SiteLogo

تینت لب و گونه چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

کیمیا سلطانی 11 شهریور 1402
0 10257
تینت لب و گونه چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

در دنیای امروزی که جذابیت و ظاهر آراسته، جزئی بسیار مهم از هر فردی شده است، استفاده از محصولات آرایشی برای بهبود ظاهر و جذابیت بیشتر لب‌ها نیز بیش از پیش رواج پیدا کرده است. لب‌های رنگارنگ و جذاب به راحتی جذابیت چهره ما را دو چندان می‌کنند. اما آیا شما تا به حال به دنبال راه حلی طبیعی و ماندگار، برای اینکه لب‌هایی جذاب داشته باشید، بوده‌اید؟ اگر می‌خواهید جذابیت لب‌های خود را با ایجاد ظاهری طبیعی برای آن‌ها، دو چندان کنید، در حال مطالعه مطلب درستی هستید. در این مطلب از مجله زیبایی سوراو، قصد داریم شما را با محصولی پر طرفدار به نام “تینت” آشنا کنیم. تینت لب و گونه، یکی از محصولات آرایشی است که با استفاده از فرمولاسیون‌های خاص و ترکیبات مختلف، رنگی زیبا و در عین حال طبیعی، بر روی لب‌ها ایجاد می‌کند.

پس اگر می‌خواهید بدانید تینت لب و گونه چیست؟ همینطور کاربرد و نحوه استفاده از آن را بیاموزید و همچنین با تینت لب و گونه بنفیت، آشنا شوید، با ما همراه شوید.

تینت لب چیست؟

تینت لب (lip tint) یا همان رنگ لب، یک محصول در پایه مایع یا ژل و گاهی موس و دارای رنگدانه است که روی لب‌ها زده می‌شود. این رنگدانه‌ها تا مدت زمان زیادی روی پوست لب مانده و آن‌ها را زیبا و جذاب نگه می‌دارد. تینت لب در رنگ‌های مختلفی موجود است، از جمله قرمز، صورتی، شرابی، بنفش و… .

به‌طور کلی می‌توان لیپ تینت را یک محصول ارتقا یافته از تلفیق رژلب و برق لب به‌حساب آورد چرا که معمولا بافتی شبیه برق لب و عملکردی مشابه رژلب اما با ماندگاری بالاتر دارد.

تفاوت تینت لب و رژ لب (کدام بهتر است؟)
تفاوت تینت لب و رژ لب (کدام بهتر است؟)
هنگامی که به زیبایی و جذابیت لب‌ها فکر می‌کنیم، دو نوع محصول آرایشی که به ذهن می‌رسند تینت لب و رژ لب هستند. اما چه تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد و کدام یک بهتر است؟ در این مطلب از مجله سوراو، به بررسی دقیق تفاوت‌ها و ویژگی‌های تینت لب و رژ لب می‌پ

این رنگ، در تمام طول روز دوام دارد و یک ظاهر بسیار طبیعی برای لب‌ها ایجاد می‌کند. تینت لب می‌تواند یک جایگزین مناسب و غیر دردناک برای تزریق رژلب‌های دائمی باشد. هر چند تینت لب بیشتر در فرم مایع شناخته می‌شود اما خوب است بدانید، تینت لب در انواع مختلفی، موجود است. مدل‌های استیکی و مات و همین‌طور نوع اصطلاحا peel-off نیز برای تینت لب وجود دارد. در نوع peel-of یا ورقه‌ای، ابتدا یک لایه ضخیم از محصول روی لب می‌مالید و 10 دقیقه اجازه می‌دهید تا خشک شود. سپس فیلم را به‌آسانی جدا می‌کنید و آنچه باقی می‌ماند، رنگدانه‌های جذب شده به پوست است.

