SiteLogo

چرا پوست خشک جوش می زند؟ راهکار بهبود جوش در پوست خشک

مائده فتاحی 21 آبان 1402
0 2040
acne-on-dry-skin

همه ما بر این باور هستیم که فقط پوست چرب جوش می زند اما این یک باور غلط است. همانطور که پوست چرب در معرض جوش و آکنه قرار می گیرد، پوست خشک نیز جوش می زند. در پوست چرب علت جوش ها، ترشح چربی زیادی در پوست است و باید از محصولات کنترل کننده چربی استفاده کرد ولی در پوست خشک، علت جوش ها فقط خشکی بیش از اندازه پوست است. با رفع خشکی و کم آبی پوست جوش ها درمان می شوند.

بنابراین هر پوستی که جوش می زند، چرب نیست. درمان جوش در پوست چرب و خشک کاملا متفاوت است. پس در ابتدا نوع پوست خود را به درستی تشخیص دهید و بعد بع سراغ محصولات درمان کننده بروید.

 

درمان جوش ها در پوست خشک نسبت به پوست چرب سخت تر و طولانی تر است.

 

پوست خشک به راحتی در معرض تحریک قرار می گیرد و سد دفاعی آن آسیب می بیند. همین امر باعث نازک شدن و حساس شدن پوست صورت می شود و به دنبال آن احتمال ایجاد جوش زیاد می شود.

 

علت ایجاد جوش در پوست خشک

  1. خشکی پوست
  2. کم آبی پوست
  3. حساسیت زیاد
  4. هوای سرد و خشک
  5. استفاده از آب گرم
  6. کاهش چربی پوست
  7. استفاده از محصولات آرایشی و مراقبتی سنگین

 

راهکار های درمان جوش در پوست خشک

  • اولین و اصلی ترین مرحله استفاده از روتین های آبرسان است. باید تمامی محصولات مراقبتی که تهیه می کنید کاملا ملایم و غیر کومدون زا باشد. سرم ها قدرت نفوذ خیلی خوبی به لایه های زیرین پوست را دارند. سرم های حاوی هیالورونیک اسید آبرسانی بالایی دارند و کم آبی پوست را رفع می کنند.
  • تعداد دفعات شستشو صورت را کاهش دهید. بهتر است یکبار در روز و شب ها صورتتان را با یک شوینده خیلی ملایم با آب ولرم رو به سرد بشورید.
  • از وسایل آرایشی نامرغوب استفاده نکنید زیرا باعث بیشتر شدن جوش ها می شود.
  • به هیچ وجه جوش ها را دستکاری نکنید. التهاب و قرمزی آن بیشتر می شود و در سطح پوست پخش می شود. همچنین باعث می شود جای آکنه ها به صورت لک باقی بماند.
  • از محصولات حاوی سرامید استفاده کنید. باعث ترمیم و بازسازی سد دفاعی پوست می شوند.
  • ترکیباتی مانند آلوئه ورا نیز برای آبرسانی عمقی پوست مناسب است. از محصولاتی که حاوی این ترکیب هستند، استفاده کنید.

 

چرا بعد از استفاده از سرم حس خشکی دارم؟

دقت کنید سرم ها فورا جذب پوست می شوند و بعد از آن ها باید حتما از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت را در پوست شما قفل کند و مانع خروج آن شود.

بهترین روش استفاده از سرم هیالورونیک اسید

این سرم را بهتر است روی پوست نمدار استفاده کنید. زمانی که پوستتان را شستید و یا بعد زدن تونر بلافاصله از این سرم استفاده کنید.

از محصولاتی که برای پوست چرب و جوش دار هستند اصلا استفاده نکنید. مثل سرم های نیاسینامید و سالیسلیک اسید. این سرم ها بدتر پوست شما را خشک می کنند و باعث تحریک پوستتان می شوند.

 

5 تا از بهترین سرم های آبرسان برای پوست خشک جوشدار