SiteLogo

تفاوت پودر فیکس و اسپری فیکس (کدام بهتر است؟)

0 1696
تفاوت پودر فیکس و اسپری فیکس (کدام بهتر است؟)

در دنیای آرایش و زیبایی، استفاده از محصولات تثبیت کننده آرایش برای حفظ ماندگاری میکاپ، بسیار مهم است. در این زمینه، فیکساتورهایی همچون اسپری فیکس و پودر فیکس، دو گزینه محبوب هستند که توسط افراد مختلف در سراسر جهان استفاده می‌شوند. اما آیا شما تفاوت‌ها و ویژگی‌های مهم این دو محصول را می‌شناسید؟ در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، قصد داریم به بررسی تفاوت های پودر فیکس و اسپری فیکس یا همان پودر بیک و اسپری فیکساتور، بپردازیم. در نتیجه با مطالعه این مطلب در نهایت می‌توانید تشخیص دهید که پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس؟

اسپری فیکس یا اسپری فیکساتور چیست؟

اسپری فیکس یا اسپری فیکساتور چیست؟

اسپری فیکس (اسپری فیکساتور آرایش)، یکی از محصولات مهم و محبوب در دسته تثبیت کننده‌های آرایش است. این محصول، با ایجاد یک لایه نازک و نامرئی روی آرایش، ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

از ویژگی‌های برجسته اسپری فیکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از لکه‌دار شدن آرایش جلوگیری می‌کند.
  • باعث حفظ آرایش در طول روز می‌شود.
  • در هر شرایط آب و هوایی آرایش بی نقص می‌ماند.
  • برای آرایش ظاهری لوکس‌تر و طبیعی‌تر ایجاد می‌کند.
  • از برق افتادن و چرب شدن صورت جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از آن بسیار آسان است.
  • برخی از اسپری‌های فیکس دارای فرمولاسیونی هستند که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.
  • و…

پودر فیکس یا پودر بیک چیست؟

پودر فیکس یا پودر بیک چیست؟

پودر فیکس (پودر بیک)، یکی دیگر از ابزارهای مهم و محبوب در بین انواع فیکساتورهای آرایش است. این محصول، با ویژگی‌های خاص خود، تاثیر بسیار مثبتی بر ثبات و ماندگاری آرایش دارد. پودر فیکس، به عنوان یک محصول پرکاربرد، در ایجاد ظاهری مات و بی‌عیب و نقص برای آرایش بسیار موثر است.

برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای پودر بیک فیکس عبارتند از:

  • به کنترل کلی چربی پوست کمک می‌کند.
  • با ایجاد جلوه‌ای مات برای آرایش از برق زدن غیر طبیعی چهره در طول روز جلوگیری می‌کند.
  • باعث ایجاد پوستی نرم و لطیف با بافت یکنواخت می‌شود.
  • برای پوست‌های چرب و مختلط یک انتخاب بی نظیر است.
  • به عنوان یک لایه پوششی نازک، از پوست در برابر عوامل محیطی آسیب رسان مانند آلودگی هوا، نور خورشید و… محافظت می‌کند.
  • با پوشاندن بیشتر عیوب پوست، به ایجاد آرایشی بی‌نقص کمک می‌کند.
  • و…

اسپری فیکس و پودر فیکس چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

اگرچه هدف اصلی هر دو این محصولات، افزایش ماندگاری آرایش است، اما این دو محصول در برخی ویژگی‌ها و کاربردها تفاوت‌های قابل توجهی دارند. در زیر به تفاوت‌های برجسته بین اسپری فیکساتور و پودر بیک فیکس اشاره می‌کنیم:

تفاوت‌های پودر فیکس و اسپری فیکس

پودر فیکس (پودر بیک) اسپری فیکس (اسپری فیکساتور)
فرمولاسیون به صورت پودری عرضه می‌شود. به صورت مایع یا اسپری تولید می‌شود.
میزان ماندگاری این پودر قادر است آرایش شما را تا مدت طولانی‌تری نسبت به اسپری فیکساتور، ثابت نگه دارد و از براقیت پوست جلوگیری کند. معمولاً برای افزایش ماندگاری آرایش در طول روز استفاده می‌شود و به طور متوسط برای مدت طولانی ماندگاری آرایش را تضمین می‌کند.
تاثیر بر روی پوست به عنوان یک پودر خشک، معمولاً روی پوست ظاهر می‌شود و چربی اضافه پوست را به خود جذب می‌کند. این ویژگی باعث کنترل چربی پوست می‌شود و در نتیجه پوست مات و بی‌عیب‌تر به نظر می‌رسد. معمولاً حاوی عناصر مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین و آلوئه‌ورا است که به پوست رطوبت می‌بخشند. با استفاده از اسپری فیکس آرایش، پوست شما در طول روز تا حدی مرطوب می‌ماند و از خشکی ناشی از آرایش جلوگیری می‌شود.
تاثیر بر روی ظاهر آرایش با جذب چربی اضافه و کنترل براقیت پوست، ظاهر طبیعی آرایش را بهبود می‌بخشد و با ایجاد لایه نازکی روی آرایش شما باعث مات‌تر شدن آن می‌شود. بیشتر در حفظ لوکسی و طبیعی بودن آرایش تأکید دارد. با ایجاد لایه نازکی روی آرایش، آرایش شما را طبیعی و بی‌عیب نگه می‌دارد.
نحوه استفاده این پودر را می‌توان با استفاده از برس یا اسفنج بر روی آرایش خود اعمال کرد یا حتی با برخی محصولات آرایشی مانند کرم پودر، ترکیب کرد. پس از اتمام آرایش، باید اسپری فیکس را از فاصله مناسبی به صورت یکنواخت بر روی صورت خود بپاشید.

سخن پایانی

در نهایت، هر دو اسپری فیکس و پودر فیکس ابزارهای قدرتمندی هستند که به ماندگاری و ثبات آرایش کمک می‌کنند. انتخاب بین این دو و اینکه آیا برای شما پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس؟، بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. به عنوان مثال، اگر پوست شما چرب است و براق می‌شود، پودر فیکس ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد، در حالی که اسپری فیکس برای حفظ لوکسی و طبیعی بودن آرایش توصیه می‌شود.

برای خرید پودر بیک فیکس یا اسپری فیکساتور با کیفیت و مطابق با نیازهایتان، از شما دعوت می‌کنیم تا سری به فروشگاه اینترنتی سوراو بزنید. با مراجعه به فروشگاه سوراو، می‌توانید در بین مجموعه‌ای گسترده از تثبیت‌کننده‌های آرایش با کیفیت که توسط برندهای معتبر تولید شده‌اند، محصول مناسب خود را انتخاب کنید.