SiteLogo

کاملترین و دقیق ترین روش استفاده از روغن آرگان برای مو

کیمیا سلطانی 09 اسفند 1402
0 51116
طرز استفاده روغن آرگان برای مو چگونه است؟

طرز استفاده روغن آرگان

  1. روغن آرگان را در کف دست بریزید و گرم کنید.
  2. موهای تمیز را با دست آغشته به روغن شانه کنید.
  3. روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید تا خشکی پوست را نیز از بین ببرد.
  4. مراحل را 2-3 بار در هفته انجام دهید تا موها ابریشمی و صاف بماند.

 

 

روغن آرگان به‌عنوان یکی از روغن‌های طبیعی و مفید برای پوست و مو شناخته می‌شود. این محصول همه‌کاره و طبیعی، از درخت آرگان مراکشی به‌دست می‌آید و برای بهبود سلامت پوست سر و آبرسانی به موها عالی است. اما اگر می‌خواهیم بهترین نتیجه را از آن بگیریم، بهتر است طرز استفاده صحیح روغن آرگان برای مو را بدانیم. چرا که مصرف نادرست نه تنها تاثیرات مناسبی برای موهای ما ندارد، بلکه می‌تواند نتایج نامطلوب از خود نشان دهد.

این روغن به چند روش مصرف می‌شود. می‌توانید چند قطره از آن را به‌عنوان نرم‌کننده روی موهای خود بمالید یا هفته‌ای یکبار، ماسک موی آرگان را امتحان کنید و شاهد آبرسانی عمیق موهای خود باشید. در هر حال با استفاده منظم از روغن آرگان، موهای شما براق، ابریشمی و سالم به‌نظر می‌رسد. حتی ترکیب با سایر روغن‌ها نیز می‌تواند خواص آن را افزایش دهد. در اینجا به دو روش اصلی استفاده از روغن آرگان اشاره می‌کنیم.

پس اگر می‌خواهید طرز استفاده اصولی و صحیح روغن آرگان برای انواع مو را بدانید، با این مطلب از مجله سوراو همراه باشید.

خواص و فواید روغن آرگان برای انواع مو
خواص و فواید روغن آرگان برای انواع مو
بسیاری از افراد، روغن آرگان را به‌عنوان طلای مایع می‌شناسند. چرا که استخراج آن دشوار و محبوبیت آن در جهان زیاد است. محصولات روغن آرگان را می‌توان برای بدن، مو و حتی به‌صورت خوراکی نیز مصرف کرد. هر چند دنیای غرب اخیرا به خواص مفید آن برای مو پی برده‌ا

طرز استفاده روغن آرگان به‌عنوان حالت دهنده

طرز استفاده روغن آرگان به‌عنوان حالت دهنده

یکی از کاربردهای این روغن، کمک به صاف‌کردن و رفع وزی مو است. این کار در چند مرحله زیر انجام می‌شود:

1- روغن آرگان را در کف دست بریزید و گرم کنید.

ابتدا 2-5 قطره روغن را در کف دستان خود بریزید. کف دست‌ها را به‌هم بمالید تا روغن گرم شود. این کار باعث پخش‌شدن راحت‌تر روغن و نفوذ بهتر آن به موها می‌شود. مقدار روغن نباید بیشتر از چند قطره باشد چرا که استفاده زیاد، موها را چرب و سنگین خواهد کرد.

2- موهای تمیز را با دست آغشته به روغن شانه کنید.

سپس دست‌ها را بین موهای تازه شسته و خشک‌شده که کمی رطوبت داند، شانه کنید تا محصول کاملا پخش شود. سعی کنید این کار را از انتهای ساقه مو شروع کنید و به سمت ریشه بروید. از آن جایی که موها تمیز است، روغن آرگان جایگزین چربی طبیعی می‌شود و به موهای شما کمک می‌کند تا براق و صاف به‌نظر برسند. این طرز استفاده روغن آرگان برای مو، یک ایده خوب است تا اگر متوجه وز شدن موهای‌تان شدید، سریعا آن را را صاف و رام کنید. مصرف مقدار کمی از روغن آرگان به افزایش موج و حجم طبیعی موها نیز کمک می‌کند.

3- روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید تا خشکی پوست را نیز از بین ببرد.

