SiteLogo

کاملترین و دقیق ترین روش سشوار کشیدن مو زنانه در منزل

کیمیا سلطانی 13 اسفند 1402
0 1147
آموزش کامل روش صحیح سشوار کشیدن مو

دانستن روش صحیح سشوار کشیدن مو، می‌تواند به شما کمک کند تا موهای خود را به شکلی حرفه‌ای و زیبا سشوار کنید. به عبارتی، برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب، باید از روش‌های صحیح و مراقبت‌های لازم قبل از سشوار کشیدن، پیروی کنید. در این پست وبلاگ، با آموزش روش ها و نکاتی که به شما کمک می‌کنند ماصولی و صحیح سشوار کشیدن مو هایتان را یادبگیرید، همراه شما هستیم. با مطالعه این مطلب از مجله زیبایی سوراو می‌توانید به راحتی و بدون آسیب‌زدن به موهایتان، این فرآیند را انجام دهید.

آماده‌سازی موها برای سشوار کشیدن اصولی و صحیح

قبل از شروع سشوارکشیدن موها، کارهای مهمی وجود دارند که باید آن‌ها را انجام دهید تا بتوانید موهای خود را به روش صحیح سشوار بکشید.

1. شستشو موها

شستشو موها- آموزش روش صحیح سشوار کشیدن مو

قبل از هر آرایش مویی که قصد انجام آن را دارید، شستشوی موها با شامپو مو مناسب بسیار ضروری است. چرا که سشوارکشیدن موی آلوده و چرب می‌تواند باعث آسیب شدید به فولیکول مو، افزایش شکنندگی موها و… شود. با شستشوی موها، هر گونه چربی، سایر محصولات مو و آلودگی‌ها از روی موها و پوست سر پاک می‌شوند و همچنین موها بعد از سشوارکشیدن ظاهری زیباتر خواهند داشت.

2. استفاده از محصولات مرطوب کننده

استفاده از محصولات مرطوب کننده مو- آموزش روش صحیح سشوار کشیدن مو

استفاده از محصولات مرطوب کننده قبل از سشوارکشیدن موها می‌تواند به حفظ رطوبت و سلامت موها کمک کند و از آسیب‌دیدن آن‌ها در اثر حرارت سشوار جلوگیری نماید. به این منظور خوب است زمانی که موهایتان را با حوله خشک کردید و کمی مرطوب هستند، از این محصولات استفاده کنید. برای استفاده از این محصولات نیز باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • انتخاب محصول مناسب: در ابتدا، باید محصول مرطوب کننده مناسبی را انتخاب کنید. می‌توانید از کرم مرطوب کننده، اسپری مرطوب کننده، روغن یا سرم مو، استفاده کنید. حتی توصیه می‌شود محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر رطوبت و نرمی بخشیدن به موهایتان، از آن‌ها در برابر حرارت سشوار محافظت می‌کند. به این منظور می‌توانید از اسپری‌های تقویتی و محافظتی مو نیز استفاده نمایید.
  • مقدار استفاده: مقدار استفاده از محصول مورد نظر باید متناسب با ضخامت و طول موها باشد. به طور کلی، مقدار کمی از محصول را کف دستتان بریزید، سپس دست‌هایتان را به یکدیگر بمالید و بعد به آرامی محصول را به طور یکنواخت از بخش میانه تا انتهای موها بزنید. از مقدار زیاد استفاده نکنید تا موها سنگین نشوند.

اگر از اسپری مو نیز استفاده می‌کنید، لازم است اسپری را از فاصله 15-20 سانتی متری بر روی موهایتان به صورت یکنواخت اسپری نمایید.

  • توزیع محصول: پس از مالیدن محصول در موها، با استفاده از انگشتانتان یا با استفاده از دستگاه ماساژ مو، محصول را به طور یکنواخت در موها پخش کنید. این کار به کاهش خشکی و شکنندگی موها کمک می‌کند و رطوبت را در موها حفظ می‌کند.
  • زمان انتظار: بعد از استفاده از محصول مرطوب کننده، چند دقیقه صبر کنید تا محصول در موها جذب شود و تاثیر خود را نشان دهد. این زمان به موهایتان اجازه می‌دهد تا رطوبت را به خوبی دریافت کنند و آماده سشوارکشیدن شوند.

3. خشک کردن کامل موها، کلید اصلی نحوه صحیح سشوار کشیدن مو

خشک کردن موها- آموزش روش صحیح سشوار کشیدن مو

بسیاری از افراد قبل از کامل خشک شدن موهایشان، آن‌ها را سشوار می‌کشند. اما لازم است بدانید موهای مرطوب در مقابل حرارت آسیب پذیرتر هستند و با این کار ممکن است موهایتان دچار خشکی و شکنندگی شود، حتی آسیب جدی در ساختار موهایتان رخ دهد.

