SiteLogo

کالر کورکتور چیست؟ + معرفی انواع رنگ های آن

کیمیا سلطانی 11 شهریور 1402
0 6607
کالر کورکتور چیست؟ + معرفی انواع رنگ های آن

هنگامی که صحبت از پوشاندن لک‌ها و تغییر رنگ پوست به میان می‌آید، همه ما ناخودآگاه به کانسیلرهای رایج فکر می‌کنیم. اما چند سالی است که گریمورها و میکاپ‌ آرتیست‌های حرفه‌ای از نوعی پوشاننده با رنگ‌های غیر از رنگ پوست استفاده می‌کنند. این نوع محصول را کالر کورکتور یا اصلاح‌ کننده رنگ می‌گویند. برای آن‌که متوجه شوید کالر کورکتور چیست و چگونه باید آن را در میکاپ به‌کار برد، تا پایان همراه ما باشید. در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، به طور مفصل با این محصول آرایشی و نحوه استفاده از آن آشنا خواهید شد.

اصلاح رنگ یا کالر کورکتینگ چیست؟

Color correcting یا اصلاح رنگ، یک تکنیک با استفاده از نوعی پوشاننده بوده که آرایشگرها سال‌ها است از آن استفاده می‌کنند. اما بعد از این‌که رسانه‌های اجتماعی گسترش پیدا کرد و مردم با آن آشنا شدند، به‌شدت محبوب شد و رواج پیدا کرد. ممکن است در نگاه اول این کار مشکل به‌نظر برسد. اما این چرخه رنگ است که تعیین می‌کند کدام کانسیلر رنگی برای لک‌های پوست صورت شما بهتر عمل می‌کند. به‌همین دلیل باید کمی با رنگ‌ها آشنا شوید تا بدانید نحوه صحیح استفاده از کالر کورکتور چیست.

کالر کورکتور چیست؟

کالر کورکتور چیست و چه تفاوتی با کانسیلر دارد؟

کالر کورکتور یک محصول آرایشی است که با کمک پیگمنت‌های مختلف، به تنظیم و تصحیح رنگ پوست کمک می‌کند. در واقع این محصول با اصول رنگ‌آمیزی در زندگی آرایشی ما مداخله می‌کند و با برطرف کردن عیوب رنگی پوست، باعث بهبود ظاهر کلی پوست می‌شود.

از لحاظ دسته‌بندی، هر دو این لوازم آرایشی وظیفه پوشاندن نواقص و یکدست‌کردن رنگ پوست را برعهده دارند. به‌همین دلیل کالر کرکتور را نوعی کانسیلر رنگی می‌دانند. اگر می‌خواهید تیرگی، گودی و پف دور چشم، جای جوش و لک‌های ملایم پوست خود را بپوشانید، راه چاره شما پوشاننده‌های رنگ پوست است. اما اگر دچار نواقص جدی پوست هستید و یا لک‌ها و دورنگی‌هایی دارید که به‌راحتی ناپدید نمی‌شود، بهترین کار استفاده از کالر کورکتور است. در حال حاضر اصلاح‌کننده به شکل پالت و یا در فرم مایع وجود دارد که به‌غیر از میکاپ‌آرتیست‌ها، افراد در منزل نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

مزایای استفاده از کالر کورکتور

تصحیح عیوب رنگی پوست: کالر کورکتورها برای تصحیح عیوب رنگی پوست مانند لک‌های خورشیدی، لک‌های قرمز یا آبی و بهبود تیرگی زیر چشم استفاده می‌شوند. در واقع این محصول با ترکیب رنگ‌های مختلف با رنگ پوست، عیب‌های رنگی را مخفی می‌نمایند و پوست را یکنواخت و صاف می‌کنند.
ایجاد پایه‌ای یکنواخت: کالر کورکتورها به شما کمک می‌کنند تا پایه‌ای یکنواخت و بدون نقص برای آرایش خود ایجاد کنید.
افزایش دوام آرایش: با استفاده از کالر کورکتور، می‌توانید دوام آرایش خود را افزایش دهید. اگر پایه‌های آرایشی خود را با دقت انجام دهید، آرایش شما تا ساعت‌های طولانی‌تری باقی خواهد ماند.

