SiteLogo

با بهترین قرص ها برای قطع و درمان ریزش مو در زنان آشنا شوید!

کیمیا سلطانی 17 آبان 1402
0 655
با بهترین قرص ها برای قطع و درمان ریزش مو در زنان آشنا شوید!

اغلب پزشکان تمایلی به تجویز درمان‌های سیستمیک (قرص‌ها یا سایر روش‌های درمانی که بر کل سیستم بدن شما تأثیر می‌گذارند) برای درمان ریزش مو در خانم‌ها ندارند، زیرا این نوع از درمان‌ها می‌توانند سطح آندروژن (هورمون‌های مردانه) موجود در بدن زنان را تغییر دهند. برای همین اغلب پزشکان تا زمانی که مطمئن نشوند، علت ریزش مو در خانم‌ها مربوط به افزایش سطح هورمون‌های مردانه است، به سراغ درمان دارویی نمی‌روند و به استفاده از روش‌های موضعی پایبند هستند. بعد از تشخیص نیز، حساسیت بالایی در انتخاب دارو مناسب برای خانم‌ها وجود دارد. از این رو ما تحقیقی در زمینه بهترین قرص ها برای قطع و درمان ریزش مو در زنان انجام داده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که بهترین قرص ها برای قطع و درمان ریزش مو در زنان عبارتند از:

  • ماینوکسیدیل
  • هیرویت
  • اسپیرونولاکتون (آلداکتون)
  • پاورفیت
  • سایمتیدین
  • قرص آهن
  • فورس کپ وومنز ناتیریس
  • و…

در نظر داشته باشید که اثربخشی هر یک از این قرص‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما طبق تحقیقات انجام شده بر روی بسیاری از زنان داوطلب، مصرف این داروها می‌تواند تغییرات مثبتی را در ریزش مو خانم‌ها ایجاد کند.

بهترین قرص برای قطع ریزش مو در زنان

  • ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل اولین بار به شکل قرص به عنوان دارویی برای درمان فشار خون بالا استفاده شد. بعد از مدتی، مشاهده شد که یکی از عوارض جانبی این دارو برای بیماران تحت درمان با آن، رشد بیش از حد موها است. تحقیقات بیشتر نشان داد که استفاده از محلول ماینوکسیدیل به طور مستقیم روی پوست سر نیز می تواند رشد مو را تحریک کند.

اما تحقیقات نشان داده است که یک بار مصرف یک عدد قرص 2.5 تا 5 میلی گرمی ماینوکسیدیل در روز، بسیار موثرتر از استفاده موضعی این دارو است. البته محلول موضعی ماینوکسیدیل در نسخه‌های عمومی و با نام تجاری Rogaine در دسترس است و برای زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک بسیار موثرتر از مردان است. این محلول دارای غلظت‌ها متفاوتی است اما طبق نظر FDA، بهتر است خانم‌ها از محلول ماینوکسیدیل با غلظت 2 درصد استفاده کنند. (توجه داشته باشید که FDA مصرف ماینوکسیدیل با غلظت بالاتر را برای خانم‌ها تایید نمی‌کند.)

البته طبق آزمایش‌های بالینی انجام شده، برای خانم‌هایی که مبتلا به آلوپسی آندروژنیک هستند، مصرف محلول ماینوکسیدیل 5 درصد، در مقایسه با ماینوکسیدیل 2 درصد، موثرتر است. همین موضوع باعث شده که بسیاری از متخصصان پوست استفاده از محلول ماینوکسیدیل با غلظت 5 درصد را برای برخی از خانم‌ها تجویز می‌کنند.

ماینوکسیدیل چیست؟ نحوه مصرف،اثرات و عوارض
ماینوکسیدیل چیست؟ نحوه مصرف،اثرات و عوارض
ماینوکسیدیل (Minoxidil)، یک ترکیب شیمیایی است که ابتدا به عنوان داروی مهارکننده فشار خون استفاده می‌شد. اما بعد از مشاهده اثر جانبی آن در افرادی که از این دارو استفاده می‌کردند، برای افزایش رشد مو مورد توجه قرار گرفت. امروزه، از ماینوکسیدیل برای بهبو

  • هیرویت

قرص هیرویت، بدون شک یکی از بهترین قرص ها برای درمان و قطع ریزش مو در زنان است. این قرص، در واقع یک مکمل دارویی غنی از ویتامین‌های گروه B، زینک، آهن و… می‌باشد که با افزایش انرژی بدن، تقویت سیستم ایمنی و موها، می‌تواند به قطع ریزش مو و بهبود کلی سلامت موهای خانم‌ها کمک کند.

طبق گفته متخصصان، اگر می‌خواهید از مصرف این قرص، بهترین نتیجه را دریافت کنید، روزی یک عدد کپسول هیرویت را همراه با صبحانه میل فرمایید.

توجه داشته باشید که این کپسول برای خانم‌های باردار، شیرده و سالمندان باید با احتیاط و زیر نظر پزشک، مصرف شود.

