SiteLogo

تعهد برند لورال در اولین نمایشگاه کربن خنثی چین

کیمیا سلطانی 24 اسفند 1402
0 250
تعهد برند لورال در اولین نمایشگاه کربن خنثی چین

ماه گذشته (این مطلب در تیر ماه نوشته شده‌است.)، اولین نمایشگاه کربن خنثی (carbon-neutrality expo) در چین برگزار شد. بر اساس گزارشی که توسط South China Morning Post منتشر شده‌است، برند لورال (L’Oréal) که یکی از فعالان کلیدی صنعت زیبایی است، در نمایشگاه کربن خنثی متعهد شده‌است که انتشار گازهای گلخانه ای که در طی فرآیندهای درگیر در تولید و توزیع صنعت لوازم آرایشی تولید می‌گردند را کاهش دهد.

البته لورال تنها برندی نبود که در این اکسپو چنین تعهدی را داد. بلکه همراه با او برندها و مجموعه‌های دیگری همچون Cainiao (فعال حوزه لجستیک و بخشی از برند علی بابا)، بلوماژ بیوتکنولوژی (Bloomage Biotechnology- تولید کننده هیالورونیک اسید) و… ، در خصوص چنین موضوعی متعهد شدند. حتی علی بابا و لورال اعلام کردند که در اوایل ماه جاری، همکاری خود را برای پیدا کردن راه حلی موثر و کارآمد، آغاز خواهند کرد.

در واقع چین یک هدف ملی در برابر کربن خنثی تعیین کرده است. از این رو دولت در حال اعمال فشار بر صنایع مختلف برای رسیدن به آن است. هدف از برگزاری نمایشگاه کربن خنثی نیز، تشویق بیشتر صنایع نسبت به این موضوع بوده است.

چین، دومین بازار بزرگ لوازم آرایشی جهان، با ارزش 80 میلیارد دلار، است. از این رو بدون شک کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای چین تأثیری جهانی خواهد داشت.

صاحب نظران معتقدند، تنها مسئله متقاعد کردن خریداران است. از این جهت که بدانند پولی که بابت خرید محصولات پرداخت می‌کنند، با توجه به اهمیت محیط زیست، ارزش پرداخت دارد.

به طور کلی، جانت نئو (Janet Neo)، مدیر ارشد پایداری برند لورال در بخش شمال آسیا و چین، در خصوص چنین حرکتی در نمایشگاه کربن خنثی به South China Morning Post گفته‌است:

“بازار تجارت الکترونیک چین دارای نفوذ بالا، حجم زیاد و بازار بزرگ است. این یک فرصت واقعی است. به این معنا که اگر بتوانیم رفتارهای درست را ترویج کنیم، آنگاه تغییر پایدار در صنعت آرایشی و بهداشتی می‌تواند در گوشه و کنار جهان شکل بگیرد.»