SiteLogo

ماسک مو چیست؟ + معرفی ماسک مو بدون سولفات

کیمیا سلطانی 06 آبان 1402
0 798
ماسک مو چیست؟ + معرفی ماسک مو بدون سولفات

ماسک مو، یکی از محصولات مو است که موهایی زیبا، خوش حالت و سالم، برای شما به ارمغان می‌آورد. برای همین برندهای تخصصی پوست و مو محصولات مختلفی برای تقویت و تغذیه بهتر موها تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید کار ماسک مو واقعا چیست؟ و استفاده از آن چه مزایایی برای موها دارد تا پایان این مطلب از مجله سوراو همراه ما باشید. این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا در مورد مفهوم ماسک مو، نحوه استفاده، انواع مختلف آن و… اطلاعات کاملی را کسب کنید.

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟

 

مشابه ماسک صورت که پوست را تغذیه و شاداب می‌کند، ماسک مو نیز با همین هدف طراحی شده است. در واقع ماسک مو عرضه شده تا مواد مغذی و درمانی مشخصی را در اختیار موها قرار بدهد و آن را نرم، لطیف و خوش‌حالت کند. اما هدف دقیق ماسک مو چیست؟ یک ماسک مو برحسب مواد تشکیل دهنده و وظیفه‌ای که برای انجام آن طراحی شده، ریشه و ساقه‌ی موها را تغذیه و قوی می‌کند. اکثر افراد ماسک موها را به دلیل قدرتشان در بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده یا آبرسانی موهای خشک دوست دارند. همین‌طور با استفاده از یک ماسک موی خوب می‌توان از آسیب بیشتر آن‌ها جلوگیری کرد و سلامت و درخشندگی سابق را به مو برگرداند.

البته هدف ماسک فقط موهای آسیب‌دیده نیست. بلکه همه‌ی افرادی که می‌خواهند موهای سالم داشته باشند یا سلامت موهایشان را حفظ کنند، با کمک ماسک موها به این هدف می‌رسند. یک ماسک مو غذا و احتیاجات مو را فراهم می‌کند تا به قوی و خوش حالت شدن موها کمک و از خشکی و بدحالتی و دوشاخه شدن انتهای موها هم جلوگیری کند. اما تاثیر ماسک مو بر موها دقیقا چیست؟ این محصولات را می‌توان نسخه‌ی اغراق شده و موثرتر نرم کننده‌ها دانست. یک نرم کننده‌ی عمیق با قدرت نفوذ بالا در مو که تاثیر بیشتری در بهبود ساختمان و ظاهر موها داشته و غنی از مواد مغذی مفید برای موها است!

مزایای استفاده از ماسک مو

تقویت و افزایش ضخامت موها: ماسک‌های مختلف حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌های مختلف هستند که به تقویت ساقه‌های مو و افزایش ضخامت آن ها کمک می‌کنند. این مزیت به خصوص برای افرادی که موهای نازک یا ضعیف دارند بسیار ارزشمند است.
تغذیه عمیق موها: مواد مغذی موجود در ماسک مو به طور عمیق به موها نفوذ می‌کنند و موجب تقویت آن ها از داخل می شوند. این باعث جلوگیری از خشکی، شکنندگی و آسیب به موها می‌شود.
افزایش لطافت و نرمی: ماسک مو باعث افزایش لطافت و نرمی موها می‌شود. این امر باعث ایجاد حس طبیعی‌تر و جذابیت بیشتر در موها نیز می‌گردد.
حفظ رطوبت موها: ماسک‌های مرطوب‌کننده با ایجاد لایه‌ای محافظتی بر روی موها، از تبخیر رطوبت جلوگیری می‌کنند. این باعث حفظ مواد رطوبتی در داخل موها می‌شود.
ترمیم موهای آسیب دیده: موهای آسیب دیده به علت استفاده از محصولات شیمیایی یا حرارت اضافی نیاز به ترمیم دارند. ماسک موها به دلیل برخورداری از مواد ترمیم‌کننده، می‌توانند به بهبود و بازسازی موهای آسیب دیده کمک کنند.
افزایش براقیت و جذابیت: با تغذیه و مراقبت مناسب، موها به طرز چشمگیری براق‌تر و جذاب‌تر خواهند شد. ماسک مو به عنوان یک بخش از روتین مراقبتی می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

