SiteLogo

آیا سولفات در شامپو مضر است؟ چرا شامپوها سولفات دارند؟

کیمیا سلطانی 11 شهریور 1402
0 1031
آیا سولفات در شامپو مضر است؟ چرا شامپوها سولفات دارند؟

جنجال‌های سال‌های اخیر در رابطه با وجود سولفات در شامپو ، دغدغه‌ای جدی برای همه مردم دنیا ایجاد کرده است. وقتی حرف از خرید و انتخاب یک شامپوی خوب برای شستشو موها می‌شود، رقابت بین شامپوهای سولفات‌دار و بدون سولفات اوج می‌گیرد تا در نهایت یکی انتخاب شود. تا جایی که برخی اوقات فکر می‌کنید حتی اگر طرفدار پروپاقرص جنبش بدون سولفات نباشیم، باز هم انتخاب یک شامپوی بدون سولفات باعث می‌شود موهای مرطوب‌تر و لطیف‌تری داشته باشیم. اما لازم است یک بار برای همیشه به این سوال پاسخ دهیم که آیا همه این‌ها یک حیله‌ی بازاریابی است؟ یا اینکه واقعا شامپوهای بدون سولفات فرق چشمگیری با نمونه‌های حاوی سولفات دارند؟

با ما همراه باشید تا به این پرسش همیشگی جواب بدهیم و مساله را شفاف‌تر ببینیم.

مشاهده همه شامپوهای بدون سولفات خارجی

https://suraw.com/product-category/hair-products/hair-shampoo/free-sulfate-shampoo/

چرا از سولفات در شامپوها استفاده می‌شود؟

سولفات‌ها مواد پر کاربردی در زندگی روزمره هستند که به دلیل خاصیت پاک کنندگی در محصولاتی مثل صابون مایع، شامپو، مواد شوینده لباس و ظروف، خمیر دندان و… از آن‌ها استفاده می‌شود. سولفات‌های رایجی که به فرمول شامپوها اضافه می‌شوند، شامل سدیم لوریل سولفات (SLS)، سدیم لوریل اتر سولفات (SLES) و آمونیوم لورث سولفات (ALS) هستند که از منابع نفتی و گیاهی مانند روغن نخل و نارگیل استخراج می‌شوند.

این مواد به دلیل خاصیت تمیزکنندگی به ترکیب بسیاری از شامپوها افزوده می‌شوند و می‌توانند کاملا چربی، آلودگی‌ها و ذرات چسبیده به مو را کاملا پاک کنند. همچنین سولفات در شامپو باعث می‌شود در حین ترکیب با آب، کف و فوم غلیظی تولید کند. این کف بهتر روی تمام موها پخش شده و تمیزکنندگی بیشتری خواهد داشت.

مقدار SLS و SLES یا دیگر سولفات‌های متداول در یک محصول، به تولید کننده بستگی دارد ولی معمولا شامپوهای استاندارد دنیا بین 10 تا 25 درصد سولفات دارند. ولی برخی از سازندگان شامپوها بین 30 تا 50 درصد سولفات هم به محصول اضافه می‌کنند که این مساله واقعا دردسرساز است!

چرا از سولفات در شامپوها استفاده می‌شود؟

آیا وجود سولفات در شامپو مضر است؟

بستگی دارد منظور از سوال چه مضراتی باشد. اگر مقصود مضرات جدی برای سلامتی و خطر سرطان‌زایی باشد، باید بگوییم که تحقیقات مکرری روی این موضوع انجام شده ولی تاکنون شواهد علمی محکمی برای اثبات سرطان‌زا بودن سولفات‌ها وجود ندارد.

البته این شامپوها چندان بی ضرر هم نیستند. قدرت بالای پاک‌کنندگی که قبل‌تر از آن به عنوان یک مزیت نام بردیم، برای برخی افراد بیش از حد بوده و حتی سبوم و چربی طبیعی پوست سر و موها را از آن‌ها می‌گیرد. اما پوست و مو همیشه به مقداری چربی نیاز دارند تا رطوبت را درون خود حفظ کرده و سالم و شاداب باشند.

