SiteLogo

صبح یا شب؟ بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی کدام است؟

زمان استفاده از سرم ویتامین سی

سوالات متداول استفاده از سرم ویتامین سی:

 1- زمان مصرف سرم ویتامین C:

به طور کلی، بهترین زمان برای استفاده از سرم ویتامین C صبح، بعد از پاکسازی پوست صورت و قبل از مرطوب کننده و ضد آفتاب است. اگر می‌خواهید فواید آن را به حداکثر برسانید و پوست خیلی حساسی ندارید، می‌توانید آن را در 2 نوبت استفاده کنید.

اگر پوست خیلی حساسی ندارید، 2 بار در روز از سرم ویتامین سی استفاده کنید بهتر است یک وعده آن در صبح و وعده دیگر در اوایل تاریک شدن شب باشد.

نکته مهم: سرم ویتامین سی قبل از خواب استفاده نشود چون تجربیات بسیار زیاد ما نشان داده که اگر به سرم حساسیت هم نداشته باشید قبل از خواب می تواند ایجاد جوش کند.

 

2- مقدار مصرف قطره ویتامین سی:

معمولا استفاده از این سرم بین 2 تا 4 قطره برای کل صورت می باشد.

 

3- نقاطی که میتوان ویتامین سی را استفاده کرد:

شما می توانید جدا از پوست صورت سرم ویتامین سی را برای زیباتر شدن پوست نقاط دیگر بدن آن را به دست ها، گردن، دکلته زد.

 

4- آیا می توان ویتامین سی را برای زیر چشم استفاده کرد؟

معمولا نباید از سرم ویتامین سی برای زیر چشم استفاده کرد، البته شاید تعداد کمی از افراد به این استفاده حساسیت داشته باشند و تعداد بسیار زیادی اصلا دچار مشکل نشوند ولی پیشنهاد ما این است که بجای استفاده از سرم ویتامین سی برای زیر چشم از دور چشم های حاوی ویتامین سی استفاده شود.

 

5- آیا می توان ویتامین سی را با سرم یا کرم های دیگر مخلوط (میکس) کرد؟

می توانید ویتامین سی را به سرم هیالورونیک اسید یا کرم های مرطوب کننده روزانه اضافه کرد و از تاثیر 2 محصول در یک محصول نهایت استفاده را کرد. البته پودرهای ویتامین سی هم می توان به همین شکل استفاده کرد.

 

مزایای سرم ویتامین سی:

سرم‌های ویتامین سی (C) از پرطرفدارترین سرم‌های صورت موجود در بازار محصولات مراقبت از پوست هستند.

  • سرم ویتامین سی به دلیل تاثیر قوی‌تر و بهتری که روی پوست دارند، معمولا در برنامه مراقبت از پوست بسیاری از خانم‌ها قرار می‌گیرند تا کدری و تیرگی پوست را برطرف کنند.
  • سرم ویتامین سی می تواند لکه های ناشی از بالا رفتن سن را از بین ببرد و بافت این سرم بسیار سبک است که هیچگونه سنگینی روی پوست ایجاد نمی کند.
  • سرم ویتامین سی صورت می تواند تمام لکه های ناشی از بالا رفتن سن جای جوش ها و همچنین لکه های ایجاد شده در اثر آفتاب سوختگی را از بین ببرد و روشنی خاصی را به پوست شما می بخشد.

 

نحوه استفاده صحیح:

بین مصرف سرم ویتامین سی در روتین صبح یا روتین شبانه ، اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما به‌نظر می‌رسد تفاوت زیادی بین آن وجود ندارد. نکته مهم، انجام صحیح مراحل است که در زیر به این مراحل اشاره می‌کنیم:

  • ابتدا با ژل یا فوم شوینده مناسب صورت خود، پوست را بشویید و آبکشی نمایید. سپس صورت را به ‌آرامی خشک کنید.
  • اگر از سرم در روتین شبانه استفاده می‌کنید، به تونر نیاز دارید. یک پد پنبه‌ای را به تونر آغشته کنید و روی پوست بکشید. با این کار منافذ پوست نیز که در مرحله قبل مقداری آلودگی در آن‌ها باقی مانده بود، کاملا تمیز می‌شود.
  • بعد از گذشت چند دقیقه و جذب تونر به پوست، نوبت به سرم می‌رسد. چند قطره از سرم ویتامین سی را روی پوست بریزید و کمی ماساژ دهید.
  • بعد از حدود پنج دقیقه، حتما از کرم آبرسان برای پوست استفاده کنید تا جذب سرم به پوست بهتر انجام شود.
  • درپایان می‌توانید از دیگر کرم‌های روتین خود مثل کرم روزانه یا شبانه، ضدآفتاب و غیره استفاده کنید.

 

لیست سرم ها ویتامین سی خارجی موجود در فروشگاه