SiteLogo

هر آنچه باید درباره کاربرد ها و نحوه استفاده از سرم لاکتیک اسید اوردینری بدانید!

کیمیا سلطانی 14 آبان 1402
0 1834
هر آنچه باید درباره کاربرد ها و نحوه استفاده از سرم لاکتیک اسید اوردینری بدانید!

سرم لاکتیک اسید (Lactic Acid Serum) اوردینری، از جمله سرم‌های پوستی لایه بردار است که کمک بسیاری به بهبود ظاهر و سلامت پوست می‌کند. ماده اصلی به کار رفته در فرمولاسیون این سرم پوستی لاکتیک اسید است که نوعی آلفا هیدروکسی (AHA) به حساب می‌آید. اغلب افرادی که از این سرم پوستی استفاده می‌کنند، انتظار دارند:

  • سلول‌های مرده پوستشان از بین برود.
  • میزان تولید کلاژن در پوستشان افزایش یابد.
  • لک‌های پوستشان درمان شود و به طور کلی پوستشان روشن‌تر شود.
  • بافت پوستشان بهبود یابد و صاحب پوستی یکدست و صاف شوند.
  • علائم پیری پوستشان به مرور زمان محو شود.
  • و…

استفاده از این سرم پوست اوردینری نیز مانند سایر محصولات این برند، ساده است. تنها نکته‌ای که در خصوص آن وجود دارد این است که توصیه می‌شود ابتدا سرم را کف دستتان بریزید. سپس آن را به پوست صورتتان بزنید و ماساژ دهید. این کار به منظور جلوگیری از برخورد سرم لاکتیک اسید اوردینری با پوست حساس دور چشم، انجام می‌شود.

سرم لاکتیک اسید اوردینری

ویژگی‌ها و کاربرد سرم لاکتیک اسید اوردینری

سرم لاکتیک اسید اوردینری، به عنوان یک جز از روتین مراقبت از پوست، می‌تواند به بهبود مشکلات مختلفی از پوست کمک کند. از این رو می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی‌ها و کاربردهای این سرم اوردینری، عبارتند از:

  1. بهبود کلی پوست: 

لاکتیک اسید، یک اسید طبیعی آلفا هیدروکسی (AHA) است که به خوبی لایه‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست را تازه می‌کند. این کار باعث بهبود کلی بافت پوست، کاهش چین‌وچروک‌های سطحی و ریز، روشن‌تر شدن پوست و… می‌شود.

  1. درمان لک‌های پوستی: 

سرم لاکتیک اسید می‌تواند در کاهش لک‌های تیره پوست، اعم از لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی، افزایش سن، آکنه، جوش و… موثر باشد. 

  1. افزایش تولید کلاژن: 

استفاده مداوم از لاکتیک اسید، می‌تواند تولید کلاژن در پوست را افزایش دهد. این کار ممکن است به تقویت بافت پوست و رفع شل شدگی و افتادگی پوست کمک کند و برای شما پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر به ارمغان آورد.

  1. مرطوب‌کننده پوست: 

بسیاری از سرم‌های لاکتیک اسید شامل مواد مرطوب‌کننده هستند که پوست را نرم و مرطوب می‌کنند. برند اوردینری نیز به این منظور از هیالورونیک اسید در فرمولاسیون این محصول استفاده کرده است. وجود هیالورونیک اسید در سرم لاکتیک اسید اوردینری، باعث می‌شود تا استفاده از این سرم موجب خشکی پوست نشود و حتی تا حدودی آب و رطوبت مورد نیاز پوست تامین گردد.

  1. تسکین التهاب‌های پوستی: 

لاکتیک اسید می‌تواند در کاهش التهاب‌های پوستی مانند آکنه کمک کند و به پوست آرامش ببخشد.

  1. نفوذ به لایه‌های زیرین پوست:

 این سرم به دلیل ویژگی‌هایی که لاکتیک اسید دارد، همچنین به خاطر اینکه در فرمولاسیون خود حاوی هیالورونیک اسید می‌باشد، به خوبی تا لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و به طور کامل جذب پوست می‌شود. 

  1. مناسب برای انواع پوست: 

سرم لاکتیک اسید اوردینری فرمولاسیونی دارد که برای انواع مختلف پوست، از جمله پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس و پوست مختلط است.

البته لازم است توجه داشته باشید که سرم لاکتیک اسید اوردینری در دو غلظت 10 درصد و 5 درصد تولید شده و افرادی با پوست حساس یا مشکلات پوستی خفیف‌تر، بهتر است از سرم لاکتیک اسید 5 درصد اوردینری استفاده نمایند. 

نحوه استفاده از سرم لاکتیک اسید اوردینری

برای استفاده از این سرم اوردینری، ابتدا باید پوست خود را با استفاده از شوینده و تونری مناسب، پاک کنید. سپس چند قطره از سرم را بر روی نقاط مختلف پوست صورت خود بریزید و آن را با نوک انگشتانتان در تمام سطح پوستتان پخش نمایید. سپس به آرامی و با حرکات دورانی، سرم را بر روی پوست خود بمالید و در نهایت چند دقیقه صبر کنید تا به طور کامل جذب شود.

پس از اینکه سرم به خوبی جذب پوستتان شد، پیشنهاد می‌شود از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز پوستتان، به طور کامل، تامین شود. 

سرم لاکتیک اسید اوردینری

نکات مهم:

  • هر محصول مراقبت از پوستی که حاوی لاکتیک اسید باشد، می‌تواند مقاومت پوست شما در برابر اشعه‌های خورشید را پایین بیاورد. از این رو توصیه می‌شود در طی دوران مصرف این سرم پوستی، هر موقع قصد قرار گرفتن در معرض نور خورشید را داشتید، از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. 
  • هرگز اجازه ندهید سرم لاکتیک اسید اوردینری با پوست ظریف و حساس اطراف چشم‌هایتان برخورد پیدا کند.
  • محتویات این سرم با موادی همچون پپتیدها، اسیدهای مستقیم، رتینول، ویتامین سی و… واکنش نشان می‌دهد. از این رو توصیه می‌شود در کنار این سرم اوردینری از استفاده سایر محصولات پوستی که حاوی این مواد هستند، پرهیز کنید.
  • اگر پوستتان در مقابل سرم لاکتیک اسید ده درصد اوردینری حساس است، توصیه می‌شود از سرم لاکتیک اسید 5 درصد اوردینری استفاده نمایید. اما اگر پوستتان به سرم لاکتیک اسید 5 درصد اوردینری نیز حساس است، می‌توانید آن را هم با سرم‌های پوستی یا سایر محصولات مراقبت از پوست، مخلوط کنید.

سخن پایانی

اگر قصد خرید و استفاده از این محصول را دارید، می‌توانید با کلیک بر روی “سرم لاکتیک اسید 5 درصد اوردینری” و “سرم لاکتیک اسید 10 درصد اوردینری“، محصول مد نظر خود را با خیال آسوده از اصالت کالا، از فروشگاه اینترنتی سوراو، مرکز تخصصی محصولات آرایشی و مراقبتی اورجینال، خریداری کنید.

به طور کلی، سرم لاکتیک اسید اوردینری یک محصول موثر و چند منظوره برای بهبود سلامت و ظاهر پوست است. با این حال، اگر تا به حال از این سرم پوستی استفاده نکرده‌اید، بهتر است در رابطه با استفاده از این محصول با یک پزشک متخصص پوست یا یکی از کارشناسان سوراو مشورت کنید تا متوجه نیازهای خاص پوست خود شوید و اطمینان حاصل کنید که این سرم اوردینری محصول مناسبی برای شما است.