SiteLogo

برند بادی شاپ: برندی گیاهی با رایحه طبیعت

کیمیا سلطانی 08 فروردین 1403
0 1625
برند بادی شاپ: برندی گیاهی با رایحه طبیعت

برند بادی شاپ یکی از معروف‌ترین برند ها در زمینه‌ی تولید محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبتی پوست است. این برند در کشور ما نیز مخاطبان خود را دارد و افراد زیادی متقاضی واردات و خرید محصولات با کیفیت آن هستند. جالب است بدانید این برند انگلیسی در جایگاه جهانی خود علاوه بر تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، فعالیت‌های اجتماعی پر رنگی نیز بر عهده گرفته‌است. در ادامه‌ی این مطلب از مجله زیبایی سوراو، برند بادی شاپ «The Body Shop» را به شما معرفی می‌کنیم و شرحی از فعالیت‌ها و محصولات تولید شده در این شرکت را برایتان ارائه خواهیم داد. پس برای شناخت بیشتر و آشنایی با محصولات برند بادی شاپ، با سوراو همراه شوید.

شروع به کار برند بادی شاپ

شروع به کار برند بادی شاپ

این شرکت در سال 1976 میلادی توسط فردی به نام آنیتا رادیک (Anita Roddick) در برایتون در کشور انگلستان تاسیس شد. در ابتدا محور فعالیت این مرکز، بر ساخت محصولات آرایشی و زیبایی، محصولات مراقبت از پوست و عطرها بوده است. اما امروزه طیف گسترده‌ای از خدمات مربوط را شامل می‌شود.

برند بادی شاپ در طول فعالیت خود در زمینه‌ی تولیدات آرایشی و بهداشتی، با شعار «غنی‌کردن و نه نابود‌کردن» هم چنان به سمت موفقیت پیش رفته‌است. چنانچه از مستندات به دست آمده، در سال‌های اخیر دارای حدود 3000 شعبه در 66 کشور جهان است!

برخی محبوبیت این برند در نزد طرفداران خود در سرتاسر جهان را به سبب به کارگیری مواد گیاهی و رایحه‌های طبیعت می‌دانند. عده‌ی دیگری نیز دلیل استقبال مردم از تولیدات این کمپانی را علاوه بر کیفیت مطلوب محصولات، وابسته به فعالیت‌های اجتماعی موثر و مبارزه با آزمایش محصولات شرکت‌های مشابه بر روی حیوانات دانسته‌اند.

به هرحال، بادی شاپ از موفق‌های امروزی در زمینه‌ی مربوط به کار خود است و بالغ بر 1000 محصول متفاوت با کیفیت بالا تولید و روانه‌ی بازارهای جهانی می‌کند. دفتر مرکزی بادی شاپ واقع در شهر لیتل همپتون انگلستان بوده و سهام این شرکت عظیم در بازار بورس لندن معامله می شود.

بررسی محصولات برند The Body Shop

بررسی محصولات برند بادی شاپ

محصولات مارک بادی شاپ قبل از اینکه در اختیار مصرف کننده قرار بگیرند، باید از فیلتر ها و آزمایشات متعددی عبور کرده و صحت و سلامت عملکرد آن‌ها بررسی شود. نکته قابل توجه این است که این شرکت هرگز از حیوانات برای امتحان محصولات خود استفاده نمی‌کند و از این بابت اطمینان کافی داشته‌باشید.

اما سه روش کلی برای غربال و آزمودن مواد تولید شده در این شرکت ها وجود دارد:

1- تجزیه و تحلیل با استفاده از پردازش های رایانه‌ای و داده‌های موجود

2- امتحان محصولات بر روی بافت ها و سلول‌های پوست انسان که در آزمایشگاه تولید شده‌اند.

3- آزمایشان کنترلی برای حصول اطمینان نیز از ایمنی و کار آمد بودن محصول، بر روی افراد داوطلب انجام می‌شود.

کلیه‌ی شرکت‌های تولید کننده‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی قادر هستند از این روش‌های بدون خشونت برای تست فراورده‌های خود استفاده کنند و آن‌ها را جایگزین روش‌های خشونت بار استفاده از حیوانات کنند.

فعالیت های اجتماعی The Body Shop

فعالیت های اجتماعی برند بادی شاپ

بادی شاپ علاوه بر تولید محصولات مختلفی که در زمینه‌ی زیبایی و مراقبتی به کار می‌روند، به فعالیت‌های اجتماعی سودمندی نیز پرداخته است که ذکر آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین آن‌ها را مختصرا شاره می‌کنیم.

