SiteLogo

روش های موثر بهبود چین و چروک در پوست خشک

مائده فتاحی 23 بهمن 1402
0 560
بهبود چین و چروک در پوست خشک

پوست های خشک بیشتر نسبت به پوست های دیگر در معرض ایجاد چین و چروک قرار می گیرند. زیرا در پوست خشک ترشح غدد چربی کمتر است و این خشکی، پوست را مستعد پیری زودرس قرار می دهد.

پوست های خشک باید مراقبت های پوستی را جدی تر بگیرند و در روتین خود از محصولات مغذی که ضد چروک و جوانساز نیز هستند، استفاده کنند.

دلایل ایجاد چین و چروک

  • نداشتن روتین پوستی
  • خشکی پوست
  • کم آبی و دهیدراتگی
  • افزایش سن
  • اشعه ماورا بنفش
  • سیگار و قلیان کشیدن
  • عدم استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده

روش های کلینیکی در درمان چین و چروک

استفاده از لیزر ها

امروزه لیزر های جوانساز زیادی هستند که برای درمان چین و چروک تاثیر بسیار بالایی دارند. این لیزر ها پوست را وادار به کلاژن سازی می کنند و باعث پر شدن خطوط سطحی و عمقی می شوند. از این دستگاه ها می توان برای کل صورت حتی ناحیه دور چشم و دست ها نیز استفاده کرد.

دو تا از بهترین دستگاه های لیزر CO2 و RF فرکشنال هستند. هر دو این دستگاه ها تهاجمی هستند و قبل از انجام نیاز به پماد های بی حسی دارد و دوره نقاهت هم دارند که اگر دوره نقاهت آن ها  را جدی نگیرید باعث آسیب به پوست می شود.

تفاوت لیزر CO2 و RF فرکشنال

دستگاه RF فرکشنال یک سری مخصوص به اسم کارتریج دارد که باید هر شخص برای خودش تهیه کند و اگر سری جداگانه تهیه نکنید امکان انتقال بیماری وجود دارد. کاتریج ها دارای نیدل های ریز هستن که به عمق پوست نفوذ پیدا می کنند و باعث تحریک کلاژن سازی و در نتیجه جوانسازی پوست می شوند.

اما دستگاه CO2 فرکشنال، سری جداگانه ندارد و به این شیوه عمل می کند که سطح پوست را با نور لیزر می سوزاند و بعد پوسته ریزی، لایه های مرده پوست رفع می شوند و پوست جوان می شود.

استفاده از فیلرها

امروزه فیلر ها محبوبیت بسیار بالایی در دنیا پیدا کرده اند و به عنوان روش های سریع برای جوانسازی حساب می شوند. فیلر و ژل ها امروزه ترکیبات شان بر پایه غلظت بالایی هیالورونیک اسید هستند که این مولکول برای آبرسانی، رفع دهیدراتگی و پر شدن خطوط موثر است.

فیلر های جوانساز مثل پروفایلو و جالپرو به آبرسانی پوست و جوانسازی آن کمک می کنند.

فیلر های دیگری هم برای پر شدن خطوط عمقی پوست وجود دارد و در نواحی مختلف مثل خط خنده، اخم، گونه، زیر چشم، شقیقه و … تزریق می شوند. این فیلر ها کمک می کنند تا خطوط عمقی پر شود. برای افرادی که افزایش سن و کاهش وزن داشته اند، گزینه مناسبی است.

بوتاکس

یکی از رایج ترین روش های زیبایی بوتاکس است که محبوبیت بسیار زیادی در دنیا دارد. بوتاکس برای خطوط پیشانی، اخم، خطوط پنجه کلاغی و خطوط بینی تزریق می شود. در واقع حاوی سم است و باعث فلج کردن عضله ها می شود. متاسفانه اگر ماده مصرفی مرغوب نباشد عوارض بسیار بالایی دارد. این عوارض شامل افتادگی پیشانی و پلک، سر درد، آلزایمر، ضعیفی چشم و … می شود. البته اگر ماده مصرفی مرغوب باشد برای درمان میگرن و درمان لبخند لثه ای تاثیر بسیار بالایی دارد.