برای خشک کردن موها، لازم است بلافاصله پس از شستشو موهایتان را با استفاده از حوله خشک کنید. برای این کار حوله را به آرامی روی سر بگذارید و موها را بین حوله کمی فشار دهید تا آب اضافی جذب حوله شود. اما توجه داشته باشید که موها نباید کاملاً خشک نشوند.

برای اینکه موهایتان بیشتر خشک شوند، می‌توانید پس از استفاده از مرطوب کننده، از سشوار استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که باید از پایین‌ترین دمای ممکن سشوار (یعنی دمای حالت خنک یا دمای متوسط) استفاده نمایید. همچنین سشوار را خیلی به موهایتان نزدیک نکنید.

4. انتخاب برس مناسب برای سشوار کشیدن صحیح مو

انتخاب برس مناسب- روش صحیح سشوار کشیدن مو

یکی از مواردی که در آموزش سشوار کشیدن مو حتما باید ذکر شود، آموزش انتخاب برس مو است. برای اینکه بتوانید بهترین برس مو برای سشوار کشیدن را انتخاب کنید، لازم است ابتدا انواع برس مو برای سشوار کشیدن را بشناسید.

معرفی انواع برس مو برای سشوار کشیدن

انواع برس مو- آموزش سشوار کشیدن مو

سایز، یکی از معیارهای مهم در دسته‌بندی برس‌های مو به انواع مختلف است. سایز برس مو برای سشوارکشیدن نیز بر اساس طول و ضخامت موها، نوع آرایش مورد نظر و نتیجه‌ای که می‌خواهید به دست آورید متفاوت است. برخی از متداول‌ترین برس‌های مو و کاربردهای آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. برس کوچک (Small Brush): این برس‌ها دارای دندانه‌های کوچک و صاف هستند و برای موهای کوتاه و نازک انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. آن‌ها به خوبی موها را شانه می‌کنند و حجم می‌دهند و همچنین قابلیت ایجاد حالت در موهای کوتاه را دارند.

2. برس متوسط ​​(Medium Brush): این برس‌ها معمولاً در سایز متوسط ​​با دندانه‌های متوسط ​​موجود هستند. آن‌ها برای موهای متوسط ​​تا بلند و معمولاً با ضخامت متوسط ​​کاربرد دارند. این برس‌ها به صورت گسترده برای سشوارکشیدن موها و ایجاد حجم و حالت‌های متوسط ​​استفاده می‌شوند.

3. برس بزرگ (Large Brush): برس‌های بزرگ دارای دندانه‌های بزرگ و قوی هستند و برای موهای بلند و ضخیم مناسب هستند. آن‌ها به خوبی موها را صاف می‌کنند و حجم زیادی به موها می‌بخشند. همچنین، برس بزرگ به ایجاد حالت‌های حجیم و امواج بزرگ در موهای بلند کمک می‌کند.

4. برس صاف کننده (Straightening Brush): این برس‌ها تخت هستند از دندانه‌های صافی نیز برخوردارند و برای سشوار کشیدن و صاف کردن موهای بلند این نوع برس گزینه مناسبی است. چرا که آن‌ها به خوبی موها را صاف می‌کنند و از حجم زیاد در موها جلوگیری می‌کنند. افرادی که موهایشان حجم بسیاری دارد، برای سشوارکشیدن موهایشان خوب است از این نوع برس استفاده نمایند.

نکات دیگری که برای انتخاب برس باید به آن توجه کنید:

  • جنس برس: برس‌ها معمولاً از جنس‌های مختلفی مانند پلاستیک، فلز و مواد طبیعی مانند مو، خزه و … تولیدمی‌شوند. در انتخاب برس سشوار، از برس‌های با جنس مناسب برای نوع مویتان استفاده کنید. برای موهای نازک، نرم و حساس، برس‌های با مواد نرم و مناسب انتخاب کنید، در حالی که برای موهای ضخیم، زبر و چرب، برس‌هایی با مواد مقاوم و موثر بهتر هستند.
  • نوع دندانه برس: برخی برس‌ها دندانه‌های صاف و منظم دارند، در حالی که برخی دیگر دندانه‌های مواج و نا منظم دارند. انتخاب نوع دندانه برس بستگی به نوع مویتان و نوع آرایش مو دلخواهتان دارد. دندانه‌های صاف مناسب برای حالت‌دادن به موهای صاف هستند، در حالی که دندانه‌های مواج برای حالت‌دادن به موهای موج دار و حجیم مناسب هستند.
  • برس با مواد ضد استاتیک: مواد ضد استاتیک در برخی از برس‌ها استفاده می‌شود تا به حفظ سلامت موها کمک کند و جلوی الکتریسیته ساکن را بگیرد. این نوع برس‌ها مناسب برای موهایی که به راحتی دچار الکتریسیته ساکن می‌شوند و همبستگی پیدا می‌کنند، می‌باشند.

