SiteLogo

کانسیلر چیست و چگونه استفاده می‌‎شود؟

کیمیا سلطانی 05 شهریور 1402
0 877
کانسیلر چیست و چگونه استفاده می‌‎شود؟

در دنیای بزرگ لوازم آرایشی، محصولات مختلفی برای هر چه زیباتر شدن صورت تولید می‎‌شود تا اشکالات آن را بپوشاند. کانسیلر یکی از این محصولات است که کاربرد زیادی برای صاف‏ و یکدست‏‌کردن پوست دارد. اما متاسفانه بسیاری از افراد دقیقا نمی‏‌دانند کانسیلر چیست و چگونه استفاده می‏‌شود. اگر شما هم جزو این افراد هستید یا به‌‏دنبال پیداکردن کانسیلر خوب و قیمت مناسب می‏‌گردید، تا این مطلب مقاله با مجله زیبایی سوراو همراه باشید.

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی که اولین کانسیلر تجاری جهان در سال 1954 تولید شد، کسی فکر نمی‌‏کرد این لوازم آرایش در آینده تا این حد محبوب شود. Conceal در انگلیسی به‏ معنای پوشاندن و مخفی‎‌کردن است و concealer یا پوشاننده، نوعی لوازم آرایش است که برای پوشاندن سیاهی دور چشم، لکه‎‌های بزرگ و کوچک، جای جوش و منافذ قابل مشاهده پوست طراحی شده است.

ممکن است افرادی بپرسند که تفاوت کرم پودر ( فونداسیون) و کانسیلر دور چشم چیست؟ کانسیلر معمولا همراه با کرم زیرسازی یا به‏ تنهایی استفاده می‌‏شود و مقدار رنگدانه بیشتری نسبت به آن دارد. با وجود این تفاوت در غلظت، کرم فونداسیون و کانسیلر، هر دو با هدف یکنواخت‏ کردن پوست و در طیف رنگ مختلفی تولید می‎‌شود. برای آن‏که بیشترین میزان پوشانندگی را شاهد باشید، کانسیلر خود را یک تا دو درجه روشن‎‌تر از رنگ پوست انتخاب کنید و بعد از زیرسازی با کرم پودر، آن را روی نواحی تیره‎‌تر پوست بزنید. حالا که دانستیم کانسیلر چیست به سراغ پیدا کردن مناسب‌‏ترین نوع کانسیلر می‏‌رویم.

 انواع کانسیلر مایع بهتره یا جامد؟

معرفی انواع کانسیلر

برندهای معروف جهان، کانسیلر را در اشکال مختلف تولید می‌‎کنند که بسته به سلیقه، نوع پوست و میزان مهارت خود می‌‏توانید از آن‏‌ها استفاده کنید. برای یک انتخاب درست، ابتدا باید بدانید انواع مدل‏‌های کانسیلر چشم چیست:

1- کانسیلر مایع

اگر بپرسید که یکی از مناسب‏‌ترین انواع کانسیلر دور چشم چیست، پاسخ ما کانسیلر نوع مایع است. این مدل، استفاده آسانی دارد، به ‏‌خوبی روی پوست پخش می‌‏شود و درجه پوشش متفاوتی ارائه می‏‌دهد. بافت این مدل از کانسیلر، سبک‎‌تر از حالت‏ جامد است و احتمال بسته‌‎شدن منافذ و کیکی‎‌شدن پوست را بسیار کم می‏‌کند. به‏‌همین دلیل، کانسیلر فرم مایع بهترین کانسیلر برای پوست چرب و مستعد جوش، یا افراد دارای چروک دور چشم است.

اما نکته مهم در خصوص این مدل کانسیلر چیست؟ توجه کنید که اگر پوست شما بسیار خشک است و قصد انتخاب فرم مایع کانسیلر را دارید، حتما از محصول دارای خواص آبرسان استفاده کنید. به‌‏علاوه اگر به‏‌دنبال پوشش‎‌دادن بسیار بالای جای جوش، زخم یا لکه‏‌های بسیار تیره هستید، کانسیلر جامد گزینه مناسب‏‌تری خواهدبود.

