SiteLogo

6 ضرر مهم جوش شیرین برای دندان و دهان | جوش شیرین چه مضراتی برای دندان دارد؟

0 1129
6 ضرر مهم جوش شیرین برای دندان و دهان | جوش شیرین چه مضراتی برای دندان دارد؟

 از قدیم تا به امروز، جوش شیرین یکی از متداول‌ترین محصولات پیشنهادی برای سفید کردن دندان بوده است. اما با شناخت مضرات جوش شیرین برای دندان توسط دانشمندان و دندان پزشکان، استفاده از آن برای دندان، چندان مورد تایید نیست.  چرا که استفاده از جوش شیرین، سفیدی موقت دندان‌ها را به همراه دارد و باعث آسیب دیدگی مینای دندان، عمیق شدن حفره‌های دندانی، التهاب لثه، آسیب دیدن بافت دهان، تغییر میزان اسیدیته محیط دهان و… می‌شود.

مضرات جوش شیرین برای دندان

مضرات جوش شیرین برای دندان

جوش شیرین با خراشیدن و تخریب یا به عبارتی آسیب زدن به مینای دندان، باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود. در نتیجه استفاده از جوش شیرین برای سفیدی دندان، مضرات بسیاری دارد. در این بخش به طور مفصل مضرات و معایب این ماده برای دندان را شرح خواهیم داد:

  • آسیب دیدگی مینای دندان:

 جوش شیرین، مینای دندان را تخریب می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی دائمی نظیر افزایش حساسیت دندان‌ها نسبت به سرما و گرما، بالا رفتن احتمال پوسیدگی دندان‌ها و… می‌شود. 

  • عمیق شدن حفره‌های دندانی:

خورندگی، یکی از ویژگی‌های اصلی جوش شیرین است و همین خاصیت است که باعث آسیب دیدن و تخریب مینای دندان و در نتیجه تشدید پوسیدگی دندان و عمیق شدن حفره‌های دندان می‌شود.

  • ایجاد التهاب برای لثه:

یکی از مضرات اصلی جوش شیرین، مربوط به لثه‌ها است. التهاب، تورم و خونریزی، از جمله اصلی‌ترین عوارضی است که جوش شیرین می‌تواند برای لثه ایجاد کند.

  • آسیب دیدن دهان:

به طور کلی، جوش شیرین ماده‌ای است که می‌تواند به بافت نازک و حساس دهان، آسیب برساند. از این رو استفاده از جوش شیرین به ویژه برای خانم‌ها ممکن است حساسیت‌های دهانی ایجاد کند یا باعث سوزش، زخم، خارش و… در دهان شود.

مضرات جوش شیرین برای دندان و دهان

  • تغییر میزان اسیدیته محیط دهان:

جوش شیرین، خاصیت قلیایی دارد و به همین دلیل میزان اسیدیته دهان را تغییر می‌دهد. این تغییر در کنار مزایایی که دارد، باعث بروز برخی مشکلات نظیر التهاب دهان و لثه، می‌شود.

  • تاثیر موقت:

اگر تا به حال به این نکته توجه نکرده‌اید، لازم است توجه داشته باشید که سفیدی که جوش شیرین برای دندان‌ها ایجاد می‌کند، موقت است و این یعنی اگر می‌خواهید با استفاده از جوش شیرین، دندان‌های سفیدی داشته باشید، لازم است حداقل یک بار در هفته از آن استفاده کنید. این هم یعنی وارد کردن آسیب بیشتر به دندان‌هایتان و بالا بردن احتمال پوسیدگی آن‌ها.

سخن پایانی

استفاده از راه های طبیعی و محصولات ارگانیک برای سفیدتر کردن یا رسیدگی به دندان‌ها، انتخاب مناسبی هستند به شرط اینکه باعث آسیب به دهان و دندان نشوند. در نتیجه، استفاده از جوش شیرین با توجه به خاصیت سفیدکنندگی که در کنار مضراتش دارد، چندان انتخاب مناسبی نیست. 

از این رو ما به شما پیشنهاد می‌دهیم از راه‌های دیگری برای سفید کردن دندان‌های خود استفاده کنید. به طور مثال، پیشنهاد سوراو، به شما این است که از دهانشویه‌هایی که خاصیت سفید کنندگی دارند، استفاده نمایید. می‌توانید به صفحه خرید دهان شویه در فروشگاه اینترنتی سوراو، مراجعه کنید و پس از مطالعه توضیحات هر یک، با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای دندان‌هایتان، بهترین دهانشویه را برای خود انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

مقالات مرتبط

سوالات متداول

1. چه موادی در دهان‌شویه‌ها برای رفع بوی بد دهان وجود دارد؟
2. آیا دهان‌شویه می‌تواند به تمیزی دندان‌ها کمک کند؟
3. چه مدت باید دهان‌شویه را در دهان نگه داریم؟
4. آیا می‌توان دهان‌شویه را جایگزین مسواک‌زدن کرد؟
5. آیا باید قبل از مسواک‌زدن از دهان‌شویه استفاده کرد یا بعد از آن؟