پس این مساله باعث می‌شود پوست سر دچار خشکی و عوارضی مثل خارش، پوسته پوسته شدن و اسکالپ (شوره خشک) شود. همچنین موها رطوبت خود را از دست‌داده و دچار خشکی، بد فرمی، شکنندگی و حالت وز می‌شوند. مشکل دیگر سولفات در شامپو از بین‌بردن رنگ و کراتین موها است. چون این شوینده به حدی قوی است که می‌تواند ذرات رنگ مو و کراتین را از روی موها جدا کند. همچنین چون موهای رنگ‌شده بیشتر در معرض خشکی و دهیدراته‌شدن هستند، چنین شامپوهایی بیش از حد آن‌ها را خشک می‌کنند.

سولفات‌ها ذاتا تحریک کننده هستند و باعث تحریک پوست سر و ریشه مو می‌شوند. به‌ همین دلیل به دنبال استفاده از یک شامپوی سولفات‌دار، این احتمال وجود دارد که متوجه شوید پوست سرتان دچار سوزش، خارش، قرمزی و خشکی شده‌است. پس در شامپوی شما بیش از حد سولفات وجود دارد، سولفات‌های به کار برده‌شده ملایم‌سازی نشده‌اند یا اینکه شما پوست حساسی دارید.

برخی افراد به وجود سولفات‌ در شامپو حساسیت دارند. این مورد جدی‌ترین خطری است که سولفات می‌تواند داشته باشد. این حساسیت به محض استفاده از شامپوهای سولفاته نمایان شده و فرد را دچار درجات مختلفی از تحریک چشم، پوست، دهان و ریه‌ها می‌کند.

چرا سولفات‌ها جایگزین نمی‌شوند؟

اگر برای شما این سوال پیش می‌آید که اصلا چرا از جایگزین‌های بهتری برای سولفات‌ها استفاده نکنیم، باید بگوییم که دلایل مختلفی این امر را توجیه می‌کنند. اول اینکه این مواد جزو سورفکتانت‌های با قدرت بالای تمیزکنندگی و ارزان قیمت هستند. بنابراین استفاده از مقدار کمی سولفات در شامپو، هم به آن قدرت پاک کنندگی مناسبی می‌دهد و هم قیمت تمام شده شامپو برای تولید کننده و خریدار کمتر است. در حالی که شامپوهای بدون سولفات قاعدتا باید گران‌تر باشند و برای بسیاری توان خرید آن‌ها وجود نداشته باشد یا ترجیح داده نشوند.

مضرات شامپو بدون سولفات

مسئله بعدی اینکه وقتی شامپوی معمولی می‌خرید، مقدار کمی از آن را استفاده می‌کنید و با کف زیاد آن کل موها را می‌شویید. اگر شامپو اصلا سولفات نداشته باشد، باید مقدار زیادی شامپو مصرف کرد تا شاید موها کمی تمیز شوند! این موضوع برای مصرف کننده‌ها ابدا خوشایند نیست و ترجیح می‌دهند در هر بار شستشو مقدار کمتری شامپو استفاده کنند.

یک نکته‌ی دیگر هم وجود دارد که باعث می‌شود استفاده از سولفات در شامپو همچنان طرفداران و مشتریان خود را داشته باشد. آن هم قدرت بالای پاک کنندگی این محصولات است که برای افرادی با پوست سر چرب یا موهای چرب و روغنی بسیار ایده آل است. گاهی شامپوهای بدون سولفات نمی‌توانند این حجم زیاد چربی را به خوبی پاک کنند و اینجا است که باید به همان نمونه‌های سولفات‌دار اکتفا کرد.

چه زمانی نباید از شامپوهای سولفات‌دار استفاده کنیم؟

یک متخصص پوست و مو، ممکن است به دلایل مختلفی شما را از انتخاب شامپوی حاوی سولفات منع کند. حتی ممکن است خود شما به هر دلیلی نخواهید از این شامپوها استفاده کنید. در ادامه می‌گوییم چه کسانی نباید از این محصولات استفاده کنند.

کاربرد شامپو بدون سولفات + مزایای آن و معیار دقیق انتخاب
کاربرد شامپو بدون سولفات + مزایای آن و معیار دقیق انتخاب
شامپوهای بدون سولفات، شامپوهایی هستند که در فرمولاسیون آن‌ها از سولفات‌ها استفاده نمی‌شود. سولفات‌ها مجموعه‌ای از مواد شیمیایی هستند که به عنوان سورفکتانت در بیشتر شامپوها استفاده می‌شوند. نمونه‌هایی از سولفات‌های معمول استفاده شده در شامپوها عبارتند

افراد مبتلا یا مستعد روزاسه، اگزما و پسوریازیس

آکادمی پوست آمریکا یا ADD (American Academy of Dermatology) به افراد مبتلا به روزاسه که عموما پوست حساس و در معرض خطری دارند، توصیه می‌کند که از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند. سولفات در شامپو باعث تحریک پوست این افراد شده و علائم بیماری مانند سرخی و التهاب پوست را افزایش می‌دهد. اگر مستعد روزاسه هستید، از شامپوهای سولفاته یا محصولات پوست و موی دارای رایحه و اسید‌های آلفاهیدروکسی (مثل گلیکولیک و لاکتیک) دوری کنید.

