SiteLogo

کرم پودر فشرده یا پنکک چیست ؟ + نحوه استفاده

کیمیا سلطانی 11 شهریور 1402
2 1449
کرم پودر فشرده یا پنکک چیست ؟ + نحوه استفاده

کرم پودر فشرده یا پنکک، یکی از پر مصرف‌ترین محصولات برای آرایش پوست است. اغلب اوقات نام این محصول را در کنار کرم پودر مایع زیاد می‌شنویم. اما به نظر شما کرم پودر مایع با کرم‌پودر‌فشرده، یکی هستند؟ درباره این لوازم آرایشی، کاربردها و ویژگی‌های مختلفی ذکر می‌شود. شما هم برای اینکه بدانید کرم پودر فشرده چیست و چگونه باید به‌ بهترین شکل از آن استفاده کرد، تا پایان این مطلب از مجله سوراو با ما همراه باشید.

کرم پودر فشرده چیست؟

کرم پودر فشرده چیست؟

کرم‌پودر‌فشرده یا کامپکت (Compact) نوعی زیرساز آرایش به فرم پودری و بسیار سبک است که خاصیت جذب روغن پوست را دارد. این نوع فشرده کرم پودر که اصطلاحا به آن پنکک هم گفته می‌شود، برای پوست‌های چرب، معمولی، مختلط، حساس و همین‌طور دارای آکنه مناسب است. این محصول را می‌توانید برای کاهش درخشندگی پوست در طول روز استفاده کنید. علاوه‌ بر آن‌ که پودر فشرده روغن را جذب می‌کند، احتمال مسدود شدن منافذ توسط آن نیز کمتر است. به همین دلیل برای کسانی که مستعد جوش و آکنه هستند، یک مزیت مهم محسوب می‌شود. فونداسیون پودری، بهترین انتخاب برای فصل تابستان و روزهای گرم سال است. چرا که در دمای بالا، میزان چربی پوست و عرق افزایش می‌یابد و ذرات پودر، این چربی‌های اضافی و رطوبت را به‌ خود جذب می‌کند.

 

مشاهده تمامی پنکک‌های اصل خارجی

https://suraw.com/product-category/cosmetics/face-makeup/powder/

 

تفاوت کرم پودر و پنکک چیست؟

تفاوت کرم پودر و پنکک چیست؟

هر دو این محصولات نوعی کرم پودر هستند، اما در ایران معمولا کرم پودر مایع را با نام کرم پودر و کرم پودر فشرده را با نام پنکک می‌شناسند. اگر پوست معمولی یا خشک دارید، فونداسیون مایع برای شما مناسب است. چرا که معمولا با قدرت آبرسانی به پوست تولید می‌شود و دهیدراتاسیون پوست را کاهش می‌دهد. به‌علت پوشش بالای آن، به‌خوبی منافذ و خطوط پوست را می‌پوشاند و کاور بالاتری از نوع پودری دارد. یکی از تفاوت‌های نوع مایع و کرم پودر فشرده چیست؟ برخلاف پودر فشرده که در روزهای گرم سال مناسب‌تر است، فرم مایع به حفظ رطوبت پوست در روزهای سرد سال کمک می‌کند. این سری کرم پودر برای افراد مبتدی عالی است. البته می‌توانید از هر دو آن‌ها برای پوشش‌دهی بهتر پوست استفاده کنید.

 

مشاهده تمامی کرم‌پودرهای خارجی اورجینال

https://suraw.com/product-category/cosmetics/face-makeup/foundation/

 

موارد استفاده از کرم پودر فشرده چیست؟

همان‌طور که گفتیم، از کرم پودر فشرده می‌توانید به‌تنهایی یا همراه با فونداسیون مایع استفاده کنید. اما بسیاری از میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای، حضور این محصول را در کیف لوازم آرایشی کاملا لازم و ضروری می‌دانند. از دلایل محبوبیت و کاربردهای مختلف پنکک می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1- یکنواخت و یکدست‌کردن رنگ پوست

یک مزیت مهم پنکک، قابلیت یکنواخت‌کردن رنگ پوست است. برای همه ما روزهایی وجود دارد که وقت یا حوصله آرایش‌ زیاد نداریم. یا دوست داریم حداقل آرایش را انجام دهیم و  فقط پوستمان را یکدست کنیم. در این شرایط کرم پودر فشرده راه حل ما خواهد بود.

