SiteLogo

8 اشتباه در استفاده از کانسیلر زدن

کیمیا سلطانی 24 اسفند 1402
0 2291
8 اشتباه در استفاده از کانسیلر

کانسیلر ها جزء جدایی ناپذیر و ضروری در هر ست لوازم آرایشی هستند که هر یک از بانوان به کرات از آن‌ها در میکاپ خود استفاده می‌کنند. این لوازم دوست داشتنی به ما کمک می‌کنند تا نقص‌های کوچک و بزرگ در پوست صورت خود مانند جوش‌ها، تیرگی‌ها و لک‌های قهوه‌ای را بپوشانیم و یک آرایش کامل و یکدست داشته باشیم. اما متاسفانه، با وجود آنکه استفاده از کانسیلرها ساده به نظر می‌رسد، بسیاری از ما بدون آنکه متوجه باشیم، از آن به درستی استفاده نکرده و حتی ممکن است دچار مشکلاتی شویم. ما در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، شما را با 8 اشتباه مهم در استفاده از کانسیلر، آشنا می‌کنیم تا بعد از این از کانسیلر به نحوه صحیح استفاده نمایید و آرایش بی نقصی داشته باشید.

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می‌‎شود؟
کانسیلر چیست و چگونه استفاده می‌‎شود؟
در دنیای بزرگ لوازم آرایشی، محصولات مختلفی برای هر چه زیباتر شدن صورت تولید می‎‌شود تا اشکالات آن را بپوشاند. کانسیلر یکی از این محصولات است که کاربرد زیادی برای صاف‏ و یکدست‏‌کردن پوست دارد. اما متاسفانه بسیاری از افراد دقیقا نمی‏‌دانند کانسیلر چیست

چرا به کانسیلر نیاز داریم؟

کانسیلرها، کرم پودرهای غلیظی هستند که برای پوشاندن عیوب پوستی مانند لکه‌های قهوه‌ای، جوش‌ها و التهابات پوستی، تیرگی زیر چشم و امثال آن استفاده می‌شوند. در حالی که برخی افراد سعی می‌کنند با زدن مقدار بیشتری از کرم پودر به روی صورت و حتی به قیمت داشتن آرایشی ماسیده، این عیوب را در زیر میکاپ مخفی کنند. اما این حرکت بسیار اشتباه بوده و با لایه‌ای غلیظ از کرم پودر فقط به جلب توجه کردن عیوب و چروک‌های پوستی و مصنوعی به نظر رسیدن میکاپ کمک خواهید کرد.

با کمک کانسیلر می‌توان به راحتی تیرگی‌ها و رنگ‌های ناموزون پوست را پوشاند تا پوست صورت صاف و یکدست شود. استفاده از کانسیلر به خصوص برای افرادی که از سیاهی مربوط به حلقه‌های تیره زیر چشم رنج می‌برند، انتخاب مناسبی خواهد بود. چون در صورتی که به این مشکل دچار هستید، کرم‌ها و محصولات ضد تیرگی دور چشم نیاز به دوره مصرف بلند مدت دارند تا این معضل را برطرف کنند و تا آن زمان، شما می‌توانید از کانسیلر برای مخفی‌کردن عیوب این نواحی استفاده‌کنید.

به علاوه پوست‌های بسیار مستعد جوش که سرشار از التهاب، برآمدگی آکنه‌ها و قرمزی هستند، حتما کانسیلر را دوست خواهند داشت. اما کانسیلر تنها زمانی می‌تواند باعث ایجاد ظاهری یکدست و طبیعی در پوست شود که بدانیم باید چطور از آن استفاده کرده و کدام محصول را انتخاب کنیم. از برند های معتبر کانسیلر می توان به رولوشن (Revolution)، تارت (Tart) و … اشاره کرد.

در ادامه چند نمونه از اشتباهات رایج در رابطه با استفاده از کانسیلر را نام می‌بریم که انجام ندادن آن‌ها باعث می‌شود تجربه‌ی موفق‌تر و حرفه‌ای‌تری از کاربرد کانسیلر داشته باشید.