انواع تینت لب

مایع این نوع تینت لب عموماً در قالب یک رنگ لب مایع عرضه می‌شود. فرمولاسیون مایع آن باعث می‌شود به راحتی بر روی لب‌ها پخش شود و رنگدانگی طبیعی ایجاد کند. تینت لب مایع معمولاً ماندگاری بالایی دارد و به لب ها لطمه نمی‌زند.
ژله‌ای تینت لب ژله‌ای، دارای فرمولاسیونی ژلی است که بر روی لب‌ها اعمال می‌شود. با جذب در لب‌ها، رنگدانه‌های موجود در ژل آزاد می‌شوند و رنگ دائمی و براقی را به وجود می‌آورند. این نوع تینت لب، به لب‌ها لطمه نمی‌زند و ترکیبی از رنگ دلخواه و براقیت را به ارمغان می‌آورد.
کرمی این نوع تینت لب دارای قوامی مشابه رژ لب است. تینت لب کرمی، با استفاده از اپلیکاتور یا برسی که به همراه محصول عرضه می‌شود، بر روی لب‌ها اعمال می‌شود. با توجه به قوام کرمی، تینت لب کرمی علاوه بر رنگ، به لب‌ها رطوبت و نرمی می‌بخشد.
قلمی تینت لب قلمی، در قالب قلمی یا مدادی عرضه می‌شود. برای استقاده از این نوع تینت، با استفاده از قلم، تینت لب را روی لب‌ها می‌زنید. فرمولاسیون این نوع تینت نیز به راحتی بر روی لب‌ها پخش می‌شود و رنگدانگی ماندگار را به ارمغان می‌آورد.
براق این نوع تینت لب دارای رنگی براق و درخشان است. با استفاده از تینت لب براق، می‌توانید لب هایی با جلوه‌ای درخشان و براق داشته باشید.
مات تینت لب مات، دارای رنگی مات و بدون درخشش است. با استفاده از تینت لب مات، می‌توانید لب هایی با جلوه‌ای مات و طبیعی داشته باشید.

تینت بنفیت چیست؟

تینت لب و گونه بنفیت چیست؟

یکی از پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین تینت لب مایع موجود در بازار، رژ لب مایع و رژ گونه مایع بنفیت است که در پنج رنگ عرضه می‌شود. این محصول تولید آمریکا است و به معروف‌ترین رنگ آن، بنتینت (benetint) هم گفته می‌شود. اما ویژگی‌ بنتینت چیست؟ رنگ رز قرمز و ملایم بنتینت در دهه 1970 تولید شد و امروزه یکی از انواع رنگ‌های پرطرفدار تینت لب بنفیت است. این محصول دارای یک اپلیکاتور بسیار حرفه‌ای و فرمولاسیون قدرتمند است. به‌خوبی روی پوست مخلوط می‌شود و در کمتر از چند ثانیه، یک جلوه زیبا ایجاد می‌کند. این محصول  علاوه‌بر لب، برای آرایش گونه نیز مناسب است.

مزایای تینت بنفیت چیست؟

از دلایلی که این لوازم آرایشی مورد استقبال قرار گرفت، قابلیت‌های بهتر آن نسبت به رژلب‌ها بود. ویژگی‌هایی که می‌تواند آن را برای مراسم و مجالس مختلف و همین‌طور آرایش روزانه مناسب کند. از جمله ویژگی‌های مثبت تینت لب چیست؟

مزایای استفاده از تینت لب و گونه بنفیت

1- ماندگاری بالا و عدم ایجاد رد و لکه

برخلاف رژلب که مقدار زیادی روغن و موم در ترکیبات خود دارد، تینت لب فاقد چربی و برپایه آب است. به‌همین دلیل مانند رژ در اثر گرما و اندکی رطوبت از روی لب سرنمی‌خورد و ردی روی فنجان و لیوان برجای نمی‌گذارد. با استفاده از آن دیگر خبری از پخش‌شدن رژلب نیست و  این مسئله در روزهای گرم سال اهمیت بیشتری پیدامی‌کند. تینت لب بنفیت ضدآب و باماندگاری بالا است. راز این عملکرد تینت بنفیت چیست؟ بعد از مصرف تینت، پایه آبکی تبخیر می‌شود و رنگدانه‌های درون آن تا مدت‌ها به لب چسبیده می‌ماند. به‌همین دلیل یکبار استفاده در کل روز کافی است و نیاز به تجدید دائمی ندارد.

2- رنگ طبیعی

زمانی که از مصرف‌کنندگان سوال می‌کنیم از مهمترین مزایای این لیپ تینت چیست، معمولا به رنگ طبیعی آن اشاره می‌کنند. پایان این محصول کاملا طبیعی و رنگ آن شفاف است و کمتر کسی متوجه وجود آن روی لب‌های شما می‌شود. به‌همین دلیل بنتینت برای کسانی که به رنگ‌های زیاد مات یا براق رژ علاقه ندارند یا به‌دنبال یک رنگ لب طبیعی و درعین‌حال جذاب در میکاپ روزانه خود هستند، ایده‌آل است.