5. تقسیم بندی موها برای صحیح و اصولی سشوارکشیدن موها

تقسیم بندی موها- روش صحیح سشوار کشیدن مو

برای اینکه بتوانید به روش صحیح موهایتان را سشوار بکشید، لازم است موهایتان را به طور صحیح و اصولی تقسیم بندی کنید. در این بخش به آموزش تقسیم مو برای صحیح سشوار کشیدن مو می‌پردازیم.

1. قسمت بالا: تقسیم موها به بخش‌های مختلف را از قسمت بالای سر شروع کنید. این قسمت معمولاً از خط موهای جلوی سر تا خط موهای عقبی سر می‌تواند باشد. از خط موهای جلوی سر به دقت عقب بروید و قسمت بالا را از بقیه موها جدا کنید. با توجه به مدل فرقی که می‌خواهید باز کنید، می‌توانید این بخش را به 1، 2 یا حتی 3 قسمت تقسیم کنید.

2. قسمت میانی: بعد از بخش بندی قسمت بالا، به قسمت میانی سر بروید. این قسمت میانی می‌تواند بین خط موهای بالا و خط موهای پایین سر که در نزدیکی گوش‌ها قرار دارد باشد. با توجه به حجم و ضخامت موهایتان می توانید این قسمت را به 2 بخش تقسیم کنید.

3. قسمت پایین: سپس به قسمت پایین سر بروید. این قسمت معمولاً از خط موهای پایین سر به سمت گردن تا خط موهای میانی سر می‌تواند باشد. این قسمت نیز با توجه به حجم نئها قابل تقسیم با 2 یا 3 بخش است.

6. نکات مربوط به حرکت سشوار و برس برای حالت‌دادن به مو

آموزش سشوار کشیدن مو

آخرین بخش آموزش روش صحیح سشوار کشیدن مو، مربوط به حرکات سشوار و برس برای حالت دادن به مو است.

برای حالت‌دادن موها به سشوار، لازم است سشوار فاصله مناسبی با موهایتان داشته‌باشد. نزدیک بودن بیش از حد سشوار به موها باعث آسیب به ساختار و مو و پوست سر می‌شود. همچنین، فاصله بیش از حد بین سشوار و مو ممکن است باعث کاهش تأثیر حرارتی سشوار بر روی موها شود. پس، فاصله مناسب را نگه داشته و سشوار را در فاصله ای یکسان و معقول از موها حرکت دهید.

هنگام سشوارکشیدن موها، سشوار را با حرکات ملایم و آرام حرکت دهید. حرکات سریع و کشیده‌شدن موها، می‌توانند به موها آسیب برسانند و آن‌ها را به هم بریزند. به جای آن، سشوار را به آرامی و با حرکات نرم از ریشه تا انتهای موها حرکت دهید. این حرکات ملایم به موها حالت مطلوبی می‌دهند و همچنین از آسیب به ساختار مو جلوگیری می‌کنند.

فراموش نکنید که تنظیم دمای سشوار برای موهایتان بسیار مهم است. در صورتی که موهای نازک و حساس دارید، دمای پایین‌تری را انتخاب کنید تا از آسیب حرارتی جلوگیری شود. اما اگر موهایتان ضخیم و سخت هستند، ممکن است نیاز به دمای بالاتری داشته باشند تا موها به طور کامل حالت بگیرند. بنابراین، با توجه به نوع موهایتان، دمای مناسب را تنظیم کنید.

همچنین در طی سشوارکشیدن موها، می‌توانید از حالت دهنده‌های مو مانند سرم مو حالت دهنده، موس، ژل و… استفاده کنید. این محصولات به موها حالت، حجم و لطافت می‌دهند و همچنین می‌توانند از آسیب حرارتی جلوگیری کنند. به میزان مناسبی از این محصولات استفاده کنید تا موها را نرم کنند و حالت دهند.

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله از مجله زیبایی سوراو که به آموزش روش صحیح سشوار کشیدن مو اختصاص داده شده بود، حال دیگر می‌توانید بدون آسیب زدن به موهایتان آن‌ها را سشوار بکشید. به یاد داشته باشید که حفاظت از سلامت موها در هر مرحله بسیار مهم است. استفاده از محصولات حفاظتی و حالت دهنده، رعایت فاصله مناسب سشوار از موها و استفاده از حرکات ملایم و آرام، به شما کمک می‌کند تا موهایی زیبا، لطیف و سالم داشته باشید.

ما به شما توصیه می‌کنیم با تمرین و آزمون تکنیک‌های مختلف، بهترین روش‌ها و محصولات برای موهایتان را بشناسید و به سبک و شیوه خاص خودتان سشوارکشیدن را انجام دهید.