برای همیشه ضد آزمایش بر روی حیوانات

در شرایطی که بیشتر از 80 درصد کشورها در سراسر جهان، قانونی مبنی بر منع آزمایش محصولات آرایشی بر روی حیوانات ندارند، بادی شاپ دست به کار می‌شود تا خود این قانون را مطرح کند. بادی شاپ به عنوان اولین شرکت جهانی دغدغه‌مند، در این راستا به تشکیل یک کمپین با هدف پایان دادن به آزمایشات بر روی حیوانات پرداخته و موفق به جمع آوری 8 میلیون امضا از سمت مردم می‌شود!

این جمعیت 8 میلیونی که بادی شاپ را حمایت کردند، از جمله دوستداران و طرفداران حمایت از حقوق حیوانات، صدای خود را به واسطه‌ی طوماری که به سازمان ملل تحویل داده شد، به گوش آن‌ها و سایر مردم جهان رساندند. مردم، خواستار طرح یک توافق نامه‌ی بین المللی در رابطه با این موضوع و تصویب و اجرای قوانین منع کننده‌ی مربوط به آن بودند.

این تلاش‌ها به خوبی موثر واقع می‌شود و در نهایت شاهد این هستیم که آزمایشات محصولات زیبایی و بهداشتی بیش از 5 سال است که در اتحادیه‌ی اروپا ممنوع شده‌است. همچنین طومار قبل از سال 2019 به سازمان ملل تحویل شده‌است. علاوه بر این، تلاش‌ها برای اتخاذ یک تصمیم جامع بین المللی ادامه می‌یابند. امروزه در برخی از کشورها مانند برزیل، کانادا و استرالیا این مسائل را درون خود حل کرده و به این حرکت غیر اخلاقی خاتمه داده‌اند.

کانادا ممنوعیت آزمایش روی حیوانات را اعلام کرد!
کانادا ممنوعیت آزمایش روی حیوانات را اعلام کرد!
چندی پیش دولت کانادا ممنوعیت آزمایش لوازم آرایش بر روی حیوانات را اعلام کرد. طبق گفته مقامات این کشور، از این پس آزمایش‌ یا تست لوازم آرایشی روی حیوانات در کانادا ممنوع خواهد بود. در واقع دولت کانادا قوانینی را در خصوص ممنوعیت آزمایش لوازم آرایشی بر

همین حالا خرید کنید: لیست محصولات برند بادی شاپ

همچنین در بسیاری از نقاط، واردات و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی که بر روی حیوانات تست‌شده، ممنوع است.

کمک به حفاظت و دوباره وحشی کردن طبیعت

یکی از اقدامات جالب توجه بادی شاپ در این زمینه، کمک به حفاظت و برگرداندن قسمت‌های دستکاری شده‌ی طبیعت به مناطق جنگلی پیشین است. بدین منظور، با ماموریتی تحت عنوان «BIO-BRIDGES»، برای احیای دوباره‌ی بیش از 107 میلیون قطعه‌ی آزاد جنگلی در سراسر جهان وارد عمل می‌شود.

BIO-BRIDGES یا پل زیستی در واقع به مفهوم راهروهای حیات وحش است که در مناطق زیادی از کره‌ی زمین دچار اختلال‌شده یا از بین رفته‌است. این پل‌ها اکوسیستم‌های طبیعی را به هم وصل می‌کند و به واسطه‌ی این اتصال، از انقراض بسیاری از گونه‌های در معرض خطر جلوگیری می‌شود.  گونه‌های جانوری از این طریق به هم متصل‌شده و جفت گیری آن‌ها منجر به نجات نسلشان می‌شود.

در نتیجه با هر بار خرید ما از محصولات تولید شده در این کمپانی، قسمتی از سود فروش عاید چنین فعالیت مفید محیط زیستی خواهد شد و به این وسیله ما نیز در احیای دوباره‌ی اکوسیستم‌های طبیعی از دست رفته مشارکت کرده‌ایم. از نمونه‌های این پل‌های می‌توان طبیعت کشورهای ویتنام، هند، اکوادور و رواندا را نام برد.

The Body Shop در این مورد مدعی است که با سود حاصل از خرید محصولات این شرکت در حوالی کریسمس، یعنی ماه نوامبر و دسامبر، برای محافظت و احیای مساحتی بالغ بر 107 میلیون فوت مربع از زیستگاه‌های در خطر جهان به کار گرفته‌شد.

تعهد برند بادی شاپ برای توانگر کردن مردم

این شرکت با حمایت از کارمندان خود و اقشار آسیب پذیر در سر تا سر جهان، به گفته‌ی خود طالب غنی کردن مردم است. بادی شاپ می‌گوید:« ما تنوع در محصولات را جشن می‌گیریم و کلیشه‌های زیبایی را کنار می‌گذاریم. همچنین با پرداخت قیمت‌های عادلانه به شرکای تجاری، به غنی سازی آن‌ها کمک می‌کنیم».

