SiteLogo

می خواهید از کرم دور چشم نتیجه بگیرید؟ این کارها را نکنید! | 13 اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم

کیمیا سلطانی 06 آبان 1402
0 770
می خواهید از کرم دور چشم نتیجه بگیرید؟ این کارها را نکنید! | 13 اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم

استفاده از مقدار زیاد موارد ذیل از جمله اشتباهات رایج در استفاده از کرم دور چشم است:

  • ورود کرم به چشم
  • استفاده نادرست از انگشتان
  • عدم انتخاب کرم بر اساس نوع و نیاز پوست
  • فاصله زیاد بین شستشو پوست و اعمال کرم دور چشم
  • استفاده از کرم دور چشم در خارج از روتین پوست یا در مرحله اشتباه
  • اعمال کرم دور چشم بر روی پلک بالا
  • ماساژ محکم کرم بر روی نواحی دور چشم
  • استفاده از کرم دور چشم بعد از ایجاد چین و چروک
  • استفاده از کرم صورت به جای کرم دور چشم
  • عدم توجه به دستورالعمل‌های درج شده بر روی بسته بندی
  • استفاده نا منظم و پراکنده از کرم دور چشم
  • استفاده از سایر محصولات پوستی بلافاصله پس از اعمال کرم دور چشم

 

اشتباهات رایج در مورد استفاده از کرم دور چشم

اشتباهات رایج در مورد استفاده از کرم دور چشم

1- استفاده از مقدار زیاد:

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از ما ممکن است هنگام استفاده از کرم دور چشم انجام دهیم، استفاده از مقدار زیاد است. اغلب افراد فکر می‌کنند که استفاده از مقدار بیشتر کرم، به پوست بیشتر کمک می‌کند و نتیجه بهتری به ارمغان خواهد آورد. اما واقعیت این است که این عمل به جای کمک به پوست، می‌تواند به آن آسیب برساند و عوارض منفی ایجاد کند. در واقع مصرف بیش از حد کرم دور چشم یا هر کرم دیگری، ممکن است باعث برهم خوردن تراکم پوست و حتی ایجاد آکنه‌ شود.

بهترین میزان استفاده از کرم دور چشم، به اندازه یک دانه برنج برای هر یک از نواحی دور چشم است.

2- ورود کرم به چشم:

یکی دیگر از اشتباهاتی که می‌توان در استفاده از کرم دور چشم انجام داد، عدم جلوگیری از ورود کرم به چشم است. وقتی که کرم را به ناحیه دور چشم می‌زنید، باید دقت داشته باشید که داخل چشم نرود. اگر کرم به چشم وارد شود، می‌تواند باعث تحریک چشم یا باعث ایجاد خشکی یا ترشح بیش از حد اشک شود. به علاوه، اگر چشم‌ها آسیب ببینند، ممکن است به عوارض جدی‌تری منجر شود.

برای جلوگیری از ورود کرم به داخل چشم، کرم را با دقت به ناحیه دور چشم بزنید و از تماس مستقیم با چشم‌ها خودداری کنید.

3- استفاده نادرست از انگشتان:

بسیاری افراد، از انگشتان به عنوان ابزار اصلی برای مالیدن کرم دور چشم استفاده می‌کنند. اما اگر انگشتان کثیف باشند، این عمل می‌تواند موجب ایجاد مشکلاتی شود. از این رو توصیه می‌شود برای اعمال کرم دور چشم از اسفنج آرایشی مخصوص استفاده کنید یا حتما قبل از اعمال کرم دور چشم با استفاده از انگشتان، دستان خود را بشویید. چرا که انگشتان ممکن است باکتری‌ها و آلودگی را به کرم منتقل کنند و باعث افزایش رشد باکتری‌ها و حتی عفونت پوست شوند.

