SiteLogo

معرفی انواع پوست مختلط و پیشنهاد روتین مناسب آن

مائده فتاحی 17 اسفند 1402
0 337
معرفی انواع پوست مختلط و پیشنهاد روتین

پوست مختلط ترکیبی از انواع مختلف پوست است. این نوع پوست در نواحی مختلف اش حس خشکی، چربی، حساسیت و … را دارد. باید برای مراقبت از این نوع پوست خیلی دقت کرد زیرا اگر محصولات نادرست را استفاده کنید باعث آسیب به قسمت های مختلف پوست می شود. حال برای جلوگیری از ایجاد این مشکل در ابتدا نوع دقیق و مشکل پوستی تان را تشخیص دهید سپس متناسب با آن روتین پوستی خود را تهیه کنید.

انواع پوست مختلط

  1. پوست مختلط رو به چرب
  2. پوست مختلط رو به خشک
  3. پوست مختلط رو به نرمال
  4. پوست مختلط رو به حساس
  5. پوست مختلط لک دار
  6. پوست مختلط دارای منافذ باز
  7. پوست مختلط جوشدار
  8. پوست مختلط دهیدراته
  9. پوست مختلط آسیب دیده

روتین مناسب پوست مختلط رو به چرب

پوست های مختلط رو به چرب در بیشتر نواحی پوستشان حس چربی و روغنی بودن را دارند. این براق بودن در پوست برای برخی از افراد آزار دهنده است بنابراین باید از محصولات کنترل کننده چربی و مات کننده استفاده کنند.

روتین مناسب پوست مختلط رو به خشک و دهیدراته

پوست های مختلط رو به خشک در نواحی U-ZONE یا T-ZONE حس چربی دارند و در نواحی دیگر حس خشکی. این نوع پوست حس خشکی و کشیدگی بیشتری نسبت به چربی دارد، بنابراین باید از محصولات آبرسان و رطوبت رسان قوی در روتین شان استفاده کنند تا باعث رفع دهیدراتگی و کمبود رطوبت در پوست خشک شوند.

روتین مناسب پوست مختلط رو به نرمال

پوست های مختلط رو به نرمال، در نواحی T-ZONE یا UZONE حس چربی دارند و در نواحی دیگر پوست هیچ حسی ندارند. در واقع میزان ترشح چربی و رطوبت پوست یکسان است. این نوع پوست باید از محصولات کنترل کننده چربی ملایم که خیلی قوی نیستند، استفاده کنند زیرا محصولات قوی باعث خشکی و دهیدراتگی در نواحی نرمال پوست می شود.

روتین مناسب پوست مختلط رو به حساس و آسیب دیده

این نوع پوست باید در تهیه روتین شان خیلی دقت کنند. باید محصولاتی را انتخاب کنند که ترکیبات کاملا سالم داشته باشند. برخی از ترکیبات باعث تشدید حساسیت و آسیب دیدگی پوست می شوند، مانند الکل، سولفات، پارابن، اسید های لایه بردار و عطر. بنابراین محصولات انتخابی شما باید عاری از این ترکیبات باشند.

روتین مناسب پوست پوست مختلط لک دار

این نوع پوست باید از محصولاتی که حاوی ترکیبات آلفا آربوتین، ویتامین سی، لاکتیک اسید و رتینول هستند، استفاده کنند زیرا برای درمان لک موثر هستند. همچنین باید حتما از کرم های ضد آفتاب مرغوب با حفاظت بالا به مقدار کافی استفاده کنند.

روتین مناسب پوست مختلط دارای منافذ باز

با رعایت روتین پوستی می توانید مشکل منافذ باز را درمان کنید. در ابتدا باید تشخیص دهید که نواحی که منافذ باز دارید چرب است یا خشک. سپس در صورت چرب بودن از سرم های حاوی نیاسینامید و سالیسلیک اسید استفاده کنید و در صورت خشک بودن از سرم های حاوی هیالورونیک اسید.

روتین مناسب پوست مختلط جوشدار

در ابتدا باید علت ایجاد جوش ها را تشخیص داد.

  • اگر از چربی پوست بود، از محصولات حاوی ترکیبات نیاسینامید، سالیسلیک اسید، بنزویل پراکسید و روغن درخت چای استفاده کنید.
  • اگر از خشکی پوست بود، از محصولات حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید.
  • اگر از حساسسیت پوست بود، از محصولات حاوی زینک که خاصیت ترمیم کنندگی دارند، استفاده کنید.
  • اگر به علت عدم پاکسازی درست پوست بود، شستشو دو مرحله ای پوست را انجام دهید.

روتین پوستی مناسب پوست مختلط رو به چرب

روتین پوستی مناسب پوست مختلط رو به خشک