اشتباهات بزرگ و متداول در استفاده از کانسیلر

8 اشتباه در استفاده از کانسیلر

1- استفاده از یک رنگ کانسیلر

کانسیلرها رنگ‌های مختلفی دارند که برای استفاده‌های متفاوت ساخته شده‌اند. اما بیشتر افراد فقط از یک رنگ کانسیلر برای پوشاندن همه‌ی عیوب پوستشان استفاده می‌کنند. در حالی که میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای توصیه می‌کنند که حداقل دو رنگ کانسیلر را در کیف آرایشی خود داشته باشید.

رنگ سبز کانسیلر می‌تواند قرمزی پوست را خنثی کند. به همون دلیل، از کانسیلرهای سبز معمولا برای مخفی کردن التهاب و قرمزی پوست صورت و به خصوص قرمزی آکنه و لک‌های حاصل از  جای جوش استفاده کرد. همچنین اگر می‌خواهید لک‌های قهوه‌ای موجود بر روی پوست مانند کک و مک یا لکه‌های ناشی از آسیب نور خورشید یا افزایش سن را بپوشانید، سبز انتخاب خوبی است.

رنگ هلویی کانسیلر (یا رنگی یک درجه روشن‌تر از پوست)، می‌تواند برای خنثی کردن تیرگی‌های زیر چشم یا پوشاندن هرگونه کبودی بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار بگیرد. برخی دیگر از کانسیلرها با داشتن رنگ بنفش یا صورتی، انتخاب خوبی برای رفع حالت زردی و رنگ پریدگی پوست هستند.

کانسیلرهایی هم هستند که رنگ آن‌ها کمی سفیدتر یا زردتر از رنگ کرم پودر است که از این رنگ‌ها می‌توان برای پوشاندن عیوب کمرنگ پوست که نیاز به پوشانندگی وسیع‌تر اما نه چندان قوی دارند، استفاده نمود. بنابراین هنگامی که می‌خواهید کانسیلر بخرید یا از کانسیلر استفاده کنید، حتما به نیاز پوست خود توجه کرده و از رنگ‌های مناسب کمک بگیرید.

کالر کورکتور چیست؟ + معرفی انواع رنگ های آن
کالر کورکتور چیست؟ + معرفی انواع رنگ های آن
هنگامی که صحبت از پوشاندن لک‌ها و تغییر رنگ پوست به میان می‌آید، همه ما ناخودآگاه به کانسیلرهای رایج فکر می‌کنیم. اما چند سالی است که گریمورها و میکاپ‌ آرتیست‌های حرفه‌ای از نوعی پوشاننده با رنگ‌های غیر از رنگ پوست استفاده می‌کنند. این نوع محصول را ک

2- انتخاب رنگ بسیار روشن

برخی از افراد فکر می‌کنند برای پوشاندن تیرگی‌ها و لک‌های صورت، باید از یک رنگ کانسیلر بسیار روشن استفاده کنند. اما این اشتباه رایج آرایشی در استفاده از کانسیلر می‌تواند باعث غیر طبیعی و شبه وار شدن آرایش صورت شما شود. همچنین، باعث بیشتر جلب توجه کردن آن نقطه از پوست و ایجاد یک حالت گچی و ناهماهنگی در رنگ پوست صورت می‌شود.

حتی رنگ‌های بسیار روشن کانسیلر می‌توانند حالت ماسیدگی بر روی پوست ایجاد کرده و آرایش شما را غیر طبیعی و ناخوشایند جلوه دهند. به همین دلیل، میکاپ آرتیست‌های برتر دنیا توصیه می‌کنند که در هنگام خرید کانسیلر، رنگی را انتخاب کنید که فقط یک درجه از رنگ طبیعی پوستتان روشن‌تر باشد. رعایت این مساله باعث می‌شود رنگ کانسیلر با کرم پودر بهتر مخلوط شود و آرایش طبیعی‌تری را ایجاد کنند.

