SiteLogo

چگونه پوست چرب را درمان کنیم؟ 10 روش ساده برای از بین بردن چربی پوست

مائده فتاحی 23 بهمن 1402
0 526
چگونه پوست چرب را درمان کنیم

یکی از آزار دهنده ترین مشکلات پوستی، چربی بیش از اندازه آن است. چربی پوست چالش هایی مانند جوش و منافذ را به دنبال دارد. اکثر افراد براق بودن پوست را دوست ندارند و به دنبال آن هستند که پوستشان مات شود.

پوست های چرب در همه نواحی مختلف پوستشان حس روغنی و براق بودن دارند. برخی از افراد بعد شستشو صورت بلافاصله و یا با گذشت یک الی دو ساعت پوستشان به شدت چرب می شود.

این جربی پوست مزایایی برای حفظ جوانی پوست دارد. پوست های چرب در معرض پیری زودرس قرار نمی گیرند و دیرتر نسبت نوع های دیگر پوستی پیر می شوند.

ما هیچ وقت نمی توانیم نوع پوستمان را تغییر دهیم. مثلا اگر پوست چربی داشته باشید نمی توانید با استفاده از محصولات، نوع پوستتان را به نرمال و یا غیره تغییر دهید. البته با گذشت زمان و افزایش سن، تغییرات هورمونی، تغییرات آب و هوایی ممکن است، نوع پوستتان تغییر کند.

10 روش ساده برای کنترل چربی پوست

1. استفاده از فوم یا ژل شستشو

از فوم و ژل های شستشو که حاوی سالیسیلیک اسید، بنزویل پراکسید، روغن درخت چای و فندق هستند، استفاده کنید. این ترکیبات به متعادل سازی و کنترل چربی اضافی پوست شما کمک می کنند و باعث می شوند پوستتان جلوه ای مات داشته باشد. حتما روزی دو مرتبه پوستتان را بشورید.

2. استفاده از تونر

تونر ها علاوه بر تنظیم PH پوست، می توانند نقش بسیار مهمی در کنترل چربی پوست داشته باشند. این بستگی دارد که چون تونرهایی و با چه ترکیباتی را تهیه کنید. تونر های مخصوص پوست چرب مهم ترین وظیفه شان رفع چربی اضافی پوست است.

3. استفاده از سرم ها

سرم هایی که حاوی نیاسینامید و سالیسیلیک اسید هستند به کنترل جربی پوست کمک می کنند. همچنین از ایجاد جوش جلوگیری می کنند و باعث رفع منافذ باز پوستی می شوند.

4. استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده

کرم هایی با بافت سبک و فاقد چربی که خاصیت مات گنندگی را دارند، انتخاب کنبد.

5. استفاده از کرم های ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب فلوئیدی که بر پایه آب هستند بهترین گزینه هستند. این کرم ها بافت رقیقی دارند و فورا جذب پوست می شوند و باعث ایجاد سنگینی و براق بودن روی پوست ایجاد نمی کنند. حتما کرم های اویل فری یا همان فاقد چربی را انتخاب کنید.

6. استفاده از ماسک های پوستی

از ماسک هایی که حاوی خاک رس هستند، به صورت هفتگی استفاده کنید. این ماسک ها پوست شما را کاملا مات می کنند.

7. استفاده از اسکراب ها

یک الی دو بار در هفته از اسکراب ها استفاده کنید.

8. استفاده از لایه بردارها

محصولات لایه بردار نقش بسیار مهمی در کنترل چربی و رفع سلول های مرده پوستتان دارند.

9. استفاده از رژیم غذایی سالم

  • از فست فود، غذاهای آماده و سرخ کردنی دوری کنید.
  • از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • روزانه ۸ لیوان اب بنوشید.

10. تغییر سبک زنگی

  • از استرس دوری کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.

نکته مهم

از ماسک های خانگی دوری کنید. به هیچ عنوان از آبلیمو، سرکه سیب و … استفاده نکنید. این محصولات آسیب های جدی به پوستتان وارد می کنند و باعث بر هیم زدن PH پوست، دهیداتگی و آسیب به سد فاعی  می شوند.

 

روتین پوستی تخصصی برای کنترل چربی پوست

بهترین فوم و ژل های شستشو

بهترین تونرها

بهترین کرم های آبرسان و مرطوب کننده

بهترین کرم های ضد آفتاب

بهترین ماسک های پوستی