3- بافت نرم و جلوگیری از خشک‌شدن لب

برای جلوگیری از خشکی لب، لازم است قبل از مصرف بسیاری از تینت لب های موجود در بازار، از بالم لب استفاده شود. اما ویژگی مهم تینت بنفیت چیست؟ این محصول بسیار نرم و ملایم است و باعث پوسته پوسته شدن و خشکی پوست نمی‌شود.

4- بافت سبک و فاقد سرب

برخلاف رژ لب، در ترکیبات لیپ تینت از سرب، روغن و موم استفاده نمی‌شود. بههمین دلیل بافت بسیار سبک و مخملی دارد. علاوه‌بر آن، نیازی نیست بعد از زبان زدن روی لب‌ها نگران خوردن سرب و ترکیبات مضر باشید. وجود طعم و عطر دوست‌داشتنی از دیگر مزایای این تینت لب بنفیت است. بنتینت چسبناک نیست، به خوبی روی لب پخش می‌شود و احساس سنگینی بر روی لب ایجاد نمی‌کند.

5- مقرون به‌صرفه و قابل استفاده به‌عنوان رژگونه

تینت لب غنی از رنگدانه است  و تنها مقدار کمی از مایع، برای ایجاد رنگ کافی خواهدبود. برای همین یک عدد از آن، تا مدت‌ها قابل استفاده است. علاوه‌براین اگر می‌خواهید بدانید مناسب‌ترین محصول برای تینت لب و گونه چیست، پیشنهاد ما بنتینت است. با استفاده از این تینت لب برای گونه، یک آرایش ملایم، زیبا و یکدست داشته‌باشید. همه این ویژگی‌ها ثابت می‌کند انتخاب لیپ تینت بنفیت تا چه حد مقرون به‌صرفه و مناسب است.

نحوه استفاده صحیح از تینت لب و گونه چیست؟

نحوه استفاده صحیح از تینت لب و گونه چیست؟

نحوه استفاده از تینت لب و گونه در آرایش صورت بستگی به نوع تینت و ترجیحات شما دارد. در ادامه، توضیحی کلی درباره نحوه استفاده صحیح از تینت لب و گونه خواهیم دارد:

1. پاکسازی و آماده سازی لب:

قبل از استفاده از تینت لب، لب‌های خود را به طور کامل پاکسازی کنید و آن‌ها آماده‌ نمایید. برای این کار می‌توانید از بالم لب مرطوب کننده استفاده فرمایید.

2. اعمال تینت لب:

اکثر تینت لب‌ها با اپلیکاتور یا برسی که به همراه محصول عرضه می‌شود، استفاده می‌شوند. برس را در رنگ تینت لب غوطه ور کنید و سپس به آرامی آن را بر روی لب‌هایتان بکشید. برای اعمال تینت بر روی لب‌ها، خوب است از وسط لب‌ها شروع کنید و به سمت مرز لب‌ها بیایید.

3. صبر کنید تا جذب شود:

بعد از اعمال تینت لب، صبر کنید تا رنگ به طور کامل در لب‌ها جذب شود. برخی از تینت لب‌ها نیاز به چند دقیقه صبر دارند تا رنگدانه‌هاشان کاملا به لب‌ها بچسبند و ماندگاری رنگ را تضمین کنند.

4. تنظیم رنگ:

اگر می‌خواهید رنگ را تنظیم کنید، می‌توانید لایه‌های بیشتری از تینت لب روی لب‌ها اعمال کنید. با افزودن لایه‌های بیشتر، رنگ برجسته‌تر و قوی‌تری را به دست خواهید آورد. اما توجه داشته باشید که هر لایه جدیدی که اعمال می‌کنید، باعث می‌شود رنگ ماندگاری بیشتری را بر روی لب‌ها داشته باشید.

سخن پایانی

استفاده از تینت لب و گونه می‌تواند به آرایش شما جلوه‌ای خاص و جذاب ببخشد. با ماندگاری بالا، رنگدانه‌های طبیعی و تنوع کاربردها، این محصول آرایشی بهترین راه حل برای داشتن لب‌هایی رنگارنگ و حتی گونه‌هایی زیبا است.

ما از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده تینت لب و گونه اورجینال، به وب سایت فروشگاه سوراو مراجعه کنید. ما در سوراو مجموعه متنوعی از تینت‌ها با رنگ‌های مختلف برای شما گردآوری کرده‌ایم و شما می‌توانید بهترین تینت‌های لب و گونه را که توسط برندهای معتبری همچون ، و… تولید شده‌اند را از فروشگاه ما خریداری نمایید.

 

قیمت و خرید رژلب و رژگونه مایع بنفیت

روی عکس ذیل کلیک کنید