SiteLogo

چگونه پوست خشک را روشن کنیم؟

مائده فتاحی 23 بهمن 1402
0 619
چگونه پوست خشک را روشن کنیم؟

پوست انسان به مرور زمان بنا به دلایل متفاوت تیره و کدر می شود. در ابتدا باید علت ایجاد این تیرگی را شناسایی کنیم، سپس با استفاده از روتین های پوستی این مشکل را رفع کنیم.

علت های تیره شدن پوست

  • کم آبی و دهیدراتگی
  • خواب ناکافی و رژیم غذایی نادرست
  • پیری و استرس
  • عدم استفاده از روتین پوستی
  • تغییرات آب و هوایی
  • تغییرات هورمونی
  • استفاده از برخی دارو ها
  • عدم پاکسازی و لایه برداری
  • عدم نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز
  • در معرض نور خورشید قرار گرفتن برای مدت طولانی
  • استفاده بیش از اندازه از آب داغ برای شستشو پوست صورت و بدن
  • استفاده از سیگار و نوشیدنی‌های الکلی

یکی از اصلی ترین علت های تیرگی و کدری پوست، دهیدراتگی آن است. با استفاده از محصولات آبرسان با رفع دهیدراتگی پوست، تیرگی آن نیز درمان می شود. اگر با وجود استفاده از سرم و کرم های آبرسان و مرطوب کننده، پوست شما همچنان کم آب است، علت آن استفاده نا کافی از محصولات است. حتما روزی دو مرتبه در روتین روز و شب از این محصولات استفاده کنید.

یکی دیگر از علت های ایجاد شدن تیرگی قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی و عدم استفاده از کرم ضد آفتاب و تمدید آن است. کرم های ضد آفتاب جز اصلی ترین و ضروری ترین محصولات روتین پوستی هستند. پیشنهاد ما استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF 30 به بالا است. همچنین اندازه استفاده از کرم ضد آفتاب نیز مهم است. (دو بند انگشت برای صورت و یک بند انگشت برای گردن)

اگر پوست صورتتان را به صورت هفتگی و یا ماهانه پاکسازی نکنید، پوست شما به علت تجمع سلول های مرده تیره و کدر می شود. این لایه برداری پوست باعث رفع سلول های مرده پوست و ایجاد سلول جدید و شفاف در پوست می شود.

محصولاتی که حاوی ترکیباتی مانند ویتامین سی و آنزیم های میوه هستند، برای روشن شدن انواع پوست مناسب هستند.

اگر پوسته سبزه ای داشته باشید، شما نمی توانید با استفاده از محصولات روشن کننده کلا رنگ پوست خود را تغییر دهید و آن را سفید کنید. محصولات روشن کننده به شما کمک می کنند که تا چند درجه پوست تان را روشن کند.

روش های روشن کردن پوست خشک

استفاده از محصولات حاوی ویتامین C

استفاده از محصولات حاوی ویتامین سی به روشن و شفاف شدن پوست و رفع تیرگی و کدری پوست کمک می کند. همچنین برای درمان لک و جلوگیری از ایجاد آن نیز موثر است.

پوست های خشک بیشتر در معرض ایجاد حساسیت قرار می گیرند بنابراین باید از محصولاتی که حاوی درصد ویتامین سی کمتری هستند، استفاده کنید. همچنین پیشنهاد میکنیم این محصولات را به صورت تدریجی وارد روتین تان کنید تا پوست شما عادت کند.

استفاده از ماسک های روشن کننده

می توانید به صورت هفتگی یا هفته ای ۲ تا ۳ مرتبه از این ماسک ها استفاده کنید. این ماسک ها حاوی ویتامین سی، آنزیم های میوه، اسید های لایه بردار و … هستند که به روشن شدن پوست شما کمک می کنند.

پاکسازی پوست با لایه بردارهای فیزیکی

می توانید از اسکراب های ملایم برای رفع سلول های مرده استفاده کنید.

پاکسازی پوست با لایه بردارهای شیمیایی

با استفاده از لایه بردار های شیمیایی مثل آلفا هیدروکسی اسید ها که برای پوست های خشک مناسب هستند، می توانید پوستتان را لایه برداری کنید. این روش نسبت به لایه برداری فیزیکی قوی تر است و می توانید هر دو را در روتین تان داشته باشید.

انجام فیشیال

به صورت ماهانه می توانید فیشیال را انجام دهید. این کار برای آبرسانی، شفافیت، روشنی و رفع کدری پوست موثر است.

 

استفاده از لیزر ها

در این روش پزشک متخصص با استفاده از دستگاه های تهاجمی و یا غیر تهاجمی پوست شما را لایه برداری می کند که معمولا دوره نقاهت دارد.

باور غلط

خیلی از افراد بر این باورند که پوست خشک نیاز به لایه برداری ندارد. همان طور که پوست چرب نیاز به پاکسازی دارد، پوست خشک هم نیاز دارد. زیرا در صورت عدم رفع سلول های مرده، محصولات پوستی به عمق پوست نفوذ پیدا نمی کنند و تاثیری روی پوست نمی گذارد. لایه برداری تاثیر زیادی برا رفع تیرگی و روشن شدن پوست دارد.

 

روتین های تخصصی روشن کننده پوست خشک

بهترین میسلار واتر ها

بهترین ژل های شستشو

بهترین تونر ها

بهترین سرم ها

بهترین کرم ها

بهترین کرم های ضد آفتاب

بهترین ماسک ها