2- کانسیلر استیکی

به‏‌دلیل کاربرد بسیار آسان و قدرت پوشانندگی مناسب، این مدل از کانسیلرها نیز توانسته ‎است نظر بسیاری از مصرف‏‌کنندگان را به‏‌ خود جلب کند. بافت کانسیلر ماتیکی می‌‏تواند جامد یا نیمه‏‌جامد باشد و در بسیاری موارد آن را جزو دسته‏‌بندی کانسیلرهای جامد می‎‌شناسند. این کانسیلر نیاز به پخش‏‌کردن بیشتری بر روی پوست داشته و معمولا ریزش کمتر و مدت زمان ماندگاری بالاتری از حالت مایع دارد. اما معایب این کانسیلر چیست؟

هر چند معتقدیم کانسیلر حالت جامد، برای پوشاندن جای جوش مناسب‎‌تر است، اما این کار عملا با چالش همراه است. چرا که به‏‌دلیل غلظت بیشتر، ممکن است باعث بسته‏‌شدن منافذ و ایجاد جوش در پوست‏‌های بسیار مستعد شود. همین‏‌طور احتمال کیکی‎‌شدن، ریزش و ایجاد براقیت بر روی پوست‏ه‌ای چرب و مختلط توسط کانسیلر جامد بالاتر است.

3- کانسیلر کرمی

فرم کرمی، حالتی بین کانسیلر فرم جامد و مایع دارد و می‌‏تواند برای انواع پوست قابل استفاده باشد. این مدل کانسیلر پوشانندگی متوسط به بالا ارائه می‎‌دهد و در بسته‏‌بندی ظرف یا پالت به‏‌ فروش می‌‎رسد. کانسیلر کرمی قدرت پخش خوبی دارد و برای بخش‎‌های خشک‌‎تر پوست مناسب است. البته اگر پوست بسیار مستعد جوش دارید، از مدل‏‌های کرمی مخصوص و بدون چربی استفاده کنید.

4- کانسیلر پودری

شاید نام این مدل کانسیلر را کمتر از حالت‏‌های جامد و مایع شنیده‎ باشید، اما فرم پودری کانسیلر چشم چیست؟ همانطور که از نام آن مشخص است، کانسیلر پودری بافتی متفاوت‌‎تر از دیگر مدل‏‌ها داشته و به‎‌شکل پالت عرضه می‎‌شود. این فرم کانسیلر قدرت پخش بسیار بالایی دارد و اگر چه قدرت پوشش آن به اندازه دیگر کانسیلرها نیست، اما به‌‎ علت شکل پودری خود، برای جلوگیری از بسته‎‌شدن منافذ و ایجاد جوش در پوست‎‌های حساس مناسب است.

تفاوت اصلاح کننده (کالر کورکتور) و کانسیلر چشم چیست؟

تفاوت کالر کورکتور و کانسیلر

هر چند بسیاری از دسته‏‌بندی‏‌ها، کانسیلر و اصلاح‎‌کننده رنگ را یک محصول در نظر می‎‌گیرد. اما اصلاح‌‎کننده یا کالرکورکتور (Color Corrector)، نوعی کانسیلر خاص است که رنگی غیر از رنگ پوست دارد و از آن برای پوشاندن حرفه‌‎ای‌‎تر تیرگی‎‌ها و تغییر رنگ جدی‏ پوست استفاده می‎‌شود. اصلاح‏‌کننده،‏ قبل از کانسیلر زده می‌‎شود، رنگ‎‌های متفاوتی دارد و به‏‌کاربردن آن نیاز به تخصص بیشتری در حوزه میکاپ دارد.

کالر کورکتور چیست؟ + معرفی انواع رنگ های آن
کالر کورکتور چیست؟ + معرفی انواع رنگ های آن
هنگامی که صحبت از پوشاندن لک‌ها و تغییر رنگ پوست به میان می‌آید، همه ما ناخودآگاه به کانسیلرهای رایج فکر می‌کنیم. اما چند سالی است که گریمورها و میکاپ‌ آرتیست‌های حرفه‌ای از نوعی پوشاننده با رنگ‌های غیر از رنگ پوست استفاده می‌کنند. این نوع محصول را ک

تفاوت کانتور و کانسیلر چیست؟

از لحاظ تخصصی، کانتور یکی از لوازم آرایشی مخصوص حجم‏‌دادن به‌ صورت است که همراه با هایلایتر، برای فرم‏‌دادن به صورت و برجسته‎‌کردن ویژگی‌‏های آن به ‏‌کار می‏‌رود. با استفاده از رنگ تیره (کانتور) و روشن (هایلایتر) بخش‎‌هایی از صورت را فرو رفته و بخش‎‌هایی را بر آمده نشان می‏‌دهیم. البته به این تکنیک فرم‏‌ دادن صورت نیز به‌‎ طور کلی «کانتورینگ» یا «کانتور» گفته می‎‌شود. کانتور، رنگ تیره‌‏تری نسبت به کانسیلر دارد و حتما باید قبل از آن، زیرسازی انجام بگیرد. البته می‌‏توان از کانسیلرهای تیره نیز به‏‌عنوان کانتور استفاده کرد که این کار زیاد توصیه نمی‌‏شود.