همچنین ADD به اشخاص مبتلا یا مستعد اگزما یا درماتیت تماسی توصیه می‌کند که از این شامپوها استفاده نکنند. چون این افراد پوست حساسی داشته و سولفات باعث تحریک پوستشان می‌شود. اگر دچار پسوریازیس هستید، شامپوهای سولفات‌دار برای شما مناسب نیستند و می‌توانند علائم این بیماری را تشدید کنند.

سولفات در شامپو برای پوست حساس

اگر به هر دلیلی و به هر نحوی نسبت به سولفات، حساسیت پوستی یا تنفسی دارید، یا سابقه آلرژی‌های شدید پوستی و ریوی دارید، دور این محصولات را خط بکشید. وجود سولفات‌ها در شامپو باعث خشن‌شدن و تحریک کننده‌شدن فرمولاسیون محصول می‌شود و ممکن است در افراد حساس نشانه‌هایی مثل قرمزی، بثورات پوستی، تورم و التهاب، خارش و حتی کهیر را ایجاد کند.

استفاده از شامپو بدون سولفات

دارندگان موهای خشک یا ظریف

اگر پوست سر خشکی داشته باشید یا تارهای موی شما خشک و زبر باشند، شامپوی حاوی سولفات فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد. همچنین موهای ظریف و نازک، شکننده‌تر بوده و بیشتر در معرض از دست دادن رطوبت هستند. پس یک شامپوی خشن و پاک کننده‌ی قوی تمام سبوم فیبرهای مو را می‌گیرد و آن‌ها را بسیار خشک می‌کند. در صورتی که فرد به استفاده از این شامپوها ادامه دهد، به ناچار متوجه وز شدن، بد حالتی مو و ابتلا به موخوره می‌شود. پس اگر در این دسته قرار دارید، فورا شامپوهای بدون سولفات را جایگزین شامپوی فعلی خود کنید.

از طرفی سولفات‌ در شامپو و در تماس با مو باعث می‌شود موها بار الکتریکی منفی بگیرند و پس از استحمام با موهایی وز و معلق در هوا روبرو شوید. در حالی که شامپوهای بدون سولفات از سورفکتانت‌های آمفوتریک (amphoteric) یا غیر یونی استفاده می‌کنند تا از این مشکل جلوگیری کنند.

موهای رنگ یا کراتینه شده

سولفات‌ها با اثر شویندگی قوی، می‌توانند علاوه‌بر چربی و آلودگی، ذرات رنگ و کراتین را هم از روی رشته‌های مو جدا کنند. این مساله ممکن است در یک یا دو بار اول شامپو زدن خیلی مهم نباشد، اما اگر نسبت به آن بی اهمیت باشید تمام وقت و هزینه‌ای که صرف رنگ و کراتینه کردن موهایتان کرده‌اید، به هدر می‌رود. پس از یک شامپوی مناسب استفاده کنید تا مدت زمان بیشتری از ظاهر زیبای موهایتان لذت ببرید.

چطور بفهمیم یک شامپو حاوی سولفات هست یا نه؟

چطور بفهمیم یک شامپو حاوی سولفات هست یا نه؟

قبلا گفتیم که یک شامپوی حاوی سولفات، مطابق استانداردهای جهانی باید دارای 10 تا 25 درصد سولفات باشد. شیمی‌دان‌ها با تحقیق روی سولفات در شامپو ها، متوجه شدند که غلظت‌های بالای 2 درصد از این ماده می‌تواند باعث مشکلات ذکر شده از جمله خشکی و تحریک پوست شود. بنابراین شامپوهایی که کمتر از 2% سولفات دارند، عملا بی خطر بوده و بدون سولفات محسوب می‌شوند.