اگر می‌خواهید پوست سر خود را آبرسانی کنید، پس از مرحله دوم، انگشتان را با حرکات دایره‌ای روی پوست سر بمالید. ماساژ پوست سر باعث می‌شود که روغن به عمق پوست سر نفوذ کند. این کار در بهبود شوره یا خارش سر بسیار مفید است. ممکن است چند هفته یا ماه طول بکشد تا متوجه نتایج قابل توجه شوید به همین دلیل در مصرف روغن آرگان برای مو، صبور باشید. در ضمن اگر پوست سر بسیار چرب دارید، روغن را در حدود 2/5 سانتی‌متری از ریشه بمالید تا از چرب‌شدن بیش‌ از حد موها جلوگیری شود.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو چگونه است؟ 

4- مراحل را 2-3 بار در هفته انجام دهید تا موها ابریشمی و صاف بماند.

این طرز استفاده روغن آرگان برای مو، معمولا آن‌ها را برای 2 تا 3 روز براق نگه می‌دارد. به این دلیل که آرگان خالص و مرغوب، بسیار غلیظ و سرشار از مواد موثر است. پس با نفوذ به عمق تارهای مو، به نرم نگه‌داشتن آن‌ها برای بیشتر از 48 ساعت، کمک می‌کند.

اگر موهایتان بیش‌ از حد شکننده یا آسیب‌دیده هستند، احتمالا به مقدار بیشتری روغن برای ترمیم خود نیاز دارد. در این مورد، استفاده هر روز از روغن آرگان بلامانع است.

استفاده از روغن آرگان به‌ عنوان ماسک مو

روغن آرگان را می‌توانید به تنهایی یا همراه با دیگر روغن‌ها و مواد طبیعی به شکل ماسک استفاده کنید. این روغن یک نرم‌کننده عمیق و مناسب برای آبرسانی و ترمیم موهای شما محسوب می‌شود.  مراحل زیر، نحوه استفاده از ماسک مو روغن آرگان است:

1- به میزان 6 تا 8 قطره روغن روی موهای خود بمالید به‌طوری که از ریشه تا انتهای مو اشباع شود.

برای اشباع کامل مو از مقدار کافی روغن استفاده کنید. به نظر می‌رسد 6-8 قطره برای اکثر موها کافی باشد. اگر موهای خیلی بلند یا آسیب‌دیده دارید، می‌توانید از مقدار بیشتری روغن کمک بگیرید. به‌عنوان مثال، موهای کوتاه به 2-4 قطره روغن نیاز دارند و برای موهای بلند و پرپشت تا 10 قطره و بیشتر از روغن آرگان نیز مناسب است. اگر موهای‌تان دو شاخه‌شده یا خیلی کدر است، روی نوک موها مقدار بیشتری روغن بمالید. برای پخش‌شدن یکنواخت روغن می‌توانید موها را شانه بزنید. با این طرز استفاده روغن آرگان برای مو، روغن به همه بخش‌های مو عمیقا نفوذ می‌کند.

2- سر خود را با کلاه حمام یا خواب بپوشانید تا گرم بماند.

کلاه، گرما را درون خود حبس می‌کند و این گرما برای نرم‌کردن عمیق موهای شما مفید است. دمای بالاتر، روغن را فعال کرده و باعث جذب عمیق‌تر آن به فولیکول می‌شود. همین‌طور از ریختن روغن روی لباس و کثیف‌شدن جلوگیری می‌کند.

طرز استفاده از روغن مو آرگان در طول شب

 

3- برای نتیجه بهتر، اجازه دهید ماسک یک شب روی مو بماند.

برای نرم‌کنندگی کامل، با ماسک بخوابید و صبح روز بعد، طبق معمول سر خود را بشویید. در غیر این‌ صورت، حداقل 30 دقیقه به روغن آرگان زمان دهید. هر چه این مدت بیشتر باشد، نتیجه به‌دست‌آمده نیز بهتر خواهدبود.

4- موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده تمیز کنید.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو به شکل صحیح آن است که در مرحله آخر، روغن کاملا از روی موها پاک شود. برای این کار ابتدا زیر دوش بروید و مقداری شامپوی روغن ارگان از ریشه تا انتهای موها بمالید. شامپو به از بین‌ رفتن چربی اضافی موهای شما کمک می‌کند. شامپو را بشویید. نرم‌ کننده روغن آرگان بزنید و سپس در انتها سر و موها را کاملا آبکشی نمایید. اگر موهای نازک دارید می‌توانید از مصرف نرم‌کننده خودداری کنید.