البته به طور کلی بهتر است از اسفنج مخصوص برای اعمال کرم بر روی نواحی دور چشم استفاده کرد. زیرا اسفنج باعث پخش یکنواخت کرم بر روی پوست می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از براش برای اعمال کرم دور چشم، انتخاب صحیحی نیست.

اشتباهات رایج در استفاده از کرم دور چشم

4- عدم انتخاب کرم بر اساس نوع و نیاز پوست:

هر نوع پوست نیازهای خاص خود را دارد، اما اغلب افراد از این نکته غافل می‌مانند و کرم‌های دور چشم را بر اساس نوع پوست خود انتخاب نمی‌کنند. اگر پوست شما خشک و حساس است و از یک کرم حاوی مرطوب‌کننده استفاده نشود، ممکن است پوست خشک‌تری را تجربه کنید. به عبارت دیگر، انتخاب نادرست محصول ممکن است به جای بهبود وضعیت پوست، باعث تحریک بیشتر و ایجاد مشکلات بیشتر شود.

برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است که کرم‌های دور چشم را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست شما خشک است، از محصولات حاوی مرطوب‌کننده‌ استفاده کنید. افرادی با پوست چرب نیاز به کرم‌هایی با فرمولاسیون مناسب این نوع پوست دارند و استفاده از کرمی با فرمولاسیون غیر سازگار با نوع پوست، باعث افزایش چربی پوست می‌شود.

5- فاصله زیاد بین شستشو پوست و اعمال کرم دور چشم:

از دیگر اشتباهات رایج در استفاده از کرم دور چشم، می‌توان به فاصله زیاد بین شستشو پوست و اعمال کرم دور چشم، اشاره کرد. در واقع بهترین زمان برای اعمال کرم دور چشم، زمانی است که پوست صورت خود را به تازگی شسته‌اید و هنوز پوستتان نم دار است. استفاده از کرم دور چشم در این زمان باعث می‌شود تاثیر کرم چشم بر روی پوست بیشتر شود. در صورتی که استفاده از کرم دور چشم بر روی پوست کاملا خشک، از تاثیر فرمولاسیون کرم بر روی پوست ناحیه دور چشم، می‌کاهد.

6- استفاده از کرم دور چشم در خارج از روتین پوست یا در مرحله اشتباه:

کرم دور چشم، محصولی است که باید به عنوان یکی از مراحل روتین پوستی، مورد استفاده قرار گیرد. اگر از این محصول در روتین پوستی خود استفاده نمی‌کنید، لازم است بدانید مصرف این محصول تغییر چندانی در پوست اطراف چشمانتان، ایجاد نخواهد کرد. همچنین خوب است بدانید، بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم در برنامه روتین پوست، بعد از استفاده سرم آبرسان است.

اشتباهات رایج در استفاده از کرم دور چشم

7- اعمال کرم دور چشم بر روی پلک بالا:

کرم دور چشم تنها باید بر روی پلک پایین (با حفظ فاصله از مژه‌ها و چشم) و گوشه خارجی چشم (محل تشکیل چین و چروک‌های پنجه کلاغی) و روی استخوان ابرو، اعمال شود. اما بسیاری افراد، به اشتباه کرم دور چشم را بر روی پلک بالای چشم نیز اعمال می‌کنند.

8- ماساژ محکم کرم بر روی نواحی دور چشم:

برای پخش کردن کرم دور چشم بر روی پوست اطراف چشم، خوب است از حرکات ملایم و ضربه‌ای استفاده کنید. اگر از حرکات دورانی و مالش محکم انگشت یا اسفنج برای اعمال کرم بر روی پوست نواحی دور چشم استفاده می‌کنید، لازم است بدانید، این کار تنها چین و چروک‌های اطراف چشم شما را زیاد می‌کند.

9- استفاده از کرم صورت به جای کرم دور چشم:

اگر فکر می‌کنید امکان استفاده از کرم صورت به عنوان کرم دور چشم وجود دارد، لازم است بدانید، اشتباه می‌کنید. چرا که فرمولاسیون بسیاری از کرم‌های صورت برای پوست حساس و نازک دور چشم مناسب نیستند.

