SiteLogo

میسلار واتر چیست و طرز صحیح استفاده

کیمیا سلطانی 13 اسفند 1402
0 2875
میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر یک انقلاب در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی به حساب می‌آید. این شوینده به‏‏‌ دلیل مزایای زیاد به یکی از اجزای اصلی روتین روزانه بسیاری از افراد در سراسر جهان تبدیل‌ ‎شده‌‎است. اغلب، این پاک‎‌‎کننده را بهترین و کم‎‌ ضررین گزینه برای پاک‎‌کردن آرایش پوست می‏‌دانند. به‌ نظر شما علت معروفیت میسلار واتر چیست؟ آیا شما جزو کسانی هستید که به‎‌طور کامل با این پاک‌‏کننده آشنا هستند؟ یا هنوز برای استفاده از آن تردید دارید؟ برای آن که به جواب این پرسش‌‎ها برسید تا پایان مطلب از مجله زیبایی سوراو همراه ما باشید. ما به شما هر آنچه که لازم است در مورد این پاک کننده آرایشی بدانید را خواهیم گفت.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر (Micellar Water) یا آب پاک ‌کننده آرایش یک محصول مراقبت از پوست چند منظوره و مورد علاقه متخصصان پوست و زیبایی است که از ذرات چربی غوطه ور در آب به نام  میسل Micelle تشکیل‎ می‎‌شود. این ذرات گروهی از مواد فعال سطحی متراکم هستند که در یک کلویید مایع پراکنده‌اند و باعث پاک‎سازی پوست از آلودگی‌ها می‌‏شوند. به‌‏همین دلیل علی‌رغم ظاهر شفاف خود، با آب معمولی تفاوت دارد.

میسل، از تجمع گروهی از مولکول سورفاکتانت‏ تشکیل‏ می‏‌شود که یک سر آبگریز و یک سر آبدوست دارد. مولکول‏‌های سورفاکتانت به شکل یک گوی کروی دور هم تجمع یافته‌‎اند. سورفاکتانت‌‌ها موادی هستند که باعث کاهش کشش سطحی آب و در نتیجه حل‌‎شدن چربی در آن می‌‎شوند. در مرکز هر گوی کروی، سر آبگریز (چربی‌ ‎دوست) و در سطح کره، سر آبدوست (چربی ‎‌گریز) سورفاکتانت قرار دارد. به این طریق کره می‌‏تواند در آب غوطه‏‌ور شود و خود را به چربی‏‌های پوست برساند.

اما بعد از رسیدن محلول به پوست، وظیفه میسلار واتر چیست؟ هنگام تماس میسل با چربی پوست، مولکول‌‎ها از طریق سر آبگریز که همان سر چربی‌ ‎دوست است، چربی‏‌ها را به‌ ‎دام می‌‏اندازند و در آب حل می‏‌کنند.  به‌ ‎این طریق با کمک انواع مختلف micellar water، آلودگی، چربی و حتی مواد آرایشی  ضد آب به‌ سرعت از سطح پوست و منافذ آن خارج می‎‌شود. بعد از این مرحله پوست شما برای مرحله بعدی روتین خود آماده خواهد شد.

فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

هر چند این دو محصول از لحاظ عملکرد با یکدیگر متفاوت است اما بسیاری از افراد ممکن است آن‏ را با یکدیگر اشتباه بگیرند. همین‌طور ممکن است از آن‌‏ها به‏‌جای یکدیگر استفاده کنند. آب میسلار در واقع نقش شوینده اصلی را دارد و در اولین مرحله پاکسازی پوست از آن استفاده می‏‌شود. هنگامی که پوست به ‎‌طور کامل از آرایش و چربی پاک شد و دیگر اثری از آن به چشم نخورد، نوبت به تونر می‌‏رسد. سوال مهم این است که دلیل استفاده از تونر بعد از میسلار واتر چیست؟

تونر، pH پوست را که ممکن است در مرحله اول پاکسازی بهم خورده باشد، متعادل می‏‎‌کند. همین‎طور باقی مانده چربی موجود در منافذ را که از مرحله قبل برجای مانده، خارج می‏‌نماید. به‌‏ همین دلیل تونر نقش زیادی در کاهش جوش‏‌های سرسیاه و بسته‌‎شدن منافذ پوست ایفا می‌‏کند. بر خلاف آب میسلار، تونر روغنی نیست و در آن از ترکیبات مفید برای پوست استفاده می‎‌شود. بنابراین نیازی به آبکشی ندارد و بهتر است اجازه دهید تا جذب پوست شود. بعد از این مرحله، می‌‏توانید روتین مراقبتی خود را انجام دهید. فراموش نکنید که عدم استفاده از تونر تا حد زیادی باعث کاهش جذب سرم‏‌ها و کرم‌‏های پوستی است.