علاوه‌بر این، فونداسیون پودری در شرایط آرایش سنگین نیز به کمک شما می‌آید. از آن می‌توانید برای یکنواخت‌کردن تمام محصولاتی که روی پوست خود زده‌اید از جمله کالر کورکتور، کانسیلر و کرم پودر مایع استفاده کنید. پس اگر سوال کنید که مهم‌ترین مزیت پنکک یا کرم پودر‌فشرده چیست، به صاف و یک‌دست‌کردن پوست اشاره می‌کنیم.

2- تصحیح اشتباهات آرایشی

بروز اشتباهات، بخشی اجتناب ناپذیر از آرایش است. گاهی ممکن است زیاد رژ بزنیم یا به اشتباه کرم فونداسیونی استفاده کنیم که با رنگ پوست مطابقت ندارد. قطعا این حالت برای ما بسیار ناخوشایند است. اینجا است که پودرفشرده نقش اساسی پیدا می‌کند. کافی است تنها کمی از آن را به پوست صورت یا لب بزنید تا همه این اشتباهات تصحیح شود.

 

پنکک مک مدل استودیو فیکس، با قابلیت ایجاد پوشش 12 ساعته برای پوست

پنکک مک مدل استودیو فیکس، با قابلیت ایجاد پوشش 12 ساعته برای پوست

4- افزایش ماندگاری آرایش

اگر می‌خواهید آرایش خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید، باید از کرم‌پودر‌فشرده یا پنکک استفاده کنید. در این حالت نحوه مصرف کرم پودر‌فشرده چیست؟ پس از اتمام آرایش پوست، پنکک پودری بزنید تا تمام محصولات استفاده‌شده را تنظیم کند و مانع حرکت فونداسیون از روی پوست شود. در نتیجه لازم نیست که آرایش خود را هر چند ساعت یکبار ترمیم کنید و این مسئله برای مراسم‌های طولانی و روزهای شلوغ کاری، یک گزینه مهم است.

4- جذب چربی و روغن

نگه‌داشتن آرایش روی پوست چرب کار آسانی نیست. چربی زیاد پوست آرایش را آب می‌کند و آن را نا زیبا نشان می‌دهد. اگر پوست چربی دارید و میکاپ خود را با استفاده از پنکک تنظیم نمی‌کنید، باید منتظر یک فاجعه در ظاهر آرایشتان باشید. استفاده از این محصول به جذب چربی اضافی پوست کمک می‌کند و علاوه‌بر این، باعث مات‌شدن جلوه صورت می‌شود. این جلوه مات پوست، تا مدت طولانی باقی می‌ماند و وجود پودر اجازه نمی‌دهد صورت شما حتی پس از چند ساعت، ظاهر براق و ناخوشایند پیداکند.

روش صحیح استفاده از کرم پودر فشرده چیست؟

روش صحیح استفاده از کرم پودر فشرده چیست؟

حالا که می‌دانید کرم پودر‌فشرده چیست، بهتر است با شیوه صحیح استفاده از آن نیز آشنا شوید. قبل از مصرف، حتما از تطابق رنگ پنکک با رنگ پوست مطمئن شوید. برای استفاده، اسفنج آرایشی را به پودر آغشته‌کنید و با حرکات ضربه‌ای یا دایره‌ای، کاملا روی پوست صورت و گردن بمالید.

برای کاور پایین‌تر و همین‌طور تنظیم آرایش، می‌توانید از براش کابوکی کمک بگیرید. براش را با ضربه‌های کوتاه درون ظرف پودرفشرده بزنید تا پودر به‌ خوبی به آن بچسبد. سپس چند ضربه به لبه ظرف بزنید تا هرگونه پودر اضافی از آن جدا شود. براش حاوی پودر را با حرکات چرخشی و فشار ملایم روی کل صورت بکشید.

  • فراموش نکنید که قبل از استفاده هرگونه محصول فونداسیون، صورت خود را تمیز و از کرم مرطوب‌کننده یا پرایمر آبرسان استفاده کنید.
  • افرادی که پوست چرب دارند، باید مقدار بیشتری از پنکک را روی ناحیه T صورت بزنند. علت این تفاوت در مصرف کرم‌پودر‌فشرده چیست؟ بخش‌ T که همان پیشانی، بینی و چانه را شامل می‌شود، معمولا از سایر نقاط صورت چرب‌تر است و نیاز به پودر بیشتری دارد.
  • برای پوشش بهتر، می‌توانید اسفنج را کمی مرطوب‌کرده و سپس به پنکک آغشته‌کنید.
  • هرگز فونداسیون‌های خیلی روشن‌تر از رنگ پوست خود را انتخاب نکنید. چراکه برخلاف تصور بسیاری از افراد، این حالت نه‌تنها باعث سفید و زیباترشدن شما نمی‌شود، بلکه پوست را خاکستری یا اصطلاحا «grey» خواهدکرد.

