SiteLogo

بهترین زمان استفاده از لایه بردار ها در فصل پاییز

مائده فتاحی 01 آبان 1402
0 970
بهترین زمان استفاده از لایه بردار ها در فصل پاییز

با شروع فصل پاییز به علت تابش مایل نور خورشید و شدت کم آن، بهترین زمان برای استفاده از لایه بردار و پیلینگ ها می باشد.

لایه بردار ها همان طور که از اسم شان پیدا است یک لایه از سطح پوست را برمیدارن. در واقع باعث حذف سلول های مرده پوست می شوند. بعد از لایه برداری، پوست در ابتدا نازک می شود. بنابراین نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید، چون ممکن است باعث ایجاد لک، قرمزی، التهاب، حساسیت و آفتاب سوختگی شود.

نحوه انتخاب لایه بردار و استفاده از آن اهمیت بسیار بالایی دارد.زیرا اگر به درستی محصول را انتخاب نکنید، باعث ایجاد آسیب های جدی برای پوست شما می شود.

در ادامه به خطرات احتمالی درباره استفاده نادرست از لایه بردارها می پپردازیم.

  • ممکن است لایه برداری که انتخاب می کنید برای پوست شما بسیار قوی باشد و باعث آسیب به سد دفاعی پوستتان شود که این آسیب باعث ایجاد کدری، قرمزی،خارش، التهاب، حساسیت، جوش، پیری زودرس و … می شود.
  • همچنین با لایه برداری نادرست، پوست در معرض ایجاد لک قرار میگیرد.
  • لایه برداری نادرست به خشکی و پوسته پوسته شدن نیز منجر می شود.

پیشنهاد می کنیم قبل از وارد کردن لایه بردار ها حتما از یک پزشک یا کارشناس پوست مشورت بگیرید تا بتوانید عوارض لایه بردارها را به حداقل برسانید و یک نتیجه عالی بگیرید.

 

اگر اولین بار است که می خواهید لایه بردارها را وارد روتین تان کنید باید از درصد های پایین شروع کنید و از ابتدا دنبال درصدهای بالا نروید. همچین باید کم کم وارد روتین تان کنید. یعنی از هفته ای یکبار شروع کنید و بعد از عادت کردن پوست، دفعات استفاده را بیشتر کنید.

 

لایه برداری برای چه نوع پوستی مناسبه؟

  • پوست های چرب، مختلط و نرمال میتوانند از لایه بردار ها در روتین شان استفاده کنند. پوست های چرب و مختلط حتما دقت کنید که اگر جوش فعال دارید به هیچ عنوان از لایه بردار استفاده نکنید، چون باعث تحریک، قرمزی، التهاب و بیشتر شدن جوش ها می شود. این افراد ابتدا باید جوش های فعال را درمان کنند. پس لایه بردارها برای پوست جوش دار مناسب نیستند.
  • پوست های خشک و حساس نباید از هر لایه برداری استفاده کنند. پیشنهاد ما استفاد از لایه بردارهای ملایم است.
  • اگر پوستتان دارای رزاسه و اگزما است نباید از لایه بردار استفاده کنید.

 

ویژگی لایه بردار ها

  • پاکسازی عمقی و حذف سلول های مرده
  • رفع کدری، روشن و شفاف کننده
  • رفع لک، جای جوش و منافذ باز
  • رفع چین و چروک ریز و عمیق
  • صاف و یکدست کننده
  • ضد چروک و جوانساز

 

نحوه استفاده از لایه بردارها

بستگی به محصول انتخابی دارد ولی بهترین زمان استفاده شب ها است. ابتدا اگر آرایش دارید پوستتان را با میسلارواتر پاک کنید، سپس از ژل شستشو برای پاکسازی پوستتان استفاده کنید. زیرا باید پوستتان کاملا تمیز و عاری از هر محصول دیگری باشد. سپس از سرم یا کرم لایه بردار خود استفاده کنید. بعضی از این محصولات آبکشی دارند و بعضی دیگر نیاز به آبکشی ندارد. قبل از استفاده حتما دستورالعمل را چک کنید.

 

بعد استفاده از لایه بردارها چه کنم؟

  1. بعد استفاده از لایه بردار و پیلینگ ها حتما از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاه کنید.
  2. کرم های ترمیم کننده خیلی به تسکین و بازسازی پوست شما کمک می کنند.
  3. استفاده از ضد آفتاب در طول روز فراموش نشود. حتما از ضد آفتاب با SPF 30 به بالا استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنید. سعی کنید به صورت مستقیم و زمان طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

تست حساسیت:

حتما قبل از استفاده از هرگونه لایه بردار تست پوستی انجام دهید و اگر پوستتان دچار التهاب، خارش، خشکی یا حساسیت نشد محصول را مصرف کنید.

5 تا از بهترین لایه بردارهای مناسب فصل پاییز