مزایای استفاده از میسلار واتر

مزایای پاک‌‏کننده micellar water:

دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از افراد آب پاک‎‌کننده آرایش را به سایر شوینده‏‌ها ترجیح می‌‏دهند. اما ازجمله دلایل برتری میسلار واتر چیست؟

1- این پاک‌‏کننده، ملایم و در عین‌ ‎حال بسیار موثر است. میسل‏‌ها، مانند آهنربا چربی‌‎ها را حذف می‏‌کنند و در عین ‎‌‏حال، باعث آسیب به پوست نمی‌‏شوند.

2- در فرمولاسیون محصول از مواد مفید برای پوست استفاده می‌‏شود. در انواع مختلف این شوینده، مواد مغذی و ترکیبات هیدراته‌‏کننده مانند گلیسیرین وجود دارد که علاوه‌ ‏بر پاکسازی، از بافت پوست نیز محافظت می‏‌کند.

3- احتمال ایجاد تحریک و التهاب با استفاده از آن کاهش می‏‌یابد و میسلار واتر را برای پوست‏‌های حساس مناسب می‌‏کند. علت این مزیت میسلار واتر چیست؟ به دلیل عدم وجود مواد حساسیت‌‎زا مانند صابون در ترکیبات آن و حضور گلیسیرین و نرم‌‏کننده این مزیت وجود دارد. بنابراین از تحریک پوست و بروز التهاب و سوزش تا حد زیادی جلوگیری می‏‌شود و پوست بعد از شستشو، نرم و آرام خواهد بود.

4- بهترین انتخاب برای پوست‏‌های خشک، آب میسلار است. علاوه‌‏ بر آن‏که این مدل شوینده برای همه انواع پوست قابل استفاده است اما پوست‌‏های خشک نفع بیشتری از آن می‏‌برند.

5- از این آب شفاف می‌توانید در هر مکان استفاده کنید. فرقی نمی‌کند در مسافرت یا محیط کار هستید. این شوینده قابل حمل را در کیف خود قرار دهید و بدون نیاز به آب و تنها با یک پد کوچک، همه آرایش خود را تمیز کنید.

روش مصرف میسلار واتر چیست؟

نحوه استفاده از میسلار واتر

دسته‌ای از افراد معتقد هستند که می‏‌توان میسیلار واتر را بدون استفاده از پد پنبه‌ای روی پوست زد. ولی این روش به‎‌ هیچ‌‎ عنوان اصولی و صحیح نیست. چون میسل‏‌ها زمانی درست عمل می‌کنند که سر آب دوست آن‌ها به یک پایه سلولزی که همان پد پنبه‌ای است بچسبد. از طرفی سر چربی دوست به سمت پوست که دارای چربی و آلودگی است برود. اما روش صحیح استفاده از میسلار واتر چیست؟

یک طرف پد پنبه را به مقدار لازم به محلول آغشته کنید و آن را به تمامی بخش‌‏های صورت‏‌تان بکشید. این کار را آن‏قدر ادامه دهید که هیچ اثری از چربی و آرایش روی پد نماند. برای پاک کردن آرایش از اطراف چشم و لب‌ها، از وجود مقدار کافی محلول روی پد مطمئن باشید چرا که آرایش چشم غلیظ‌‎تر از سایر بخش‌‏های پوست است. سپس پد را روی پلک نگه دارید و کمی فشار دهید تا چربی‎‌ها جذب پد شود.

آیا بعد از استفاده از میسلار واتر شستشو لازم است؟

این موضوع یکی از مسائلی است که تقریبا مخالفان و موافقان آن برابر هستند و افراد را برای تصمیم‎‌گیری دچار سردرگمی می‏‌کند.  مسئله زمانی مهم‌‏تر می‏‌شود که بسیاری از برندها محصول خود را بدون نیاز به آبکشی معرفی می‏‌کنند. اما بهترین کار بعد از شستشو با میسلار واتر چیست؟ ما جواب آن را به صورت دقیق و علمی به شما اراِئه می‌دهیم تا به نحو درست از آن استفاده کنید. گاهی از micellar water در شرایطی استفاده می‏‌کنید که امکان شستشو وجود ندارد. مثلاً در سفر یا شرایط خاص قرار داشتید، عدم شستشو با آب اشکالی ندارد و لازم به آب ‌کشی پوست نیست. چون سورفاکتانت‌ها که اجزای محلول هستند در کوتاه مدت با پوست واکنشی نشان نمی‌دهند.