3- استفاده از یک نوع کانسیلر برای همه‌ی قسمت‌ها

برندهای سازنده لوازم آرایشی، انواع مختلفی از کانسیلر را برای مقاصد و کاربردهای مختلف طراحی و تولید کرده‌اند. بنابراین نمی‌توان از یک نوع کانسیلر برای مخفی‌کردن تمامی عیوب پوست استفاده کرد. برای مثال، کانسیلرهای استیکی یا ماتیکی، برای پوشاندن‌تیرگی و نقص پوست دور چشم، بسیار عالی هستند. در حالی که کانسیلرهای کرمی می‌توانند بهتر یکدست‌شده و چین و چروک‌های موجود بر روی پوست را هم بپوشانند.

به غیر از این دو نوع، کانسیلرهای مایع و مدادی هم در بازار موجود هستند که می‌توانند برای مخفی‌کردن عیوب قسمت‌های مختلف پوست مورد استفاده قرار گیرند. کانسیلر مدادی می‌تواند در پنهان‌کردن جای جوش یا لک‌ها و کک و مک‌های ریز، بسیار عالی عمل کند.

اشتباهات رایج در استفاده از کانسیلر

4- ایجاد یک لایه ضخیم با کانسیلر

یکی از رایج‌ترین و بزرگ‌ترین اشتباهاتی که برخی از بانوان در هنگام آرایش انجام می‌دهند، ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کانسیلر بر روی قسمت مورد نظر از پوست، مثلا زیر چشم است.  در حالی که کانسیلر به خودی خود، غلظت بالایی داشته و استفاده از لایه‌ای ضخیم از کانسیلر حالتی مصنوعی و ناهماهنگ به پوستتان می‌دهد. همچنین این کار باعث بیشتر دیده‌شدن خطوط سطحی یا چین و چروک‌های موجود بر روی پوست صورت می‌شود. در واقع کانسیلر زیاد از حد لازم، توجه مخاطب شما را به همان ویژگی‌هایی جلب می‌کند که می‌خواستید با کانسیلر پنهانشان کنید!

پس به جای اینکه بیش از حد از کانسیلر استفاده کرده و پوست صورتتان را پیرتر نشان دهید، از یک لایه‌ی کاملا نازک استفاده کنید. استفاده از کانسیلر بیشتر، نتیجه‌ی عکس دارد و حتی اگه می‌خواهید پوستتان را روشن‌تر نشان دهید، بهتر است از کرم پودرهای روشن‌تر یا هایلایت استفاده کنید.

5- استفاده از انگشت برای استفاده از کانسیلر

شاید شما به راحتی از انگشت برای پخش کردن مرطوب کننده و پرایمر بر روی پوستتان استفاده کنید، اما محصول رنگی و غلیظی مانند کانسیلر، نیاز به براش‌ها و پدهای مخصوص دارد. اگر چه با انگشت می‌توان کانسیلر را بر روی پوست صورت‌زده و پخش کرد، اما نمی‌توان مانند وقتی که از براش استفاده‌می‌شود، آن را کاملا محوکرده و به طور یکدست و طبیعی بر روی پوست نشاند.

پس برای اینکه یک آرایش طبیعی، صحیح و حرفه‌ای داشته و پوست صورتتان صاف و یکدست شود، از براش یا یک ابر آرایشی نم دار استفاده کرده و مایه‌ی کانسیلر را روی پوست پخش کنید. یک اشتباه بزرگ دیگر در هنگام استفاده از کانسیلر، مالش کانسیلر مایع بر روی پوست زیر چشم است، در حالی که باید با براش یا پد مخصوص و با ضربه‌های آرام، آن را به خوبی و بدون کشش پوست پخش و محو کنید.

6- رعایت نکردن ترتیب درست در استفاده از کانسیلر

یک اشتباه رایج دیگر در استفاده از کانسیلر، رعایت نکردن ترتیب صحیح استفاده از محصولات آرایشی است. شما باید از کانسیلر، بر روی کرم پودر یا هر فونداسیونی که دوست دارید استفاده کنید. یعنی ابتدا تمامی قسمت‌های پوست صورت را با کرم پودر بپوشانید و سپس در نقاطی که لازم است، از کانسیلر استفاده کرده و آن را پخش و محو کنید.