بهتری قرص برای قطع و درمان ریزش مو در زنان

  • اسپیرونولاکتون (آلداکتون)

اسپیرونولاکتون که با نام تجاری آلداکتون نیز شناخته می‌شود، در دسته‌ای از داروها به نام دیورتیک‌های نگهدارنده پتاسیم قرار دارد. اسپیرونولاکتون، معمولاً برای کاهش مایعات در بدن، بدون از دست دادن پتاسیم استفاده می‌شود. همچنین برای درمان کمبود پتاسیم، فشار خون بالا، تورم و یک اختلال هورمونی به نام هیپرآلدوسترونیسم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسپیرونولاکتون به دو صورت به عنوان یک آنتی آندروژن عمل می‌کند و باعث قطع ریزش مو می‌شود:

  1. تولید آندروژن در غدد فوق کلیوی و تخمدان‌ها را کند می‌کند. 
  2. تا حدی با جلوگیری از اتصال دی هیدروتستوسترون (DHT) به گیرنده آندروژنیک، عملکرد آندروژن‌ها را مسدود می‌کند.

بهترین قرص برای درمان و قطع ریزش مو در خانم ها

  • پاورفیت

بدون شک یکی از داروهای اصلی برای درمان ریزش مو در زنان، قرص پاورفیت است. این قرص نیز یک مکمل غذایی محسوب می‌شود و در آن مواد مفیدی همچون قارچ شی‌تاکه، ویتامین ب، ویتامین دی، زینک، آهن، سلنیوم و… وجود دارد. از این رو مصرف آن به واسطه پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و آمینو اسیدهایی که در آن وجود دارد، باعث تقویت موها و قطع ریزش آن‌ها می‌شود.

البته این قرص علاوه بر بهبود وضعیت موها، خواص دیگری برای بدن دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، کمک به کاهش وزن و… اشاره کرد.

بهترین قرص برای قطع و درمان ریزش مو در زنان

  • سایمتیدین

سایمتیدین متعلق به گروه داروهای مسدود کننده‌های هیستامین است که عمدتاً برای درمان زخم‌های گوارشی نظیر زخم معده استفاده می‌شوند. این دارو با انسداد هیستامین از تولید اسید اضافی توسط معده جلوگیری می‌کند و به بدن اجازه می‌دهد تا زخم را بهبود بخشد. علاوه بر این، داروی سایمتیدین دارای اثر ضد آندروژنی نسبتاً قدرتمندی است و در آزمایشات نشان داده شده است که دی هیدروتستوسترون را از اتصال به محل‌های گیرنده فولیکول، مسدود می‌کند.

سایمتیدین برای درمان و قطع رشد غیر طبیعی موهای زائد صورت (هیرسوتیسم) در زنان استفاده شده است و نتایج امیدوارکننده‌ای را در مطالعات مربوط به زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک نشان داده است. از آنجا که مصرف دوزهای بالایی از این دارو برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز است، مردان نباید برای درمان ریزش موی خود از سایمتیدین استفاده کنند زیرا ممکن است سطح هورمون‌های زنانه در آن‌ها افزایش پیدا کند.

بهترین قرص برای قطع و درمان ریزش مو در خانم ها

  • قرص آهن

فقر آهن، یکی از مشکلاتی است که خانم‌های بسیاری با آن درگیر هستند. آهن نقش مهمی در عملکرد بخش‌های مختلف بدن، از جمله فرآیند رشد و رویش موها، دارد. از این رو کمبود آهن در بدن زنان می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش مو در آن‌ها باشد. 

اگر شما هم از جمله خانم‌هایی هستید که کمبود آهن دارید، قرص آهن می‌تواند برای شما بهترین قرص برای قطع ریزش مو و بهبود کلی وضعیت موهایتان باشد.

  • فورس کپ وومنز ناتیریس

قرص فورس کپ وومنز ناتیریس، یکی دیگر از بهترین قرص های قطع ریزش مو در زنان است که نه تنها به قطع ریزش مو در خانم‌ها کمک می‌کند، بلکه از سفیدی مو نیز جلوگیری می‌نماید و باعث تقویت و رشد مجدد موهای آن‎ها می‌شود. 

برای ساخت این قرص از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی که هر یک برای موها از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند، استفاده‌شده است. وجود ترکیب گیاهی سائوپالمتو در این قرص نیز باعث‌شده که کپسول فورس کپ وومنز ناتیریس برای درمان ریزش مو هورمونی در زنان نیز مفید باشد.

بهترین قرص برای قطع ریزش مو در زنان

سخن پایانی

در عصر حاضر که داشتن موهای سالم و زیبا، از اهمیت بالایی برخوردار است، طیف گسترده‌ای از داروهای قطع و درمان ریزش مو برای خانم‌ها در بازار وجود دارد که بدون شک همه آن‌ها کاربردی نیستند و حتی برخی از آن‌ها دارای عوارض جانبی برای آن‌ها می‌باشند.

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین قرص های قطع و درمان ریزش مو در زنان را برای شما گردآوری کنیم. با این وجود توصیه می‌شود تنها با مشورت پزشک و طبق تجویز او از قرص های قطع ریزش مو مخصوص زنان استفاده کنید تا گرفتار عوارض جبران ناپذیر برخی از آن‌ها نشوید و بتوانید با توجه به نوع ریزش مو و شرایط موهایتان از بهترین قرص موجود کمک بگیرید.