تفاوت کانسیلر و پرایمر چیست؟

یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می‏‌آید، آن است که تفاوت پرایمر و کانسیلر دور چشم چیست؟ یک آرایش پوست حرفه‏‌ای چند مرحله دارد. اولین بخش، پوشاندن کل صورت با پرایمر است تا بافت پوست یکدست شود. به‎‌ وسیله پرایمر، آبرسانی به پوست انجام می‎‌گیرد و در مرحله بعد کرم فونداسیون به‏‌ خوبی روی پوست می‌‎نشیند و ثابت می‏‌ماند. پس از آن، نوبت کرم‌‏ پودر است و بعد از کرم‌‎ پودر، می‌‏توانید کانسیلر بزنید تا نقاط تیره‌‎ای که با کرم پودر محو نشد، پوشانده شود.

کانسیلر برعکس پرایمر در همه قسمت‏‌های پوست استفاده نمی‌‏شود و هیچگاه نمی‌‏توان آن را قبل از پرایمر یا به جای آن به‏‌ کاربرد. حالا که می‏‌دانید کانسیلر چیست و با طرز استفاده از کانسیلر نیز آشنا هستید، می‏‌توانید محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

کانسیلر دور چشم خوب با قیمت مناسب چی بگیرم؟

کانسیلر و کاربرد آن

خوشبختانه برندهای لوازم آرایشی، انواع مختلف کانسیلر را در بازه قیمت متنوع تولید می‏‌کنند که نیاز همه افراد را برطرف می‏‌کند. البته بهترین مارک کانسیلر برای هر شخص با توجه به نوع پوست می‏‌تواند متفاوت باشد. اما برای آن‌ که بدانید معروف‏‌ترین مدل‎‌های کانسیلر چشم چیست و انتخاب راحت‎‌تری داشته‏ باشید، به چند نمونه از آن‏‌ها اشاره می‏‌کنیم:

1- کانسیلر میبلین

یکی از معروف‏‌ترین کانسیلرهای موجود در بازار ایران که به‌‏ دلیل قیمت و پوشانندگی مناسب خود شناخته ‏می‌‎شود، انواع کانسیلر میبلین و به‏‌ خصوص کانسیلر میبلین eraser است. اما ویژگی این کانسیلر چیست؟ علاوه‌ ‏بر کیفیت مناسب، این محصول حاوی ترکیبات و تکنولوژی ضد پیری است و پس از مصرف، خستگی و پف زیر چشم را کاهش می‌‏دهد. به‌‎دلیل شکل بسته‏‌بندی و وجود پد در قسمت انتهایی، این کانسیلر استفاده بسیار آسانی دارد و می‌‏توانید بدون نگرانی، کانسیلر میبلین اصل را در کیف لوازم آرایش خود قرار دهید.

2- کانسیلر تارت اصل

وقتی این پرسش مطرح می‎‌شود که بهترین کانسیلر دور چشم چیست، بدون شک نام کانسیلر تارت به ‏‌عنوان یک کانسیلر مایع بی‌‎نظیر در جهان آورده می‌‏شود. این محصول یکی از پرفروش‌‏ترین کانسیلرهای جهان بوده و بدون ریزش و کیکی‎‌شدن، تیرگی‏‌های دور چشم را از بین می‏‌برد. در فرمولاسیون آن نیز مقدار زیادی ترکیبات گیاهی و مفید برای پوست وجود دارد و فاقد مواد شیمیایی مضر و روغن‌‎های معدنی است.

3- کانسیلر تارت مدل اولترا کرمی

جدیدترین مدل کانسیلرهای تارت، سری ultra creamy آن است. اما مزایای این کانسیلر چیست؟ این محصول در واقع کیفیتی مشابه کانسیلر تارت اصل داشته اما بافت آن بسیار نرم‌‎تر است و خاصیت آبرسانی به پوست دارد. در ترکیبات آن از هیالورونیک‏‌اسید استفاده می‏‌شود و به‏‌ همین دلیل بهترین کانسیلر برای پوست خشک محسوب می‏‌شود.

4- کانسیلر رولوشن مدل Conceal & Hydrate

هنگام معرفی کانسیلر خوب با قیمت مناسب، کانسیلر رولوشن هیچ‏گاه از قلم نمی‏‌افتد. اگر بخواهیم بگوییم مزایای این کانسیلر چشم چیست، باید به کاور بالا، سبکی و وجود خاصیت آبرسانی در آن اشاره کنیم. این محصول نیز جزو کانسیلرهای مایع است و به‏‌دلیل وجود هیالورونیک‌‎اسید و خاصیت آبرسانی، برای انواع پوست به‎‌خصوص پوست‏‌هایی که کمی خشک هستند، مناسب خواهد بود.