این کار باعث می‌شود مایه‌ی غلیظ کانسیلر بهتر روی پوست بنشیند و از مقدار کمتری کانسیلر استفاده شود. به علاوه ممکن است کانسیلر توسط کرم پودر حرکت‌داده یا حتی از روی قسمت مورد نظر پاک شود. اما متاسفانه برخی افراد ندانسته از کانسیلر قبل از کرم پودر استفاده کرده و نمی‌توانند به ظاهر دلخواهی که انتظار داشتند، دست پیدا کنند. البته اگر صورتی بسیار پر از جوش و التهاب و برآمدگی‌های گسترده‌دارید، می‌توانید از ابتدای آرایش و بعد از آماده‌سازی پوست با پرایمر، از کانسیلر مناسب سبز یا برای مشکلات مشابه از رنگ‌های سبز و هلویی استفاده‌کرده و سپس بر روی آن‌ها کرم پودر بزنید تا رنگ ایده آل ایجاد شود.

اشتباهات رایج در کانسیلر زدن

7- انتخاب کانسیلر نامناسب برای پوست 

همانطور که انواع مختلف پوست باعث می‌شود خانم‌ها به محصولات بهداشتی و آرایشی متفاوتی نیاز داشته‌باشند، این مساله در رابطه با کانسیلر هم صدق می‌کند. برای مثال اگر پوست چرب دارید، پوست صورتتان بسیار مستعد براق و روغنی شدن است. پس بهتر است از یک کانسیلر مات استفاده کنید که روغنی نباشد یا Oil free باشد. این کانسیلرها بهتر می‌توانند روی پوست چرب شما بنشینند و هنگام افزایش چربی پوست، حالتی شل و روغنی به خود نمی‌گیرند.

به علاوه، استفاده از کانسیلرهای بسیار متراکم مانند کانسیلرهای استیکی، می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند و احتمال ایجاد آکنه را افزایش دهد. کانسیلر مایع انتخاب مطمئن‌تری برای این نوع پوست خواهد بود.

اما اگر پوست خشکی دارید، استفاده از یک کانسیلر آبرسان و دارای چربی، نه تنها مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند، بلکه به بهتر نشستن کانسیلر بر روی پوستتان کمک خواهد کرد. کانسیلرهای استیکی برای این نوع پوست عالی هستند.

در صورتی که نوع پوست شما معمولی یا مختلط است، می‌توانید یک کانسیلر متعادل و طبیعی را انتخاب کنید. افرادی با این نوع پوست‌ها، با استفاده از کانسیلرهای متعادل و طبیعی، احساس راحتی بیشتری می‌کنید.

8- استفاده نکردن از پودر فیکس 

به همان دلیل که استفاده از پرایمر در اولین لایه‌ی میکاپ ضروری است، استفاده از پودر فیکس یا هر محصول تثبیت کننده‌ی دیگر به عنوان لایه‌ی آخر نیز ضروری است. این کار باعث می‌شود بتوانید کانسیلر یا هر ماده‌ی آرایشی را که استفاده کرده‌اید تا پایان روز (حتی یک روز گرم و پرمشغله) بر روی پوستتان حفظ کنید.

اشتباهات رایج در استفاده از کانسیلر

سخن پایانی

در این مطلب، به بررسی 8 اشتباه رایج در استفاده از کانسیلر پرداختیم که ممکن است در تجربه آرایشی شما موثر باشد. با اطلاع از این اشتباهات و دستورالعمل‌های صحیح، می‌توانید به راحتی از کانسیلر بهره‌برداری کنید و تازگی و جذابیت پوست خود را افزایش دهید.

اما به خاطر داشته باشید که استفاده صحیح از کانسیلر تنها یک قدم از مسیر بهترین نتیجه‌های آرایشی است. برای تجربه‌ای کامل‌تر و جذاب‌تر، ما توصیه می‌کنیم تا از کانسیلری با کیفیت که توسط برندی معتبر تولید شده‌است، استفاده کنید.

اگر شما نیز می‌خواهید به راحتی از تمامی مزایای کانسیلر استفاده‌کنید و پوستی خیره‌کننده داشته‌باشید، اکنون زمان آن رسیده‌است تا اقدام کنید! با مراجعه به وب سایت فروشگاه اینترنتی سوراو، می‌توانید انواع مختلف کانسیلر را مشاهده کنید و بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید. کافی است از صفحه خرید انواع کانسیلر، بازدید کنید.