کار ماسک مو چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

کار ماسک مو چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

همه‌ی ما می‌دانیم که رسیدگی مداوم به موها دقیقا مشابه رسیدگی به پوست، معجزه‌می‌کند و رازداشتن موهای زیبا و جذاب است. چون در طول فعالیت‌های روزمره، موها در معرض عوامل زیادی هستند که باعث ایجاد آسیب در مو می‌شوند. موها تقریبا همیشه در معرض خطر خشکی هستند، به ویژه وقتی در هوای آزاد یا در معرض جریان باد قرار بگیرند یا گرمای نور خورشید، سشوار، اتو مو و موارد مشابه باعث تبخیر آب از سطح آن‌ها شود.

اگر مستعد خشکی مو باشید، حتما تا به حال متوجه شده‌اید که حتی نرم کننده‌ها هم نمی‌توانند به طور صد درصدی از خشکی و کم آب شدن مو جلوگیری کنند. پس مشخص می‌شود که لزوم قرار دادن این محصول در روتین مو چیست.

روتین مو چیست؟ محصولات روتین مو و ترتیب استفاده صحیح
روتین مو چیست؟ محصولات روتین مو و ترتیب استفاده صحیح
موی سر مانند پوست، نیاز به داشتن یک روتین مناسب و صحیح دارد. داشتن روتین مو کمک می‌کند تا در عین داشتن موهایی تمیز و شاداب، با تغذیه و مراقبت صحیح از آن‌ها، نیازها و مشکلات موهایمان را برطرف کنیم. بدون شک داشتن موهای سالم و باطراوت به شما حس زیبایی و

از طرف دیگر، برخی از رفتارهای ما در قبال موهایمان باعث صدمه‌زدن به مو می‌شوند. حتی کمبود عناصر غذایی مثل ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی که در رژیم غذایی دریافت می‌کنیم، می‌توانند اثر سوء روی موهایمان بگذارند. پس باید به طریقی تمام آسیب‌هایی که این عوامل یا عوامل مشابه دیگر به مو وارد می‌کنند، جبران شود. یک ماسک مو تمام آنچه را که برای کاهش و برطرف‌کردن آسیب‌های ناخواسته به مو در زندگی روزمره نیاز دارید، فراهم می‌کند. با کمک ماسک موها می‌توان موها را ترمیم کرده و از آن‌ها در برابر صدمات محیط، خواه بادهای زمستانه باشد یا تابش شدید نور و گرمای تابستان، محافظت می‌کند.

به طور کلی ماسک موها کمک می‌کنند موهای براق‌تر، نرم‌تر، سالم‌تر و محکم‌تر داشته و از شکننده‌شدن مو، وزشدن، موخوره یا خشکی مفرط آن جلوگیری می‌کنند.

 

پیشنهاد ماسک موی بدون سولفات در فروشگاه سوراو 

👇👇 

https://suraw.com/product-category/hair-products/hair-mask/

 

ترکیبات ماسک مو چیست؟

این که در تولید یک ماسک مو اصل از چه موادی استفاده شده است، به شرکت سازنده و خواصی که ماسک باید داشته‌باشد برمی‌گردد. به طور کلی یک ماسک مو بسته به میزان مواد طبیعی مورد استفاده در ساخت آن، موثر، سالم و محبوب است. چندین ماده مهم و مفیدی را که در تولید یک ماسک موی خوب به کار می‌روند، نام می‌بریم.