به بیان دیگر کمپانی بادی شاپ، با تجارتی منصفانه با کشاورزان که تامین کننده‌ی اصلی محصولات گیاهی هستند، از آن‌ها حمایت می‌کند. همچنین با ایجاد دسترسی به اشتغال برای حدود چهل هزار نفر از اقشار اسیب پذیر جامعه، به آن‌ها یاری می‌رساند.

این برند جهانی با راه اندازی تجارت جهانی در سال 1987، امروزه در 23 کشور جهان شرکای بازرگانی دارد. به علاوه با حمایت از مهارت‌های سنتی صنعتگران محلی و مواد مورد نیازی که توسط تعاونی‌های کشاورزی کوچک جمع آوری و تولید شده‌اند، به طور منصفانه تجارت می‌کند تا به نفع جوامع محلی باشد.

کیفیت محصولات The Body Shop

کیفیت محصولات برند بادی شاپ

1- محصولات گیاهی برند بادی شاپ

برخی فراورده‌های زیبایی و بهداشتی که در این برند تولید می‌شوند، گیاهی هستند و فاقل هرگونه مواد به دست‌آمده از حیوانات هستند. برخی دیگر از این مواد با اینکه منشا حیوانی دارند، اما برای بهره‌بردن از آن‌ها نیازی به ذبح و قربانی کردن حیوانات بی‌گناه نخواهد بود، مانند عسل، موم زنبور عسل و لانولین. لانولین به ماده‌ی موجود در روغن استخراج‌شده از پشم گوسفند گفته‌می‌شود.

البته بعضی محصولات نیز آشکارا حاوی موادی هستند که به طور مستقیم از حیوانات به دست می‌آیند که به عنوان یک نمونه از آن، به ambrettolide که از حشرات به دست می‌آید اشاره می‌کنیم.

2- سلامت محصولات

استفاده از گیاهان و میوه‌های مختلف در ساخت محصولات کاملا گیاهی و یا غیر گیاهی، خود سبب بهره‌مندی از خواص متعدد آن مواد برای سلامتی شما می‌شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که 70٪ از بسته‌بندی محصولات ما حاوی سوخت‌های فسیلی نیستند.

در کنار این‌ها لازم به ذکر است که اگر درباره‌ی محصولی، گیاهی‌بودن آن ذکر شده‌است می‌توانید اطمینان داشته باشید که آن فراورده به میزان 100 درصد گیاهی است. این محصولات در زمینه‌ی مراقبت از پوست نیز بسیار موثر عمل می‌کنند. زیرا حاصل تجارب و تحقیقات مفصل بر روی نمونه‌های آزمایشگاهی و غیر حیوانی هستند.

محصولات تولید شده در کمپانی The Body Shop

محصولات شرکت بادی شاپ را در چند گروه کلی می‌توان دسته بندی کرد:

جایگاه برند بادی شاپ در بازار ایران

جایگاه برند بادی شاپ در بازار ایران

با توجه به ویژگی‌هایی که محصولات برند بادی شاپ دارند، این برند در ایران نیز توانسته‌است مخاطبان مخصوص خود را داشته‌باشد. اغلب افرادی که از محصولات این برند استفاده می‌کنند، جز افرادی هستند که علاوه بر اهمیت به حفظ سلامت موها و پوست خود، به محیط زیست و حیوانات اهمیت می‌دهند.

برای افرادی که در کنار حفظ سلامت خود به حفظ سلامت کره زمین نیز اهمیت می‌دهند، بادی شاپ یک برند محبوب و معتبر است.

سخن پایانی

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که علاوه بر حفظ سلامت پوست و مو خود، به محیط زیست و حیوانات اهمیت می‌دهید، به شما استفاده از محصولات برند بادی شاپ را پیشنهاد می‌کنیم.

در صورتی که تمایل به خرید و استفاده از محصولات این برند دارید، می‌توانید به صفحه برند بادی شاپ در فروشگاه سوراو، مراجعه کنید. ما در فروشگاه اینترنتی سوراو، امکان خرید طیف گسترده‌ای از محصولات این برند را برای شما فراهم کرده‌ایم. از این رو شما می‌توانید با اطمینان کامل از اصل بودن کالا، محصول مدنظرتان را از ما خریداری کنید.

ما امکان خرید محصولات اورجینال برند بادی شاپ را با قیمتی مناسب برای شما فراهم کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

مقالات مرتبط

سوالات متداول

1. چرا محصولات اوردینری محبوب هستند؟
2. آیا اوردینری تست‌های حیوانی را برای محصولات خود انجام می‌دهد؟
3. آیا محصولات اوردینری بر پایه مواد شیمیایی تولید می‌شوند؟
4 . آیا محصولات اوردینری برای همه انواع پوست مناسب هستند؟