SiteLogo

آیا باید سرم های پوستی را در یخچال نگه داشت؟ | بهترین شیوه نگهداری از سرم های پوستی

کیمیا سلطانی 11 آبان 1402
0 3244
آیا باید سرم های پوستی را در یخچال نگه داشت؟ | بهترین شیوه نگهداری از سرم های پوستی

نحوه نگهداری از سرم های پوستی، مسئله مهمی است و یکی از سوالات پر تکرار در خصوص آن، این است که آیا باید سرم های پوستی را در یخچال نگه داشت؟ لازم است بدانید سرم های پوستی بسته به نوع و مواد تشکیل دهنده‌ که دارند و توصیه‌های تولیدکننده، ممکن است نیاز به نگهداری در یخچال داشته باشند یا نداشته باشد. برخی از سرم های پوستی حاوی مواد به خصوصب هستند که نیاز به نگهداری در دمای پایین دارند تا ماندگاری طولانی‌تری داشته باشند.

در صورتی که در بسته‌بندی محصول نوشته شده باشد که سرم باید در یخچال نگه داشته شود، حتما باید آن را در یخچال بگذارید. اما در مواردی که چیزی بر روی بسته بندی نوشته نشده باشد، به این معنی است که می‌توانید از آن سرم پوستی در دمای اتاق نگهداری کنید.

به طور کلی، برای اطمینان بیشتر و دانستن بهترین شیوه نگهداری از سرم های پوستی، بهتر است دستورات مربوط به نگهداری از محصول را که بر روی بسته بندی آن درج شده، مطالعه کنید یا از تولیدکننده در خصوص نحوه نگهداری از محصول مد نظر، جویا شوید.

بهترین شیوه نگهداری از سرم های پوستی

بهترین شیوه نگهداری از سرم های پوستی

1. نگهداری در یخچال:

اگر تولیدکننده توصیه کرده است یا بر روی بسته بندی محصول نوشته شده است که سرم در یخچال نگه داشته شود، باید از آن سرم پوستی در یخچال نگهداری کنید. یخچال محیطی مناسب برای نگهداری بسیاری از سرم‌های پوستی است. چرا که به افزایش ماندگاری و پایداری مواد فعال در سرم‌ها کمک می‌کند.

معمولاً دمای مناسب برای یخچالی که در آن از سرم‌های پوستی نگهداری می‌کنید، باید بین 2 الی 8 درجه سانتی‌گراد باشد.

2. نگهداری در جای خشک و تاریک:

اگر سرم نیاز به یخچال ندارد، آن را در یک محیط خشک و تاریک نگه دارید تا از تماس آن با نور مستقیم خورشید و رطوبت جلوگیری نمایید. نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث تغییر رنگ و تخریب مواد فعال در سرم‌ها شود.

3. استفاده از سرم‌ها با دست‌های تمیر:

همیشه دست‌های خود را قبل از استفاده از سرم‌ها بشویید تا بتوانید از انتقال میکروب‌ها به محصول جلوگیری کنید.

4. بسته‌بندی محکم:

پس از هر بار استفاده، درب محصول را به طور محکم ببندید تا بتوانید از تبخیر و آلودگی آن جلوگیری نمایید. استفاده از درب‌های محکم یا درپوش‌های مخصوص برای سرم‌ها می‌تواند به حفظ تازگی و اثر بخشی محصول کمک کند.

نحوه نگهداری برخی از سرم های پوستی

نوع سرم پوستی نحوه نگهداری
سرم حاوی هیالورونیک اسید اغلب در دمای اتاق نگهداری می‌شوند و نیازی به نگهداری در یخچال ندارند.
سرم‌های حاوی ویتامین سی خوب است در یخچال نگهداری شوند.
سرم‌های پوستی حاوی رتینول سرم های حاوی این ماده، بهتر است در دمای اتاق و به دور از نور خورشید، نگهداری شوند.
سرم‌های پپتید معمولا در دمای اتاق نگهداری شوند، بهتر است.
سرم های آنتی اکسیدانی بیشتر سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و معمولاً در دمای اتاق نگهداری می‌شوند.
سرم‌های پوستی جوانساز اغلب سرم های جوانساز در دمای اتاق نگهداری می شوند و نیازی به نگهداری در یخچال ندارند.

نحوه نگهداری از سرم های پوستی

سخن پایانی

نگهداری درست از سرم‌های پوستی می‌تواند به تازگی و کارایی این محصولات کمک کند. همیشه توصیه می‌شود به توصیه‌های تولیدکننده، نوع محصول و تاریخ انقضا آن دقت فرمایید تا بتوانید بهترین نتیجه را از استفاده سرم‌های پوستی به دست آورید و پوست خود را در بهترین وضعیت نگه دارید.