ترکیبات موجود در ماسک مو

روغن‌ها: تاثیر روغن‌های طبیعی و گیاهی در تقویت و ترمیم موها و همینطور جلوگیری از خشکی مو انکارناپذیر است. برخی از متداول‌ترین روغن‌هایی که در ماسک موها استفاده می‌شوند، روغن نارگیل، آرگان، زیتون، آووکادو، بادام، ماکادمیا و شی باتر هستند.
مواد مغذی: مواد مغذی استخراج شده از میوه‌ها، برگ و ساقه گیاهان و... گزینه‌های خوبی برای تقویت و تغذیه موها هستند. این مواد شامل اسیدهای چرب ضروری برای مو، پروتئین‌های هیدرولیز شده مثل کراتین و کلاژن یا آمینواسیدهای مفید برای ترمیم مو و مانند آن باشند.
ویتامین‌ها: ویتامین‌های A، C، E و ویتامین‌های گروه B به خصوص B5، از جمله ویتامین‌های مورد نیاز موها هستند. دریافت این ویتامین‌ها باعث می‌شود موها درخشندگی، ضخامت و استحکام مورد نیاز را داشته باشند و مرطوب بمانند.
آبرسان‌ها: با وجود اینکه در ماسک‌ها از روغن‌ها به عنوان ترکیب تغذیه و مرطوب کننده استفاده می‌شود تا از خشکی مو و موخوره جلوگیری شود، اما برای بهبود سریع‌تر به آبرسان‌ها هم نیاز هست. در بعضی از ماسک موها حاوی مواد آبرسان مانند آلوئه‌ورا و عصاره‌های گیاهی هستند تا با هیدراته کردن موها، بهتر و سریع‌تر بتوانند خشکی مو را جبران کنند. این ماسک موها پیشنهاد خوبی برای افرادی هستند که به علت خشکی، موهایشان دچار موخوره یا وز شدن می‌شود.

 انواع ماسک مو برای چیست؟

وقتی می‌خواهیم ماسک موها را دسته‌بندی کنیم، می‌توانیم آن‌ها را بر اساس خاصیت، نوع مو و یا طرز استفاده‌ طبقه بندی کنیم.

انواع ماسک مو

1- انواع ماسک مو بر اساس خواص:

  •  تقویت کننده
  • آبرسان، نرم و مرطوب کننده برای رفع حالت وز مو
  • ترمیم کننده
  • محافظت کننده از مو در برابر آسیب ناشی از خشکی یا حرارت بالا
  • براق و درخشان کننده
  • تثبیت کننده رنگ مو

2- براساس نیاز موهای مختلف، انواع ماسک مو چیست:

  • ماسک مخصوص موهای چرب، خشک یا نرمال
  • ماسک مخصوص موهای نازک یا ضخیم
  • ماسک مخصوص موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده

تفاوت بین انواع مو در تولید ماسک مو چیست؟ برای مثال، ماسک موی موهای چرب نباید بیش از حد روغن داشته باشد و باید بر پایه‌ی آب و آبرسان‌ها ساخته شده باشد. در حالی که ماسک موهای خشک، باید مخلوطی غنی از روغن‌ها باشد تا بتواند با مرطوب کردن و پوشاندن تارهای مو، خشکی مو را برطرف کنند.

3- انواع ماسک‌ مو بر اساس طرز استفاده:

برخی از ماسک‌ها باید در حمام و پس از استفاده از شامپو و نرم کننده استفاده شوند. این محصولات معمولا بعد از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ماندن روی مو، آبکشی می‌شوند. اما بعضی از ماسک‌ها هم مخصوص بعد از حمام است. ماسک بعد از حمام کاملا جذب مو شده و به شستشو نیازی ندارند. حالا که می‌دانید ماسک مو چیست و طرز استفاده از آن چگونه است، بهتر است با فاکتورهای دیگر در انتخاب یک ماسک مو مناسب نیز آشنا شوید.

