SiteLogo

مراقبت از موهای فر در تابستان به گفته متخصصان

کیمیا سلطانی 24 اسفند 1402
0 607
مراقبت از موهای فر در تابستان به گفته متخصصان

با ورود به فصل تابستان، گرمای خورشید، بادهای خنک و… را با شادابی و خوشحالی، تجربه خواهید کرد. اما برای بسیاری از ما، آفتاب نیرومند و رطوبت بالا می‌تواند مشکلاتی در مراقبت از موها ایجاد کند، به خصوص اگر موهای فر داشته باشیم. موهای فر، با زیبایی و جلوه منحصربه‌فردی که دارند، همیشه برای ما جذاب و دلربا هستند، اما به مراقبت و توجه ویژه‌ای در طول فصل گرم تابستان نیاز دارند. اگر موهای فر فری دارید و می‌خواهید از آن‌ها در فصل تابستان محافظت کنید تا پایان این مطلب از مجله سوراو، همراه ما باشید تا با توجه به گفته متخصصان مو و هیراستایلیست‌ها، نحوه مراقبت از موهای فر در تابستان را بیاموزید.

در ادامه شما را با نکاتی که باید در خصوص روتین مراقبت از موهای فرد در تابستان بدانید، آشنا خواهیم.

روتین مو چیست؟ محصولات روتین مو و ترتیب استفاده صحیح
روتین مو چیست؟ محصولات روتین مو و ترتیب استفاده صحیح
موی سر مانند پوست، نیاز به داشتن یک روتین مناسب و صحیح دارد. داشتن روتین مو کمک می‌کند تا در عین داشتن موهایی تمیز و شاداب، با تغذیه و مراقبت صحیح از آن‌ها، نیازها و مشکلات موهایمان را برطرف کنیم. بدون شک داشتن موهای سالم و باطراوت به شما حس زیبایی و

1. برای مراقبت از موهای فر در فصل تابستان باید از آن‌ها در برابر نور خورشید محافظت کنید!

همانطور که نور خورشید، برای پوست شما مضر است، قرار گرفتن طولانی‌ مدت در معرض اشعه‌های UVA و UVB خورشید می‌تواند به کوتیکول، بیرونی‌ترین لایه مو، آسیب برساند و در نتیجه ظاهر آراسته و دوست داشتنی موهای فر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

استیسی سیسرون (Stacey Ciceron)، متخصص موهای طبیعی، هیراستایلیست مشهور و همچنین سفیر و همکار برند Oribe، می‌گوید:

“در تابستان، فعالیت‌های شما تغییر می‌کند و اگر بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، باید از موهای خود محافظت کنید.”

 

مراقبت از موهای فر در تابستان به گفته متخصصان

سیسرون با توجه به اینکه در تابستان بسیاری از افراد به شنا کردن در استخر علاقه‌مند هستند، به کلر که یک ماده ضد عفونی کننده کاربردی در آب استخرها است نیز، توجه می‌کند و در این خصوص بیان کرده است که کلر می تواند روغن‌های محافظ طبیعی مو را از بین ببرد. همچنین متذکر می‌شود که حتی افرادی که به شنا در آب دریا علاقه دارند نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند که آب نمک می‌تواند مو را کم آب کند.

از این رو سیسرون می گوید:

“خوب است در تابستان از شنا کردن بیش از حد بپرهیزید. همچنین خوب است زمانی که در کنار استخر استراحت می‌کنید یا قرار است از یک روز طولانی را در کنار ساحل داشته باشید، خوب است موهایتان را با کلاه بپوشانید و از محصولات مو محافظتی که از موهای شما در برابر حرارت و اشعه uv محافظت می‌کنند، مانند اسپری‌های تقویتی و محافظتی مو استفاده کنید.”

2. به تامین رطوبت مورد نیاز موها اهمیت دهید.

ورنون فرانسوا (Vernon François)، هیراستایلیست مشهور که لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o)، سرنا ویلیامز (Serena Williams) و آماندلا استنبرگ (Amandla Stenberg) و… با او همکاری می‌کنند، به طور کلی می‌گوید:

“موهای مجعد و فر معمولاً به‌طور طبیعی خشک هستند و نیاز به رطوبت دارند.”