انواع رنگ‌های کالر کورکتور چیست؟

همان‌طور که گفتیم، انتخاب رنگ‌های این محصول توسط برندهای مختلف، با توجه چرخه رنگ انجام می‌شود. یک قانون کلی در رنگ‌شناسی وجود دارد که این پوشاننده‌‎ها از آن تبعیت می‌کنند، آن هم این است که:

«رنگ‌های متضاد یکدیگر، همدیگر را خنثی می‌کنند.»

به‌‎همین‌دلیل هنگامی که رنگ سبز روی رنگ قرمز زده می‌شود، رنگی به ما می‌دهد که نه سبز به‌ نظر می‌رسد و نه قرمز است. به چرخه رنگ زیر نگاه کنید تا به‌راحتی متوجه شوید که نحوه عملکرد کالر کورکتور چگونه است.

چرخه رنگ های کالر کورکتور

با توجه به چرخه، پیگمنت سبز، نقاط قرمز پوست را خنثی می‌کند و بنفش، لکه‌های زرد را کمرنگ می‌کند. همین‌طور کورکتور نارنجی-زرد نیز حلقه‌های تیره آبی-بنفش پوست را از بین می‌برند و به‌همین ترتیب، دیگر رنگ‌ها کنار هم قرارمی‌گیرند تا پوست شما را یکدست کنند. 

در نتیجه با توجه به این موضوع، می‌توان انواع کالر کورکتورها را به 5 نوع تقسیم کرد:

1- کالر کورکتور سبز، مخصوص رفع قرمزی، جای جوش و رزاسه

رفع لکه‌های قرمز یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پوست صورت است. رنگ سرد سبز، درست مقابل رنگ گرم قرمز قرار دارد. به همین دلیل برای پنهان‌کردن هر گونه قرمزی روی صورت مانند جای جوش و اسکار آکنه و عروق خونی قرمز، مناسب است. اما دقیقا کاربرد این کورکتور چیست؟ اگر پوست مستعد رزاسه دارید، یک پرایمر سبز رنگ قبل از آرایش به شما کمک می‌کند تا قرمزی ناخواسته آن را پنهان کنید. به‌ این ترتیب یک پایه آرایش یکنواخت برای زیرسازی به شما می‌دهد.

2- کالرکرکتور نارنجی، مخصوص تیرگی‌ها

نارنجی ازجمله رنگ‌های گرم و در مقابل رنگ آبی سرد است. برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند یا حلقه‌های تیره آبی در اطراف چشم و لب آزارشان می‌دهد، رنگ نارنجی یک اصلاح‌کننده بسیار کارآمد خواهد بود. اما برای پوشاندن تیرگی در پوست‌های روشن، بهترین کالر کورکتور چیست؟ این افراد باید به‌جای رنگ نارنجی کرکتور، از رنگ هلویی استفاده کنند.

3- کالر کورکتور صورتی، مخصوص تیرگی در پوست‌های روشن

رنگ صورتی، از ترکیب رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد ایجاد شده‌است و رنگ هلویی یا سالمونی دارد. از آنجایی که این کالر کرکتور متضاد ترکیب آبی، سبز و بنفش است، مناسب‌ترین گزینه برای پنهان‌کردن حلقه‌های تیره دور چشم در افراد با پوست روشن خواهد بود. علاوه‌بر آن‌ می‌توانید از این رنگ برای هایلایت نیز استفاده کنید.

4- کالر کورکتور زرد، برای کبودی‌های بنفش تیره

کورکتور رنگ زرد شامل پیگمنت قرمز و نارنجی است. این محصول برای رفع هرگونه لکه با تناژ رنگ بنفش تیره مانند کبودی، رگ‌های خونی تیره و همین‌طور حلقه زیر چشم کاربرد دارد. اما دیگر کاربرد این کورکتور چیست؟ اگر همیشه احساس خستگی در پوست خود دارید و می‌خواهید آن را پنهان کنید، کالر کرکتور زرد تنها چیزی است که به آن نیاز دارید. این تصحیح‌کننده بسیار محبوب، گرما را به پوست می‌بخشد و یک درخشش طبیعی برای پوست روشن شما ایجاد می‌کند.