ماسک مو بدون سولفات چیست؟

یکی از گزینه‌های مهم خریداران برای انتخاب ماسک مو، عدم وجود سولفات در ترکیبات آن است. این ماده شیمیایی در بسیاری از محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی وجود دارد و علی‌رغم مزایای خود، می‌تواند باعث خشکی مو، خارش و التهاب پوست شود. گاهی اوقات از تاثیر سوء سولفات‌ها بر رنگ مو نیز صحبت می‌شود. بنابراین اگر موهای رنگ‌شده دارید و یا موهای شما بسیار خشک و وز است، بهتراست در هنگام خرید، به لیست ترکیبات تشکیل‌دهنده ماسک مو توجه کنید. نشانه حضور سولفات در یک ماسک مو چیست؟ وجود نام SLS یا SLES روی بسته‌بندی، نشان از وجود ترکیبات سولفاته در محصول دارد.

نکات مهم برای استفاده از ماسک مو چیست؟

برای آن‌که بیشترین استفاده را از یک ماسک مو ببرید، رعایت چند نکته ضروری است:

مزایای استفاده از ماسک مو

1- میزان استفاده از ماسک مو به میزان آسیب‌دیدگی و نیاز موها بستگی دارد.

اگر موهایتان بر اثر رنگ کردن، خشکی، دمای بالای دستگاه‌ها و… آسیب‌دیده باشد، می‌توانید هفته‌ای دو مرتبه از ماسک مو استفاده‌کنید. اما صرفا برای تقویت و خوش حالت‌شدن مو، استفاده هفتگی یا دو هفته یکبار از ماسک کافی است. استفاده‌ی بیش از حد از ماسک مو باعث چرب‌شدن زیاد یا سنگین‌شدن و بهم‌چسبیدن موهایتان خواهد شد.

2- قبل از زدن ماسک مو، آب اضافی موها را بگیرید.

پس از استفاده از شامپو و نرم‌کننده، لازم است که آب اضافی موها را با فشردنشان با دست یا گذاشتن و برداشتن حوله روی مو، بگیرید و سپس از ماسک استفاده کنید. اگر می‌پرسید که فایده‌ی این کار برای تاثیر ماسک مو چیست ، باید بگوییم که خیسی زیاد مو، ماسک را رقیق می‌کند و اجازه نمی‌دهد مواد موجود در ماسک به خوبی در فیبرهای مو نفوذ کنند.

3- از ماسک‌های متناسب با نیاز مویتان استفاده کنید.

ماسک‌های متنوعی توسط کمپانی‌های سازنده تولید می‌شوند و گاهی انتخاب بین آن‌ها سخت می‌شود. اما فراموش نکنید که خرید یک ماسک مو برای چیست و روی چه نوع موهایی قرار است مصرف شود. همیشه از ماسک‌هایی استفاده کنید که برای نوع و مشکل موهای شما ساخته‌شده‌اند. محصولاتی که از مواد طبیعی تهیه‌شده یا دارای کمترین مواد نگهدارنده و شیمیایی باشند، انتخاب‌های خوبی هستند.

 4- از آب ولرم رو به خنک برای شستن ماسک استفاده کنید.

آب گرم یا داغ همیشه گزینه دلچسبی برای حمام است اما باعث بازشدن منافذ و فلس‌های کوتیکول مو شده و در نتیجه هم رطوبت و هم مواد مغذی ماسک از فیبرهای مو خارج می‌شوند. اما آب خنک فلس‌های کوتیکول را می‌بندد و با مهر و موم کردن خارجی‌ترین لایه مو، تاثیر ماسک را ماندگار می‌کند.

سخن پایانی

با مطالعه این مطلب، دیگر به خوبی می‌دانید ماسک مو برای چیست؟ در نتیجه با استفاده منظم و صحیح از ماسک مو، می‌توانید به بهبود و بهره‌برداری حداکثری از سلامت موهای خود دست یابید و از ظاهر جذاب و سالم موهایتان لذت ببرید. در نظر داشته باشید که انتخاب ماسک مناسب برای نوع مویتان و رعایت دستورالعمل‌های استفاده می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود کیفیت موها داشته باشد.

اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.