SiteLogo

هایلایتر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ +نحوه استفاده

کیمیا سلطانی 09 شهریور 1402
0 1253

در دنیای آرایش و زیبایی، همیشه به دنبال روش‌ها و لوازم آرایشی هستیم که به چهره‌مان جلوه‌ای بی‌نظیر و جذاب می‌بخشند. یکی از لوازم آرایشی که به ما در ایجاد جلوه‌ای خیره کننده برای آرایشمان کمک می‌کند، هایلایتر است. اگر تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید، احتمالا برایتان سوال است که هایلایتر چیست؟ و دقیقا چه کاربردی دارد؟ با مطالعه این مقاله از مجله زیبایی سوراو، پاسخ سوالتان را پیدا خواهید کرد و همچنین نحوه استفاده صحیح از هایلایتر را یاد می‌گیرید.

هایلایتر چیست؟

هایلایتر چیست؟

هایلایتر یک محصول آرایشی است که عموما بر روی نواحی برجسته صورت برای ایجاد درخشش بیشتر استفاده می‌شود. امروزه این محصول آرایشی به یک عنصر مهم در آرایش تبدیل شده است. این محصول در واقع از جمله محصولات تکمیلی آرایش است که استفاده از آن ظاهر درخشان‌تری به آرایش شما می‌بخشد و مهارت شما در آرایش صورت را بیشتر نشان می‌دهد.

تفاوت کانتور و هایلایتر چیست؟
تفاوت کانتور و هایلایتر چیست؟
در دنیای آرایش و زیبایی امروزی، روز به روز تمرکز بر روی بهبود ظاهر صورت بیشتر می‌شود. با توسعه فناوری و پیشرفت تکنیک‌های آرایشی، لوارم آرایش جدیدی به بازار عرضه شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانیم جلوه‌ خیره‌کننده‌ای برای چهره‌مان ایجاد کنیم. اگر به دن

برند مک، اولین تولید کننده این محصول آرایشی است اما در حال حاضر طیف متنوع و گسترده‌ای از آن توسط برندهای مختلف به بازار عرضه می‌شود.

انواع هایلایتر

هایلایتر مایع این نوع هایلایتر دارای فرمولاسیون مایع است و بر روی پوست به شکل مرطوب و درخشان می‌نشیند.
هایلایتر کرمی این نوع هایلایتر دارای فرمولاسیون کرمی یا بالمی است. بافت نرم و کرمی آن به راحتی با دیگر محصولات آرایشی ترکیب می‌شود و نور و درخشندگی طبیعی را به طور یکنواخت برای آرایش می‌کند.
هایلایتر پودری این نوع هایلایتر در قالب پودری با بافت نازک و نرم عرضه می‌شود. غالباً حاوی ذرات رنگی است که به پوست می‌چسبد و نور و درخشندگی طبیعی را برای آرایش به وجود می‌آورد. هایلایتر پودری معمولاً به راحتی قابل اعمال است و می‌توانید شدت درخشندگی آن را با افزایش یا کاهش لایه‌های آن بر روی پوست، تنظیم کنید.

هر نوع هایلایتر ممکن است در رنگ‌ها و ترکیبات مختلفی در بازار وجود داشته باشد. در حال حاضر هایلایترهایی با رنگ‌های روشن و طبیعی مانند طلایی، نقره‌ای و سفید، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. همچنین، هایلایترهایی که دارای ویژگی‌های خاصی هستند نیز برای برخی افراد از جذابیت به خصوصی برخودار می‌باشند.

ترکیبات موجود در هایلایتر چیست؟

یکی از ترکیبات موجود در هایلایتر، ماده معدنی درخشانی به نام میکا است. میکا ماده‌ای از خانواده سیلیکات‌ها است و دارای ساختار لایه لایه می‌باشد. ویژگی‌های این ماده در کنار درخشش و براقیتی که دارد، باعث شده تا از آن به عنوان ماده اصلی در فرمولاسیون این محصول آرایشی استفاده شود. خوب است بدانید، این ماده به شیوه سنتی از روستاهای هند به دست می‌آید. البته بسیاری از برندها از میکای ساخته شده در آزمایشگاه استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌های بزرگ لوازم آرایشی مانند استی لادر، تعهد بهبود زنجیره تامین میکا از هند را داده‌اند.

از دیگر ترکیبات موجود در این محصول آرایشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پرتوزاهای میکرونیزه: این ترکیبات شامل ذرات بسیار ریز با قدرت پرتواندازی هستند. آن‌ها نور را به شکل منظم منعکس می‌کنند و با این کار بر روی پوست درخشش و براقیت ایجاد می‌کنند.
  2. رنگ‌های درخشان: برخی هایلایترها شامل رنگ‌های درخشان مانند طلایی، نقره‌ای، سفید و… هستند. این رنگ‌ها به پوست نور و درخشندگی خاصی می‌بخشند و جلوه هایلایتر بر روی پوست را طبیعی‌تر می‌کنند.
  3. روغن‌ها و عصاره‌ها: برخی هایلایترها شامل روغن‌ها و عصاره‌های مرطوب‌کننده هستند که به پوست نرمی و لطافت می‌بخشند و باعث می‌شوند هایلایتر به خوبی روی پوست بخوابد.
  4. ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها: برخی هایلایترها ممکن است حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها باشند و به پوست مزایای آنتی‌اکسیدانی و محافظتی ببخشند.