بنابراین شامپوهای بدون سولفاتی که اکنون در بازارهای جهانی وجود دارند یا کمتر از این مقدار سولفات دارند یا حاوی سورفکتانت‌های جایگزین دیگری هستند. اما از کجا بفهمیم میزان سولفات موجود در یک شامپو چقدر است؟

یک استاندارد جهانی دیگر هم در رابطه با شرکت‌های سازنده شامپو در دنیا وجود دارد که آن‌ها را ملزم می‌کند لیست ترکیبات تشکیل دهنده محصولشان را از زیاد به کم مرتب کنند. اکثر کمپانی‌های معتبر دنیا از این قاعده پیروی می‌کنند و در این مورد جای نگرانی نیست.

پس کافی است به لیست ترکیباتی که آن‌ها روی محصول یا در سایت شرکت ثبت می‌کنند، مراجعه کرده و به دنبال نام سولفات‌ها بگردید.

نام یا علامت اختصاری سولفات‌ها

نام فارسی نام انگلیسی مخفف
سولفات لوریل سدیم Sodium Lauryl Sulfate SLS
سولفات لورت سدیم Sodium Laureth Sulfate SLES
آمونیوم لوریل سولفات Ammonium Lauryl Sulfate ALS
آمونیوم لورت سولفات Ammonium Laureth Sulfate ALES

اگر هر یک از این نام‌ها در اوایل لیست ذکر شده بود، نشان دهنده استفاده از مقادیر زیاد سولفات در شامپو است و اگر در اواسط یا اواخر لیست بود یا آن را پیدا نکردید، مشخص است که محصول میزان سولفات کمی دارد.

البته اگر به دنبال اطمینان بیشتر راجع به این مساله هستید، می‌توانید با سازندگان محصول از طریق ایمیل یا پرسش و پاسخ در سایت سازنده ارتباط برقرار کنید. همچنین اگر شامپو در حین شستشوی موها به راحتی کف کرده و فوم قابل توجهی ایجاد می‌کند، بدین معنا است که حاوی سولفات است.

فرق شامپو سولفات دار و بدون سولفات در چیست؟
فرق شامپو سولفات دار و بدون سولفات در چیست؟
وقتی در ویترین فروشگاه‌های آنلاین به دنبال شامپوی مناسب برای موهایتان می‌گردید، بارها با عبارت «بدون سولفات» روبi رو شده‌اید. بر روی شامپوهای بسیاری این عبارت قید شده و بر روی شامپوهای زیاد دیگری اصلا ذکر نشده است. اما احتمالا این سوال برایتان پیش می

چه شرکت‌هایی از سولفات در شامپو استفاده نمی‌کنند؟ بهترین شامپوهای بدون سولفات در دنیا کدامند؟

شامپوهایی که در ادامه این مطلب از مجله سوراو معرفی می‌کنیم، از جمله بهترین و پرفروش‌ترین شامپوهای بدون سولفات در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند:

معیارهای مهم در انتخاب و خرید شامپو مو مناسب
معیارهای مهم در انتخاب و خرید شامپو مو مناسب
موهای درخشان و قوی جذابیت ظاهری ما را افزایش می‌دهند. در راستای این هدف، انتخاب شامپو مناسب با توجه به نوع مو از اهمیت بسیاری برخوردار است. با وجود تنوع بسیار شامپوها در بازار، انتخاب یک شامپو مناسب و هماهنگ با نوع مو می‌تواند امری چالش برانگیز باشد.

بهترین شامپوهای بدون سولفات او جی ایکس (OGX)

شرکت آمریکایی ارگانیکس یا او جی ایکس، تعداد زیادی شامپوی بدون سولفات برای نیاز‌های مختلف مو تولید کرده است. در ادامه شما را با بهترین شامپوهای بدون سولفات برند او جی ایکس، آشنا خواهیم کرد:

  • شامپو روغن آرگان مراکشی OGX

بهترین شامپو بدون سولفات

شامپو روغن آرگان مراکشی OGX، شامپویی با فرمولاسیون قوی است که به تارهای مو نفوذ می‌کند و ضمن مرطوب کردن آن‌ها، نرمی و قدرت استحکام رشته‌های مو را افزایش می‌دهد. همچنین باعث تنظیم میزان PH موها و پوست سر نیز می‌شود. آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز موها، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شامپو محسوب می‌شود. تمام این ویژگی‌ها به واسطه وجود ترکیبات مفیدی نظیر روغن آرگان و عدم برخورداری از سولفات و پارابن است.