10- استفاده از کرم دور چشم بعد از ایجاد چین و چروک:

بهترین سن برای شروع استفاده از کرم دور چشم، سنین نوجوانی است، اما بسیاری افراد فکر می‌کنند زمانی باید استفاده از این کرم را شروع کنند که دور چشمشان علائم پیری ظاهر شده است. در نتیجه اگر می‌خواهید اجازه دهید علائم پیری دور چشم هایتان ایجاد شود و سپس از کرم دور چشم استفاده کنید، سخت در اشتباه هستید.

اشتباهات رایج در استفاده از کرم دور چشم

11- عدم توجه به دستورالعمل‌های درج شده بر روی بسته بندی:

بر روی بسته بندی تمام محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله کرم‌های دور چشم، نحوه نگهداری و مصرف صحیح از آن محصول نوشته شده است. عدم توجه به این توضیحات، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که در رابطه با استفاده از هر محصول آرایشی و بهداشتی می‌توانید انجام دهید.

با توجه به اینکه ممکن است نحوه مصرف یا نگهداری هر کرم دور چشم از دیگری متفاوت باشد، پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف، حتما توضیحات درج شده بر روی بسته بندی آن را با دقت بخوانید.

12- استفاده نا منظم و پراکنده از کرم دور چشم:

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از کرم دور چشم، پراکنده یا نا منظم استفاده کردن از این محصول است که باعث می‌شود کرم دور چشم نتواند عملکرد خوبی بر روی پوست داشته باشد.

در واقع برای اینکه نتیجه مطلوبی از استفاده کرم دور چشم به دست آورید، لازم است به طور منظم دو بار در روز (یک بار صبح و یک بار شب)، بر روی پوست تمیز از کرم دور چشم استفاده نمایید.

13- استفاده از سایر محصولات پوستی بلافاصله پس از اعمال کرم دور چشم:

اگر جز افرادی هستید که بلافاصله بعد از اعمال کرم دور چشم از مرطوب کننده استفاده می‌کنید یا سریعا شروع به آرایش کردن می‌کنید، لازم است همین حالا تصمیم بگیرید که دیگر این کار را تکرار نکنید. چرا که با این کار در طولانی مدت بزرگ‌ترین آسیب را به پوست اطراف چشمتان می‌زنید. همچنین برای اطراف چشم‌هایتان حالتی چسبناک را ایجاد می‌کنید.

اشتباهات رایج در استفاده از کرم دور چشم

سخن پایانی

مراقبت از پوست دور چشم نقش بسیار مهمی در حفظ جوانی و سلامتی پوست حساس این ناحیه از صورت دارد. با انجام مراقبت‌های صحیح و جلوگیری از اشتباهات رایج، می‌توانید پوستی جوان‌تر، شاداب‌تر و سالم‌تر داشته باشید. به یاد داشته باشید که هر نوع پوست نیازهای خود را دارد، پس انتخاب محصولات مناسب بر اساس نوع پوست و رعایت دستورات تولید کننده از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ما در فروشگاه اینترنتی سوراو، شرایطی را برای شما فراهم کرده‌ایم که شما می‌توانید به طور دقیق اطلاعات لازم را در مورد طیف گسترده‌ای از کرم‌های دور چشم به دست آورید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت با توجه به نیازهای پوستتان، بهترین کرم دور چشم را برای خود خریداری کنید و استفاده نمایید. برای مشاهده انواع کرم‌های دور چشم در فروشگاه سوراو، تنها کافی است به صفحه خرید کرم های دور چشم، سری بزنید.

در صورت داشتن سوال یا نیاز به مشاوره، می‌توانید با متخصصان پوست سوراو تماس بگیرید یا از طریق بخش نظرات سوالات خود را با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.