مراقبت از موهای فر در تابستان به گفته متخصصان

سیسرون نیز در این خصوص توضیح می‌دهد که برای مقابله با آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی در این فصل، درمان‌های منظم هیدراتاسیون عمیق، مانند استفاده از ماسک مو درمانی که به تامین عمقی رطوبت کمک می‌کنند، امری ضروری است. علاوه بر ماسک مو، استفاده از نرم‌ کننده‌های مو که به حفظ سلامت موهای فر کمک می‌کنند و باعث می‌شود موها مقاومت بیشتری در مقابل از دست دادن رطوبت داشته باشند، بسیار مفید است.

روغن آرگان خوب برای موهای فر چه فوایدی دارد؟
روغن آرگان خوب برای موهای فر چه فوایدی دارد؟
موی فر زیبایی زیادی دارد، اما به همان نسبت، نگهداری از آن مشکل است و اگر نکات مهم مراقبت از آن ندانیم، ممکن است ما را کلافه کنند. تا جایی که بسیاری از افراد با موی فر، به دنیال روش‌های مشکل و پرهزینه می‌روند تا از شر این مشکلات خلاص شوند. اما به جای

3. برای مراقبت از موهای فر و مجعد در تابستان، لازم است با آن‌ها به آرامی رفتار کنید.

آب و هوای تابستان به طور اجتناب ناپذیری منجر به تعریق بیشتر می‌شود. تعریق بیش از حد موها باعث می‌شود طراوت موها از بین برود و موها ظاهری کدر پیدا کنند. از آنجایی که موهای مجعد طبیعتاً شکننده‌تر و ظریف‌تر هستند، لازم است که با احتیاط بیشتری از آن‌ها مراقبت کنید و در خصوص آن‌ها ملایمت به خرج دهید. فرانسوا در این خصوص می‌گوید:

“انگشتان بهترین ابزار شما هستند. قبل از استفاده از هر ابزاری برای موهای فرو مجعد، خوب است تا جایی که می‌توانید با دستان خود موهایتان را مرتب کنید و گره‌هایشان را با ملایمت باز کنید.”

گارن (Garren)، هیراستایلیست حرفه‌ای دیگری است که به کسانی که موهای فر و مجعد دارند، توصیه می‌کند وقتی از حمام بیرون می‌آیند، با موهای خیس خود ملایم باشند و آن‌ها را به آرامی خشک کنند. او در خصوص خشک کردن موهای فر و مجعد می‌گوید:

“خوب است کمی رطوبت موهای خود را به آرامی با حوله بگیرید، سپس از یک شانه دندانه دار یا برس مخصوص موهای مجعد و فر استفاده کنید و به آرامی آن‌ها را برس بزنید. اگر موهای خیلی بلندی دارید، از پایین موهایتان شروع کنید و به سمت بالا بروید. برای جلوگیری از شکستگی موها هنگام شانه زدن، خوب است از لوسیون‌ها یا اسپری‌های بازکننده گره‌ مو استفاده نمایید.”

4. همیشه موهای خود را تمیز نگه دارید.

تعداد دفعات شستن موها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما به گفته فرانسوا، در مورد موهای مجعد و فرفری، حداقل تعداد دفعات شستشو مو در هفته، 3 الی 4 بار است. اما آنچه که مهم‌تر از تعداد دفعات شستشو موها است، استفاده از شامپو مو بدون سولفات برای این نوع موع است. این نوع شامپو مو به حفظ رطوبت طبیعی و ظاهر آراسته‌تر موهای فر و مجعد کمک می‌کند.

کاربرد شامپو بدون سولفات + مزایای آن و معیار دقیق انتخاب
کاربرد شامپو بدون سولفات + مزایای آن و معیار دقیق انتخاب
شامپوهای بدون سولفات، شامپوهایی هستند که در فرمولاسیون آن‌ها از سولفات‌ها استفاده نمی‌شود. سولفات‌ها مجموعه‌ای از مواد شیمیایی هستند که به عنوان سورفکتانت در بیشتر شامپوها استفاده می‌شوند. نمونه‌هایی از سولفات‌های معمول استفاده شده در شامپوها عبارتند

علاوه بر شامپو، استفاده از نرم کننده مو مناسب نیز اهمیت بسیاری دارد.

