SiteLogo

آموزش و نحوه پاکسازی پوست نرمال

مائده فتاحی 13 اسفند 1402
0 317
آموزش و نحوه پاکسازی پوست نرمال

از ضروری ترین و مهم ترین مراحل در انجام روتین پوستی برای مراقبت پوست نرمال، قطعا پاکسازی پوست در طول روز است. با انجام درست این مرحله روتین می تواید پوستی صاف، یکدست و بدون مشکل را داشته باشید. حتما باید در صبح و شب پوستتان را تمیز کنید.

پوست های نرمال به علت اینکه در تمامی نواحی تعادل طبیعی دارند و PH پوست هم متعادل است، باید محصولاتی را انتخاب کنید که باعث بر هم زدن این تعادل و ایجاد مشکل برای پوست نشوند.

مراحل پاکسازی پوست صورت

مرحله اول

اگر روی سطح پوستتان آرایش یا کرم های ضد آفتاب رنگی دارید، در ابتدا با میسلار واتر، شیرپاک کن یا بالم روغنی پاک کنید. از بالم های روغنی به صورت مستقیم می توانید استفاده کنید، اما برای استفاده از میسلار واتر و شیرپاک کن باید از پد استفاده کنید. مقداری از آن را روی پد بریزد سپس به صورت دورانی روی پوست بکشید.

نکات مهم قبل از خرید میسلار واتر

  • اگر آرایش ضد آب دارید، باید از میسلار واترهای دو فاز استفاده کنید. این محصولات حاوی روغن هستند. باعث پاک شدن راحت تر و سریع تر آرایش می شوند.
  • محصولاتی را انتخاب کنید که برای چشم، لب و صورت مناسب باشند.
  • ترکیبات محصول را چک کنید که حاوی الکل های مضرر و ترکیبات حساسیت زا نباشد تا باعث سوزش و قرمزی چشم نشود.

نکات مهم هنگام استفاده از میسلار واتر

  • این محصول به تنهایی برای پاکسازی کامل پوست مناسب نیست و بعد از آن حنما باید از ژل شستشو استفاده شود.
  • روی اکثر میسلار واترها نوشته شده نیاز به آبکشی ندارد، در صورتی که اگر به آب دسترسی دارید باید حتما پوستتان را آبکشی کنید.
  • با توجه به بافت مایع آن نمی توان از آن به صورت مستقیم روی پوست استفاده کرد و باید از یک پد نرم مرغوب استفاده کنید.

مرحله دوم

از فوم یا ژل شستشو که مناسب پوست نرمال باشد، استفاده کنید. محصول انتخابی شما نباید باعث ایجاد خشکی و کشیدگی آزار دهنده پوست، بعد از استفاده شود. پوست نرمال نیازی به استفاده از ژل های ضد جوش و کنترل چربی ندارد. بنابراین ژل های شستشویی را انتخاب کنید که ملایم و در عین حال باعث تمیز شدن پوست شوند. ژل شستشو مرغوب باید فاقد الکل های مضر، سولفات باشد و خاصیت آبرسانی هم داشته باشد.

برای شستشو پوست حتما از آب ولرم استفاده کنید زیرا آب گرم باعث خارش و قرمزی پوست می شود.

مرحله سوم

از ماسک های پاک سازی کننده پوست به صورت هفتگی استفاده کنید. این ماسک ها باعث پاکسازی پوست و درون منافذ می شوند. از این ماسک ها باید روی پوست تمیز استفاده کنید و معمولا بعد از ۱۰ دقیقه پوست را آبکشی کنید.

مرحله چهارم

از اسکراب ها نیز به صورت هفتگی در روتین تان استفاده کنید. اسکراب ها حای ذرات و دانه های ریزی هستند که باعث پاکسازی عمقی پوست می شوند. با این کار منافذ مسدود نخواهد شد و از ایجاد جوش نیز جلوگیری می شود. اسکراب های کاملا ملایم را انتخاب کنید که باعث آسیب به پوست نشوند.

نکته مهم

هنگام خشک کردن پوست صورت، از یک حوله نرم نخی استفاده کنید و روی سطح پوست نکشید، به آرامی به صورت ضربه ای پوست را خشک کنید تا باعث ایجاد چین و چروک نشود. حوله را هم به صورت هفتگی بشورید.

بهترین محصولات برای پاکسازی پوست نرمال

بهترین پاک کننده های آرایش

بهترین ژل های شستشو

بهترین ماسک ها

بهترین اسکراب ها