پودر بیک چیست و چه تفاوتی با کرم پودر فشرده دارد؟

به‌جز کرم‌پودر‌فشرده یا پنکک، نوع دیگری از پودرهای آرایشی نیز وجود دارند که ممکن است شما را هنگام انتخاب پنکک دچار مشکل کند. این مدل پودر، فشرده‌نیست و اصطلاحا حالت شل و loose دارد. به‌نظر شما تفاوت آن‌ با کرم‌پودرفشرده چیست؟ آیا می‌توان از همه پودرها با یک هدف استفاده کرد؟ همان‌طور که از نام پودر لوز مشخص است، این مدل سست و ظریف بوده و وظیفه اصلی آن، افزایش ماندگاری کرم پودر مایع و کانسیلر است. به‌همین دلیل در انتهای میکاپ و در تکنیک Baking یا پختن‌آرایش به‌ کار می‌رود.

پخت آرایش، به معنای استفاده از پودر بیک روی کل آرایش پوست است. این کار با جذب چربی ناشی از مواد آرایشی، ظاهر طبیعی و غیر براق برای پوست ایجاد می‌کند. در پودر بیک، مقدار کمتری چربی نسبت به کرم‌پودرفشرده وجود دارد و از این رو بسیار راحت روی پوست پخش می‌شود. علاوه‌بر این، پودر لوز کاور خیلی کمی دارد و رنگ و پوشش زیادی به پوست نمی‌دهد. استفاده از آن تنها با براش امکان‌پذیر است و نمی‌توان برای فونداسیون پوست از پودر بیک کمک گرفت. بنابراین اگر هدف شما از خرید پودر آرایش، ایجاد کاور و مصرف به‌عنوان زیرساز پوست است، کرم پودرفشرده گزینه مناسب شما خواهد بود و نمی‌توان از پودر loose به‌جای آن استفاده کرد.

تفاوت پودر فیکس و اسپری فیکس (کدام بهتر است؟)
تفاوت پودر فیکس و اسپری فیکس (کدام بهتر است؟)
در دنیای آرایش و زیبایی، استفاده از محصولات تثبیت کننده آرایش برای حفظ ماندگاری میکاپ، بسیار مهم است. در این زمینه، فیکساتورهایی همچون اسپری فیکس و پودر فیکس، دو گزینه محبوب هستند که توسط افراد مختلف در سراسر جهان استفاده می‌شوند. اما آیا شما تفاوت‌ه

 

پودر بیک(فیکس) لورا مرسیه مدل glow finish با قابلیت ایجاد پایان درخشان، یکی از محبوب‌ترین پودر بیک‌های جهان

پودر بیک(فیکس) لورا مرسیه مدل glow finish با قابلیت ایجاد پایان درخشان، یکی از محبوب‌ترین پودر بیک‌های جهان

 

سخن پایانی

کرم‌پودرفشرده نوع پودری زیرساز پوست است و می‌تواند به‌تنهایی یا همراه با فرم مایع کرم پودر استفاده‌شود. این محصول برای ایجاد ظاهر طبیعی و یکدست‌کردن رنگ پوست ایده‌آل است. این که مزایای کرم‌پودر‌فشرده دقیقا برای شما چیست و نوع فونداسیون پودری یا مایع بهتر است، تا حد زیادی به سلیقه شما برمی‌گردد. اما با توجه به کاربردهای کرم پودرفشرده، به‌نظر می‌رسد حضور آن در بین لوازم آرایشی کاملا لازم است. مخصوصا اگر پوست چربی دارید، طرفدار پوشش‌های غلیظ پوست نیستید یا وقت زیادی برای آرایش‌ روزمره خود ندارید، حتما یک پنکک باکیفیت را به لیست خریدهای خود اضافه کنید.

سوراو، امکان خرید طیف گسترده‌ای از انواع پنکک ها یا کرم‌پودرهای‌فشرده را برای شما فراهم کرده‌‌است و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید پنکک، کرم‌پودرهای‌فشرده برندهایی نظیر برند مک، ایوان، نوت، کالیستا و… را مشاهده نمایید و در صورت تمایل خریداری کنید.