5- کانسیلر نارس

کانسیلر نارس با بافت روان و سبک و طیف رنگ مختلف، پاسخگوی نیاز همه افراد با رنگ پوست مختلف است و توانایی پوشش تیرگی و خطوط صورت تا 16 ساعت را خواهد داشت.

چطور بفهمم کدام کانسیلر برای من مناسب‌تر است؟

کانسیلر مناسب برای دور چشم

انتخاب کانسیلر مناسب برای خود با توجه به نوع پوست و نیازهای آرایشی موجود، می‌تواند کمی پیچیده باشد، اما با رعایت چند نکته می‌توانید به انتخاب صحیح برسید. در ادامه توضیحاتی را خواهیم داد که به شما کمک می‌کند که کانسیلر مناسب را برای پوست خود انتخاب کنید:

۱. نوع پوست خود را شناسایی کنید:

  • پوست چرب: اگر پوست شما چرب است، بهتر است از کانسیلر‌های غیر روغنی و غیر کومدوژنیک استفاده کنید.
  • پوست خشک: اگر پوست خشک دارید، به دنبال کانسیلر‌های با فرمولاسیون هیدراته‌ای باشید که نیاز پوست نسبت به رطوبت را تامین کنند.
  • پوست حساس: در صورت داشتن پوست حساس، به دنبال محصولات بدون عطر و مواد تحریک‌کننده باشید.

۲. میزان پوشش مورد نیازتان را تعیین کنید:

  • پوشش کم: اگر نیاز به پوشش کم دارید، از کانسیلرهای سبک استفاده کنید که به طور طبیعی با پوست ترکیب می‌شوند.
  • پوشش متوسط تا بالا: اگر نیاز به پوشش بیشتری دارید، از کانسیلرهای با پوشش متوسط تا بالا استفاده کنید.

۳. رنگ کانسیلر را انتخاب کنید:

  • کانسیلر برای پوشاندن‌عیوب و لک‌های پوست باید به رنگ پوست شما نزدیک باشد.
  • برای پوست روشن‌تر باید از کانسیلری که کمی روشن‌تر از پوستتان است، استفاده کنید.
  • برای پوست تیره‌تر از کانسیلری با رنگ تیره‌تر استفاده کنید.

۴. به فرمولاسیون و ویژگی‌های دیگر توجه کنید:

  • اگر پوست چرب دارید، انتخاب کانسیلر مات کننده می‌تواند مفید باشد.
  • اگر نیاز به مقاومت در برابر آب دارید، از کانسیلرهای ضد آب استفاده کنید.
  • اگر پوست حساس دارید، کانسیلرهای بدون عطر و مواد تحریک‌کننده را جستجو کنید.

۵. کانسیلر مد نظرتان را تست کنید و انتخاب نهایی را انجام دهید:

  • قبل از خرید، بهتر است کانسیلر را در ناحیه‌ای کوچک از پوست تست کنید تا از تطابق رنگ آن با پوستتان مطمئن شوید و از واکنش‌های آلرژیک جلوگیری کنید.
  • در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی، می‌توانید از کمک کارشناسان متخصص در انتخاب محصولات استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که انتخاب کانسیلر مناسب نیازمند تست و خطا است و ممکن است مدتی تر طول بکشد تا کانسیلری پیدا کنید که با پوست و نیازهای خودتان سازگاری داشته باشد.

مراحل استفاده از کانسیلر به شیوه اصولی

استفاده صحیح از کانسیلر

استفاده صحیح از کانسیلر می‌تواند به شما کمک کند تا عیوب و نقاط ضعف پوست خود را پوشش دهید و یک پوست صاف‌تر و زیباتر به دست آورید. در ادامه نحوه استفاده صحیح از کانسیلر را توضیح می‌دهیم:

1. آماده‌سازی پوست:

قبل از استفاده از کانسیلر، لازم است پوست خود را با محصولات مراقبت از پوست تمیز و مرطوب کنید. استفاده از کرم مرطوب کننده، می‌تواند به ایجاد پایه مناسب برای کانسیلر کمک کند.