ولی در غیر این صورت حتما پوست‌تان را بعد از استفاده از آب پاک‌‏کننده آرایشی بشویید. چرا که ذرات میسیل که خود از جنس چربی هستند، امکان دارد مواد آرایشی و آلودگی را در حد کمی با خود حمل کنند و روی پوست شما باقی بگذارند. به‌‎ این ترتیب امکان جذب بیشتر آلودگی را دارد. همین‏طور اگر پوست حساسی دارید، بهتر است حتما پوست را آبکشی کنید.

علت تیرگی احتمالی پوست بعد مصرف از میسلار واتر چیست؟

گاهی اوقات مقدار زیادی از محلول روی پد زده می‎‌شود که روی پوست شما می‌ماند و به مرور آلودگی جذب می‌کند. این کار حس تیرگی ناشی از آلودگی را به پوست می‌دهد و دلیلی که بعضی از افراد فکر می‌کنند میسیلار صورت را تیره می‌کند، این عامل است. بعد از پاک کردن صورت لازم است که از کرم مرطوب ‌کننده یا آبرسان برای نگه داشتن رطوبت پوست استفاده کنید.

نکات مهم استفاده از میسلار واتر

نکات مهم درباره استفاده از میسلار واتر

استفاده صحیح از میسلار واتر، می‌تواند به بهبود عملکرد این محصول کمک کند و باعث شود، پوست شما درخشان‌تر و تمیزتر باقی بماند. در این بخش، به چند نکته مهم در مورد استفاده از میسلار واتر، خواهیم پرداخت:

  • هنگام استفاده از میسلار واتر، از حرکت‌های ملایم و نرم استفاده کنید. اصطلاحاً نباید پوست را کشیده یا کشش دهید؛ به جای آن، با لطافت محصول را به آرایش و آلودگی‌ها اعمال کنید تا آن‌ها به طور مؤثر جذب پنبه شوند و پوست شما تمیز گردد.
  • اگر آرایش شما سنگین یا ضد آب است، ممکن است لازم باشد که پنبه یا پد را تغییر دهید تا پوست به خوبی تمیز شود. این کمک می‌کند تا ذرات آرایشی که جذب شده‌اند، به سرعت به پنبه انتقال پیدا کنند و محصول به طور کامل به پوست نفوذ کند.
  • اگر چه یکی از مزایای میسلار واتر این است که نیازی به آبکشی ندارد، اما بهتر است پس از استفاده از میسلار واتر، یک لایه نازک از آلودگی‌ها ممکن است روی پوست باقی بماند. برای اطمینان از تمیزی کامل، می‌توانید پس از استفاده با آب گرم و یک محصول شستشوی ملایم، صورت خود را تمیز کنید.

نکات فوق برای استفاده بهینه از میسلار واتر و حفظ تمیزی و سلامت پوست شما بسیار مهم هستند. با رعایت این نکات، می‌توانید از مزایای این حذف کننده آرایش ملایم به نحو بهتری بهره‌برده و پوستی تازه و پاک داشته باشید.

سخن پایانی

به‎‌طور کلی میسلار واتر یکی از جدیدترین محصولات برای پاکسازی صورت و جایگزین مناسب برای شوینده‌‏های صابونی قدیمی است. این پاک‏‌کننده برای انواع پوست از جمله پوست‎‌های حساس و خشک مناسب است. میسل‎‌های درون آن چربی و آلودگی‏‌ها را با قدرت زیادی از پوست بیرون می‏‌کشد. برندهای مختلف انواع micellar water را با توجه به نوع پوست و نیاز آن تولید می‏‌کنند. از جمله مزایای محصول، وجود ترکیبات موثر بر سلامت پوست است و بهتر است بعد از آن، از یک تونر مناسب استفاده کنید.

حالا که می‏‌دانید میسلار واتر چیست و چه کاربردی برای پوست دارد، می‌‏توانید محصول مناسب پوست خود را از فروشگاه سوراو تهیه کنید. این مجموعه به عنوان وارد کننده مستقیم و بدون واسطه برندهای اصل، بهترین انواع میسلار واتر روز دنیا را با تضمین اورجینال‌‎بودن به شما ارائه می‌‏دهد. برای مشاهده انواع میسلار واترهای موجود در فروشگاه اینترنتی سوراو، کافی است به صفحه پاک کننده‌‌های آرایشی مراجعه نمایید. قبل از خرید می‏‌توانید از مشاوره متخصصان ما برای انتخاب مناسب‏‌ترین گزینه برای پوست خود، کمک بگیرید.

این مقاله توسط تیم سوراو به صورت اختصاصی تهیه شده است لذا کپی یا استفاده از آن با ذکر منبع بلامنع است.