SiteLogo

5 روغن طبیعی برای جلوگیری از ایجاد ترک های پوست در دوران بارداری

0 656
5 روغن طبیعی برای جلوگیری از ایجاد ترک های پوست در دوران بارداری

در دوران بارداری، استفاده از روغن‌ها می‌تواند به جلوگیری از ترک‌های پوست کمک کند. روغن‌های طبیعی بسیاری وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید از ایجاد ترک های پوستی در دوران بارداری، جلوگیری نمایید. بعضی از بهترین  روغن های طبیعی  که برای کمک به جلوگیری از ترک های پوست در دوران بارداری کمک بسیاری می‌کنند، عبارتند از:

  1. روغن بادام: این روغن خواص مرطوب‌کننده و نرم‌کننده دارد و می‌تواند به کاهش احتمال تشکیل ترک‌های پوستی در این دوران کمک کند.
  2. روغن زیتون: روغن زیتون، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و مرطوب‌کننده زیادی است و برای همین به حفظ انعطاف پوست و جلوگیری از ترک‌های پوست در دوران بارداری کمک بسیاری می‌کنند.
  3. روغن هسته انگور: این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند در پیشگیری از آسیب پوست و جلوگیری از ترک‌های پوستی بارداری، موثر واقع شوند.
  4. روغن نارگیل: روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی و مرطوب‌کنندگی می‌باشد و می‌تواند به حفظ انعطاف پوست کمک کند. در نتیجه استفاده باعث جلوگیری از ترک های پوستی در بارداری، می‌شود. 
  5. روغن آرگان: این روغن از جمله مرطوب کننده‌های قوی طبیعی است که با تامین رطوبت مورد نیاز پوست، از ترک خوردگی آن در دوران بارداری جلوگیری می‌نماید.

در ادامه شما را با خواص هر یک از این روغن‌ها برای پوست در دوران بارداری آشنا خواهیم کرد. پس با این مطلب از مجله زیبایی سوراو تا انتها همراه باشید.

بهترین روغن برای جلوگیری از ترک های پوست در دوران بارداری

1. روغن بادام

روغن بادام یکی از روغن‌های طبیعی و محبوب است که معمولاً برای حفظ انعطاف و رطوبت پوست استفاده می‌شود. ابن روغن از از دانه‌های بادام استخراج می‌شود و حاوی ویتامین‌ها و اسیدهای چرب ضروری است. به طور کلی، روغن بادام دارای خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و مرطوب‌کننده است که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. این خصوصیات موجب می‌شود که روغن بادام به عنوان یکی از انتخاب‌های رایج برای جلوگیری از ترک‌های پوستی، به ویژه در دوران بارداری، شناخته شود.

2. روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن‌های با ارزش و طبیعی است که از میوه زیتون به دست می‌آید. این روغن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب است و دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی می‌باشد. ویتامین E و K نیز در این روغن وجود دارند که می‌توانند به حفظ انعطاف پوست و جلوگیری از خشکی آن کمک کنند.

به طور کلی، خصوصیاتی که این روغن دارد می‌تواند به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از تشکیل ترک‌های پوستی در دوران بارداری کمک کند.

3. روغن هسته انگور

روغن هسته انگور از دانه‌های انگور به دست می‌آید و یکی از روغن‌هایی است که خواص ضد آنتی‌اکسیدانی و مرطوب‌کننده قوی دارد. ترکیبات این روغن، دارای خواصی برای پوست هستند که می‌توانند به سادگی در حفظ انعطاف و کاهش احتمال ترک‌های پوستی در دوران بارداری موثر واقع شوند.

4. روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن‌های طبیعی با خواص ضد التهابی و مرطوب‌کننده قوی است که حاوی اسیدهای چرب مفید می‌باشد. همچنین، حضور ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها در این روغن می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند و از آسیب‌های احتمالی پوست در دوران بارداری جلوگیری نماید.

5. روغن آرگان

روغن آرگان از مغز میوه آرگان به دست می‌آید و حاوی اسیدهای چرب مفید مانند لینولئیک اسید و ویتامین E است. این روغن دارای خواص مرطوب‌کننده قوی است که می‌تواند به نرمی و انعطاف پوست کمک کند و از ایجاد ترک‌های پوستی جلوگیری نماید.

بهترین روغن برای جلوگیری از ترک های پوست در دوران بارداری

نحوه استفاده از روغن‌ های طبیعی برای جلوگیری از ترک های پوست در بارداری

قبل از استفاده هر گونه روغن گیاهی، تست آن بر روی قسمت کوچکی از پوست، امری ضروری است. برای تست روغن بر روی پوست، کافی است چند قطره از آن را بر روی بخشی از پوست حساس‌تان مانند پوست نازک داخل بازو، بریزید و ماساژ دهید تا جذب شود. سپس برای مدت 24 ساعت صبر کنید تا واکنش‌های پوستتان را مشاهده نمایید. 

سر انجام در صورتی که حساسیت نداشتید، روغن را بر روی پوست منطقه مد نظرتان (پوست مناطقی که امکان دارد دچار ترک شوند، مانند شکم، پهلو، سینه و…) بریزید و آن را به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود.

در نظر داشته باشید که استفاده از روغن‌های گیاهی باید به صورت مداوم و پیوسته باشد تا بتوانید از مصرف آن‌ها به نتیجه دلخواه‌تان دست پیدا کنید. 

همه چیز درباره خشکی پوست در دوران بارداری
همه چیز درباره خشکی پوست در دوران بارداری
زمانی که وارد دوران بارداری می‌شوید، با تغییرات بدنی و روحی بسیاری مواجه خواهید شد. یکی از این تغییرات، خشکی پوست است. حتی اگر این موضوع را تجربه نکرده باشید، احتمالاً تا به حال از دیگران شنیده‌اید که در دوران بارداری پوستشان خشک شده است و این ممکن ا

برای جلوگیری از ترک های پوستی بارداری باید از چه زمانی استفاده از روغن های طبیعی را شروع کرد؟

شروع استفاده از روغن‌های طبیعی برای جلوگیری از ترک‌های پوستی در دوران بارداری بهتر است از اوایل دوره بارداری باشد. مراقبت از پوست در این مرحله می‌تواند کمک کننده باشد تا پوست انعطاف‌پذیرتر شود و از ترک‌های پوستی در طول دوران بارداری جلوگیری گردد.

عموما توصیه می‌شود از هفته‌های اولیه بارداری، مثلاً از هفته ۱۲ یا ۱۳، مراقبت از پوست خود را شروع کنید و به طور منظم و متداول از روغن مد نظرتان، استفاده نمایید.

سخن پایانی

با مطالعه این مطلب، دیگر به خوبی می‌دانید که استفاده از کدام روغن‌های گیاهی در دوران بارداری، می‌تواند کمک بسیاری به جلوگیری از ایجاد ترک‌های پوستی یا درمان آن‌ها کمک کند. با این وجود در نظر داشته باشید که استفاده از هر روغن طبیعی در دوران بارداری، نیازمند مشورت با پزشک و متخصصان پوست است.