5. برای مراقبت از موهای فر و مجعد در فصل تابستان، لازم است از محصولات استایلینگ مناسب برای نوع فر موهای خود استفاده کنید.

درک اینکه در کجای طیف الگوی موهای فر قرار می‌گیرید، برای انتخاب محصولات استایلینگ مناسب برای موهایتان، حیاتی است. سیسرون فرها را به سه دسته مختلف تقسیم می‌کند:

  1. موهای فر موج‌ دار،
  2. فرهای مارپیچی،
  3. موهای فر حلقه‌ای.

برای موهای موج دار، او توصیه می‌کند که از یک لوسیون پرایمینگ سبک وزن استفاده کنید. برای موها مارپیچی، او توصیه می‌کند از ژل‌های مویی که به حفظ رطوبت موها کمک می‌کنند، برای مشخص کردن فرها استفاده نمایید. او همچنین برای فرهای حلقه‌ای که تنگ‌ترین الگوی فر هستند استفاده از محصولاتی که حاوی مواد مرطوب کننده، مواد مغذی و حفاظتی هستند، توصیه می‌شود.

اگر می‌خواهید از تکنیک چرخاندن برای تعریف بیشتر فرها استفاده کنید، فرانسوا توصیه می‌کند بخش‌هایی از موها را انتخاب کنید که به طور طبیعی در کنار هم قرار می‌گیرند، سپس آن‌ها را از ریشه به انتهای مو در جهتی که به طور طبیعی فر می‌شوند، بچرخانید. فرانسوا معتقد است، این یک تکنیک ساده عالی برای مرتب کردن فر موها است.

6. از سری‌های پخش کننده هوا هنگام سشوار کشیدن استفاده کنید.

فرانسوا می‌گوید:

“برای موهای فر و مجعد، هیچ چیز بهتر از اینکه هنگام سشوار کشیدن از سری‌های پخش کننده استفاده کنید، بهتر نیست. این نوع سری سشوار، به حفظ رطوبت بیشتر موها و سالم نگه داشتن ظاهر فرها کمک بسیاری می‌کند.”

متیو کالینز (Matthew Collins)، هیر استایلیست مشهور دیگری نیز در خصوص سشوار کشیدن موهای فر و مجعد می‌گوید:

“در سشوار کشیدن موهای فر و مجعد، گرمای کمتر، حرکت کمتر و تنظیم جریان هوا با قدرت کمتر به محافظت از یکپارچگی ظاهر این نوع از موها، کمک بسیاری می‌کند.”

مراقبت از موهای فر در تابستان به گفته متخصصان

7. در بین شستشوها، برای مراقبت از موهای فر آن‌ها را مرتب کنید.

همه هیراستایلیست‌های حرفه‌ای‌، موافق هستند که مرتب کردن موهای فر با آب، راز ساده و کمتر شناخته شده برای قوی نگه داشتن الگوی فر آن‌ها است. گارن در این خصوص توضیح می‌دهد:

“اگر از خواب بیدار می‌شوید و موهایتان آشفته شده است، می‌توانید بدون نیاز به استفاده از محصولی، مقداری آب بر روی آن‌ها بپاشید تا مجدداً فر موهایتان مرتب شود. اگر فر موهایتان به سادگی حالت نمی‌گیرد، می‌توانید آن‌ها را دور چیزی بپیچانید و پس از خشک شدن آن‌ها را باز کنید.”

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله، شما با نکاتی برای مراقبت از موهای فر و مجعد در فصل تابستان از زبان متخصصانی همچون استیسی سیسرون (Stacey Ciceron)، ورنون فرانسوا (Vernon François)، گارن (Garren) و متیو کالینز (Matthew Collins) آشنا شدید.

اگر تجربه‌ای در خصوص نگهداری و مراقبت از موهای فر دارید، حتما آن را از طریق بخش نظرات با ما و سایر همراهانمان به اشتراک بگذارید.