SiteLogo

پوست چرب بهتر است یا خشک؟ کدام زودتر پیر می شود!

مائده فتاحی 23 بهمن 1402
0 495
پوست چرب بهتر است یا خشک

همانطور که می دانید ما ۵ نوع پوست داریم. چرب، خشک، مختلط، نرمال و حساس. ما هیچ وقت نمی توانیم نوع پوستمان را انتخاب کنیم و یا نوع پوستتان را تغییر دهیم. البته برخی از شرایط آب و هوایی، تغییرات هورمونی، محصولات پوستی و … باعث تغییر شرایط پوستی ما می شوند، یعنی حساسیت و دهیدراتگی را به دنبال دارند.

پوست نرمال

درصد کمی از افراد دارای پوست نرمال هستند. مراقبت از این نوع پوست خیلی راحت تر است.

پوست حساس

پوست های حساس نباید از هر محصولی استفاده کنند و باید در انتخاب محصولات دقت زیادی کنند. محصولات ملایم که فاقد الکل، پارابن، سولفات، عطر و مواد شیمیایی مضر هستند، را باید انتخاب کنند.

پوست خشک

پوست های خشک باید محصولات مغذی که ترکیبات غنی تری دارند را باید انتخاب کنند که باعث تغذیه و رطوبت رسانی عمقی پوست شود.

پوست های خشک به علت خشک بودن پوستشان، بیشتر در معرض پیری زودرس قرار می گیرند. بنابراین باید حتما در روتین شان از محصولات آبرسان و مرطوب کننده قوی که خاصیت ضد چروک و جوانساز دارند، نیز استفاده کنند.

پوست چرب

پوست های چرب باید همیشه محصولات فاقد چربی و سبک را انتخاب کنند تا باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش نشوند.

عوامل موثر در پیری

  1. کمبود رطوبت می‌تواند باعث افزایش چین و چروک پوست شود.
  2. خشکی پوست باعث تشدید خطوط می شود.

خشکی و کشیدگی پوست باعث ایجاد خطوط ریز پوستی می شود. اگر مراقبت ها را جدی نگیرید و به دنبال درمان نباشید، این خطوط عمیق تر و ماندگار می شوند.

دهیدراتگی پوست نیز باعث ایجاد خطوط و پیری پوست می شود. اگر دچار دهیدراتگی پوست شدید. فورا با یک کارشناس یا متخصص پوست در ارتباط باشید تا بتوانید آن را درمان کنید.

پوست های چرب به علت تولید چربی، خیلی دیر تر از نوع های پوست دیگر در معرض پیری قرار می گیرند. فقط این افراد ممکن است چربی بیش از اندازه پوستشان آزار دهنده باشد و مستعد جوش و منافذ باز قرارگیرند که با استفاده از روتین های تخصصی می توانند این مشکلات را کنترل و درمان کنند.

این به این معنا نیست که پوست چرب چون دیر تر پیر می شود، پس نیازی به استفاده از محصولات ضد چروک و جوانساز ندارند. شما اگر مراقبت های پوستی را رعایت نکنید، با هر نوع پوستی که دارید، دچار پیری زودرس می شوید.

از چه سنی باید محصولات ضد چروک را شروع کنیم؟

از سنین ۲۵ تا ۳۰ سالگی، تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند و بهترین زمان برای شروع استفاده از محصولات ضد چروک است زیرا این محصولات نقش بسیار زیادی در پیشگیری دارند.

ضروری ترین محصول ضد چروک

همان طور که می دانید یکی از مخرب ترین اشعه ها، اشعه ی فرابنفش نور خورشید است. اگر به صورت روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید و آن را تمدید نکنید، به پوستتان آسیب خواهید زد.

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنم؟

  1. جلوگیری از پیری زودرس پوست
  2. جلوگیری از ایجاد لک
  3. جلوگیری از سرطان پوست

در هر صورت، برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از علائم پیری زودرس، مراقبت‌ های مناسب و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده، حفاظت از پوست در برابر آفتاب، و رعایت سبک زندگی سالم مهم می‌باشد.

انتخاب محصولات مراقبتی و روش‌ های درمانی بر اساس نیاز های خاص پوست شما تاثیرگذارتر خواهد بود. همچنین، مشاوره با یک متخصص یا کارشناس پوست می‌تواند بهترین راهنمایی را برای نوع پوست شما ارائه دهد.