5- مراحل را یک بار در هفته یا در صورت نیاز تکرار کنید.

هر زمان که بخواهید می‌توانید از ماسک موی آرگان استفاده نمایید تا موها بازسازی و احیا شود. اما نتیجه مطلوب با 2 تا 4 بار مصرف در طول ماه بر اساس نوع و نیاز مو، به دست می‌آید. با گذشت زمان و به‌ کاربردن صحیح‌ترین طرز استفاده روغن آرگان برای موهای خود، این روغن موهای شما را تقویت و نرم می‌کند و رشد آن را بهبود می‌دهد.

نکاتی مربوط به استفاده از روغن آرگان با توجه به نوع مو و نوع پوست سر

نوع مو/ نوع پوست سر نکات مهم
موهای خشک و آسیب دیده برای موهای خشک و آسیب دیده که نیاز به تغذیه و ترمیم عمیق دارند، استفاده از روغن آرگان به صورت ماسک مو مفیدتر است. اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید، برای استفاده از روغن آرگان پیش از شستشوی موها، چند قطره روغن آرگان را در دست خود بریزید و به آرامی روی موها ماساژ دهید. پس از آن، موها را با یک حوله به مدت 30 تا 60 دقیقه بپوشانید تا روغن درون موها جذب شود. سپس موها را بشویید و به شکل معمول خشک کنید. این روش موجب تغذیه عمیق موهای خشک و آسیب دیده و ترمیم سریع‌تر آن‌ها می‌شود.
موی چرب برای موهای چرب نیز توصیه می‌شود از روغن آرگان به عنوان ماسک مو استفاده کنید. همچنین برای این نوع مو، ماندن روغن آرگان برای 15 الی 30 دقیقه بر روی موها، کفایت می‌کند.
موهای نرمال یا معمولی افرادی با موهای نرمال یا معمولی، می‌توانند به راحتی از روغن آرگان چه به عنوان یک حالت دهنده و چه به عنوان یک ماسک، استفاده کنند.
پوست سر خشک و حساس اگر پوست سر شما خشک و حساس است، روغن آرگان می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی برای شما عمل کند. پیش از شستشوی موها، چند قطره روغن آرگان را روی پوست سر خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید. این کار به پوست سر شما کمک می‌کند تا مرطوب و نرم شود. استفاده منظم از این روش باعث حفظ رطوبت و بهبود وضعیت پوست سر خشک و حساس می‌شود.
پوست سر چرب در صورتی که پوست سر شما چرب است، باید استفاده از روغن آرگان را با احتیاط انجام دهید. برای این نوع پوست سر توصیه می‌شود، روغن آرگان را با فاصله از پوست سر، بر روی موها بزنید و در صورت نیاز، از روغن آرگان تنها بر روی مناطق آسیب دیده یا خشک پوست سرتان استفاده نمایید.

سخن پایانی

در پایان، لازم است تأکید کنیم که استفاده متداول و صحیح از روغن آرگان و استفاده از محصولات اصلی یا محصولات مرغوب حاوی روغن آرگان، اهمیت بسیاری در حفظ سلامت و زیبایی موها و پوست سر دارد. روغن آرگان با خواص تغذیه‌ای، ترمیم کنندگی و محافظتی خود، به موها انرژی و جوانی می‌بخشد و باعث بهبود وضعیت و لطافت بیشتر پوست سر شما می‌شود.

اما باید به این نکته توجه کنیم که انتخاب روغن آرگان اصلی و معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. تأمین روغن آرگان اصلی و خالص از منابع معتبر می‌تواند تأثیر واقعی روغن آرگان را در بهبود وضعیت موها و پوست سر افزایش دهد.

اگر به دنبال خرید محصولات اورجینال و خارجی حاوی روغن آرگان هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به بخش محصولات مو سوراو بزنید. چرا که ما در فروشگاه اینترنتی سوراو امکان خرید طیف گسترده‌ای از محصولات حاوی این روغن بی‌نظیر را برای شما فراهم کرده‌ایم و شما می‌توانید با قیمتی مناسب، این محصولات اورجینال و درجه یک را خریداری نمایید.