دوره نقاهت بوتاکس را باید جدی گرفت. یکی از اصلی ترین مراقبت ها این است که سرتان را تا ۴ ساعت خم نکنید و نخابید.

پی ار پی prp پوست

در این روش خون فرد گرفته می شود و در دستگاه سانتریفیوژ گذاشته می شود و سپس به پوست شما تزریق می شود که تاثیر بسیار بالایی در جوانسازی پوست دارد.

مزوتراپی پوست

در این روش مواد مغذی ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، آمینواسیدها و … به پوست تزریق می شود و باعث جوانسازی پوست می شود. این روش به پوست حجم نمی دهد.

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

از روش های جوانسازی هستند. در میکرونیدلینگ از غلتک های سوزنی استفاده می شود و در مزونیدلینگ، از دستگاهی که سر آن سوزن ریز دارد، استفاده می شود. در مزونیدلینگ، مواد مزو نیز هنگام انجام کار روی سطح پوست ریخته می شود و با دستگاه به پوست نفوذ می کند.

استفاده از نخ های کلاژن ساز

این نخ ها زیر سطح پوست گذاشته می شوند و باعث کلاژن سازی و جوانسازی پوست می شود. اگر نخ نامرغوب و توسط پزشک متخصص انجام نشود ، باعث ایجاد حساسیت می شود.

تزریق چربی

ازشکم و ران فرد چربی گرفته می شود و به صورت فرد تزریق می شود. هم جوانسازی و هم حجم دهی دارد.

جراحی

در سنین بالاتر برای بهبود چین و چروک از روش های جراحی و لیفت صورت استفاده می شود.

همه این کارهای جوانسازی اگر تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، تاثیر گذاری بالایی دارند. در غیر اینصورت عوارض بسیار بالایی خواهند داشت. در مواردی باعث می شود که بافت پوست کاملا از بین برود.

اگر فقط کارهای کلینیکی انجام دهید و روتین های پوستی روزانه را جدی نگیرید نمی توانید پوستتان را جوان نگه دارید.

به عنوان مثال بعد از استفاده از لیزرها،میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ اگر از محصولات ترمیم کننده و ضد آفتاب استفاده نکنید، پوستتان ترمیم نمی شود و باعث ایجاد لک می شود.

بعد از استفاده از مزو ژل ها و فیلرها، اگر از کرم های آبرسان و مرطوب کننده استفاده نکنید نمی توانید این شادابی پوستتان را حفظ کنید.

داشتن روتین پوستی بی دردسر ترین روش جوانسازی

داشتن روتین های جوانساز، آسان ترین روش هستند و حتی جز ضروری ترین روش ها هستند، زیرا اگر شما روتین پوستی روزانه نداشته باشید و سالانه فقط فیلر تزریق کنید تاثیر روی پوستتان نخواهد داشت و نمی توانید پوستتان را جوان نگه دارید و پیری پوست را به تعویق بی اندازید.

چرا روتین پوستی بی دردسر تره؟!

  1. تهاجمی نیست و باعث ایجاد درد نمی شود.
  2. دوره نقاهت ندارد.
  3. عوارض ندارد.
  4. کم هزینه تر است.
  5. زمان بر نیست.

روتین های پوستی برای بهبود چین و چروک

با افزایش سن، کلاژن سازی در سطح پوست کاهش پیدا می کند، بنابراین باید از سنین ۳۰ سال به بالا محصولات ضد چروک و جوانساز را به روتین تان اضافه کنید. حال اگر پوست شما خشک باشد، روند پیری پوست شما سریع تر می شود.

یشنهاد ما استفاده از سرم، کرم های ضد چروک و روغن های مغذی است. در سنین بالای ۴۰ سال باید از محصولات لیفت و سفت کننده نیز استفاده شود.

روتین تخصصی برای درمان چین و چروک در پوست خشک

بهترین ژل های شستشو

بهترین تونر های جوانساز

بهترین سرم های مغذی

بهترین کرم های ضد چروک

بهترین کرم های ضد آفتاب

بهترین روغن های جوانساز