SiteLogo

چگونه پوست خشک را آبرسانی کنیم؟ بهترین محصولات و روش استفاده

مائده فتاحی 23 بهمن 1402
0 830
چگونه پوست خشک را آبرسانی کنیم؟

اگر پوست خشکی دارید، باید روتین های پوستی که انتخاب می کنید بر پایه آبرسانی پوست باشد. خشکی پوست در ابتدا پیری زودرس را به دنبال دارد. بنابراین باید حتما از روتین های مغذی استفاده کنید. همچنین باعث ایجاد حساسیت، التهاب، قرمزی، خارش، اگزما، پوسته پوسته شدن پوست صورت می شود.

از کجا بفهمیم پوستمان خشک است؟

صورتتان را با یک شوینده بشورید و بعد دو ساعت روی پوستتان دست بکشید. اگر دستتان چرب و روغنی نشد و حس کشیدگی داشتید، پوست صورت شما خشک است.

نحوه مراقبت از پوست خشک

  • داشتن یک روتین مناسب و مداوم بر اساس نوع پوستتان
  • حتما در روتین تان از کرم مرطوب کننده غنی استفاده کنید.
  • از یک شوینده کاملا ملایم استفاده کنید تا بعد استفاده حس خشکی و کشیدگی ایجاد نکند.
  • در معرض آب و هوای سرد به مدت طولانی قرار نگیرد.
  • حتما روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

در محصولات پوستی که مخصوص پوست خشک هستند اغلب از روغن های گیاهی مانند آرگان، جوجوبا، زیتون، بادام، نارگیل و … استفاده می کنند. همچنین در ترکیات این محصولات آلوئه ورا، هیالورونیک اسید، سرامید، گلیسیرین، ویتامین E و … نیز استفاده می شود.

باید محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد سولفات، الکل، پارابن و دیگر مواد مضر باشند تا باعث ایجاد حساسیت نشوند. همچنین باید محصولات سبک را انتخاب کنید تا باعث ایجاد سنگینی و جوش روی پوست صورت نشود.

برای درمان پوست خشک حتما دقت کنید که روزی دو مرتبه صبح و شب از محصولات روتین پوستی خود استفاده کنید.

همچنین می توانید از محصولاتی که خاصیت ترمیم و بازسازی کنندگی دارند، در روتین تان استفاده کنید.

در سنین بالاتر پیشنهاد می کنیم از محصولات آبرسانی، استفاده کنید که در کنار آبرسانی به تولید کلاژن در پوست کمک کند و خاصیت ضد چروک، جوانسازی و لیفت کنندگی نیز داشته باشند.

آیا می توان با آبرسانی پوست خشک، نوع پوستمان را تغیر بدهیم؟

خیر ماهیت پوست شما تغیر نمی کند. نوع پوست شما با تغییرات هورمونی و شرایط آب و هوایی ممکن است تغیر کند و یا دچار مشکلاتی مثل دهیدراتگی شود. شما با استفاده از روتین های آبرسان می توانید خشکی بیش اندازه و آزار دهنده پوستتان را درمان کنید و در کنار آن از پیری پوستتان پیشگیری کنید. به صورت کلی رعایت روتین پوستی باعث بهبود کیفیت پوست می شود.

آیا نیاز هست حتما در روتین پوستی ام سرم آبرسان داشته باشم؟

برای پوست خشک بهتر است حتما در روتین شان یک سرم آبرسان داشته باشند. این سرم ها به عمق پوست نفوذ می کنند و تاثیر بسیار بالایی دارند.

چرا سرم آبرسان می زنم، بدتر پوستم خشک می شود؟!

باید سرم های آبرسانی که حاوی هیالورونیک اسید هستند را روی پوست نمدار بزنید و بلافاصله از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم آبرسان دارم، آیا نیاز هست در کنارش از کرم مرطوب کننده استفاده کنم؟

بله حتما باید استفاده کنید. اکثر کرم ها هر دو خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی را دارند، بهتر است از این محصولات استفاده کنید.

باور غلط

چون پوست صورتم خشکه از شوینده استفاده نمی کنم!

اغلب افراد بر این باورند چون پوست صورتشان خشک است و در پوستشان چربی ترشح نمی شود، نیازی به شستشو روزانه صورت ندارند. این افراد معمولا خاطره خوبی از استفاده شوینده ها ندارند. شوینده هایی که استفاده کردند، معمولا باعث خشک تر شدن پوستشان شده است. باید حتما از یک شوینده کاملا ملایم که فاقد مواد شیمیایی، صابونی، الکل، سولفات و پارابن هستند، استفاده کنید.

به هیچ عنوان از شامپو بچه و صابون برای شستشو صورتتان استفاده نکنید. زیرا PH پوستتان را بهم می زنند و خشکی پوست را به دنبال دارند. این دو محصول آسیب های بسیار جدی به پوست وارد می کنند.

پیشنهاد ما به پوست های خشک، شستشو صورت یکبار فقط شب ها است.

روتین تخصصی پوست خشک

5 تا از بهترین شوینده ها

5 تا از بهترین تونرها

5 تا از بهترین سرم ها

5 تا از بهترین کرم ها

5 تا از بهترین ضد آفتاب ها

ارسال دیدگاه

مقالات مرتبط