبود لک های صورت را با شما به اشتراک بگذاریم.

عواملی که باعث ایجاد لک صورت می‌شوند:

برای درک بهتر نحوه اثر گذاری روغن آرگان در برطرف سازی لک های صورت، بهتر است قبل از هر چیز، عواملی که باعث ایجاد لک بر روی پوست صورت می‌شوند را بشناسید.

10 خاصیت خوب روغن آرگان برای پوست
10 خاصیت خوب روغن آرگان برای پوست
روغن آرگان از میوه‌هایی که روی درختان بومی مراکش رشد می‌کنند، تولید می‌شود. این روغن اغلب به شکل خالص فروخته می‌شود و می‌تواند مصرف خوراکی یا موضعی (مستقیم روی پوست) داشته باشد. استفاده از روغن آرگان برای پوست از گذشته‌های دور توسط بومیان منطقه مرسوم

هنگامی که پوست در بعضی نقاط تیره‌تر می‌شود، به این معنا است که تولید ملانین یا همان رنگدانه پوست در این بخش افزایش پیدا کرده‌ است. محصولاتی مثل روغن آرگان برای پوست، با خواص مراقبتی خود، از تولید ملانین و در نتیجه تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کنند. اما چه می‌شود که تولید ملانین در بخش‌هایی از پوست افزایش می‌یابد؟

علت افزایش تولید ملانین و ایجاد لک صورت

اشعه‌های مضر خورشید
عوامل هورمونی
مصرف برخی از داروها
تغییرات پوست در دوران بارداری
آسیب‌های مختلفی مانند زخم، آکنه، التهاب پوست و...
عوامل وراثتی
افزایش سن و پیری پوست
استرس و تنش زیاد
برخی بیماری‌های داخلی مانند تیروئید، بیماری کبدی، بیماری‌های ایمنی و ...
محصولات شیمیایی ناسالم
و...

لک های صورت علل و دلایل زیادی دارند. نور آفتاب، معروف‌ترین عامل بروز لکه‌های پوستی است. اشعه‌های خورشید با تولید رادیکال‌های آزاد و آسیب به سلول‌های پوست، باعث بروز مشکلات در پوست می‌شود که تیرگی و لک صورت، از جمله آن‌ها است. به‌علاوه‌ افزایش سن، مصرف بعضی داروها و بیماری‌های التهابی پوست و همین‌طور شرایطی مانند حاملگی، می‌توانند باعث ایجاد لک در صورت و بدن شوند.

برای مقابله با شایع‌ترین عامل تیرگی پوست یعنی نور خورشید، استفاده از ضد آفتاب‌ و محصولات مراقبتی مخصوص مثل روغن آرگان برای پوست، توصیه می‌شود. 

نقش روغن آرگان برای لک صورت

تاثیر روغن آرگان برای رفع لک های صورت

روغن آرگان از مغز میوه درخت آرگان و به‌روش فشار سرد تهیه می‌شود. این درخت در مراکش و با شرایط خاص رشد کرده و ویژگی‌های خاص آن، آرگان را به طلای مایع مشهور می‌کند. روغن آرگان حاوی خواص بسیاری برای پوست و مو است که یکی از این خواص، کاهش هایپرپیگمنتیشن و جلوگیری از بروز لکه‌های پوستی است. به‌دلیل وجود خواص آنتی‌اکسیدانی در روغن آرگان برای لک صورت، این محصول از فعالیت رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید جلوگیری می‌کند. بنابراین شاهد کاهش تیرگی و لکه‌های پوستی ایجادشده در اثر اشعه آفتاب خواهیم بود.

به جز نور آفتاب، زخم جوش و آکنه نیز در روند بهبود پوست، هایپرپیگمنتیشن ایجاد می‌کند. این لکه‌ها به‌عنوان جای جوش و زخم شناخته‌می‌شوند و لکه‌هایی آزاردهنده در صورت و بدن هستند. آرگان حاوی مقدار زیادی توکوفرول است که می‌تواند در یکنواخت‌کردن رنگ پوست به کمک ما بیاید. به‌همین دلیل روغن آرگان برای لک صورت هم نقش پیشگیری و هم دارای عملکرد درمانی است.

 

پیشنهاد خرید به صرفه:

 

روش صحیح استفاده از روغن آرگان برای رفع لک های صورت

روش صحیح استفاده از روغن آرگان برای رفع لک های صورت

روزی دو بار چند قطره از روغن آرگان را روی لکه پوستی بمالید تا شاهد افزایش یکنواختی در پوست شوید. البته توجه داشته باشید که حتما قبل از استفاده از روغن آرگان، پوست خود را به‌طور کامل پاکسازی کنید. به این منظور می‌توانید از آب گرم و یک محصول تمیزکننده ملایم، مانند فوم شستشو استفاده نمایید تا آلودگی‌ها، روغن‌ها و آرایش را از پوست صورتتان بردارید.

در نظر داشته باشید که محوشدن کامل جای زخم و لکه ممکن است زمان زیادی طول بکش. پس بهتر است در استفاده از روغن آرگان برای لک صورت، به‌اندازه کافی صبور باشید.

سخن پایانی

تاثیر روغن آرگان بر روی لک‌های صورت نشان دهنده قابلیت‌های زیبایی‌بخش و درمانی آن است. روغن آرگان با غنی بودن از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا ۳ و ۶، می‌تواند به تغذیه و ترمیم پوست کمک کند و باعث بهبود رنگ و بافت پوست شود.

اگر مایل هستید از فواید روغن آرگان برای رفع لک‌های صورتتان بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم در کنار روغن آرگان، از محصولات حاوی روغن آرگان اورجینال را انتخاب نمایید. فروشگاه اینترنتی سوراو به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات با کیفیت و اصلی حاوی روغن آرگان را به راحتی تهیه نمایید.

ما به اطمینان از اصالت و کیفیت محصولاتمان اهمیت می‌دهیم تا شما بتوانید از نتایج مطلوبی برای پوست صورتتان بهره‌مند شوید.