SiteLogo

چطور با آرایش جوش های صورت را بپوشانیم؟ | مراحل آرایش برای پوشاندن جوش ها

کیمیا سلطانی 13 اسفند 1402
0 318
چطور با آرایش جوش های صورت را بپوشانیم؟

اگر می خواهید به طور موقتی جوش های صورتتان را با استفاده از آرایش بپوشانید، ابتدا لازم است با استفاده از شوینده مناسب، پوست خود را شستشو دهید و بلافاصله پس از تمیز کردن پوستتان، از محصولات مرطوب کننده استفاده نمایید. سپس برای اینکه به خوبی جوش های صورتتان را کاور کنید، به ترتیب از پرایمر، کرم پودر، کانسیلر و پودر فیکس مات، استفاده کنید.

"</p

آماده سازی پوست

پوست آماده‌شده، پایه‌ای اساسی برای یک آرایش خوب است. از آنجایی که آماده سازی و پاکسازی پوست می‌تواند تأثیر زیادی در نتیجه نهایی آرایش شما داشته باشد، در این بخش، به نکات مهمی پیرامون تمیزی و آمادگی پوست قبل از آرایش خواهیم پرداخت:

  • پاکسازی پوست:

شستشوی صحیح پوست برای داشتن آرایشی بی‌نظیر، شامل مراحل زیر می‌شود:

  1. شستشو پوست با آب گرم: ابتدا پوست خود را با آب گرم یا نسبتا ولرم، بشویید. آب گرم به باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند و در نتیجه به پاکسازی آلودگی‌ها و مواد زائد از سطح پوست کمک بسیاری می‌کند.
  2. استفاده از شوینده مناسب: از فوم شستشو یا ژل‌ شستشو مناسب با نوع پوستتان که دارای ترکیبات ملایم است، استفاده کنید. توصیه می‌شود از شوینده‌های بدون عطر و با pH مناسب برای پوست استفاده نمایید.
  3. ماساژ آرام پوست: در حین شستشو، پوست خود را با حرکات دایره‌ای آرام و بالا به پایین ماساژ دهید. این کار به ترکیبات شونده فرصت می‌دهد تا جذب پوست شوند.
  • مرطوب کردن پوست:

پوست خشک یا بدون رطوبت می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی در آرایش شود. برای مرطوب کردن پوست قبل از آرایش، لازم است کارهای زیر را انجام دهید:

  1. استفاده از مرطوب‌کننده: بلافاصله پس از شستشو، مرطوب‌کننده‌ای با ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده را بر روی پوست بزنید. انتخاب مرطوب‌کننده بر اساس نوع پوستتان اهمیت دارد.
  2. استفاده از کرم‌ دور چشم: اگر قصد دارید آرایش چشم انجام دهید، از کرم‌های دور چشم مرطوب‌کننده استفاده‌کنید تا پوست حساس اطراف چشمانتان نرم‌تر شود و برای آرایش آماده‌گردند.

با انجام این مراحل، پوست شما برای مراحل بعدی آرایشتان، آماده‌خواهد شد و نتیجه نهایی آرایش شما بهتر خواهد شد، همچنین دوام بیشتری خواهد داشت.

پوشاندن جوش با آرایش

پوشاندن جوش ها با آرایش

پس از آماده‌سازی پوست، حالا به مرحله پوشاندن‌جوش‌ها و دستیابی به پوستی صاف و بدون عیب می‌رسیم. در این بخش، به تکنیک‌ها و محصولاتی که برای پوشاندن‌جوش‌ها و ایجاد زیبایی در آرایش مهم هستند، اشاره خواهیم کرد:

  • پرایمر بزنید:

پرایمر، محصولی فوق العاده برای پوشاندن‌منافذ پوست و ایجاد پوستی صاف است. از این رو برای پوشاندن جوش ها با استفاده از آرایش، لازم است که حتما از پرایمر استفاده کنید.

برای اعمال پرایمر بر روی پوست، مقدار مناسبی از آن را با استفاده از انگشتانتان به صورت ضربه ای بر روی تمام سطح پوستتان پخش کنید.

توجه داشته باشید که پس از استفاده از پرایمر، برای اعمال هر محصول آرایشی بر روی پوست، لازم است حداقل 5 دقیقه صبر کنید.

  • استفاده از کرم پودر:

برای استفاده از کرم پودر، در ابتدا لازم است، کرم پودری با فرمولاسیون مناسب برای نوع پوستتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر پوستتان چرب است، کرم پودری فاقد هر گونه روغن، با فرمولاسیونی غیرکامدوژنیک را انتخاب کنید.

برای اعمال کرم پودر مد نظرتان، می‌توانید با استفاده از انگشتان یا اسفنج آرایش، کمی کرم پودر را روی جوش‌ها و مناطقی با عیوب پوستی بزنید. توصیه می‌شود که به آرامی و با حرفه‌ای‌ترین حرکات ممکن این کار را انجام دهید. ترجیحا هم، با حرکات ضربه‌ای این کار را انجام دهید.

استفاده از کانسیلر برای پوشاندن جوش

  • به کارگیری تکنیک‌های مخصوص:
  1. استفاده از کانسیلر: اگر جوش‌هایتان شدید هستند، از کانسیلر به عنوان یک محصول مخصوص برای پوشاندن‌عیوب استفاده‌کنید. کانسیلر با رنگ مشابه پوستتان، جوش‌ها را مخفی می‌کند.
  2. به کارگیری پودر مات کننده: بعد از استفاده از کرم پودر و کانسیلر، با استفاده از پودر مات، آرایشتان را بر روی پوست صورت تثبیت کنید تا آرایشتان برای مدت طولانی‌تری دوام داشته باشد و جوش‌ها کاملا پنهان بمانند.

با اعمال این تکنیک‌ها و استفاده از محصولات مناسب، می‌توانید جوش‌ها را به طور مؤقت بپوشانید و پوست صافی داشته باشید.

سخن پایانی

اگر تکنیک دیگری را پوشاندن‌جوش با آرایش می‌دانید یا امتحان کردید، حتما آن را با ما و سایر همراهانمان از طریق بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است فروشگاه اینترنتی سوراو، مرکز تخصصی لوازم آرایشی اورجینال، بستری را برای شما فراهم کرده‌است که شما می‌توانید با استفاده از تخفیفات ویژه محصولات آرایشی تولیدشده توسط برندهای معتبر را خریداری کنید. برای مشاهده و خرید انواع لوازم آرایشی موجود در فروشگاه اینترنتی سوراو، کافی است به صفحه خرید لوازم آرایشی، مراجعه نمایید.