به طور کلی، این شامپو با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، حتی برای موهای کراتین شده و رنگ شده، انتخابی مناسب است.

  • شامپو او جی ایکس OGX مدل باندینگ پلکس

بهترین شامپو بدون سولفات

شامپو او جی ایکس OGX مدل باندینگ پلکس،  شامپویی مناسب برای ترمیم موهایی است که بر اثر حرارت زیاد یا استفاده از مواد شیمیایی مثل مواد رنگ و دکلره آسیب دیده‌اند. مواد مضری مثل پارابن و سولفات در شامپو باندینگ پلکس وجود ندارد. همچنین وجود انواع پروتئین‌ها و آمینواسیدها در این شامپو باعث شده تا این محصول از ویژگی‌های بی‌نظیری برخوردار باشد.

ایجاد موهایی قوی‌تر، انعطاف‌پذیرتر و نرم‌تر با بازسازی ساختار موها، از جمله ویژگی‌های شگفت انگیز این شامپو مو هستند.

  • شامپو روغن کوکوی OGX

بهترین شامپو بدون سولفات

شامپو روغن کوکو او جی ایکس، یکی دیگر از بهترین شامپوهای این برند است. اگر موهایی خشک، وز و مجعد دارید، این شامپو بدون سولفات، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب شود. چرا که این شامپو حاوی بمب آبرسان و مرطوب کننده‌ای به نام روغن کوکو است که تمام رطوبت مورد نیاز موهای شما را تامین می‌کند و با این کار خشکی و وزی موهای شما را از بین می‌برد. در نتیجه این شامپو شما را صاحب موهایی بی‌نقص می‌کند.

بهترین شامپوهای بدون سولفات برند تیوتیما

برند ایتالیایی تئوتما (Teotema) هم بدون اضافه کردن سولفات در شامپو، مجموعه‌ای از شامپوهای با کیفیت بدون سولفات تولید کرده که در ادامه معرفی می‌کنیم.

  • شامپو روغن آرگان تقویتی موی کراتینه شده تیوتیما

شامپو روغن آرگان تقویتی موی کراتینه شده تیوتیما

شامپو روغن آرگان تقویتی موی کراتینه شده تیوتیما، با استفاده از روغن آرگان، روغن ماکادمیا، روغن درخت چای و شی باتر و برای موهای کراتینه تولید شده است. استفاده از آن به ماندگاری هر چه بیشتر کراتین روی موها کمک می‌کند.

  • شامپو تثبیت کننده موهای رنگ شده تیوتیما

بهترین شامپو بدون سولفات تئوتیما

شامپو تثبیت کننده موهای رنگ شده تیوتیما، برای موهایی که رنگ یا دکلره شده‌، می‌توانید از این شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. این محصول با استفاده از مواد طبیعی تهیه شده و تغذیه کننده، مرطوب کننده و تقویت کننده‌ی موها است.

  • شامپو ترمیم کننده قوی تیوتیما برای کراتینه موهای خشک و آسیب دیده

بهترین شامپو بدون سولفات

شامپو ترمیم کننده قوی تیوتیما برای کراتینه موهای خشک و آسیب دیده، شامپویی است که با استفاده از آن می‌توانید موهای خشک و آسیب دیده خود را کراتینه و تقویت کنید. سولفات در شامپو ترمیم کننده تئوتما وجود ندارد و همین موضوع این شامپو را به شامپوی مفیدی برای تارهای آسیب‌پذیر و موی دهیدراته تبدیل کرده‌ است. در واقع این شامپو موها را ترمیم و احیا می‌کند تا سلامت و شادابی خود را به دست آورند.

بهترین شامپو های بدون سولفات برند اولون ارگانیکس

برند انگلیسی اولون ارگانیک (Avalon Organics) هم تولید کننده‌ی شامپوهای بدون سولفات متعدد است. این شامپو‌ها برای شستشوی انواع مو حتی موهای رنگ یا کراتینه شده مناسب هستند. در ادامه شما را با بهترین شامپوهای بدون سولفات این برند، آشنا خواهیم کرد:

  • شامپو اولون ارگانیکس بیوتین و ب-کمپلکس

بهترین شامپو بدون سولفات

شامپو اولون ارگانیک بیوتین و ب-کمپلکس، شامپویی تولیدشده برای موهای نازک، کم حجم و آسیب‌دیده است که حاوی ویتامین بیوتین یا B7 است. از این رو استفاده از این شامپو به افرادی که ریزش مو دارند نیز توصیه می‌شود. ویتامین E نیز از جمله دیگر ترکیبات موجود در این شامپو است که کمک بسیاری به تحریک رشد موها، جریان بهتر خون در سر و جلوگیری از ایجاد موخوره، می‌کند.