2. استفاده از کانسیلر:

  • پوشش عیوب کوچک: برای پوشاندن لک‌های کوچک، با استفاده از انگشتان خود یا یک برس کوچک مرطوب، مقدار کمی از کانسیلر را برداشته و به آرامی روی نقطه مورد نظر بزنید. سپس با حرکات ضربه‌ای آن را بر روی پوست خود محو کنید.
  • پوشش لک‌های بزرگ‌تر: برای پوشاندن لک‌های بزرگ‌تر مانند جای جوش‌ها، مقداری از کانسیلر را برداشته و بر روی نقطه مورد نظر پخش کنید. سپس با ضربات ملاین آن را بر روی پوست یکدست کنید.

3. تراکم پوشش:

اگر نیاز به پوشش بیشتر دارید، می‌توانید لایه‌های نازک‌تر از کانسیلر را به تدریج بر روی نقطه مورد نظر اعمال کنید. اما توجه داشته باشید که از زیاده‌روی خودداری کنید تا از طبیعی‌ترین نتیجه برخوردار شوید.

4. اعمال کرم پودر:

اگر نیاز به پوشش عمومی پوست دارید، می‌توانید کانسیلر را به عنوان پایه‌ای قبل از استفاده از کرم پود استفاده کنید. در این حالت، کانسیلر را به طور یکنواخت بر روی تمام سطح پوست صورت پخش کرده و سپس کرم پودر را بر روی پوست خود اعمال کنید.

5. تثبیت کانسیلر:

برای جلوگیری از حرکت یا ماسیدن کانسیلر، می‌توانید از پودر فیکس یا سایر محصولات آرایشی که به فیکس شدن آرایش صورت کمک می‌کنند، استفاده کنید. این کار به ثبات و ماندگاری کانسیلر کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که با تمرین و تجربه، شما می‌توانید تکنیک‌های مناسب استفاده از کانسیلر را یاد بگیرید و به پوستی زیبا و صاف دست یابید.

نکات مهم در طرز استفاده از کانسیلر چیست؟

برای آن‌‎ که انتخاب صحیح و استفاده بهتر از کانسیلر، رعایت چند نکته ضروری است:

  • در هنگام انتخاب کانسیلر حتما به نوع پوست خود توجه کنید.
  • فراموش نکنید که رنگ کانسیلر نباید بسیار روشن‌‏تر از رنگ پوست باشد چرا که نه‌ ‎تنها تیرگی‌‏ها را نمی‌‏پوشاند، بلکه نتیجه عکس خواهد داشت.
  • استفاده از براش مناسب و پخش کامل کانسیلر را جدی بگیرید.
  • بعد از کرم‌‎ پودر و کانسیلر بهتر است از پودر بیک برای تثبیت آرایش استفاده کنید.
  • علاوه‌ ‏بر پوشش‌دادن نواقص پوست، برای فرم‌‏‌دادن ابرو، جلوگیری از ریزش سایه چشم و رژ لب و همین‏طور پوشاندن‌اشتباهات آرایشی نیز می‌‏توانید از کانسیلر کمک بگیرید.

برای افزایش ماندگاری کانسیلر این ترفندها به شما کمک می کنند | از انتخاب کانسیلر تا استفاده صحیح
برای افزایش ماندگاری کانسیلر این ترفندها به شما کمک می کنند | از انتخاب کانسیلر تا استفاده صحیح
آیا تاکنون تجربه کرده‌اید که پس از کشیدن خطوطی زیبا از کانسیلر بر روی پوست، با گذشت چند ساعت، اثری از آن باقی نماند؟ اگر به دنبال راهی برای افزایش ماندگاری کانسیلر هستید، مطلب خوبی را برای مطالعه انتخاب کردید. ماندگاری کانسیلر یکی از عوامل حیاتی برای

سخن پایانی

کانسیلر یکی از ابزارهای جذاب و مهم در کیف آرایش هر فرد علاقه‌مند به زیبایی است. این محصول کوچک، با توانایی پوشاندن‌عیوب و نقاط ضعف پوست، به ما اجازه می‌دهد تا پوستی صاف‌تر و بی‌عیب و نقص را به دست آوریم. با انتخاب رنگ مناسب و استفاده درست، می‌توانیم ظاهر خود را به شکلی دقیق‌تر و جذاب‌تر تغییر دهیم.

با تسلط کامل بر این موضوع که کانسیلر چیست و رعایت‎ نکات گفته‌‎شده، یک میکاپ حرفه‎‌ای خواهید داشت و از زیبایی هر چه بیشتر پوست خود لذت خواهید برد. فراموش نکنید که آرایش‎‌کردن یک هنر است و به آگاهی و دانش نیاز دارد. بنابراین اگر شما هم تجربه‌‎ای در این زمینه دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر قصد خرید هر یک از کانسیلرهای ذکرشده در این مطلب را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی سوراو، مراجعه نمایید و تنها با چند کلیک، محصول مد نظر خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.