5- کالر کورکتور بنفش، مخصوص مقابله با زردی پوست

به‌دلیل آن‌که رنگ بنفش در چرخه رنگ در مقابل زرد قرار دارد، کاربرد آن‌ها نیز عکس یکدیگر است. موارد استفاده از رنگ بنفش کالر کورکتور چیست؟ برای افرادی که رنگ پوست روشن تا متوسط دارند، این کانسیلر رنگی، ته‌رنگ زرد پوست آن‌ها را خنثی می‌کند. از رنگ بنفش می‌توانید به‌صورت نقطه‌ای یا به‌عنوان پرایمر استفاده کنید. هنگامی که کل صورت را با آن بپوشانید یا زیر کاسیلر همیشگی خود بزنید، ظاهر پوست زرد شما درخشان و کدری پوست برطرف می‌شود.

طرز استفاده از کالر کورکتور چیست؟

این محصول را می‌توانید به‌صورت نقطه‌ای یا درصورت نیاز برای کل صورت استفاده کنید. برای این کار بهتر است ابتدا پوست را با یک پرایمر مرطوب کننده بپوشانید و سپس کورکتور را روی نقاط مورد نظر بزنید. سپس با اسفنج یا بیوتی‌ بلندر آن را  پخش کنید و در آخر کرم پودر بمالید. در صورت تمایل، می‌توانید کانسیلر همیشگی خود را نیز در پایان مصرف کنید.

نحوه استفاده صحیح از کالر کورکتور

نکات مهم هنگام استفاده از کورکتور

  • مهم‌ترین نکته در اصلاح رنگ، شناخت تناژ رنگ پوست خودتان است. چرا که در غیر این‌ صورت رنگ‌ها عملکرد مناسبی نخواهند داشت.
  • یک لایه نازک از محصول کافی است. کشیدن لایه ضخیم ممکن است رنگ کالر کرکتور را حتی بعد از کرم پودر نمایان کند.
  • اگر نیاز به رنگ‌هایی از کالر کورکتور  ندارید، لازم نیست حتما از همه آن‌ها استفاده کنید. به‌یاد داشته‌باشید هدف اصلی کورکتور چیست. علت مصرف آن پوشاندن لکه و نواقص قوی پوست است. بنابراین برای پوشاندن لکه‌های کوچک‌تر و کم‌تر قابل توجه، یک پوشاننده معمولی کار شما را راه می‌اندازد.
  • فراموش نکنید استفاده از براش به‌جای اسفنج، تمرکز رنگدانه‌ها را از نقاطی که مد نظر دارید بهم می‌زند و عملکرد آن را پایین می‌آورد. بنابراین همیشه از بیوتی بلندر یا اسفنج برای پوشش اصلاح‌کننده استفاده کنید.

نکات مهم استفاده از کالر کورکتور

سخن پایانی

با مطالعه این مطلب از مجله زیبایی سوراو، دیگر می‌دانید که کالر کرکتور یکی از انواع پوشاننده‌های پوست است و بیشتر در میکاپ‌های تخصصی و برای نواقص جدی‌تر پوست استفاده می‌شود. این محصول قبل از کرم پودر به‌کار می‌رود و رنگ‌های مختلف آن را می‌توانید روی لکه‌های با رنگ متفاوت بزنید. در نتیجه زمانی که متوجه شدید کورکتور مناسب پوست شما چیست، می‌توانید بهترین محصول را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. البته فراموش نکنید که اگر تغییر رنگ پوست شما زیاد نیست، می‌توانید پوشاندن آن‌ها را با همان کانسیلر همیشگی خود انجام دهید.

اگر شما هم تجربه‌ای در خصوص استفاده از کالر کورکتور دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر قصد خرید و استفاده از کالر کورکتورهای تولید شده توسط برندهای معتبری همچون برندهای رولوشن، اسمش باکس، ال ای گرل و… را دارید می‌توانید از طریق مراجعه به صفحه خرید کورکتورهای آرایشی در فروشگاه سوراو، طیف گسترده‌ای از آن‌ها را مشاهده کنید.