  • شامپو عصاره افرا و ماگنولیا اولون ارگانیکس

شامپو عصاره افرا و ماگنولیا اولون ارگانیکس، به واسطه برخورداری از عصاره افرا و ماگنولیا، قدرت آبرسانی فوق العاده‌ای دارد. از این رو استفاده از آن می‌تواند به احیای عمیق انواع مو، کمک کند. روغن جوجوبا و عصاره نارگیل، از دیگر ترکیبات مغذی موجود در این شامپو هستند که وجود آن‌ها باعث ایجاد خواص بی‌نظیری برای این شامپو شده‌است.

  • شامپو نعناع و درخت چای اولون ارگانیک

بهترین شامپو بدون سولفات

شامپو نعناع و درخت چای اولون ارگانیک، یکی از محبوب‌ترین شامپوهای این برند است که خاصیت التیام بخشی قوی دارد. از این رو استفاده از آن بیشتر به افرادی که پوست سر حساس دارند، توصیه می‌شود. البته هر فردی با هر نوع مو و پوست سری می‌تواند از این شامپو استفاده نماید. آبرسانی قوی و تقویت موها، از اساسی‌ترین مزایای استفاده از این شامپو است.

شامپوهای بدون سولفات مائویی

مائویی نیز برند محبوب و موفقی است که اصلا از سولفات در شامپوهایش استفاده نمی‌کند. برخی از بهترین شامپوهای بدون سولفات این برند عبارتند از:

  • شامپو روغن نارگیل مائویی

بهترین شامپو بدون سولفات

شامپو روغن نارگیل مائویی، شامپویی مغذی است که برای موهای فر تولید شده‌است. در واقع اگر موهایی ضخیم و مجعد دارید و به دنبال شامپو بدون سولفاتی هستید که سلامت کلی موهایتان را ارتقا دهید، این شامپو برای شما یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

  • شامپو شی باتر مائویی

بهترین شامپو بدون سولفات

شامپو شی باتر مائویی، یکی از محبوب‌ترین شامپوهای برند مائویی است که فاقد سولفات و پارابن است. این شامپو علاوه بر قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی که دارد، باعث تقویت و آبرسانی مو می‌شود. عصاره آلوئه ورا، نارگیل، شی باتر، روغن نارگیل و روغن خالص ماکادمیا، از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این شامپو هستند که به آن خاصیت آبرسانی فوق العاده‌ای بخشیده‌اند.

  • شامپو شیر نارگیل و آلوئه ورا مائویی

بهترین شامپو بدون سولفات

شامپو شیر نارگیل و آلوئه ورا مائویی، شامپویی است که با توجه به ویژگی‌های موهای خشک تولید شده‌است. از این رو استفاده از به افرادی توصیه می‌شود که موهایی خشک دارند و به دنبال استفاده از شامپویی هستند که برای آن‌ها موهایی نرم و لطیف، درخشان و شاداب به ارمغان بیاورد. همانطور که از اسم این شامپو مشخص است، شیر نارگیل و عصاره آلوئه ورا، از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این شامپو هستند.

سخن پایانی

با مطالعه این مطلب از مجله زیبایی سوراو، حال به خوبی می‌دانید که علت وجود سولفات در شامپوها چیست و چرا بهتر است از شامپوهای مو بدون سولفات استفاده کنیم. اگر می‌خواهید از همین حالا استفاده از این نوع شامپوها را در برنامه روتین مراقبت از موهای خود قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم از شامپوهای ارائه‌شده توسط برندهای معتبر استفاده کنید.

ما در فروشگاه سوراو امکان خرید تمام شامپوهای معرفی‌شده در این مطلب و بسیاری دیگر از شامپوهای بدون سولفات خارجی را برای شما فراهم کرده‌ایم. در نتیجه شما برای مشاهده و خرید می‌توانید به صفحه خرید شامپو مو بدون سولفات، مراجعه کنید و تنها با چند کلیک، محصول اورجینال مد نظرتان را سفارش دهید.