کاربرد هایلایتر در آرایش چیست؟

کاربرد هایلایتر در آرایش چیست؟

به طور کلی استفاده از هایلایتر در آرایش می‌تواند به طرز چشمگیری ظاهر شما را تغییر دهد و برجستگی و درخشندگی خاصی به پوستتان ببخشد. از این رو بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها معتقدند هایلایتر در آرایش، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. در زیر، برخی از کاربردهای هایلایتر در آرایش را برای شما بیان می‌کنیم:

1. برجسته‌سازی تیغه بینی:

با استفاده از هایلایتر بر روی تیغه بینی، می‌توانید به بینی خود شکل و بلندی بیشتری ببخشید و آن را برجسته کنید. با قرار دادن مقداری هایلایتر روی تیغه بینی و بلند کردن آن به سمت بالا، می‌توانید جلوه‌ای متفاوت به صورت خود ببخشید.

2. تاکید بر روی چانه:

با استفاده از هایلایتر بر روی نقطه چانه، می‌توانید آن را برجسته کنید و ظاهری تعریف شده و زیبا به صورت خود ببخشید. این کاربرد هایلایتر به چانه شما جلوه بیشتری می‌دهد.

3. ایجاد جلوه‌ای درشت‌تر برای چشم‌ها:

یکی دیگر از کاربرد های هایلایتر، استفاده از آن در گوشه داخلی چشم است. با استفاده از هایلایتر در گوشه داخلی چشم‌ها، می‌توانید آن‌ها را برجسته و درشت نشان دهید.

4. برجسته‌سازی لب‌ها:

با استفاده از هایلایتر در بالای لب‌ها، می‌توانید لب‌های خود را برجسته و درخشان کنید. این کاربرد هایلایتر به لب‌ها جلوه‌ای جذاب و شیرین می‌بخشد.

5. برجسته‌سازی گونه‌ها:

با استفاده از هایلایتر روی استخوان گونه‌ها، می‌توانید آن‌ها را برجسته کنید و چهره‌تان را سرزنده‌تر نشان دهید.

6. ایجاد جلوه بهتر برای ابروها:

یکی دیگر از کاربرد های هایلایتر تاکید بر ظاهر ابروها است. برای این کار می‌توانید از آن بر روی استخوان ابروها استفاده نمایید.

نحوه استفاده از هایلایتر در آرایش

نحوه استفاده از هایلایتر در آرایش

گام اول: انجام آرایش پایه

قبل از استفاده از هایلایتر، باید پایه آرایشان را انجام دهید که این کار شامل استفاده از کرم پودر، کانسیلر، کانتور و… است.

گام دوم: استفاده از هایلایتر

اینکه چطور از این محصول آرایشی استفاده کنید، به میزان قابل توجهی بستگی به نوع آن دارد.

  • هایلایتر مایع و کرمی:

برای استفاده از هایلایتر مایع یا کرمی، می‌توانید از انگشتان خود، اسفنج آرایش یا براش هایلایتر استفاده کنید. به این منظور مقدار کمی از محصول را به طرز ملایمی روی نقاط برجسته صورت مانند تیغه بینی، استخوان گونه‌ها، بالای لب، روی چانه و استخوان زیر ابروها بمالید. سپس با استفاده از انگشتان یا اسفنج آرایش، آن را به طور ملایمی بر روی پوستتان بلند کنید تا مرز آن محو شود.

  • هایلایتر پودری:

برای استفاده از هایلایتر پودری، باید از یک براش هایلایتر استفاده کنید. برای این کار، مقدار مناسبی از هایلایتر را با براش مد نظرتان بردارید و با حرکات نرم و ملایم بر روی نقاط برجسته صورتتان بزنید به گونه‌ای که مرز مشخصی بر روی پوست نداشته باشد. در صورت نیاز به درخشش بیشتر، می‌توانید این کار را تکرار کنید تا به میزان درخشش دلخواهتان برسید.

گام سوم: استفاده از تثبیت کننده‌های آرایش

در نهایت برای اینکه هایلایتر درخشش خود را در طی زمانی که آرایش دارید، حفظ کند، می‌توانید از فیکساتور، استفاده نمایید.

نکات مهم در استفاده از هایلایتر

برخی از افراد ترجیح می‌دهند هایلایترهای مختلف را با هم مخلوط کنند تا ظاهری منحصر به فرد برای آرایش شان ایجاد کنند. برای این کار می‌توانید ابتدا با استفاده از انگشتان یا اسفنج آرایش، هایلایترها را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس بر روی نقطه مدنظرتان بزنید.

مهم است به میزان استفاده از هایلایتر دقت کنید. بهتر است با مقدار کم شروع کنید و به تدریج هایلایتر را بیشتر کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. همچنین، حواستان باشد که هایلایتر را به طور یکنواخت و متناسب بر روی پوست پخش کنید تا جلوه طبیعی مناسبی داشته باشد.

سخن پایانی

هایلایتر به راحتی می‌تواند باعث افزایش جذابیت و درخشش صورت شما شود. اگر به دنبال جلوه‌ای براق، درخشان و جذاب هستید، به شما توصیه می‌کنیم حتما از هایلایتر استفاده کنید. فروشگاه سوراو، به عنوان یک فروشگاه اینترنتی مطمئن و قابل اعتماد، برای خرید هایلایتر های اورجینال خارجی با قیمت مناسب، یکی از گزینه‌های شما است. ما در فروشگاه سوراو مجموعه‌ای وسیع از هایلایترهای متنوع و با کیفیت را به شما ارائه می‌دهیم.