SiteLogo

تفاوت کانتور و هایلایتر چیست؟

کیمیا سلطانی 09 شهریور 1402
0 605
تفاوت کانتور و هایلایتر چیست؟

در دنیای آرایش و زیبایی امروزی، روز به روز تمرکز بر روی بهبود ظاهر صورت بیشتر می‌شود. با توسعه فناوری و پیشرفت تکنیک‌های آرایشی، لوارم آرایش جدیدی به بازار عرضه شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانیم جلوه‌ خیره‌کننده‌ای برای چهره‌مان ایجاد کنیم. اگر به دنبال آرایشی حرفه‌ای و شگفت‌انگیز رفته باشید، حتماً با این دو محصول آرایشی به نام‌های کانتور و هایلایتر آشناییشده‌اید. اما تفاوت هایلایتر و کانتور چیست؟ در این مقاله از مجله زیبایی سوراو، به بررسی کامل تفاوت ها و کاربردهای کانتور و هایلایتر خواهیم پرداخت.

برای اینکه بدانید این دو محصول آرایشی چه تفاوتی با یکدیگر دارند، ابتدا باید به خوبی با آن‌ها آشنا شوید.

کانتور چیست؟

فرق بین کانتور و هایلایتر چیست؟

کانتور یا کانتورینگ، یک تکنیک آرایشی است که در آن با استفاده از رنگ‌های روشن و تیره موجود در پالت کانتور، قسمت‌های مختلف صورت را برجسته یا مخفی می‌کنند. به عبارتی، با استفاده از کانتور، می‌توان نقاط قوت صورت را برجسته کرده و نقاط ضعف را مخفی نمود.

در این تکنیک، از دو رنگ آرایشی روشن و تیره استفاده می‌شود. معمولا از رنگ تیره‌تر برای سایه‌زدن بخش‌هایی مانند اطراف تیغه بینی، زیر چانه، پایین استخوان فک و… و از رنگ روشن‌تر برای روشن‌تر کردن بخش‌های مشخصی از صورت مانند بالا یا روی تیغه بینی، قسمت‌های بالا و برجسته لب، روی چانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانتور عموما در آرایش روزانه و آرایش‌های سبک برای ایجاد تناسب و تعادل در صورت و تراز کردن نقاط قوت و ضعف چهره استفاده می‌شود.

نکات مهم برای داشتن آرایش روزانه خیره کننده | مراحل انجام میکاپ روزانه را اینطوری انجام دهید
نکات مهم برای داشتن آرایش روزانه خیره کننده | مراحل انجام میکاپ روزانه را اینطوری انجام دهید
از روزهای پرمشغله تا جشن‌های شبانه، داشتن ظاهر زیبا و خیره‌کننده همیشه مورد توجه و با اهمیت بوده است. اما همه ما درک می‌کنیم که روزهایی وجود دارند که به دلایل مختلف، وقت و انرژی برای ایجاد آرایش کامل نداریم. اما آیا این به معنای این است که باید آرایش

هایلایتر چیست؟

تفاوت کانتور و هایلایتر

هایلایتر، یک محصول آرایشی است که با استفاده از درخششی که دارد، قسمت‌های مشخصی از صورت را برجسته می‌کند و جلوه‌ای خیره کننده به چهره می‌بخشد.

این محصول عمدتاً برای ایجاد جلوه‌ای برجسته‌تر و شاین‌تر بر روی قسمت‌هایی از صورت که به طور طبیعی درخشان‌تر دیده‌ می‌شوند، مانند تیغه بینی، گونه، قسمت بالا و پایین لب و… استفاده می‌شود تا ظاهری جذاب‌تر و طبیعی‌تر برای آرایش صورت فراهم کند.

این محصول آرایشی معمولاً در رنگ‌های سفید، طلایی، صورتی یا هر رنگ درخشان دیگری در بازار وجود دارد و استفاده از آن برای آرایش‌های شبانه و رویدادهای ویژه بسیار مناسب است.

هایلایتر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ +نحوه استفاده
هایلایتر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ +نحوه استفاده
در دنیای آرایش و زیبایی، همیشه به دنبال روش‌ها و لوازم آرایشی هستیم که به چهره‌مان جلوه‌ای بی‌نظیر و جذاب می‌بخشند. یکی از لوازم آرایشی که به ما در ایجاد جلوه‌ای خیره کننده برای آرایشمان کمک می‌کند، هایلایتر است. اگر تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید

تفاوت کانتور و هایلایتر چیست؟

هایلایتر و کانتور، تفاوت‌های متعددی با یکدیگر دارند و فرق بین آن‌ها را می‌توان از جنبه‌های مختلفی بررسی کرد. اما مهم‌ترین فرق کانتور و هایلایتر مربوط به هدف استفاده از آن‌ها است. از کانتور و تکنیک کانتورینگ با هدف برجسته سازی نقاط قوت و مخی سازی نقاط ضعف صورت استفاده می‌شود. در حالی که هدف اصلی استفاده از هایلایتر ایجاد جلوه‌ای درخشان و خیره کننده برای آرایش است. البته از زاویه‌ای نیز می‌توان گفت این دو محصول در این خصوص مکمل یکدیگر هستند و با مخفی کردن نواقص چهره و تاکید بر نقاط به خصوص صورت، سعی دارند چهره‌ای با آرایش بی نظیر برای ما به ارمغان آورند.

اما این تنها تفاوت کانتور و هایلایتر نیست.

سایر تفاوت‌های کانتور و هایلایتر

کانتور هایلایتر
رنگ پالت‌های کانتور عموما دارای رنگ‌های روشن‌تر و تیره‌تر از تناژ پوستی مشخصی هستندهستند. هایلایترها در رنگ‌های شاینی و متنوع از جمله سفید، نقره‌ای، طلایی، صورتی و... موجود هستند.
منطقه استفاده تکنیک کانتورینگ بر روی مناطق مختلف صورت از جمله اطراف تیغه بینی، اطراف لب‌ها، اطراف پیشانی، گونه و زیر فک و چانه، اعمال می شود. از هایلایر بر روی تیغه بینی، منطقه v چانه، گونه، قسمت‌های برجسته لب و... استفاده می‌شود.
ترکیبا با سایر لوازم آرایشی کانتور عمدتا به تنهایی استفاده می‌شود و نهایا با کانسیلر ترکیب می‌شود. عموما هایلایتر همراه با برنزر یا رژگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
زمان استفاده کانتور عموما در تمام آرایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب افراد از هایلایتر برای آرایش های خاص و ایده آل استفاده می کنند.

سخن پایانی

حال که به طور جامع با تفاوت هایلایتر و کانتور آشنا شدید و دیگر می‌دانید این دو محصول آرایشی چه تفاوتی با یکدیگر دارند، می‌توانید به نحو احسن و در بهتری مواقع از هر یک برای داشتن آرایشی بی نقص استفاده نمایید.

در صورتی که تمایل به خرید کانتور یا هایلایتر دارید، لازم است بدانید فروشگاه سوراو برای شما امکان خرید طیف گسترده‌ای از هایلایترها و کانتورهای برندهای مختلف را فراهم کرده است. برای مشاهده و خرید هر یک از آن‌ها کافی است وارد فروشگاه سوراو شوید و سری به صفحه خرید کانتور و هایلایتر بزنید.