SiteLogo

ریزش شدید مو در بارداری تا کی ادامه دارد؟ | شروع و پایان ریزش مو در دوران بارداری

کیمیا سلطانی 07 آبان 1402
0 701
ریزش شدید مو در بارداری تا کی ادامه دارد؟ | شروع و پایان ریزش مو در دوران بارداری

ریزش مو در دوران بارداری به دلیل افزایش سطح برخی هورمون‌ها در بدن تا 125 تار مو در روز طبیعی است. اغلب خانم‌ها از ماه‌های اول بارداری تا پایان زایمان و برخی حتی تا مدتی پس از زایمان (نهایت 6 ماه پس از زایمان) با ریزش مو مواجه هستند. اما در صورتی که حجم موهایتان که می‌ریزند بیش از 125 تار مو در روز هستند، یعنی شما با ریزش مو شدید در دوران بارداری مواجه هستید و این امری غیر طبیعی است که عمدتا به واسطه کمبود ویتامین‌ها، مواد معدنی، مشکلات تیروئیدی و… اتفاق می‌افتد. به منظور آن، توصیه می‌شود به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا پزشک علت دقیق ریزش مو را در شما پیدا کند و با توجه به شرایط خاصی که دارید، به شما راهکاری موثر برای درمان ارائه دهد.

ریزش شدید مو در بارداری

منظور از ریزش مو شدید در دوران بارداری چیست؟

ریزش مو در دوران بارداری برای بسیاری از زنان اتفاق می‌افتد و این موضوع به عنوان “ریزش موی موقت در دوران بارداری” شناخته می‌شود. این ریزش مو ممکن است در دوران بارداری به اندازه 100 تا 125 تار مو در روز باشد که این از دیدگاه پزشکی به عنوان میزان نرمال ریزش مو در دوران بارداری محسوب می‌شود و آن را به عنوان یک پدیده معمول در این دوران می‌شناسند.

در صورتی که ریزش مو بیش از 125 تار مو در روز باشد، می‌توان گفت شما دچار ریزش مو شدید در دوران بارداری شده‌اید. ریزش موی شدید و غیر طبیعی در دوران بارداری نسبت به ریزش موی معمولی در این دوره نادر است. عواملی مانند کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، مشکلات تیروئیدی یا بعضی از شرایط پزشکی دیگر و… می‌توانند به ریزش مو غیر طبیعی در دوران بارداری منجر شوند.

شروع و پایان ریزش مو در دوران بارداری

در اکثر موارد، ریزش مو در ماه‌های اولیه بارداری شروع می‌شود. این ریزش مو ممکن است در ماه‌های دوم و سوم بارداری به اوج خود برسد و بعد از زایمان به تدریج بهبود یابد.

برای برخی خانم‌ها، بیشترین میزان ریزش مو معمولاً در ماه‌های چهارم تا پنجم بارداری آغاز می‌شود و تا ماه‌های ششم تا هشتم بارداری ادامه دارد. پس از زایمان، معمولاً تا چند ماه دیگر، موها به وضعیت عادی خود باز می‌گردند.

ریزش شدید مو در دوران بارداری تا کی ادامه دارد؟

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

بعد از زایمان، معمولاً تا چند ماه دیگر ریزش مو ادامه دارد و به مرور زمان بهبود می‌یابد. بنابراین، ممکن است تا 6 ماه پس از زایمان ریزش مو داشته باشید. این مدت زمان ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد چرا که به عوامل مختلفی مانند تغذیه، تغییرات هورمونی، وراثت و سلامت عمومی شما بستگی دارد.

سخن پایانی

اگر ریزش مو غیر عادی دارید یا بیش از 6 ماه بعد از زایمان است که همچنان با ریزش مو درگیر هستید و نگرانی خاصی در مورد ریزش مو خود دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا علت آن را بررسی کنند و راهکارهای مناسب را برای درمان آن به شما ارائه دهند.